چگونه کارمندان خود را از فرسودگی شغلی نجات دهیم؟؟




حتی بهترین و سخت کوش ترین کارمندان نیز به تعادل در کار و زندگی نیاز دارند. ممکن است کارمندان شما متوجه نشوند، اما وقتی به مدت طولانی کار کنند کیفیت و کمیت کار آن ها کم شده و بهره وری آن ها کاهش می یابد. در دنیای شلوغ امروز، مهم تر از هر چیز در محیط کار رسیدگی به کارمندان و کمک به آن ها در پیشگیری از فرسودگی شغلی است.

چطور از فرسودگی شغلی پیشگیری کنیم؟

محافظت از خود در برابر فرسودگی شغلی مستلزم خودآگاهی است. برای ارزیابی وضعیت ذهنی فعلی کارمندان خود وقت بگذارید. احساس نا امیدی یا ناراحتی هر از گاهی در همه کسب و کارها اتفاق می افتد. اما اگر هرکدام از این افکار بیش از حد به سمت رفتارهای منفی سوق پیدا کنند، ممکن است همه شما به فرسودگی شغلی نزدیک شوید.
اگر احساس کم ارزش بودن دارید یا نمی دانید چه کاری باید انجام دهید، یک قدم به عقب بردارید و وضعیت خود را بررسی کنید. خوب است در طول روز مدتی وقت بگذارید و در مورد این سوالات فکر کنید. این سوالات می توانند وضعیت خطرناک فرسودگی شغلی را هشدار دهند.
محافظت از افکار و سطح انرژی نیز نیاز به تلاش و اقدام مناسب دارد. برای پیشگیری از فرسودگی شغلی کارمندان اوضاع باید به شکل مثبتی تغییر کند. اگر مدیر هستید با کارمندان خود صحبت کنید، کارهای خود را بررسی کنید. عواملی که بیشترین تاثیر را بر عملکرد تیم شما دارند بررسی کنید و با مدیر منابع انسانی شرکت برای ارزیابی مجدد بار فعلی کارها بر اعضای تیم ها، اولویت ها و کارمندان صحبت و همکاری کنید.
داشتن یک سبک زندگیِ کاری سالم، خواب کافی و یافتن سرگرمی های ارزشمند  به ایجاد تعادل در کار و زندگی و کاهش فرسودگی ناشی از کار کمک می کند.

مراقب کارمندان خود در برابر فرسودگی شغلی باشید.

شرکت هایی که قبل از شروع کار برای بهبود فرسودگی شغلی برنامه ریزی می کنند، با روحیه بالا، کارمندان کارآمد و یک محیط کار مثبت روبه رو می شوند. برای محافظت از محل کار در برابر فرسودگی شغلی، باید ابتدا علت آن را ریشه یابی کنید و برای پیشگیری از آن بهترین روش ها را دنبال کنید.

۱- بار کاری نیروهای خود را کنترل کنید.

اطمینان حاصل کنید که مسئولیت ها بین اعضای تیم ها به طور متناسب تقسیم شده اند و کسی بیش از حد نیاز کار نمی کند.

۲- استرس کاری بی مورد به تیم وارد نکنید.

از اعضای تیم تان نخواهید فراتر از ساعت کاری خود کار کنند و به عنوان اضافه کاری در شرکت بمانند. ماندن یا نماندن صرفا بستگی به تمایل شخصی آن ها دارد. از ایجاد استرس و بحران در کار واقعا خودداری کنید. چرا که این کار منجر به ایجاد فرسودگی شغلی در اعضای تیم تان خواهد شد.

۳- کارمندان را تشویق به استراحت کنید.

کارمندان را تشویق کنید که از زمان تعطیلات و استراحت کافی خودشان استفاده کنند. فرهنگی را ایجاد کنید که در آن کارمندان بیمار احساس راحتی کنند و هر زمان لازم بود بدون نگرانی در خانه بمانند.

۴- بازخورد مداوم به اعضای تیم بدهید.

از فعالیت کارمندان خود بصورت مداوم قدردانی کرده و از آن ها پشتیبانی کنید. کارمندان را در شغلشان به صورت مناسب راهنمایی کنید و به آن ها بگوید که چقدر برای سازمان مفید هستند.

۵- ارگونومی در محیط کار را مدیریت کنید.

در صورت لزوم برای حل مسائل مرتبط با ارگونومی چه ارگونومی فیزیکی چه نرم افزاری در محیط کار مانند سرو صدا، ترتیب صندلی یا مسائل غیرضروری اقدامات لازم را انجام دهید.

۶- سیاست درهای باز را ایجاد و اجرا کنید.

مهم تر از همه مسائلی که ذکر شد، ایجاد سیاست درهای باز در کار است. با کارمندانتان مشورت و نظرخواهی کرده و از نظرات آن ها استفاده کنید. اگر کارمندان با مدیریت دچار مشکل و عدم سازش شوند احتمالا نا امید شده و از کار خود سرد و دلزده می شوند.

کمک به یک کارمندی که دچار فرسودگی شغلی است

گاهی اوقات فرسودگی شغلی کارمندان فرصتی خوبی برای روبه رویی با این گونه مسائل است. اگر فکر می کنید یکی از کارمندان شما دچار فرسودگی شغلی شد است، بهتر است به صورت دوستانه به او نزدیک شده و از آن ها بخواهید در مورد مشکل یا مشکلات خود به ویژه در محیط کار برایتان توضیح دهند. از آن ها بپرسید که آیا در محل کار برای آن ها اتفاقی به شکل سلسه وار می افتد؟ چه چیزی می تواند به بهبود وضعیت آن ها و از بین رفتن حالت فرسودگی شغلی به وی کمک کند؟
گاهش اوقات ممکن است زندگی شخصی یک کارمند علت فرسودگی شغلی باشد. شما فرضیه سازی را کنار گذاشته و فقط با او صحبت کرده و مطمئن شوید که مشکل چیست و علت فرسودگی شغلی کجاست. 09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده