ثبت برند اپلیکیشن موبایل و مراحل ثبت آن




ثبت برند یکی از مواردی است که طی سال های اخیر مورد توجه واحدهای تولیدی و موسسات خدماتی قرار گرفته است. ثبت برند اپلیکیشن موبایل یکی از جدیدترین انواع ثبت قلمداد می گردد که طی سال های گذشته به دفعات درخواست شده است.
شاید شما نیز بخواهید برند خاصی از اپلیکیشن های مربوط به موبایل و انواع گوشی هوشمند را به ثبت برسانید حال سوال این است که آیا امکان ثبت برند اپلیکیشن موبایل وجود دارد و اینکه در صورت مثبت بودن پاسخ، از چه طریقی و چگونه می توان نسبت به ثبت برند اپلیکیشن ها اقدام نمود؟ پاسخ به این سوالات را با مطالعه همین مقاله به دست خواهید آورد.

اپلیکیشن چیست؟

به نرم افزارهایی که بر روی دستگاه های هوشمند همانند گوشی موبایل، تبلت، سیستم های رایانه ای و مانند آن ها نصب شده و با هدف انجام یک کار مشخص نیز برنامه ریزی می شوند اپلیکیشن گفته می شود. البته اپلیکیشن های امروزی صرفا به سیستم های هوشمندی همانند موبایل و تبلت محدود نشده و فناوری مربوط به آن ها در سایر صنایع از جمله یخچال ها و خودروها نیز مشاهده می شود. هرچند اپلیکیشن ها یک کالای خاص و مشخص با وزن فیزیکی نیستند اما دارای ارزش معنوی بوده و بدین جهت از ارزش مادی بالایی برخوردار هستند.

اهمیت ثبت برند اپلیکیشن موبایل

  • برند مورد نظر به نام شما ثبت شده و حق استفاده از آن به صورت انحصاری در اختیار شما قرار می گیرد.
  • پس از ثبت برند است که مالکیت اپ مورد نظر در اختیار شما قرار می گیرد و قانون از آن حمایت می کند بنابراین فرد دیگری نمی تواند ادعای مالکیت آن را داشته باشد.
  • ثبت برند اپلیکیشن موبایل اعتماد کاربران را به دنبال دارد چرا که اپ های ثبت نشده ممکن است ویروسی باشند و دردسرهای زیادی را هم برای کاربران ایجاد می کند.
  • افزایش ارزش مالی و معنوی اپلیکیشن موبایل که درست بعد از ثبت برند مربوطه ایجاد می گردد.
  • امکان استفاده شما از تسهیلات و وام های بانکی را میسر و تسهیل می کند.
  • باعث می شود شما دارای یک شغل و موقعیت تجاری شده و درآمد مناسبی را از همین طریق به دست آورید.

چگونگی ثبت برند اپلیکیشن موبایل

شما برای ثبت برند اپلیکیشن مورد نظر خود می توانید به دو نهاد مقرر در همین مقاله مراجعه کنید؛ اول شورای عالی انفورماتیک وزارت اطلاعات و ارتباطات و دیگر اداره مرکز مالکیت های معنوی که افراد در اغلب موارد برای ثبت شرکت ها و موسسات خود در سایر زمینه نیز به همین جا مراجعه می کنند.
اگر به شواری عالی انفورماتیک وزارت اطلاعات و ارتباطات مراجعه کرده اید باید پدید آورنده و سفارش دهنده را مشخص کنید. اگر این شورا با جنبه های مختلف اپ شما مخالفت نکند به راحتی می توانید ثبت برند مورد نظر را عملی کنید اما اگر به اداره مالکیت معنوی بروید باید تمام مجوزهای مربوطه را ارائه نمایید و ثابت کنید که اگر این اپ و برند به شورای عالی انفورماتیک نیز می رفت باز هم با موافقت شورا جهت فعالیت و ثبت برند مواجه می شد.
برای اینکار در ابتدا باید وارد سامانه مربوط به اداره مالکیت معنوی شده و بعد از درج تمام اطلاعات مورد نیاز و بارگزاری مدارکی که در ادامه تقاضا شده است نسبت به دریافت نظریه کارشناسی اقدام کنید. در صورت پذیرش این مدارک و درخواست باید به تهران بروید و در آنجا به صورت حضوری (و یا وکالتی) به اداره مالکیت های معنوی مراجعه کنید.
در آنجا نیاز است تا هزینه کارشناسی را پرداخته و یک بار دیگر مدارک شما را بررسی کنند. اگر مدارک شما به همراه علامت مورد نظر کاملا صحیح و تکمیل شده باشند مجوز ثبت برند را دریافت خواهید کرد.برای ثبت برند نیز باید دو دوره مبادرت به انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار نمایید. در صورت عدم ورود اعتراض به این مسئله می توانید برند اپلیکیشن موبایل را ثبت کنید. تقریبا برای ثبت برند مورد نظر به صورت میانگین به سه ماه زمان نیاز است.

مدارک لازم برای ثبت اپلیکیشن موبایل

  • تصویر کارت ملی و شناسنامه (اسناد هویتی) متقاضی ثبت
  • آدرس و کد پستی دقیق متقاضی که به تایید اداره پست رسیده باشد
  • تصویر لوگو و برند آپ به اندازه مشخص شده در قانون به نحوی که قابل تفهیم باشد و خلاف مقررات عرفی و اجتماعی نباشد.
  • شماره تماس متعلق به متقاضی ثبت
  • روزنامه رسمی تاسیس شرکت و اخرین تغییرات مندرج در اساسنامه
  • تصویر کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل شرکت
  • گواهی قرارداد وکالت در صورتی که قرار است امور فوق به وکالت انجام شود.
نکته بسیار مهمی که در خصوص این مسئله باید به آن توجه جدی داشته باشید این است که می توانید بدون ثبت شرکت نیز نسبت به ثبت برند اپلیکیشن موبایل اقدام کنید. درواقع قانون موارد محدودی را در نظر گرفته است که ثبت برند در آن ها وابسته به ثبت شرکت نیست و فرد می تواند زمانی که از نبوغ خود بهره برده و ایده خاصی را عملی نموده است حتی بدون ثبت شرکت در آن زمینه نیز به ثبت خلاقیت خود بپردازد.


09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده