فروش برند،خرید برند آماده قدرتمند




اصلا هویت برند به چه معناست؟!

"هویت برند صدای متمایز و ظاهر منحصر به فرد کسب و کار شماست که قرار است در جهان طنین‌انداز شود و جلوه نماید." اگر بخواهم خیلی شعاری هویت برند را تعریف کنم، این جمله زیبا حق مطلب را ادا می‌کند.

 اما اجازه دهید کمی بیشتر به شرح ماجرا بپردازم.

هویتی که برای برندتان ایجاد می‌کنید، در حقیقت پُلی است که میان خود و دیگر افراد جهان می‌سازید.

همه‌ی آن عناصری که به کار می‌گیرد تا به واسطه آن مخاطب به یاد کالا یا خدمات شما بیافتد، هویت برندتان را شکل می‌دهد.

این عناصر از اسم برند گرفته تا لوگو، پالت رنگ، شعار تبلیغاتی، فونت نوشتاری و ... اجزای سازنده همان تصویری از برندتان است که در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود.

هر چقدر از ابتدا قدم‌های محکم‌تری بردارید و چهره بهتری برای برندتان خلق کنید، شانس بیشتری خواهید داشت تا روزی به جایی برسید که اسم برندتان به تنهایی دارای اعتبار و ارزش باشد.

 

خب حالا داشتن یک هویت برند چه اهمیتی دارد؟!

برند یا همان نام تجاری باید چیزی فراتر از داشتن صرفا یک لوگو باشد! هویتی که برای برندتان می‌سازید، حکم نفس‌هایی را دارد که کسب و کارتان را زنده نگه می‌دارد و شما را از دیگر رقبایتان متمایز می‌کند.

این هویت اگر درست شکل بگیرد، در درازمدت دستاوردهای خیلی مهمی به همراه خواهد داشت. این دستاورد بزرگ حس نزدیکی، اطمینان و وفاداری مشتریان است که کسب و کارتان را همواره در اوج موفقیت نگه می‌دارد.

چراکه ارتشی از طرفداران وفادار به دست می‌آورید که شما را به راحتی تنها نخواهند گذاشت.

درست مانند انسان‌ها که بر اساس ظاهر و شخصیتشان مورد قضاوت قرار می‌گیرند، فعالیت شما نیز بر اساس هویتی که برایش ساخته‌اید، شناخته خواهد شد.

 

بسیار خب، چگونه هویت برند خودم را بسازم؟!

برای اینکه هویت برند خود را درست و اصولی ایجاد کنید باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • برای برند خود شخصیت بسازید.
  • تمامی نمادها و عناصر بصری برندتان را طراحی کنید.
  • یک برند بوک ایجاد کنید.
  • آگاهی از حضور برند خود را ایجاد کنید. 

این چهار موردی که برایتان لیست کردم، هریک به تنهایی دارای مراحلی هستند که در ادامه سعی کردم به طور فشرده و خلاصه به شرح آنها بپردازم.

 

۱- برای برند خود شخصیت بسازید


قبل از اینکه به فکر این باشید که برند خود را تبلیغ کنید و به همگان معرفی نمایید، باید ظاهر و شخصیت منحصر به فردش را خلق کنید.

همانطور که ما انسان‌ها ویژگی‌های اخلاقی و تیپ ظاهری خاصی داریم، برندها هم نیازمند داشتن این مشخصه‌های وجودی هستند.

برای شخصیت سازی برند خود باید کارهای زیر را انجام دهید.

 

داستانتان را بنویسید

برای اینکه با تعریف یک داستان جذاب، گام نخست را در جهت ایجاد هویت برند خود بردارید باید برای چند سوال کلیدی به دنبال جواب مناسب باشید!

چه چیزی شما را ترغیب کرد تا کسب و کارتان را راه بیاندازید؟ با فعالیتی که می‌کنید می‌خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید؟ با انجام این کار به جامعه خود چه سودی می‌رسانید؟

متناسب با پاسخ این پرسش‌ها یک داستان جذاب و منحصر به فرد بنویسید.

 زمانی که این داستان را برای مخاطبانتان به شیوه‌های مختلف تعریف می‌کنید، ارتباط نزدیکی بینتان شکل خواهد گرفت.

از آن گذشته وقتی داستان خود را می‌دانید، بر مبنای آن مراحل بعدی را راحتتر طی می‌کنید و هویت منسجم‌تری خلق خواهید کرد.

 

ارزش های اساسی خود را تعریف کنید

این که برند شما پیرو چه ارزش هایی بنا نهاده شده، تا حد زیادی مشخص می‌کند از چه هویتی برخوردار است.

همین ارزش‌ها هستند که فرهنگ برند شما را شکل می‌دهند و به همگان اثبات می‌کند که شما به چیزی فراتر از فروش و کسب درآمد می‌اندیشید.

احترام به ارزش‌ها مخاطبانتان را از حفظ تعامل با شما راضی نگه می‌دارد.

سعی کنید، این احترام به این ارزش‌‌ها را در طراحی محصولات، تبلیغات و المان‌های بصری برند خود نمایان سازید.

به طور مثال اگر حفظ سلامت کره زمین یکی از ارزش‌های برند شما به حساب می‌آید، سعی کنید محصول خود را دوستدار محیط زیست تولید کرده و از المان‌های بصری و شعارهای تبلیغاتی که نشانگر علاقه شما به طبیعت است، استفاده نمایید.

 

وجه تمایز برندتان را مشخص کنید

با انجام تحقیقات بازار مطمئن شوید که از رقبای خود متمایز هستید. با انجام تحلیل SWOT به نکات زیادی پی خواهید برد. این آنالیز، نقاط ضعف و قدرت، فرصت ها و تهدیدهای شما را مشخص می‌سازد.

با کسب دانش کافی، از نکات مثبت رقبای خود الهام گرفته، نقاط منفیشان را درس عبرت کرده و تمام تلاش خود را به کار ببندید تا چیزی جدید و بدیع ایجاد کرده باشید.

داشتن وجه تمایز قدرتمند از مهمترین ویژگی‌های یک هویت برند موفق به حساب می‌آید.

 

مخاطبان خود را بشناسید

وقتی مخاطبانتان را بشناسید، زبان ارتباط‌گیری با آنها را یاد گرفته و هویت برند خود را نزدیک به روحیات آنها شکل خواهید داد.

برای این کار بازار هدف خود را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که چه کسانی بهترین مخاطب برای برند شما هستند.

به بازخوردهایی که مخاطبان به اشکال مختلف طراحی و ارتباط‌گیری از خود نشان می‌دهند، دقت کنید و توجه داشته باشید که کاربران به چه طریق‌هایی بیشترین مشارکت را خواهند داشت.

 

۲- تمامی نمادها و عناصر بصری برندتان را طراحی کنید


حالا که مشخص کرده‌اید چه تعریف‌ها و ارزش‌هایی قرار است هویت برندتان را برجسته سازد، زمانش رسیده که دست به قلم شوید و آن را ترسیم نمایید.

برای این منظور جسور و باهوش باشید. خلاقیت به خرج دهید اما از خط مشی و چارچوب‌هایی که برای برند خود مشخص کرده‌اید، خارج نشوید.

تمام هم و غمتان این باشد که عناصر بصری که خلق می‌کنید با هویت برند شما همخوانی داشته و قادر باشد در ذهن مخاطبتان بنشیند.

 

لحن یا تن صدا

فرض بفرمایید برندتان این توانایی را پیدا کرده باشد که با مردم حرف بزند! تن صدا و لحن بیان آن چگونه خواهد بود؟ منظورم این است که با لحن شوخ و خودمانی با مخاطبانتان ارتباط می‌گیرید و یا با تن صدایی مقتدر و بااعتماد به نفس که همگان را مجذوب خود می‌سازد با آنها رو به سخن می‌شوید؟!

بله درست متوجه شدید. لحن برند که زبان ارتباطی میان شما و مخاطبانتان است باید مطابق با هویت و داستان آن انتخاب شود.

بهتر است تصمیم بگیرید که با توجه به شخصیتی که برای برندتان برگزیدید، قرار است در محتواهایی که تولید می‌کنید، چه لحنی داشته باشید.

 

پالت رنگ

پالت رنگی برندتان قابلیت این را دارد تا اثر ماندگاری بر روی ذهن مشتریانتان باقی بگذارد.

به طوری که بعد از گذشت زمان، مخاطبان پالت رنگیتان را با تجارت شما مرتبط دانسته و با هویت برند شما آشنا می‌شوند.

از همین روست که پالت رنگی مشخص موجود در برند بوکتان همچون امضای شما در تمامی آثار بصریتان دیده خواهد شد.

از سویی دیگر به کار بردن رنگ‌های خاص، بر نحوه درک و تعامل مردم با تجارت شما تأثیرگذار خواهد بود. چراکه هر رنگی معنا و نشانی دارد و حسی را برمی‌انگیزد!

فراموش نکنید که رنگ‌ها احساسات را تحریک می‌کنند. پاسخ مغز به رنگ‌ها می تواند دامنه‌ای از هیجانات، جدیت یا عشق و علاقه را به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال به تاثیری که رنگ قرمز کوکاکولا بر روی مخاطبانش می‌گذارد، فکر کنید. این رنگ به شدت جلب توجه می‌کند، هیجان‌آور است و اشتهای مردم را برمی‌انگیزاند.

 

تایپوگرافی

فونت برند شما درست به اندازه خود محتوا داستان‌های زیادی برای گفتن دارد. انتخاب یک فونت مناسب حساسیت‌های خودش را به همراه دارد.

تایپوگرافی عنصری اساسی در هویت بخشیدن به یک برند محسوب می‌شود.

فونت شما باید مطابق با فضای داستانتان و سبک طراحی بقیه المان‌های بصریتان انتخاب گردد.

همچنین، با مورد توجه قرار دادن اصول مهم طراحی مانند سلسله مراتب بصری، فضاهای خالی و تراز کردن، حالتی که ترجیح می‌دهید متن شما نشان داده شود را در انتخاب فونت خود در نظر بگیرید.

 

لوگو

لوگو یک برند به عنوان چهره آن شناخته می‌شود. چه خودتان لوگویتان را طراحی کنید و چه این کار را به متخصصش بسپارید، باید بدانید که شخصیتی که برای برندتان ساختید، نقطه شروع طراحی به حساب خواهد آمد.

هدف اصلی از ساخت لوگو این است که به واسطه‌ی آن مخاطبان برندتان را فوراً بخاطر بسپارند و آن را از سایر رقبایتان تشخیص دهند.

بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که لوگو شما قادر است هویت برندتان را به خوبی به تصویر بکشد. برای ایده گرفتن می‌توانید به سایر لوگوهای خلاقانه موفق ایران و جهان نگاهی بیاندازید.

 

۳- یک برند بوک ایجاد کنید


حالا که تصمیم گرفتید چگونه برند خود را به مردم نشان دهید، با ایجاد یک برند بوک حرفه‌ای به ایده‌های خود پر و بال ببخشید.

برند بوک، کتابچه برند یا همان راهنما سبک برند همچون چراغی راهتان را روشن می‌کند. هر یک از عناصر هویت برند شما را مشخص ساخته و همچون راهنمایی همیشگی، کارمندان، شرکا و سهامداران شرکت را راهنمایی خواهد کرد.

این کتابچه با جزئیات و دستورالعمل‌های باارزشی که دارد، به شما کمک خواهد کرد تا به هنگام شروع برندسازی، بخش‌های مختلف را هماهنگ باهم پیش ببرید و کارتان انسجام پیدا کند.

در آینده هم، هر زمان که تصمیم بگیرید، در هر یک از المان‌های بصری برند خود تغییری ایجاد کنید، این کتابچه راهنما به یاریتان خواهد شتافت.

برند بوک یک فایده خیلی مهم دیگری هم دارد. هر زمان که قصد داشته باشید پروژه‌ای را برون‌سپاری کنید و یا اعضا جدیدی برای شرکت خود استخدام نمایید، این کتابچه اطلاعات لازم درباره هویت بصری برندتان را در اختیارشان قرار می‌دهد و به عنوان یک مرجع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

۴- آگاهی از حضور برند خود را ایجاد کنید

پل رند، یک طراح گرافیک شناخته شده در زمینه لوگو شرکت‌ها، جمله‌ای به یادماندنی از خود به جای گذاشته است:

 "طراحی، سفیر خموش برند شماست."

تنها با بازاریابی آثار گرافیکی است که می توانید تصویر برندتان را با دنیا به اشتراک بگذارید و آگاهی از حضور برند خود را ایجاد نمایید.

 استفاده از منابعی همچون وب سایت، کارت ویزیت و ... برای معرفی برند و جذب مخاطبین شما امری ضروری است.

 

وب سایت


در دنیای مدرن امروزی که اکثر فعالیت‌‌ها در فضای مجازی صورت می‌گیرد، ساخت یک وب سایت برای هر کسب و کاری از نان شب هم واجب‌تر است.

فضای آنلاین بهترین مکانی است که مردم می‌توانند درباره‌ی برند شما بیشتر بدانند.

 وب سایتی که ساختید، هویت برند منحصر به فردتان را با ویژگی‌های بصری جذاب و محتواهای آموزنده برجسته‌تر می‌سازد.

برای اینکه حرفه‌ای تر عمل کنید، نام دامنه‌ سایت را مرتبط با کسب و کار خود انتخاب نمایید.

 

بسته بندی

اگر در کار فروش کالا هستید، چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری، این نکته را به خاطر داشته باشید که مشتری‌ها علاقه خاصی به بسته‌بندی‌ های خلاقانه دارند. از این فرصت استفاده نمایید و کاری کنید که مصرف‌کننده پیش از دیدن خود کالا از بسته بندی آن لذت ببرد.

بسته‌بندی می‌تواند چیزهایی زیادی از هویت برند شما را به مشتریانتان نشان ‌دهد. بنابراین، به طراحی جعبه‌های کالا هم فکر کنید.

با بازی کردن با تصاویر و متن روی جعبه، می توانید یک سبک بسته‌بندی خاص ایجاد کنید که نشان‌دهنده هویت بصری برند شما باشد.

 

کارت ویزیت

درست است که ما در دنیای متکی به اینترنت زندگی می کنیم، اما کارت ویزیت‌ها هیچ وقت قدیمی نمی شوند. آنها با جذابیت هرچه تمام‌تر اطلاعات تماس شما را به همراه لوگو برندتان نشان می‌دهند.

استفاده از کارت ویزیت، روشی دوستانه و حرفه‌ای برای یادآوری راه‌های تماس برای برقراری ارتباط و افزودن شما به لیست مخاطبین مشتریانتان می‌باشد.

کارت‌های ویزیت را می توان در اشکال، اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی ساخت. بنابراین طراحی کارت ویزیتی که بیانگر هویت برند شما باشد به هر شکلی امکان پذیر است.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده