تاثیر لوگو روی برند،چگونه یک لگو خوب انتخاب کنیم؟




لوگو عموما یا شکل مختصری از نام یک برند است و یا شکل تصویری خاصی است که با آن کسب‌وکار یا برند ارتباط دارد. لوگو همچون واسطه‌ای بصری است که نام و ویژگی‌های یک برند را در ذهن مخاطب ثبت می‌کند. جذابیت، زیبایی و مفهوم سه عامل اساسی در طراحی لوگو حرفه ای هستند.

برند چیست؟

برند، مارک یا نمانام (brand) گفته یا قول یا ذهنیتی است که انتظار مشتری را از محصول نشان می‌دهد. برندها اطلاعاتی را در مورد سازمان و محصولات ارائه می‌دهند که باعث تمایز آن سازمان و محصولات در بازار می‌شود. برند این اطمینان را ایجاد می‌کند که یک محصول یا خدمات، خاص و بی‌همتا است و یا نسبت به محصولات و خدمات مشابه، برتری دارد. برندها دارای علامت تجاری هستند.

برندینگ به چه معناست؟

تاثیر لوگو روی برند، یکی از زیرشاخه‌های عملیات برندینگ است. برندینگ یا استراتژی برند (Branding) مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است که سازمان‌ها و شرکت‌ها برای افزایش آگاهی مخاطبان از برند و تقویت جایگاه برند انجام می‌دهند. برندینگ بر موضوع چگونگی تجربه مشتریان از کسب‌وکار تمرکز دارد.
برندینگ با استفاده از تکنیک‌های برندسازی تلاش می‌کند انتظارات مشتریان را مدیریت و جهت‌دهی کند. اجزای برند عبارتند از: لوگو، نام تجاری، وب‌سایت، بسته‌بندی و هرآنچه میزان فروش را افزایش می‌دهد.
برندینگ یک فعالیت بازاریابی است و استراتژی آن تمایز از رقیبان کسب‌وکار و تعریف اهداف و پیشنهادهای تجاری است. برندینگ باعث افزایش ارزش کسب‌وکار می‌شود.

تاثیر لوگو روی برند چیست؟

همانطور که گفته شد، لوگو تصویری گرافیکی است که کسب‌وکارها برند خود را توسط آن به مشتریان می‌شناسانند. به عبارت دیگر لوگو نخستین عاملی است که از سوی مشتری دیده می‌شود. لوگو تصویر کوچکی است که باید مسئولیت بزرگی را بر عهده بگیرد. این تصویر کوچک همچون خلاصه و نشانی برای تمامی ویژگی‌ها و مزیت‌های خدمات و محصولات شما خواهد بود.
لوگو همانند یک کلید با شکل و طراحی خاص و مرتبط، برای یک صندوقچه عمل می‌کند. صندوقچه، کسب و کار شما و محتویات آن تولیدات و خدماتی است که ارائه می‌دهید. در واقع قرار نیست لوگو همه ویژگی‌های کسب‌وکار شما را توضیح دهد؛ لوگو فقط باید به شکلی با برند شما مرتبط باشد و مسئولیت نشانه‌ای خود را برای آنچه ارائه می‌دهید، بر عهده بگیرد.

تاثیر لوگو روی برند از منظر شناسایی

هدف اساسی لوگو در استراتژی برند، شناسایی یا شناساندن است. تمام فعالیت‌های طراح لوگو و پس از آن فعالیت‌های مدیر برند، در این راستا است که شما با دیدن لوگو به یاد اهداف کلی یک برند تجاری بیفتید. از این منظر، لوگو مانند کلید برق برای لامپ اتاق است. یک لوگوی موفق، لوگویی است که مخاطب با دیدن آن، گویی کلید برق را فشار داده است و تصویری از اتاق فعالیت‌های برند شما در ذهن او بازتاب پیدا می‌کند.
همه کسب‌وکارها علاقه دارند یک برند شناخته شده داشته باشند. به همین دلیل بسیاری از آنها برای طراحی یک لوگوی حرفه‌ای و ماندگار وقت و هزینه بالایی صرف می‌کنند. تاثیر طراحی لوگو در موفقیت برندها چشمگیر است. یک لوگوی مناسب باعث می‌شود یک برند در میان رقبا به خوبی دیده شود.

ارتباط لوگو و کسب‌وکار

تاثیر لوگو روی برند را از زاویه‌های گوناگون می‌توان مورد بررسی قرار داد. یکی از این زوایا ارتباط لوگو با کسب‌وکار است. اگر به اهمیت تاثیر لوگو روی برند آگاه باشید، می‌دانید که طراحی، انتخاب و انتشار لوگو، خود بخش مهمی از تبلیغات برند محسوب می‌شود. همه ما می‌دانیم یکی از عوامل معرفی شرکت‌های بزرگ تولیدی و خدماتی در دنیا، برخورداری از لوگوهای جذاب و به‌یادماندنی این شرکت‌ها است.
عامل دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم شیوه‌ای است که لوگو به کمک آن خود را به کسب‌وکار مورد نظر مرتبط می‌کند. این عامل، در وهله اول به بخش طراحی لوگو مربوط می‌شود و در وهله دوم با عملیات برندینگ ارتباط دارد. لوگو در مرحله نخست باید به شیوه‌ای هوشمندانه با کسب‌وکاری که معرف آن است، مربوط باشد و مدیر برند نیز باید بتواند از لوگو به عنوان راهرو و کانالی برای معرفی برند خود بهره بگیرد.

طراحی لوگو یک استراتژی در برندینگ است

طراحی لوگو پیش از آن که یک هنر باشد، ابزاری است برای طراحی هویت بصری یک برند. لوگو قابلیتی برای معرفی یک کسب‌وکار در دنیای پهناور تجارت است. لوگو اطلاعات کلیدی کسب‌وکار را به مشتریان اعلام می‌کند و عامل وحدت بین اهداف گوناگون یک برند است. لوگو حتی می‌تواند به عنوان یک نشانه محبوب، عامل نزدیک شدن مشتریان به هم و تشکیل گروه‌های هواداری باشد. ما نتیجه این روند را در بازاریابی شبکه های اجتماعی بارها دیده‌ایم.

چرا به تاثیر لوگو روی برند اهمیت می‌دهیم؟

توانایی‌ها و قابلیت‌های لوگو در برندینگ و بازایابی چنان زیاد است که نمی‌توان از آن چشم پوشید. کافی است برخی از این قابلیت‌ها را مرور کنیم تا دلایل این امر برای ما روشن شود؛
  • یک لوگوی قوی نماینده همه ویژگی‌های یک برند است
  • یک لوگوی قوی هویت بصری یک برند است
  • یک لوگوی قوی فلسفه برند را به مخاطب می‌نمایاند
  • یک لوگوی قوی عاملی است برای تمایز شما از دیگران در دنیای پهناور تجارت
  • یک لوگوی قوی وفاداری به برند را تبلیغ و تسهیل می‌کند

شاخص‌های مهم در طراحی لوگو

برای طراحی یک لوگوی تاثیرگذار باید نکات گوناگونی را مدنظر قرار بدهیم. رعایت این نکات ما را در طراحی لوگویی مناسب و قوی برای یک برند تجاری یاری می‌دهد. برخی از این نکات را با هم مرور می‌کنیم:
  • طراح لوگو باید اطلاعات جامعی نسبت به کسب‌وکار مورد نظر داشته‌ باشد
  • طراح لوگو باید محیطی را که لوگو در آن معرفی می‌شود، بشناسد
  • طراح لوگو باید با خصوصیات جامعه هدف، در کسب‌وکار موردنظر آشنا باشد
  • طراح لوگو باید با لوگوی شرکت‌های رقیب آشنا باشد
  • لوگو باید به اندازه کافی از دیگر لوگوها متمایز و قابل تشخیص باشد
  • طرح لوگو باید همزمان از ویژگی‌های زیبایی بصری و جذابیت برخوردار باشد
  • طراحی لوگو باید با نوآوری و خلاقیت همراه باشد
  • لوگو باید در عین تمایز، ساده و به‌یادماندنی باشد
  • تمامی عناصر لوگو از جمله شکل، رنگ و فونت باید در خدمت انتقال پیام برند باشند
  • تصویرسازی لوگو باید متناسب با اهداف و فضای کسب‌وکار مورد نظر باشد

سخن پایانی

لوگو را همچون هویت بصری برای یک برند می‌دانند. طراحی یک لوگوی حرفه‌ای، نقشی حیاتی در استراتژی‌های بازاریابی شرکت‌ها دارد. لوگو یک نماد بصری برای برند است که اطلاعاتی را درباره کسب‌وکار یا اهداف آن ارائه می‌دهد. لوگو همچنین یادآور جزئیات اهداف کسب‌وکار و مزیت‌های محصولات و خدمات آن است. از مجموع این نکات درمی‌یابیم برای صاحبان کسب‌وکار، مدیران برند و بازاریابان طراحی یک لوگوی حرفه‌ای و به یادماندنی تا چه اندازه اهمیت دارد. برای ساخت و طراحی یک لوگو حرفه ای به همراه مشاوره رایگان از کارشناسان میتوانید همین حالا با آژانس تبلغاتی مسیرذهنی تماس حاصل فرمایید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده