چگونه برای استارت اپ خود بیزینس پلن تهیه کنیم؟




چگونه برای استارت اپ خود بیزینس پلن تهیه کنیم؟

 
به طور کلی یک بیزینس پلن معمولی از المان‌های زیر تشکیل شده است :
 
    • خلاصه اجرایی
    • توضیحات شرکت
    • تحقیقات بازار
    • شرح محصولات و / یا خدمات
    • ساختار مدیریتی و عملیاتی
    • استراتژی بازاریابی و فروش
    • سرمایه گذاری
 

چرا بیزینس پلن داشته باشیم؟

 
به طور کلی داشتن یک بیزینس پلن برای استارت اپ می‌تواند مزایایی برای کسب و کار شما داشته باشد که در ادامه به ذکر مزیت‌های آن خواهیم پرداخت.
 
• داشتن بیزینس پلن باعث می‌شود تا درک بهتری از کسب و کار خود داشته باشید. ممکن است شما به خوبی بدانید که به چه فعالیتی قرار است بپرازید، اما نوشتن آن بر روی کاغذ در قالب بیزینس پلن می‌تواند باعث شود شما دید بهتر و دقیق‌تری نسبت به کسب و کار خود پیدا کنید.
• داشتن یک بیزینس پلن شانس موفقیت شما را تا 16 درصد افزایش می‌دهد.
• تهیه بیزینس پلن همچنین به شما شانس بیشتری برای به دست آوردن سرمایه بیشتر برای راه اندازی شرکت‌تان می‌دهد.
 
این مواردی که ذکر شد برخی از مزایای داشتن بیزینس پلن برای استارت اپ شما می‌باشد. اگر شما به فکر راه اندازی یک کسب و کار هستید اما نمی‌دانید کار خود را چگونه با یک بیزینس پلن آغاز کنید، در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید.
 
 
 

برای نوشتن یک بیزینس پلن از کجا شروع کنیم؟

 
برای اینکه بتوانید یک بیزینس پلن طراحی کنید باید مراحل زیر را دنبال کنید.
• ابتدا مطمئن شوید که شرکتی که می‌خواهید راه اندازی کنید، دارای یک هدف مشخص است.
هنگامی که در حال نوشتن توضیحات در مورد شرکت خود هستید، مطمئن شوید که هیچ ابهامی در کار نباشد و همه‌ی نکات را کاملا واضح تعریف کنید. مثلا باید مشخص کنید که قرار است چه نوع محصو و خدماتی ارائه کنید.
 
• بازار هدف خود را مشخص کنید
کسب و کار شما برای همه ی افراد نیست. به این منظور که اگر چه ممکن است بیاندیشید که همه به ایده‌ی شما علاقه‌مند هستند، اما د حقیقت این طور نیست و این تصور غلط کسب و کار شما را از مسیر درست خارج خواهد کرد. پس برای اینکه بتوانید در کسب و کار خود موفق عمل کنید، اولین قدم تعریف کردن بازار هدف می‌باشد. برای مثال : گروه سنی افراد مختلف، نوع فعالیت آن‌ها، جنسیت، علاقه مندی‌ها و ... می‌تواند در مشخص کردن بازار هدف شما تاثیرگذار باشد.
 
• رقبای خود را تحلیل و آنالیز کنید
 شما برای تهیه‌ی بیزینس پلن نه تنها باید بازار هدف خود را مشخص کنید، بلکه باید رقبای خود را بشناسید و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. هنگامی که شروع به نوشتن بیزینس پلن می‌کنید، استارت اپ شما در حقیقت هنوز وجود ندارد و هیچ کس در مورد شما چیزی نمی‌داند. پس اگر بدون تحقیق برای شروع استارت اپ خود اقدام کنید، ممکن است کسب و کار شما مشایه با دیگر رقبای شما از آب در آید. پس قبل از شروع کسب و کار خود ابتدا رقبای خود را خوب بشناسید تا بتوانید در بازار کار، متفاوت‌تر از دیگران ظاهر شوید.
 
• بودجه و سرمایه را مشخص کنید
قبل از شروع کاملا مشخص کنید که چقدر بودجه نیاز دارید که بتوانید هم کار را شروع کنید و هم به فعالیت ادامه دهید، چرا که در غیر این صورت ممکن است با مشکلات مالی مواجه شوید. در واقع نداشتن بودجه ی کافی برای ادامه‌ی کار می‌تواند مهم‌ترین دلیل برای شکست یک استارت اپ باشد. پس در تهیه بیزینس پلن باید مشخص کنید که چقدر بودجه دارید.
مواردی که گفته شد از مهم ترین موارد موجود در یک بیزینس پلن معمولی است که باید آن ها را مشخص کرد. پس قبل از شروع کسب و کار خود برای اینکه اطمینان حاصل کنید که حداقل در میانه‌ی راه با شکست مواجه می‌شوید، یک بیزینس پلن برای خود ترتیب دهید. برای تهیه‌ی بیزینس پلن می‌توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده