راهنمای جامع تبلیغات ویدیویی در سال 2021




به برنامه‌ها و استراتژی‌های تبلیغاتی برند خود در سال ۲۰۲۱ نگاهی بیاندازید. آیا جایگاه و بودجه مشخصی را به تبلیغات ویدیویی اختصاص داده‌اید؟ اگر پاسخ شما به این سوال خیر است، باید استراتژی تبلیغات خود را عوض کنید؛ چرا که در این دوران تبلیغات ویدیویی آنلاین از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ارکان در تبلیغات به شمار می‌آیند و استفاده نکردن از آن‌ها اشتباه بزرگی است که هیچ کسب‌و‌کاری نباید مرتکب شود.
شاید ادعای بزرگی بنظر برسد اما ما باور داریم که هر کسب‌و‌کاری، در هر حیطه‌ای که فعالیت می‌کند، می‌تواند با بهره‌گیری از تبلیغات ویدیویی به اهدافی که برای برند خود دارد برسد؛ چه این هدف آگاهی از برند باشد و چه فروش محصولی که به تازگی در بازار عرضه شده است.
مهم نیست که کسب‌وکار شما در چه عرصه‌ای فعالیت می‌کند، از قدیمی‌هاست یا به تازگی وارد بازار شده است، بزرگ و کهنه‌کار است یا هنوز قدم‌های آغازین را برمی‌دارد، اثرگذاری تبلیغات ویدیویی در تمامی این شرایط اثبات‌شده‌است و مطمئنا ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. اقدام برای انتشار آنلاین تبلیغات ویدیویی، نوعی سرمایه‌گذاری برای کسب‌و‌کار شما خواهد بود و در صورت استفاده درست از این شیوه بازاریابی در دراز مدت باعث رشد و پیشرفت برند شما می‌شود.
اما اگر هنوز این سوال برای شما مطرح است که دلیل این همه ارزش‌گذاری چیست و چگونه باید از تبلیغات ویدیویی برای کسب‌و‌کارتان بهره ببرید، این مقاله که راهنمای جامعی برای تبلیغات ویدیویی در سال ۲۰۲۱ است را مطالعه کنید. در ادامه این مقاله به تمام سوالات شما پیرامون تبلیغات آنلاین پاسخ می‌دهیم تا شما هم متوجه چرایی اهمیت این دسته از تبلیغات شوید، طریقه پیاده‌سازی آن برای کسب‌و‌کار خود را بیاموزید و در ماه‌های باقی‌مانده سال ۲۰۲۱ از آن برای کسب‌و‌کار خود استفاده کنید.

چرا استفاده از تبلیغات ویدیویی برای همه برندها ضروری است؟

درست است که در موقعیت کنونی ویدیوها نقش پررنگی در بازاریابی ارگانیک و کلیکی دارند اما متخصصین این عرصه بر این باورند که اهمیت این دسته از تبلیغات در سال ۲۰۲۱ و سال‌های پیش روی بعدی بیشتر هم خواهد شد و برای این موضوع دلایلی نیز ارائه می‌دهند:
  • در فیسبوک، روزانه بیشتر از ۸ میلیارد ویدیو دیده می‌شود.
  • طبق بررسی‌های انجام شده به روی تبلیغات ویدیویی، این گروه از تبلیغات باعث افزایش قصد خرید، برقراری تعاملات پایدارتر و افزایش CTR خواهد شد.
  • ویدیوهای تبلیغاتی در اینستاگرام، ۳ برابر تصاویر تبلیغاتی کامنت می‌گیرند و طرفداران بیشتری دارند.
  • طبق نظرسنجی‌های انجام شده، ۶۴ درصد از مشتریان چندین برند اذعان داشته‌اند که مشاهده تبلیغات ویدیویی فیسبوک آن‌ها را برای خرید محصولی خاص مجاب کرده است.
 

۴ مرحله مهم در خلق ویدیوی تبلیغاتی

خلق ویدیوی تبلیغاتی کمی سخت‌تر، زمانبرتر و پرهزینه‌تر از تولید محتوای تصویری تبلیغاتی‌ست و به همین دلیل نیاز به مدیریت بیشتر و دقیق‌تری دارد. برخی از افراد و کسب‌و‌کارها بخاطر این سختی‌ها از انجام تبلیغات آنلاین ویدیویی منصرف می‌شوند و انواع دیگر را جایگزین آن می‌کنند. ما در این جا قصد داریم با توضیح دادن گام به گام مراحل آماده‌سازی تبلیغات ویدیویی آنلاین و خلاصه کردن آن در ۴ مرحله، این روند را برای شما آسان‌ و قابل درک‌تر کنیم تا به چنین دلایلی خود را از مزایای استفاده از ویدیوی تبلیغاتی برای کسب‌وکارتان محروم نکنید.
 

۱  تصویرسازی مفهوم

اولین قدم در خلق ویدیوی تبلیغاتی، همان‌طور که احتمالا خودتان هم از پیش می‌دانستید، این است که در مورد محتوای ویدیو و فرمت آن تصمیم‌گیری نمایید. البته این مرحله با این که بدیهی‌ست، اما هرگز نباید سهل‌گیرانه گذرانده شود؛ چرا که انتخاب مفهومی نامناسب و صرف زمانی زیاد برای پیاده‌سازی آن یک شکست برای شما و تیم تولید ویدیوی تبلیغاتی خواهد بود. شکستی که هم شما را از لحاظ هزینه و هم از لحاظ زمان عقب می‌اندازد. یک جلسه تیمی بگذارید و به این فکر کنید که ویدیوی تبلیغاتی شما قرار است چه هدف و محتوایی داشته باشد. طوفان فکری که در چنین جلساتی شکل می‌گیرد می‌تواند به شکل‌گیری یک ایده و مفهوم قوی برای تبلیغات ویدیویی کمک کند.
به این فکر کنید که هدف شما از تولید محتوای ویدیویی چیست و جامعه مخاطبین‌تان شامل چه کسانی می‌شود؟ آیا می‌خواهید کسب‌و‌کار خود را به کاربران جدید معرفی کنید؟ یا قصد شما ارائه توضیحاتی در مورد محصول یا خدمتی است که اخیرا عرضه کرده‌اید؟ مشخص کردن هدف تبلیغات ویدیویی به شما در انتخاب نوع ویدیو و تدوین استراتژی دقیق‌تری برای تبلیغات آنلاین کمک خواهد کرد.

۲ – آماده‌سازی ویدیو

حالا که در مورد محتوا و نوع ویدیو تبلیغاتی خود تصمیم گرفته‌اید، باید اقدام به تولید آن کنید. این مرحله را می‌توان زمان‌گیرترین، پرهزینه‌ترین و تخصصی‌ترین مرحله دانست.
 

۳  ادیت ویدیو تبلیغاتی

ویدیو شما چه انیمیشن باشد و چه یک ویدیوی واقعی، همیشه نیاز به ادیت دارد. شما باید:
  • فوکوس را اصلاح کنید، نور و رنگ ویدیو را تنظیم نمایید، اگر مشکلی در کادربندی وجود دارد، آن را رفع کنید و …
  • در صورت نیاز به ویدیوی تبلیغاتی خود زیرنویس اضافه کنید.
  • برای ویدیو افکت‌های صوتی و موسیقی پس‌زمینه بگذارید.
  • اگر فکر می‌کنید قرار دادن افکت‌های تصویری، متن یا … به جذابیت ویدیو می‌افزاید، آن‌ها را به روی ویدیو قرار دهید.
این مرحله باید پایان کار تولید ویدیو باشد و محتوای ویدیویی بعد از گذراندن مرحله ۳ آماده انتشار است.
 
۴  اجرای کمپین‌های تبلیغات ویدیویی آنلاین
پایان کار تولید ویدیو، به معنی پایان کار تبلیغات ویدیویی آنلاین نیست. حالا شما باید با توجه به دانش خود در مورد تبلیغات آنلاین، از این ویدیو در بهترین زمان و مکان استفاده کنید تا به نتایج مطلوبی که در نظر داشتید، برسید.
در این مرحله شما باید مخاطبان خود را شناسایی کنید، بررسی کنید که در کدام کانال تبلیغاتی حضور دارند و کمپین خود را در همان موقعیت مطلوب اجرا کنید. البته دنبال کردن مداوم نتایج کمپین و به‌روزسانی استراتژی‌ها بر آن اساس، شانس موفقیت شما را بالاتر خواهد برد.
 
البته اگر تولید محتوا و تولید محتوای تبلیغاتی در تخصص همکاران شما نیست، می‌توانید این کار را به عهده یک آژانس تبلیغاتی کاربلد بسپارید. توجه داشته باشید که آزانس تبلیغاتی را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید و به سراغ شرکتی بروید که در تولید محتوای ویدیویی مدنظر شما ماهر است و با توجه به بودجه‌ای که دارید، بهترین نتیجه را به شما عرضه خواهد کرد.

نکاتی برای داشتن بهترین تبلیغات ویدیویی

خلاقیت، درک پرسونای مخاطبین و دنبال کردن ایده‌های ناب و ارزشمند به شما در خلق یک ویدیوی تبلیغاتی بهتر و پربازده‌ترکمک می‌کند. البته لازم است به این نکته توجه داشته باشید که یک ایده ثابت لزوما برای برندها و کسب‌و‌کارهای گوناگون جواب نخواهد داد و شما باید با توجه به دانشی که در مورد مخاطبین یک برند دارید و با آزمون و خطا بهترین فرمت تبلیغات ویدیویی را پیدا کنید.
با این وجود روش‌هایی وجود دارند که دنبال کردن آن‌ها در بیشتر مواقع می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب نزدیک‌تر کند و موفقیت تبلیغات ویدیویی شما را تضمین نماید. در ادامه چند روش که جواب‌شان را پس داده‌اند و از روش‌های موفقیت آمیز به شمار می‌آیند را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت:
 
  • ویدیوهای خود را برای نمایش در موبایل بهینه‌سازی کنید: در عصر حاضر، موبایل‌ها از اهمیت روزافزونی برخوردار هستند. این دستگاه‌های هوشمند تقریبا می‌توانند به تمام نیازهای شما پاسخ دهند و همین موضوع باعث افزایش تعاملات روزمره افراد با تلفن‌های همراه شده است. پس حتما این نکته را در نظرداشته باشید که ویدیوهای شما برای نمایش در صفحه موبایل بهینه‌سازی شده باشند تا ترافیکی که از این کانال بدست می‌آید را از دست ندهید. مثلا تولید محتوای ویدیویی عمودی را فراموش نکنید و فونت نوشته‌های روی ویدیو را طوری تعیین کنید که در تلفن‌های همراه مختلف خوانا باشند.
  • چند ثانیه اول را از دست ندهید: بسته به پلتفرمی که تبلیغات ویدیویی خود را در آن منتشر می‌کنید شما به طور متوسط ۳ الی ۵ ثانیه فرصت دارید تا توجه مخاطب تبلیغات را کسب کنید و اگر در این زمان موفق نشوید، احتمالا در بازگشت سرمایه شکست خواهید خورد. به همین دلیل لازم است چند ثانیه اول را دریابید و برای یک شروع جذاب و پرکشش برنامه‌ریزی و ایده‌پردازی کنید. علاوه بر این، طوری برنامه ریزی کنید که درست در لحظه‌ای که مخاطب اجازه گذشتن از تبلیغ را کسب می‌کند، منصرف شود و مجذوب ویدیو باقی بماند.
  • ویدیوهای کوتاه،‌ همواره نتیجه بهتری دارند: در میان ویدیوهای تبلیغاتی، ویدیوهایی هستند که با وجود طولانی بودن (یک دقیقه یا بیشتر) باز هم عملکرد خوبی دارند اما این یک قاعده کلی‌ست که هرچه ویدیو کوتاه‌تر باشد، شانس بیشتری هم برای دیده شدن خواهد داشت و راحت‌تر شما را به نتیجه مطلوب می‌رساند. پس اگر قصد انتشار تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن‌های موبایل یا در سطح وب را دارید، برای یک ویدیوی کم‌تر از ۳۰ ثانیه برنامه‌ریزی کنید یا اگر قصد اجرای کمپین خود در استوری‌های اینستاگرام را دارید ویدیوهایی با دوره ۱۵ ثانیه بهترین انتخاب هستند.
  • در ویدیوها CTA بگذارید: کمپین تبلیغات ویدیویی شما حتما با هدفی خاص برگزار شده است و نباید همه انرژی و هزینه‌ای که صرف آن کرده‌اید، بی‌هدف از بین برود. پس در پایان ویدیو، با توجه به هدفی که داشته‌اید و با توجه به محتوای ویدیوی تبلیغاتی یک CTA هدفمند و مناسب بگذارید و به مخاطب را بفهمانید که از او چه می‌خواهید و این CTA قرار است او را به کجا هدایت کند.
  • زیرنویس ویدیو را فراموش نکنید: طبق آماری که فیسبوک منتشر کرده است، ۸۵ درصد از ویدیوهای فیسبوک بدون صدا پخش می‌شوند و این یعنی قرار دادن زیرنویس برای ویدیوها یک ضرورت است. انتظار نداشته باشید که مخاطب بدون هیچ دانشی در مورد چیستی محتوای ویدیوی شما، زمان خود را صرف دیدن آن کند. با قراردادن زیرنویس، عنوان و متن به روی ویدیو او متوجه خواهد شد که قرار است چه چیزی ببیند و انتخاب می‌کند که صدای دستگاه را روشن کند یا نه! علاوه بر این قرار دادن زیرنویس برای ویدیوها حاکی از احترام کسب‌و‌کار و برند شما به افرادی‌ست که مشکلاتی مثل کم‌شنوایی یا ناشنوایی دارند.
  • برای تبلیغات ویدیویی از  داستان‌سرایی استفاده کنید: داستان سرایی یکی از ترفندهایی‌ست که می‌تواند اثربخشی تبلیغات ویدیویی شما را بیشتر از قبل کند و با برانگیختن علاقه و احساسات مخاطب، اثری ماندگارتر بر ذهن او داشته باشد. اگر استراتژی شما ارائه تبلیغات ویدیویی قبل از فیلم یا در میان بازی و فیلم است، آن را طوری ارائه کنید که افراد با فکر کردن به آن فیلم یا بازی و یا مراجعه دوباره به آن، شما را به یاد آورند و تجربه خوبی از تماشای ویدیوی تبلیغاتی شما داشته باشند.
با توجه به همه مواردی که در این مقاله ذکر شد و با توجه به تاثیرات چشم‌گیر تبلیغات ویدیویی آنلاین بر رفتار مخاطبان، نتیجه می‌گیریم که اگر استراتژی تبلیغاتی شما شامل این دسته از تبلیغات نمی‌شود، بهتر است در آن تجدیدنظر کنید. چرا که تعداد مخاطبان تبلیغات آنلاین و کانال‌های منتشرکننده ویدیوهای تبلیغاتی در سال‌های اخیر روند فزاینده‌ای داشته‌اند و محبوبیت آن‌ها نیز روز به‌روز در حال بیشتر شدن است و به همین دلیل این مقاله را نوشتیم تا اگر اطلاعات محدودی در این زمینه دارید، بتوانید به کمک این راهنمای جامع وارد عرصه تبلیغات ویدیویی شوید و از آن برای بهبود شرایط کسب‌وکار خود بهره بجویید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده