برند آماده؛آشنایی با راهکارهای برندینگ محصول




امر بازاریابی در دنیای کاری امروز، فعالیتی سخت و پیچیده است و برای موفق شدن باید متوجه تمامی امور ریز و درشت کار باشید تا بتوانید در رقابت بازاریابی محصول به موفقیت دست پیدا کنید. نقش برندینگ محصول در جذب مخاطب تاثیر بسزایی دارد. برندی که در بین افراد جامعه دارای محبوبیت می باشد و شناخته شده است، بزرگ ترین سرمایه و ارزشمند ترین دارایی آن شرکت محسوب می شود. براساس تحقیقات به عمل آمده، بیش از نیمی از افراد جامعه تمایل به انتخاب محصولی دارند که دارای برند نام آشنا باشد. ثمره داشتن برندینگ موفق می تواند فروش بیشتر، جذب مشتریان بیشتر و در نهایت حمایت از محصولات شما می باشد. هدف از ارائه این مطلب بهبود بخشیدن افزایش رونق به انواع کسب و کارها است، به همین جهت از شما دعوت می شود تا پایان با ما همراه باشید.

برندینگ چیست؟

یک باور سنتی و قدیمی در بین افراد جامعه وجود دارد که تصور می کنند برند معنای نام یا لاگوی تجاری یک شرکت می باشد. باید گفت این تصور در دنیای کسب و کارهای امروز به کلی غلط می باشد.
به طور کلی تعریف برند در درک کلی مشتری از کسب و کار است. برای ایجاد یک تصویر ذهنی زیبا و پایدار در مشتری شما مستلزم کنترل عملکرد خود نیز می باشید. برای درک بهتر “کنترل عملکرد” می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محیط فروشگاهی

اولین تصویری که در ذهن مشتری ایجاد می شود، محیط فروشگاه یا دفتر می باشد.

نوع ارائه محصول به مشتری

انتخاب بسته بندی، نوع چاپ و ترکیب رنگ ها در داشتن یک برندینگ محصول کارآمد، نقش بسزایی دارند. نوع ارائه محصول به مشتری باید بگونه ای باشد که با نیاز مخاطب پیوند داشته باشد.

تبلیغات اینترنتی

به دلیل فراگیری اینترنت و مجازی شدن بیشتر کسب و کارها، تبلیغات اینترنتی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

خدمات

اصلی ترین و مهم ترین امر در ایجاد تصویر سازی ذهنی، ارائه خدمات شایسته به مشتری می باشد، به عبارتی دیگر از ملزومات مهم برندینگ محصول، ارائه خدمات در جهت رضایت صددرصدی مشتری می باشد.
باید گفت برای دستیابی به برندینگ محصول و ایجاد یک تصویر ذهنی زیبا، نیاز به برنامه ریزی های بلند مدت و داشتن پشتکاری قوی است؛ بنابراین ایجاد فاکتور های فوق در مدت کوتاه امکان پذیر نمی باشد. همچنین استراتژی برندینگ محصول بسیار مهم می باشد و نباید از آن غافل شد.

اصول برندینگ محصول

برای داشتن برندی موفق، چندین راهکار وجود دارد. در ادامه به اصول برندینگ می پردازیم.

شناخت و انتخاب درست مشتری

شناخت و انتخاب درست مشتری-راهکارهای برندینگ محصول
اولین اصل از اصول برندینگ، شناسایی مخاطبان واقعی هستند. اساس یک برندینگ محصول خوب، شناخت و انتخاب مشتری واقعی و تمرکز بر روی ارتباط آن با محصول هست. باید قبل از هر اقدامی مشتری واقعی خود را بشناسید و بدانید که مخاطبان محصولات شما چه کسانی هستند و به چه صورت با محصول شما در ارتباط هستند. از این طریق می توانید فعالیت های خود را در راستای پاسخگویی به نیاز های این دسته از مشتریان تنظیم کنید.

تعیین هدف

دومین اصل مهم از اصول برندینگ مشخص کردن هدف است. برای اعتماد سازی و جذب مخاطب، باید هدف برند خود را مشخص کنید و تعیین کنید که کسب کار شما چه ارزشی برای مخاطبان دارد. حال با تعیین هدف و نشان دادن آن به مشتری و مشخص نموندن دلیل وجود شما، باید شعار و لوگو خود را بر همین اساس طرح ریزی کنید.
به عنوان مثال شرکت لورئال (به عنوان بزرگترین تولیدکننده لوازم آرایشی در جهان شناخته می‌شود) ماموریت خود را زیبا نشان دادن تمامی زن های دنیا قرار داده است و در همین راستا شعار کمپانی خود را “چون لایقش هستید” قرار داده است. تمامی زن های دنیا دوست دارند زیبا، دوست داشتنی و لایق به نظر برسند. این شعار در مورد محصولات نیست، بلکه در خصوص نتیجه نهایی محصول هست که در نهایت منجر به جذب مخاطب و فروش بیشتر می شود. درس بزرگی که از شعار کمپانی لورئال می توان گرفت این است که تمرکز بر روی نتیجه محصول از تبلیغ خود محصول، بیشتر اهمیت دارد و نشان دادن دلیل وجود خود و تعیین هدف  _لورئال همه را زیبا می کند_  می توانید مخاطبان خود را وفادارتر کنید.

تحقیق در خصوص برندهای مرتبط

کپی برداری از برند های بزرگ و معتبر جهان به هیچ عنوان توصیه نمی شود، اما تحقیق در مورد نحوه عملکرد و پیدا کردن نقاط قوت و ضعف آن ها می تواند الگوی خوبی برای تعیین برندینگ محصول شما باشد؛ به این ترتیب شما می تواند در رقابت با برند های مرتبط، به مشتریان و مخاطبان خود نشان دهید که چقدر در عملکرد بهتر هستید. البته باید در مورد موضوع تقلید رقبا غافل نشوید؛ چرا که امر موجب می شود شما دیگر در حوزه فعالیت خود یکتا نباشید.

عدم تغییر برند

تغییرات پیاپی برند باعث ایجاد سردرگمی در مخاطب می شود و به دنبال حس اعتمادی که مخاطب به شما و برندتان داشته از بین می رود؛ بنابراین تغییرات در برند به هیچ عنوان توصیه نمی شود. اگر هدف از تغییر برند ایجاد تنوع یا مشکلات این چنینی است، باید به شکلی انجام پذیرد که کلیت اصلی آن حفظ شود.

فعال در خصوص نشان دادن برند

ساخت برندینگ محصول هیچ گاه پایانی ندارد. برند شما باید همیشه و در همه حال در معرض دید مشتریان باشد. در محیط کار، روی کارت های ویزیت، روی بسته بندی ها و حتی در مناطق که شاید از نظر شما از دید مشتری پنهان است، باید برند شما حضور داشته باشد.
آنلاین برندینگ و دیجیتال برندینگ از روش هایی هستند که مخاطب در همه حال با برند شما درگیر است. دو مبحث دیجیتال برندینگ و آنلاین برندینگ از مواردی هستند که برای بهتر دیده شدن برند شما در فضای آنلاین و دیجیتال کاربرد اساسی دارند. فعالیت در حوزه های آنلاین و کسب و کار های اینترنتی نیز می تواند کمک شایانی کند. به طور کلی دیجیتال برندینگ و آنلاین برندینگ از اصلی ترین روش های برند شدن در عصر حاضر می باشد.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده