۱۰ قدم تا افزایش بهره وری در تیم و سازمان





یکی از عوامل موثر در افزایش بهره وری، استخدام و حفظ کارکنانی است که بیشترین بازدهی را برای سازمان شما دارند. مدیران شرکت و مدیریت منابع انسانی بهتر است کارمندانی را که کارآمد، خلاق و دارای قدرت یادگیری بالایی هستند، استخدام کنند. بعد از آن با مدیریت و رهبری صحیح، برنامه ریزی استراتژیک، تعیین اهداف کسب وکار و برقراری رضایت شغلی به افزایش بهره وری کارکنان در سازمان بپردازید.

۱- با روشهای کلیدی کارایی را افزایش دهید

برای افزایش بهره وری ، اولین گام این است که نحوه عملکرد مشاغل سازمان خود را بررسی و اگر نیاز به تغییر روش در سازمان وجود دارد، نحوه تغییر روش را مشخص کنید. لیست های کوتاه مدت و بلند مدت از کارها و اهداف تهیه کرده و با اولویت بندی کارها بهره وری را بهبود بخشید.
چه روشی بهتر از این وجود دارد که کارکنان هر روز اهداف مشخصی داشته باشند و به روز خود ساختار دهند؟ هر یک از کارکنان را ترغیب کنید که لیستی تهیه کنند و اطمینان حاصل کنید که کارها را به درستی اولویت بندی کرده و انجام می دهند و تمام روز بر سر کار خود می ماند و ببینید که نتیجه کار، کارآمدتر می شود.

۲- رهبری تیم را به خود کارکنان بسپارید

اگر به نیروهای خود افزایش مسئولیت دهید، رضایت شغلی آن ها بالاتر می رود و بهبود روحیه آنها را به همراه دارد. به کارمندان واجد شرایطی که سابقه موفقیت در زمینه های خاصی را دارند مسئولیت هایی را اتخاذ کنید و به آن ها اعتماد کنید.
اگر به کارکنان این فرصت را بدهید که مهارت و تجربه رهبری وداشتن نمایندگی را کسب کنند، به نفع شرکت خواهد بود وباعث می شود که احساس پیشرفت در حرفه خود را داشته باشند.

۳- حواس پرتی را کاهش دهید.

رسانه های اجتماعی و استفاده از تلفن همراه یک دلیل عمده برای کاهش بهره وری در حین کار می باشد ولی سخت گیری زیاد و حذف آن هم امکان پذیر نیست. پس سعی کنید ضمن این که به کارمندان زمان تنفس می دهید، آن ها را متمرکز و درگیر کار نگه دارید.
پیشنهاد ما این است که کارمندان را تشویق کنید گوشی همراه خود را خاموش کنند اما به طور منظم هنگام استراحت آن را روشن کنند که با این کار زمان صرف شده در میز کارشان بیشتر خواهد بود.

۴- ابزار و تجهیزات مناسب فراهم کنید

تهیه ابزار و تجهیزات مناسب برای افزایش بهره وری کارکنان سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است تا وظایف خود را به صورت کارآمد و به موقع انجام دهند و بهره وری آن ها افزایش یابد. مثلا هیچ چیز بدتر از زمان صرف شده برای انتظار چاپ کاغذ نیست، زیرا سازمان شما دستگاه چاپ سریع ندارد.
برنامه ها و تجهیزات جدید و با کیفیت بالا، تاثیر به سزایی بر روی نیروی کار و سرعت فعالیت آن ها دارد.

۵- دمای محیط کار تنظیم کنید

دمای محیط نیز بر روی روند کار و بهره وری نیروهای سازمان تاثیرگذار است. محیط بیش از حد گرم و یا سرد باعث حواس پرتی کارکنان شده و نیروها زمان بیش تری را صرف تنظیم دمای وسایل گرمایش و سرمایش می کنند. اطمینان حاصل کنید که سیستم های تهویه هوا در زمان کار تنظیم هستند.

۶- اهداف سازمانی را تعیین کنید.

یک مشکل شایع برای اکثر مدیران سازمان این است که درک درستی از این که کارمندانشان عملکرد بالایی دارند یا خیر ندارند. آنها اهداف مصوب ملموسی را برای سازمانشان تدوین نکرده اند. بهتر است بیش از هر چیز اهداف سازمانتان را تعیین و نقش هر فرد را در دستیابی به این اهداف به دقت مشخص کنید تا افزایش بهره وری کارکنان در سازمان را مشاهده کنید.

۷- تشویق کنید، انگیزه ببخشید و پاداش دهید

اگر نیروهای شما کار مفیدی انجام می دهند، آن ها را تشویق نمایید و به بازخورد دهید. انتقاد سازنده کنید. فعالیت های تشویقی از جمله مرخصی تشویقی و یا صرف غذا در یک رستوران و … را برای انجام کارهای مثبت و فراتر از وظیفه خود دریافت کنند.
ما با راهنمایی و مشاوره به شما کمک می کنیم جایگاه کارمندان خود را در سازمان بشناسید. اگر یک کارمند موفقیتی نسبت به کارمندان دیگر کسب کرد آن را به بقیه نشان دهید، با انجام این کار نه تنها در آن شخص، بلکه در دیگران نیز ایجاد انگیزه می کنید.
هنگامی که به کارمندان خود انگیزه می دهید باعث می شود سخت تر و با لذت بیشتری کار کنند و در عوض پاداش دریافت کنند و به این صورت باعث افزایش بهره وری در سازمان خود می شوید.

۸- برای خوشحالی کارکنانتان تلاش کنید

یک محیط کار با وجود استرس نتیجه خوشبینانه ای ندارد. اگر کارکنان در محیطی استرس زا کار کنند و کارایی کمتری دارند و این خود باعث غیبت بیشتر و عدم رضایت آن ها در محیط کار می شود. سعی کنید نیروهای خود را خوشحال نگه دارید. از کارمندان خود قدردانی کنید و به آن ها احترام بگذارید.

۹- برای بهبود مهارت های کارکنان برنامه ریزی کنید

پس از گزینش و استخدام در محل کار، آموزش بخش مهمی برای تضمین و افزایش بهره وری است. آموزش هم برای مدیران و هم کارمندان مزایای فراوانی دارد. کوچکترین این مزایا، یادگیری روش های جدیدتر و همچنین سریعتر برای انجام کارهاست، که مهارت های کارکنانتان را نیز در انجام آنها افزایش می دهد.

۱۰-  در صورت امکان نیروی “کار از راه دور” جذب کنید

جذب نیرو برای کار از راه دور یک روش مناسب برای افزایش بهره وری کارکنان در سازمان شماست. کارکنان از راه دور ساعات بیشتری را کار می کنند، کمتر مرخصی می گیرند، عملکرد بهتری دارند و به طور کلی بیشتر مشغول کار هستند. در ضمن تمامی این موارد باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها برای شرکت شما می شود.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده