۵ گام کلیدی برای فروش با بازاریابی دیجیتال




برای متخصصان جوانی که تازه وارد بازار کار می‌شوند، دیجیتال مارکتینگ مبحث بسیار جالبی است. استفاده از رسانه‌های دیجیتال مانند ایمیل، ویدئو و شبکه‌های اجتماعی در راه تسهیل جذب مشتری بسته به عناصر فروش، جنبه‌های مختلفی دارد. گاهی اوقات موفقیت در فروش، به شدت به تاکتیک‌ها و استراتژی‌های خاص بازاریابی دیجیتال متکی است و اگر به دنبال آن هستید، داشتن برخی مهارت‌ها، دانش و تجربه خاص در این زمینه به شما کمک می‌کند.
در اینجا به برخی اصول اساسی که لازم است برای حرفه‌ای شدن در زمینه فروش با بازاریابی دیجیتال بدانید خواهیم پرداخت.
 

چگونگی شروع فروش با بازاریابی دیجیتال

با مفهوم سفر مشتری آشنا شوید

مفهوم سفر مشتری در مبحث بازاریابی دیجیتال دارای اهمیت زیادی است. سفر مشتری بالقوه از آشنایی با محصول یا خدمات شما شروع می‌شود و طی مراحل این سفر پیشرفت کرده تا در نهایت به خرید منجر شود. این بازه به سه مرحله آگاهی، بررسی و تصمیم‌گیری تقسیم می‌شود.
بازاریابی دیجیتال به تسهیل مراحل این فرآیند کمک می‌کند. رسانه‌ها مانند موتورهای جستجو، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی همه در سه مرحله ذکر شده نقش دارند. اگر می‌خواهید نحوه استفاده از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال را بدانید و از آن استفاده کنید باید مفاهیم گوناگون مرتبط با این موضوع را یاد بگیرید و به کار برید.
سعی کنید به بهترین شکل ممکن با هر مرحله از سفر مشتری آشنا شوید و درکی نسبت به بهترین شیوه‌های پیشرفت این فرآیند پیدا کنید. به عنوان مثال باید بدانید در مرحله آگاهی، چطور باید به وسیله پست‌های بلاگ، فیلم‌ها و یا اینفوگرافیک‌ها توجه مخاطب خود را جلب کنید. باید بدانید که در مرحله بررسی، چگونه با کمک کتاب‌های الکترونیکی، گزارش‌های پژوهشی و یا وبینارها در مخاطب علاقه ایجاد کنید. و به متقاضیان کمک کنید در مرحله تصمیم‌گیری با مطالبی مانند مطالعات موردی و به اعتبار گواهی‌نامه‌های مربوط به محصول یا خدمات، نسبت به برند متعهد شوند.
سفر مشتری سنگ بنای بازاریابی دیجیتال است. اگر به حرفه فروش با بازاریابی دیجیتال علاقه‌مندید، درک این مفهوم، بهترین نقطه برای شروع است.
 

اصول تجزیه‌وتحلیل کمپین را بیاموزید

از جمله بزرگترین مزایای بازاریابی دیجیتال قابلیت منحصربه‌فرد ردیابی نتایج آن است. به این معنی که به منابعی دسترسی دارید که تصویر روشنی از بازگشت سرمایه (ROI) حاصل از تلاش‌های بازاریابی شما ارائه می‌دهد.
اگر به شغل فروش با استفاده از بازاریابی علاقه دارید، دانستن روش‌های مختلف تجزیه‌وتحلیل، معیارها و پلتفرم‌های مورد استفاده به شما و آگاهیتان در این زمینه کمک می‌کند. اما این‌که بدانید آن ابزار و استراتژی‌ها چه هستند به تنهایی کافی نیست. شما باید یاد بگیرید داده‌هایی که از طریق این ابزار جمع‌آوری می‌کنید چگونه به‌کارتان می‌آیند. تقریبا هر کسی می‌تواند با استفاده از یک نرم‌افزار تجزیه‌وتحلیل، نتایج قابل اندازه‌گیری یک کمپین را به‌دست آورد اما بخش مهم این کار، تبدیل این اطلاعات به اهداف قابل دسترسی، راه‌حل‌های عملی و قدم‌های بعدی قابل اجرا در راه پیشرفت است.

بخشی از این فرآیند، درک این موضوع است که کدام جنبه از داده‌ها را برای گزارش می‌خواهید. این کار به شما کمک می‌کند دریابید که چگونه می‌توان گزارش‌ها را بر اساس عواملی مانند ترافیک وب به‌وسیله منابع اصلی و یا اولین کانورژن به وسیله یک مخاطب پیکربندی کنید. اگر به حرفه فروش با بازاریابی دیجیتال علاقه‌مندید، این موضوع به شما کمک می‌کند تا با انواع گزارش‌هایی که می‌توانید ایجاد کنید و نتایجی که از آن‌ها به‌دست می‌آورید آشنا شوید و با کمک آن‌ها در مسیر درست این کار قرار بگیرید.
 

حضور آنلاین خود را حفظ کنید

شاید توضیح واضحات به‌نظر بیاید اما باید به این نکته تاکید داشت که موفقیت شما در حرفه بازاریابی دیجیتال به‌شدت به حضور قوی شما در فضای آنلاین وابسته است. شما قصد دارید شرکت‌ها را متقاعد کنید که در زمینه مدیریت بازاریابی آنلاین و فروش قادرید به آن‌ها کمک کنید. اگر هویت آنلاین نداشته باشید، نمی‌توانید در این راه رو به پیشرفت قدم بردارید.
اطمینان یابید از پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود به‌درستی استفاده می‌کنید. بهتر است یک بلاگ فعال داشته باشید تا نشان دهد که شما به این زمینه علاقه دارید و به‌طور مداوم در آن فعالیت می‌کنید. و اگر واقعا می‌خواهید در این کار برجسته باشید، وب‌سایت شخصی ایجاد کنید که عناصر گوناگون حضور دیجیتال شما را یکپارچه کند و بین آن‌ها پیوند برقرار نماید.
نکته مهم دیگر یقین داشتن از این موضوع است که کارفرماهای مختلف می‌توانند به‌راحتی شما را در اینترنت پیدا کنند و چند نمونه از کارهای خود را در معرض دید بگذارید تا کنجکاوی و علاقه آن‌ها را برانگیزد. این که موفقیت در رزومه شما باشد نکته دیگری است اما نمایش دادن موفقیت به‌صورت آنلاین، بسیار جذاب و موثر است.
 

به دنبال گواهی‌نامه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال باشید

پیگیری و کسب گواهی‌نامه‌های مرتبط با کار در هر زمینه‌ای برای افراد جویای کار مفید و موثر است و بازاریابی دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. ممکن است تحصیلات شما به‌طور مستقیم باعث جذبتان در بازار کار بازاریابی دیجیتال نشود. اگر مورد شما اینگونه بود، گرفتن چند گواهی معتبر مرتبط با بازاریابی دیجیتال کمک بزرگی به رزومه شما خواهد کرد. آن‌گاه جلب توجه کارفرمایان با شروع حرفه‌ای کار شما در این زمینه هم‌زمان خواهد شد. این‌گونه دوره‌های آموزشی را می‌توان به‌طور رایگان پیدا کرد و از لحاظ زمانی انعطاف‌پذیر، گذراند.

اختصاص وقت برای کسب گواهی‌نامه بازاریابی دیجیتال، انگیزه شما را در یادگیری دقیق‌تر این رشته و تقویت مهارت‌های خود در آن نشان می‌دهد. همچنین درک واضح‌تری به شما می‌دهد که آیا این رشته انتظارات شما را برآورده می‌کند و اساسا مناسب شما هست یا خیر.

فراتر از نکات بالا -و حتی شاید مهم‌تر از آن‌ها- این کار شما را به یک کاندید توانا تبدیل می‌کند. اگر گواهی‌نامه مرتبط دریافت کنید، بهتر و سریع‌تر می‌توانید مسئولیت‌های موقعیت شغلی بازاریابی دیجیتال را بر عهده بگیرید و به طور موثر آن‌ها را انجام دهید. پیدا کردن کارکنان مناسب، بزرگترین اولویت هر شرکتی هنگام استخدام است.
 

در این کار از هر تجربه‌ای استقبال کنید

پرداختن به این نکته ضروری است. اگر شما مجموعه‌ای از کار را برای نمایش نداشته باشید، حضور آنلاین شما در مقابل نگاه‌ها مورد خطر قرار می‌گیرد و کارتان دشوار می‌شود. بدون داشتن نمونه‌کار عملی هر چقدر هم که به صورت تئوری قوی باشید، چگونه می‌توانید خود را نشان دهید؟
می‌توانید به افرادی که شخصا می‌شناسید کمک رایگان ارائه دهید. مثلا اگر یکی از نزدیکانتان تجارت کوچکی راه انداخته، مدیریت کسب‌وکار او را در شبکه‌های اجتماعی بر عهده بگیرید. از ابتکار عمل خود استفاده کنید تا کار به شیوه‌ای رضایت‌بخش انجام شود و از این راه برای خود رزومه عملی بسازید. به یاد داشته باشید که اگر چنین کاری انجام دادید، از افرادی که به آن‌ها کمک کردید توصیه‌نامه دریافت کنید تا بتوانید آن را در رزومه خود قرار دهید. هنگامی که مسئولین استخدام رزومه شما را بررسی می‌کنند، وجود گواهی تایید صلاحیت از صاحبان کسب‌وکار که مهارت، خلاقیت و اخلاق کاری شما را تایید کرده‌اند، برایتان اعتبار خوبی خواهد داشت.
اگر هم کسی را در اطرافیان خود نداشتید، به دنبال انجام پروژه‌های کوچک باشید. مهم این است که کاری انجام دهید. اگر حرفه فروش با بازاریابی دیجیتال را دنبال می‌کنید باید با این زمینه شغلی آشنا باشید. کارفرمایان معمولا تمایلی ندارند که فقط از روی حرف، کارکنان را استخدام کنند. آن‌ها می‌خواهند مهارت و اشتیاق شما را ببینند. اگر بتوانید نشان دهید که مایلید وظایف و مسئولیت‌ها را فعالانه به عهده بگیرید، داشتن مهارت‌هایی که در رزومه خود به آن‌ها اشاره کردید قانع‌کننده و باورپذیرتر خواهد بود.
کار فروش با بازاریابی دیجیتال همیشه آسان نیست و ممکن است تحصیلات شما در این زمینه به تنهایی، شما را برای این کار آماده نکند. اگر برای درک بهتری مفاهیم و تاکتیک‌های مربوط به این کار وقت بگذارید و تجربه مرتبط کسب کنید، در به‌دست آوردن این شغل خود را در بهترین موقعیت قرار داده‌اید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده