برند موفق لازمه ی هر کسب و کار




شانس یا تیکنیک؟ کدام یک موثر است؟

در مقاله های قبل برندینگ و کلیات برند سازی گفته شد، حالا میخواهیم یک گام به جلو برویم و از راهکار های لازم برای داشتن یک برند موفق بگوییم برای آنهایی که برند سازی را اجام داده اند و دنبال راه کار هایی برای کسب موفقیت در کسب و کار وبرند خود هستند. برای شروع اول باید بدانیم منظور از داشتن برند موفق چیست و چه برندی موفق است؟

برند موفق:

داشتن برند موفق زمانی حاصل میشود که کسب وکار شما بتواند با توجه به برند کسب وکارتان  و روند برند سازی، مشتریان وفادار بیشتری داشته باشد و برند شما توانایی  تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل را دشته باشد. بنابر این برند موفق برندی است که افراد با آگاهی از داستان برند و با توجه به کیفیت و اعتمادی که به آن برند خاص دارند در عین اینکه میتوانند محصول مورد نظر را از برند دیگری خریداری کنند، بازهم برند خاص شمارا ترجیح داده  و آن را انتاخب میکنند..
تکنیک های لازم برای دستیابی به برندی موفق:
حالا چگونه عمل کنیم تا برندی موفق داشته باشیم؟با ما باشید تا بدونید:

هدف برند تان چیست؟

شما باید برای برند خود یک هدف مشخص داشته باشید. برای آن‌که مخاطبان به برند شما اعتماد کنند، باید مشخص کنید که کسب‌وکارتان قرار است چه ارزشی برای آن‌ها داشته باشد. باید مأموریت خود را برای مخاطبانتان مشخص کنید و بگویید که دلیل وجود شما چیست. بعد از آن تمام موارد مانند لوگو، شعار و پیام باید در راستای این مأموریت باشد. این نکته را فراموش نکنید با هر هدف و جایگاهی که دارید کیفیت را در راس کار کسب و کارتان قرار دهید.

یک لوگو و شعار  برای برند تان در نظر بگیرید.

ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین قسمت در ساخت یک برند،‌ تولید یک لوگو و شعار برای آن برند است. شاید مجبور باشید برای طراحی یک لگو و شعار برای برندتان  زمان و هزینه زیادی را صرف کنید اما مطمئن باشید ارزشش را دارد چرا که لگو شما همواره و در همه جا در کنار نام برندتان ظاهر خواهد شد و در واق هویت بصری کسبو کار شما را تشکیل خواهد داد. این نکته رادر نظر داشته باشید که شعار و لگو باید هم راستا با ارزش و هدف برند شما باشد.

پیام برندتان چیست؟

شما باید کاملا مختصر و مفید در غالب یک جمله به مخاطبان خود نشان دهید که چه کسی هستید و چه ارزشی را به مخاطبان خود ارائه میدهید. پیام برند بسیار فراتر از لوگو و شعار برند است.پیام برند بیان میکند کسب و کار شما چه نکات کلیدی دارد، شما چه چیزی را ارائه می‌دهید و چرا مردم باید به شما توجه کنند.

بین خود و رقبایتان تمایز ایجاد کنید

باید بتوانید نشان دهید که شما متفاوت هستید. برای اینکار باید از اره کار ها و روش ها ی مختلفی استفاده کنید. گام اول برای ایجاد تمایز بررسی ماتریس SWOT   کسب وکارتان است باید آن را بشناسید و درست و دقیق تجریه و تحلیل کنید. برای متمایز بودن چند تا پپیشنهاد براتون دارم:

بر روی نقاط قوت برندتان تمرکز کنید.

قطعا برند شما در بعضی موارد عملکرد بهتری دارد و از نقاط قوت متعددی برخوردار است.با تمرکز بر روی نقاط قوت برند و همچنین توجه به مواردی که عملکرد بهتری در آن دارید میتوانید بین برندتان و رقبا تمایز ایجاد کنید.

نوآوری در برند تان را فراموش نکنید

نوآوری همان چیزی است که می تواند میان شما و دیگر رقبا تمایز ایجاد کند.
موارد مختلفی هستند که شما میتوانید در ارائه آنها نوآوری و خلاقیت داشته باشید برای این منظور گاهی بهتر است سنت شکنی کنید و از روند های معمولی که قبلا داشتید کمی متفاوت تر عمل کنید.به عنوان مثال  میتوانید در تجربه خرید و یا قیمت گذاری های محصولاتتان نوآوری و خلاقیت به خرج دهید.
تولید محصول جدید نیز از مواردی است که میتوانید در آن نوآوری داشته باشید به عنوان مثال کمپانی تایسون که به عنوان دومین شرکت بزرگ فرآوری و فروش مرغ و گوشت گوساله در دنیا شناخته می شود، اقدام به فروش مرغ‌هایی با اندازه‌ی کوچک کرد، این کمپانی با انتخاب نام “جوجه”  باعث استقبال بسیار چشمگیرتری شد.
به عنوان روش خلاقانه دیگر، میتوانید در مورد نحوه و زمان ارائه محصولاتتان داشته باشید در این مورد برند بستنی” بن اند جری” با محدود کردن تولیدات خود در برخی طعم‌ها و از رده خارج کردن طعم‌ها بعد از یک بازه زمانی مشخص، این استراتژی را به کار گرفته و توانسته از رقبای خود پیشی بگیرد.

داستان برند خود را تعریف کنید

هر برند موفقی یک داستان جذاب در پشت پرده دارد. تعریف و توجه به داستان برند سبب ایجاد تمایز بین برند شماو رقبایتان شده و به ارزش و شخصیت برندتان می افزاید. بسیاری از افراد عاشق گوش دادن به داستان‌هاییی هستند که شما در شرایط سخت و ضعیفی بوده اید افراد می‌توانند از طریق این داستان‌ها با شما ارتباط برقرار کنند. تعریف شرایط سخت شروع کار برندتان می تواند به شما در ایجاد تمایز کمک کند

برندتان باید یک مشکل بزرگ را حل کند

اگر برند شما بتواند مشکلی را حل کند که همه در آرزوی رفع آن هستند، در این صورت می توانید تمایز برند ایجاد کنید. برای مثال، برند کفش تام به کودکان نیازمند توجه نشان داده و به ازای هر جفت کفشی که به فروش می رساند یک جفت کفش به این کودکان می دهد. این استراتژی سبب ایجاد تمایز در برند کفش تام شده و مشتریان را به مسئولیت اجتماعی در برابر کودکان نیازمند وادار می کند. علاوه بر آن، با ایجاد احساس خوب در مشتری سبب افزایش وفاداری آن‌ها به برند می شود. این مسئله به ایجاد تمایز و فروش بیشتر کفش تام کمک شایانی کرده است.

شخصی سازی کنید

شخصی سازی کردن می تواند سبب تمایز برندتان شود. باید امکانی فراهم کنید تا مشتریان از طریق تجربه‌ی خرید تعاملی، افزایش سطح خدمات و راهکارهای بازاریابی دیجیتالی مانند هدف گیری مجدد و هدف گیری قبلی که محصول مناسب را در زمان مناسب به فرد مناسبی پیشنهاد می دهد، محصولات را از خود بدانند.

مناسبت های مختلف را فراموش نکنید.

راهکار دیگری که سبب ایجاد تمایز می شود این است که برندتان را با یک مناسبت خاص همراه کنید. همچنین میتوانید در مناسبت های خاص جشنواره برگزار کنید یا پیشنهاد های ویژه به مشتریان خود و افراد بدهید.

افراد مرتبط با برندتا ن را بشناسید:

اساس داشتن یک برندموفق، شناخت و انتخاب افرادمرتبط با محصول و تمرکز بر آن‌ها است. افراد مرتبط با محصول شامل مخاطبان محصول و رقبای کسبو کار شما هستند و شما باید هر دو دسته این افراد را به خوبی بشناسید و مورد بررسی قرار دهید.
برای داشتن برندی موفق باید به این نکته توجه کنید که مخاطبان شما دقیقاً چه کسانی هستند و چه کسانی با محصول شما مرتبط هستند. مأموریت و پیام‌های خود را در راستای پاسخگویی به نیازهای این دسته از مخاطبان قرار دهید. همچنین رقبایتان را به خوبی بشناسید و در مورد جایگاه آنها  در بازار ئو همچنینی نقاط قوت و ضعف رقبایتان شناخت لازم را به دست آورید.این مرحله گام مهمی در دستیابی شما به برندی موفق خواهد بود.

از برند خودتان سرسختانه حمایت کنید

برای ترویج و تبلیغ محصولاتتان از کارمندان داخلی خود شروع کنید. کارمندان شما با توجه به اطلاعات   آشنایی بیشتری که از محصولات و کیفیت آنها دارند میتوانند به خوبی و با آگاهی کامل برند شما را تبلیغ کنند. قدرت کارمندان تا را دست کم نگیرید.

مشتریان وفادار همواره در اولویت هستند

این مشتریان ممکن است درباره شما در رسانه‌های مختلف بنویسند، شما را به دوستان خود پیشنهاد دهند و به‌ طورکلی آن‌ها می‌توانند مامور تبلیغ کسب‌وکار شما باشند. اعتماد مشتریان وفادار به شما کمک می‌کند که مشتری‌ بیشتری به دست آورید و سود کسب‌وکارتان بیشتر شود؛ بنابراین برای مشتریانی که کمپانی و برند شما را دوست دارند و به شما وفادار هستند، ارزش ویژه ای قائل باشید شاید لازم باشد به آنها خدمات بیشتری ارائه دهید. چراکه مشتریان وفادار بخش مهمی از هر استراتژی برندینگ هستند، این کار به‌خصوص به‌منزله حمایت شما از تیم فروش است.

توجه به نیاز مشتریان برای موفقیت برند الزامی است

یک راهکار مؤثر برای ایجاد تمایز برند و جذب مشتریان بیشتر تشخیص نیازهایی است که تا به حال برآورده نشده‌اند. پس می توانید با تغییر در محصولاتتان به این نیازها پاسخ دهید. در کشور آمریکا، یک بنگاه اجاره‌ی خودرو با ارائه خودروهای لیزینگ در زمانی که هیچ یک از رقبا این کار را انجام نمی دادند، به بزرگ‌ترین اجاره دهنده‌ی خودرو در آمریکا تبدیل شد و توانست مزیت رقابتی به دست آورد.

قدرت احساسات را در نظر  بگیرید.

توجه ویژه به احساسات

برند شما باید بتواند همراه با رارئه محصولات و خدمات خود احساساتی را در افراد به وجودآورد. برای مثال شرکت کوکاکولا همواره خود را شادی آور معرفی کرده و سعی داشته است حس شادی را به مخاطبان خود بدهد. همواره سعی در القا یک احساس خوب به مخاطبانتان داشته باشید.

انسانیت را فراموش نکنید.

امروزه افراد بیشتر طرفدار برندهایی هستند که به جامعه و همنوعان خود کمک میکنند در وافع افراد جذب برند هایی میشوند که انسان دوستی را در برنامه ها و اهداف کسب وکارخود قرار داده اند. بنابراین میتوان با تکیه بر مسئولیت‌های اجتماعی‌، برند خود را متمایز کنید و از رقبا جلو بزنید.

توجه به محیط زیست

مشتریان مدرن نسبت به محیط زیست حساسیت دارند. پس بسته بندی سبز، تولید سبز یا اقداماتی در راستای حفظ محیط زیست می تواند به تمایز برندتان کمک کند

نتایج برندینگ یا برندسازی موفق

یک برند خوب می‌تواند کمپانی شما را از یک بازیکن کوچک در صنعت به یک رقیب بزرگ و موفق برای سایر کمپانی‌ها تبدیل کند.                                                                    اعتماد مشتریان را به کسب وکارتان را افزایش داده  و احتمال فروش محصولات شما را بیشتر و بیشتر کند. منحصر به فرد بودن، کیفیت، یک پیام روشن، یک فلسفه محکم، بازاریابی هدفمند و آگاهی مخاطبان؛ از مواردی هستند که به قدرمن شدن برندتان کمک میکند.
نکته مهم این است که هیچ یک ازموارد موثر به تنهایی در موفق سازی یک برند تاثیر ندارد بلکه ترکیبی از موارد موثر یک برند نوپا و یا معمولی را به یک برند موفق و قدرتمند تبدیل میکند. عامل موثر ومهم فقط یک لوگو یا تگلاین نیست، حتی تنها تحقیقات بازاریابی هم نیست، همه اینها است، و بسیاری موارد دیگر.                                                                    به عنوان نمونه شرکت اپل را در نظر بگیرید. طرفداران سر سخت اپل نه تنها به یک دلیل، بلکه به دلیل چندین عامل مهم برندسازی: ظاهری بسیار جذاب، نوید محصولات با کیفیت و نوآوری بالا، فضای فروشگاه‌ها، داستان پشت تولید محصولات … همیشه به آن وفادار هستند.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده