فروش برند/برندسازی و کسب کار کوچک




بسیاری از برندهای بزرگ، زمانی نام تجاری کوچکی بوده اند. تنها تفاوت آن ها با سایر رقبایشان، شیوه و سیاست های برندسازی محصولاتشان و یا خدماتشان است.برند یا نام تجاری برای مشاغل کوچک و تازه کار تاثیر گذار و مهم است. هر محصول یا خدمتی با نام سازنده یا ارائه دهنده  آن شناخته می شود و بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک نیز بر این مساله واقف اند.اما در بسیاری از موارد مدیران و کارآفرینان قادر به تبیین دلایل اهمیت برندسازی، تاثیر آن بر کسب و کار و شیوه صحیح تحقق آن نمی باشند.

برند سازی کسب و کار های کوچک

در حال حاضر صاحبان مشاغل کوچک به دنبال راهی برای جذب سرمایه  بیشتر و معرفی کسب و کار خود در دنیای دیجیتال هستند. نه تنها بازاریابی دیجیتال برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما ضروری است ، بلکه بهینه سازی دارایی‌های آنلاین شما برای موفقیت کلی کسب و کار شما حیاتی است. حالا که دنیای کسب و کارهای کوچک به این سمت هدایت شده‌اند.برندسازی ماجرایی فراتر از داشتن یک لوگوی زیبا یا یک سایت پر زرق و برق است. بسیاری از استارتاپ‌ ها، کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک به جای تمرکز روی موفقیت و پیشرفت بلند مدت کسب و کارشان، هدف خود را فقط به زمان حال و یک بازه زمانی کوتاه مدت متمرکز می ‌کنند. بنابراین همین موضوع را می توان عامل تمایز کسب و کارهای موفقی نظیر آمازون و استارتاپ ‌هایی دانست که بعد از ۶ ماه شکست می‌ خورند. استراتژی برندسازی برای موفقیت هر کسب و کاری لازم است و اگر به دنبال موفقیت مستمر و وفاداری مشتری هستید باید برندسازی را با فکر و وقت بیشتری انجام دهید.

استراتژی برند سازی کسب و کار های کوچک

داشتن استراتژی برندسازی برای کسب و کارهای کوچک بسیار ضروری به حساب می آید. برندسازی، شرکت شما را از سایر رقبا متمایز می‌کند و در نتیجه مقوله‌ای نیست که بتوان نسخه واحدی از آن را برای هر نوع کسب و کاری تجویز کرد. عده زیادی به خاطر اینکه درگیر سایر جنبه های کسب و کارشان هستند از این ماجرا غافل می‌ شوند.و فقط به فکر فروش در لحظه هستند،اما بردسازی ه تنها در زمان حال بلکه در بلند مدت هم باعث رشد یک کسب کار و هم شناخته شدن توسط سایرین می شود.

نکته اول:مخاطب هدف را تعیین کنید

شاید کسب و کارتان را براساس یک ایده ناب و معرکه شروع کرده باشید اما تا وقتی که مخاطب هدف خود را مشخص نکنید تلاش های بازاریابی شما با مشکل مواجه خواهد شد. از خودتان بپرسید می خواهم چه کسانی را جذب کنم؟ کالا یا خدمات من بیشتر از همه برای چه کسانی جذاب خواهد بود؟ مشتری مورد نظرم چه کسانی هستند؟ با پاسخ به این سوالات می توانید تلاش های برندسازی خود را در راستای مخاطب هدف برنامه ریزی کنید.

نکته دوم:هویت برند خود را تعیین کنید

داشتن یک هویت برند ثابت برای رونق کسب و کارتان باعث می‌شود که شما به عنوان یک حرفه‌ای  سر زبان‌ها بیفتید و به جذب مشتری جدید به شما کمک می‌کند. طبق یک مطالعه در فیسبوک 77 درصد مردم به برندها وفادار هستند. جف بزوس، بنیانگذار آمازون، برند یک شرکت را چنین توصیف کرده است: «برند شما همان چیزی است که افراد وقتی در اتاق نیستید در مورد شما می‌گویند». به عبارت دیگر، برند شما احساسات و عواطفی است که مردم هنگام شنیدن نام شرکت شما دارند. این ترکیبی از نام برند، لوگو، ویژگی‌های زیبایی شناسی و طراحی تمام دارایی‌های شما است.

نکته سوم:برند خود را تعریف کنید

شما باید وقت بگذارید و برند خود را تعریف کنید تا مخاطب بیشتری متوجه آن شود. در واقع با این کار هویت برندتان را منحصر به فرد و متمایز می کنید به طوری که توانایی رقابت در بازار را خواهد داشت.

نکته چهارم:دستورالعمل برند تهیه کنید

دستورالعمل برند از همان مواردی است که اغلب مورد بی توجهی کسب و کارهای کوچک قرار می گیرد، هر چند که اهمیت زیادی برای هویت برند دارد. یک دستورالعمل واضح باعث نظم و وحدت عمل می شود و شرکتی که فاقد این دستورالعمل باشد نامنظم و نامطئن به نظر می رسد.

نکته پنج:در شبکه های اجتماعی فعال باشید

طبق گزاراشات منتشر شده حدود یک سوم از جمعیت جهان در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال دارند و روزانه بر تعداد این کاربران افزوده می شود. امروز شبکه های اجتماعی به یکی از جذاب‌ترین محل‌های تبادل اطلاعات فضای اینترنت تبدیل شده است که این میزان از حضور می‌تواند برای رونق کسب و کارها فوق العاده باشند. به محض راه اندازی سایت فروشگاهی خود در شبکه‌های اجتماعی گوناگون از قبیل اینستاگرام حضور پررنگی داشته باشید و در این شبکه ها خود را به کابران معرفی و محصولات و خدماتتان را ارائه دهید و سپس منتظر نتیجه شگفت انگیز آن باشید. تنها با ساخت یک اکانت اینستاگرام و داشتن پیجی جذاب می توانید خود را به شمار کثیری از کاربرهای ایرانی عضو این شبکه اجتماعی محبوب معرفی کنید. طبق آخرین آمار منتشر شده 35 میلیون کاربر ایرانی عضو  اینستاگرام هستند که روزانه بر تعداد این کاربران افزوده می شود.

نکته ششم:تبلیغات را فراموش نکنید

درعین حال که با قدرت در کسب و کارتان فعالیت می‌کنید و از طریق مواردی که در بالا معرفی کردیم مشتری جذب می‌کنید، گاهی اوقات برای جذب مشتریان جدید و سرنخ‌های تازه بهتر است برای برند و کسب و کارتان در بستر شبکه های اجتماعی تبلیغات مفیدی کنید. می‌توانید در سایت‌های پربازدید خبری برای شناسایی خود و محصولات و خدماتتان یک رپورتاژ آگهی با کیفیت آماده کنید و در این وبسایت ها منتشر کنید. علاوه بر وبسایت می‌توانید در بستر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا فیسبوک تبلیغ کنید و در صفحات و کانال‌هایی که همسو با محصولات و خدماتتان هستند تبلیغات کنید.  و یا اینکه برای بازدهی بهتر بخشی از هزینه های خود را صرف تبلیغات در بیرون از فضای اینترنت کنید. بیلبوردها و تبلیغات تلیویزیون و رادیو برای این کار گزینه های مناسبی هستند. 

نکته هفتم:در برندسازی استمرار داشته باشید

تنها راه برای ایجاد اطمینان به یک برند، استمرار و تداوم در ارائه خدمات یا محصولات است. به عنوان مثال اگر وعده ۱۰۰ درصد ضمانت می دهید و فقط در ۹۰ درصد به وعده خود عمل می کنید، در کار خود انسجام کافی ندارید. یا اگر ادعا دارید که در عرض یک ساعت به سوالات پاسخ می دهید ولی در عمل شاید بیشتر از ۲۴ ساعت طول بکشد، مشتری نمی تواند به برندتان اعتماد کند یا اعتمادش را از دست می دهد. برای ایجاد اعتماد حتی توجه به نکات کوچک نیز حائز اهمیت هستند.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده