خرید برند؛برند بخریم یا ثبت کنیم؟؟




چرا باید برند آماده ثبت کنید؟

خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می دهیم:چرا باید برند آماده ثبت کنید؟ تا اینجا با انتخاب نامی غیر کارشناسانه پوسته ای بسیار مبتدی و غیر کارشناسانه ساختیم. و انتظار داریم آن جهانی شود غافل از اینکه برندینگ یعنی تصاحب سهم از ذهن مشتری حال اینکه برندی که ظاهر خوبی ندارد. چگونه می تواند در ذهن مشتری نفوذ کند.متاسفانه مثالی برای آن ندارم زیرا این برندها هرگز انقدر بزرگ نمی شوند که سر زبان ها بیافتند.
مشکل بعدی آن جاییست که برای جهانی شدن به فکر راه های نوین و به روز مثل تجارت الکترونیک می افتیم. اما با کوهی از مشکلات کوچک و بزرگ مثل تکراری بودن دامنه سایت و سیلی از نام های مشابه در تمامی سایت های مرتبط و غیر مرتبط با کسب و کارتان مواجه می شوید.
کسب و کار شما بزرگ می شود ولی در لباسی کهنه و قدیمی که برای ورود به بازارهای جهانی دست و بال شما را خواهد بست.
استفاده نادرست از رنگ،حجم و طرح در لوگو اولیه هزینه های چاپ و تولید شما را بالا خواهد برد. و تعویض یا اصلاح آن هزینه ای هنگفت روی دست شما خواهد گذاشت. ۱:هزینه طراحی و تولید مجدد ۲ :بر باد رفتن هزینه های تبلیغاتی که تا امروز کرده اید .

برند آماده بخریم یا ثبت کنیم؟

چرا وقتی میخوایم یک برند ثبت کنیم یا بخریم هرکس پیشنهاد متفاوتی میده؟
 یکی میگه برند ثبت کن ارزونتره یکی هم میگه آماده بخری بی دردسر تره!
من احساس کردم کسانی که برند آماده برای فروش دارند پیشنهاد خرید میدن تا بتونن برند خودشونو بفروشن. و اونایی که تو کار ثبت هستن پیشنهادشون ثبت برند هست.
در هر صورت برای آغاز هر کسب و کاری یکی از اولین کارهایی که به ذهن میرسد. ثبت یک برند خاص و متفاوته که به خوبی معرف کالا و خدماتی باشد. که ارائه میدید هم به راحتی در ذهن مخاطب ماندگار باشد .
برای یک مدیر و یا کارآفرینی که سررشته ای در زمینه ثبت برند و پروسه انجام کار ندارد. اولین گزینه پیدا کردن شرکتها و موسساتی هستند که در این زمینه فعالیت میکنند. من برای اینکه از اصل مطلب سر در بیارم دست به یک تحقیق در این مورد زدم. که برای شروع کار بهتراست که اقدام به ثبت یک برند کنم یا به فکر خرید یک برند باشم؟
برای پیدا کردن جواب این سوال شروع به سرچ شرکتهای ثبتی و فعال در این حوزه کردم. و بعد از پیدا کردن اطلاعات تماس و برقراری ارتباط با آنها تقریباً میشه گفت که همگی این شرکتها ،ثبت برند را به من پیشنهاد دادند. یعنی با توجه به مطالب گفته شده در بالا بسته به آمادگی شرکتها برای فروش یک برند یا ثبت آن پیشنهادات‌شان در این مورد متفاوت بود.
با وجود جستجوها و تحقیقاتی که کردم نتونستم یک جواب قاطع برای سوالم پیدا کنم و هنوز اندر خم یک کوچه بودم که ثبت یا خرید برند؟
مسأله اینست!!
بنابراین به جستجوهام در این مسیر ادامه دادم. چیزی که در این راه متوجه شدم این بود که بیشتر شرکتهای ثبتی در ابتدا مشتری را تشویق به ثبت برند می‌کنند. و نه خرید آن و دلایلی هم که ارائه می‌کنند صرفه جویی در هزینه ها است. چون به گفته آنها هزینه ها درثبت برند خیلی کمتر از خرید برند آماده است. ولی از طرفی خرید یک برند آماده هم مزیتهایی دارد که نمیتوان نادیده گرفت.
مثل اینکه از لحاظ زمانی روند انجام کارها سریع تر خواهد بود. و عموماً مدت زمانیکه اکثر شرکتها و موسسات برای خرید و انتقال برند بیان کردند حدوداً یک ماه است. که به نسبت اقدام به ثبت ،مدت زمان کمتری است. (تقریبا سه ماه کمتر) و اگر برای داشتن یک برند مخصوص به خود برای شروع کارتان عجله ای داشته باشید قطعاً این روش به شما پیشنهاد خواهد شد.
همچنین بعضی از برندها از ارزش تجاری برخوردار هستند که گرچه برای خرید آنها هزینه زیادی را باید متقبل شوید. ولی اینگونه برندها بازار و مشتریان مخصوص به خود را دارند. و مخصوصاً که در ابتدای کار میتوانند با شهرت و خوشنامی شان کمک کننده هم باشند.


برند آماده

اما به نظر من نکته ای که نباید فراموش شود. اینست که ثبت برند معمولا با اخطار های زیادی ممکن است مواجه شود یا اینکه اسم انتخابی شما قبول نشود. و بعد از رد شدن اسم باید همه مراحل انجام شده دوباره را، از اول تکرار کنید. و این مساله ای است زمان بر که باعث فوت وقت شما میشود و متعاقباً مدت زمان اعلامی برای ثبت نیز افزایش پیدا میکند.
بخش دیگری از اتفاقاتی که ممکن است این پروسه را طولانی تر کند اعتراضی است. که بعد از آگهی در روزنامه نوبت اول ممکن است وارد شود و این اتفاق هم روند کار شما را کند تر میکند. میتوان گفت در بهترین و ایده آل ترین حالت حدود ۲۰ درصد از موارد ممکن است که برند شما بدون اخطار به ثبت برسد.
درواقع باید بگم که بنظر من تا رسیدن به مرحله اتمام فرصت اعتراض بعد از آگهی در روزنامه اول و گذراندن این مدت نمیتوان اطمینان داشت. که همه کارهای مربوط به ثبت برند آماده بدون مشکل انجام شده است. و این نکته ایست که کمتر به آن اشاره میشود ولی واقعیتی است که وقتی شروع به ثبت یک برند میکنید با آن مواجه خواهید شد.
نکته دیگری که در این مسیر توجهم را جلب کرد تفاوت در قیمتهای اعلامی از سوی شرکت ها برای انجام این کار است که بعد از پرسیدن علت، متوجه شدم. که بعضی از این شرکتها برای جذب مشتری در ابتدا مبلغی کمتر از سایر موسسات و شرکتها را اعلام میکنند. ولی در میانه راه هزینه هایی مثل آگهی روزنامه و … را به صورت جداگانه از مشتری طلب میکنند.


پیشنهاد ویژه

پیشنهاد من اینه که برای انجام کارهای ثبتی مثل کاری که من قصد انجام آن را داشتم. سعی کنید که شرکت های خوش نام در این حوزه را برای انجام کارهای خود انتخاب کنید. شرکتهایی که تجربه موفقی در این حوزه دارند و این امر هم لزوماً به معنی معروف بودن شرکت ها نیست.
لزوماً یک شرکت ثبتی معروف و صاحب نام یک شرکت موفق و خوشنام در این حوزه نیست.
یکی از مواردی که باید در ارتباط با شرکتها بهش توجه کنید این است که قراردادتان را با آگاهی کامل امضا کنید. تمام موارد مندرج در قرارداد را مطالعه و که راجع به بخشی از آن سوال یا نظری و یا حتی مشکلی دارید مطرح کنید. و صرفاً به شنیده هاتون از طرف بازاریاب شرکت اکتفا نکنید.
مورد بعدی که نباید فراموش بشه اینه که خیلی شفاف راجع به هزینه ها با شرکت طرف قراردادتان صحبت کنید. اصطلاحاً جنگ اول به از صلح آخر! در مورد هزینه هایی که توی این مسیر ممکن است برای شما وجود داشته باشد. بپرسید و اطمینان حاصل کنید که در ادامه کار هزینه های دیگری علاوه بر هزینهای مورد توافقتان، اضافه نخواهد شد.


ثبت در سایت

در زمان ثبت یا اقدام به خرید یک برند، نیاز به ثبت نام در سایت علایم تجاری است.داشتن حساب کاربری برای شخص متقاضی الزامی است بنابراین متقاضی دارای یک یوزرنیم و پسورد حساب کاربری خود خواهد بود. که زمانی که شرکت های ثبتی اقدام به انجام اینکار برای شما میکنند باید این یوزرنیم و پسورد در اختیار شما قرار دهند. و حق شماست که این اطلاعات را از شرکت بگیرید، و با مراجعه به وب سایت مرکزمالکیت معنوی http://ipm.ssaa.ir/  نام کاربری و پسورد را وارد کنید. در پنل خود وارد قسمت «گردش کار پرونده» شوید و پیگیر کار خود باشید. تا از روندی که شرکت در جهت انجام کار شما طی میکند مطلع شوید. و از این طریق جلوی سواستفاده های احتمالی شرکتهای خاطی که با وارونه جلوه دادن ،صرفاً فکر دریافت پول بیشتری هستند را بگیرید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده