خرید و فروش برند آماده،هویت سازی برند و برند سازی





ساخت هویت بصری برندهای قدرتمند:

برندهای قدرتمند پتانسیل بیشتری برای جذب مشتری دارند. به همین دلیل ساخت هویت بصری برندهای تجاری قدرتمند، به ارتقا کسب و کارهای تجاری آنها کمک می کند. این نوع برندها می توانند به راحتی عواطف و احساسات مصرف کنندگان را تهییج کنند و از سوی دیگر اعتماد آنها را نسبت به محصولات بیشتر می کنند.
همچنین مشتریان از برندهای قدرتمند، انتظار خلق ایده های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند. در زیر به روش های تاثیرگذار در خلق هویت بصری برندهای تجاری قدرتمند با هدف رونق فروش محصولات می پردازیم.

1- نقش نوآوری در برندهای قدرتمند

یکی از مشخصه های اصلی برندهای قدرتمند، داشتن ویژگی خلاقیت است. برندهایی که پا به پای نیازهای مشتری حرکت می کنند و در طراحی هویت بصری خود از تکنیک های جدید استفاده می کنند، جذابیت بیشتری دارند. به تبع این امر، بازارهای جدید برای سازمان شکل می گیرد.

2- تمایز با طرح های مشابه

نوآوری در طراحی و ساخت هویت بصری برندهای قدرتمند، به معنای تمایز با سایر طرح های مشابه می باشد. به این معنا که با ایجاد تمایز با رقبا می توان توجه مصرف کننده های بیشتری را به سمت برند تجاری جلب کرد.

3- توجه به نیاز تمامی مصرف کننده ها

برای در دست گرفتن بازار وسیع باید به نیاز تمامی مصرف کنندگان توجه کرد. تمامی مصرف کنندگان و مشتریان در مناطق مختلف جغرافیایی نیازهای یکسان ندارند. هر گروه از مشتری ها با توجه به عرف، عادات، رسوم و فرهنگ متفاوتی به برند تجاری نگاه می کنند. برای مثال نمادهای فراماسونری برای مسلمانان منفور هستند.
بنابراین بسیاری از شرکت های بزرگ جهانی در ساخت هویت بصری برندهای قدرتمند، سعی می کنند به این موضوع توجه کنند.

4- استفاده از فاکتورهای بصری

عوامل بصری همچون سادگی و پیچیدگی، تضاد و تناسب رنگ، حرکت، ریتم، رنگ و ... تاثیر زیادی در زیبایی هویت بصری برندهای قدرتمند دارد. ممکن است برند در طی دوره های مختلف نیاز به اصلاح یا تغییر داشته باشد.
در این صورت می تواند هر بار از یک روش بصری استفاده کرد. اما تغییرات نباید برند را به طوری کلی از ذهن مشتری خارج کند. برای مثال اگر در ابتدا از تکنیک تضاد رنگ برای ساخت هویت بصری برند تجاری استفاده شده است، برای اصلاح و تغییر آن نباید از روش تناسب رنگ استفاده کرد.
زیرا مشتریان به تضاد رنگ عادت کرده اند. حال اگر برند به یکباره تغییر کند برای آنها ناآشنا و نامأنوس خواهد بود.

5- استفاده از عنصر زمان در ساخت هویت بصری برند

برای ساخت هویت بصری برند تجاری باید به عنصر زمان به عنوان یک فاکتور اساسی نگاه شود. با گذشت زمان نیازها و خواست های مشتریان تغییر می کند. اگر آنها امروز رنگ آبی را دوست دارند، ممکن است در چند سال آینده به آن علاقه زیادی نداشته باشند. همچنین نمادها و سمبل ها در طی زمان های مختلف طرفداران بخصوصی دارد.

گاهی ممکن است یک سمبل در یک زمان طرفداران زیادی داشته باشد. در حالی که ممکن است در زمان دیگر، طرد شود. بنابراین در زمان ساخت هویت بصری برند باید به فاکتور زمان و تاثیر آن در طراحی توجه کرد.

6- توجه به ریشه های جغرافیایی و تاریخی

ساخت هویت بصری برندهای قدرتمند عموما با نگاهی به تاریخ و جغرافیا انجام می شود. برای مثال نشان تجاری یکی از برندهای برتر دنیا، آرم همای ایران می باشد. لوگو در این برند، با ترکیبی از تاریخ اساطیری ایران طراحی شده است و در حال حاضر به عنوان یکی از زیباترین لوگوهای جهانی محسوب می شود.
استفاده از عنصر تاریخ در این لوگو موجب زیبایی و جذابیت آن شده است. از سوی دیگر جغرافیا نیز می تواند به موفقیت برند تجاری کمک کند. با توجه به اینکه نمادهای مشترکی در حال شکل گیری میان تمامی مردم جهان است، می توان از این نمادها استفاده کرد.
در حال حاضر شبکه های اجتماعی و افزایش ارتباطات موجب شده تا مردم سراسر دنیا از نمادهای مشترک استفاده کنند. در نتیجه می توان مرزهای جغرافیایی را درنوردید و با وسعت جغرافیایی بیشتر با مشتریان ارتباط برقرار کرد.

7- استفاده از روانشناسی رنگ ها

بی شک رنگ به عنوان یک مولفه مهم در ساخت هویت بصری برند تجاری است. اما اینکه از چه رنگی استفاده شود و وضوح و شفافیت آن به چه میزان باشد، یکی از دغدغه های طراحان هویت بصری برندهای تجاری می باشد.

انتخاب رنگ با توجه به نوع محصول و جنس و رده سنی مشتریان صورت می گیرد. برای مثال زمانی که فرآیند هویت بصری برند تجاری برای مواد غذایی طراحی می شود، رنگ قرمز و نارنجی به دلیل قرابت و هماهنگی با اصول روانشناسی تغذیه، بهترین گزینه ها هستند.
مثال دیگر در مورد محصولات ورزشی است که می توان از رنگ آبی به نشانه سلامتی و نشاط استفاده کرد.

8- استفاده از اشکال هندسی در ساخت هویت بصری برند تجاری

برای ساخت هویت بصری برندهای قدرتمند، گاهی اشکال هندسی می توانند به طراح کمک کنند. مربع نشانه نظم و به معنای وحدت و یگانگی، مثلث به معنای سلسله مراتب بودن و ... می توانند برای طراحی و ساخت هویت بصری برند تجاری استفاده شوند.
به کار بردن هر یک از اشکال هندسی با توجه به نوع محصول و دیدگاه مشتریان است. اگر هدف از تولید محصول ایجاد حس وحدت بین مشتریان است، استفاده از دایره برای ساخت هویت بصری برند تجاری موثر است.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده