فروش برند تجاری،غلبه بر استرس هنگام سخنرانی





مهم نیست که در چه شغل و چه جایگاهی هستید. یا جنسیتتان چیست و چند سال دارید. اگر صحبت می کنید و با انسان ها در ارتباط هستید نیازمند آموختن و توانمندی در فن سخنوری و سخنرانی هستید. و تابع آن نیازمند یادگیری روش هایی برای سخنرانی بدون استرس و غلبه بر استرس هنگام سخنرانی.
پس اگر با افراد دیگر در ارتباط هستید و از صحبت کردن به عنوان ابزاری برای رساندن مقصود خود استفاده می نمایید تا انتهای این مقاله را همراهی کنید.

استرس هنگام سخنرانی

پیش از هر چیزی و صحبت در مورد هر امر دیگری، باید توجه داشت که مفهوم اصلی استرس چیست. برخلاف چیزی که به نظر می رسد استرس به هیچ عنوان مفهومی منفی نیست. استرس اگر در حالت نرمال و در اندازه باشد خود به تنهایی محرکی است برای حرکت. به عبارتی اگر استرس وجود نداشت و افراد آن را احساس نمی کردند. به هیچ عنوان تلاشی صورت نمی گرفت. همچنین که در پی آن هیچ عملی صورت نمی گرفت. پس نمی توان استرس را مفهومی دارک و منفی دانست. می توان از این احساسی که در وجود انسان قرار گرفته است به شکلی مفید بهره مند شد.
باید بدانید که صحبت کردن در جمع نه تنها برای افرادِ معمولی بلکه برای بزرگ ترین سخنران های دنیا نیز استرس آور است. اما میزان و شدت این استرس و نحوه کنترل آن است که شخصی را انسان معمولی کرده و شخصی دیگر را سخنرانی بزرگ در جهان.
پس بدانید اگر به هنگام صحبت در جمع و با اشخاص دیگر، دچار استرس می شوید، نه تنها هیچ ایرادی ندارد. بلکه به بهتر سخنرانی کردن شما نیز کمک می کند (در صورتی که نحوه کنترل آن را یاد بگیرید)

حال فرصت آن است که به بررسی راهکار هایی بپردازیم که می توانند شمارا در بهتر سخنرانی کردن و به عبارتی کنترل استرس یاری نمایند.
در ابتدا به صورت تیتر وار هر مورد را بیان کرده و سپس به بررسی کامل هر مورد می پردازیم.

راهکار های غلبه بر استرس هنگام سخنرانی

  1. با وسایل خانه تمرین کنید.
  2. به هنگام سخنرانی گرچه به چشم مخاطب می نگرید اما فکر کنید تنها هستید.
  3. به خودتان ایمان داشته باشید.
  4. از ابزار هایی نظیر پاور پوینت استفاده نمایید.
  5. صدایتان را ضبط کرده و گوش دهید.
  6. از افراد موفق الهام بگیرید.
حال فرصت آن است که به بررسی کامل هر یک از موارد بیان شده بپردازیم. آن ها را با دقت مطالعه فرمایید.

با وسایل خانه تمرین کنید.

هر یک از وسایل منزلتان را یک شخص در نظر بگیرید و در صحبت با آن سعی کنید طوری برخورد کنید که یک انسان است. درست برعکس حالتی که در سخنرانی هستید.

به هنگام سخنرانی گرچه به چشم مخاطب می نگرید اما فکر کنید تنها هستید.

همانطور که گفته شد در منزل حس کنید وسیله، مخاطب است. حال برعکس آن به هنگام سخنرانی حس کنید مخاطب، وسیله است. در چنین شرایطی دیگر نگرانی این را نخواهید داشت که جایی، سهوا مرتکب اشتباهی شوید.

به خودتان ایمان داشته باشید.

اگر اینک به جایی رسیده اید که افراد در حال شنیدن شما هستند، مطمئن باشید که توانایی آن در شما وجود دارد. شما لایق آن هستید. دیگران شمارا به عنوان سخنران و گوینده قبول کرده اند، خودتان چرا قبول نکنید؟ حقیقت این است که تمام افراد ممکن است اشتباه کنند، در سخنرانی تپق زده و جایی فراموششان شود. اما چه می شود؟ هیچی.
شنونده در آخر آن چیزی را که شما به او آموخته اید به خاطر میاورد نه اشتباهی را که برای بهترین سخنرانان جهان نیز به وجود می آید. پس اگر قرار است استرسی وجود داشته باشد و به دنبال غلبه بر استرس هنگام سخنرانی هستید بهتر است آن استرس، استرس برای محتوا باشد. به روی آن سرمایه گذاری کنید.

از ابزار هایی نظیر پاور پوینت استفاده نمایید.

این روش امکان اشتباه کردن شما را به حداقل می رساند. چرا که پاور پوینت، نت و … می تواند به شما خط فکریتان را یادآور شود و همواره به گفت و گو و سخنرانی شما جهت دهد.

صدایتان را ضبط کرده و گوش دهید.

پیش از ورود به محل برای سخنرانی، بهتر است برای خودتان باری این کار را انجام داده و صدایتان را ضبط کنید. گوش دهید و ببینید چه بخش هایی از آن نیاز به اصلاح دارد. با این روش بیش از پیش با توانایی ها و ضعف های خود آشنا می شوید. به هر حال بار دوم انجام دادن یک کار راحت تر از دفعه اول است. پس روشی ست مناسب برای غلبه بر استرس هنگام سخنرانی.

از افراد موفق الهام بگیرید.

بنشینید و در آرامش به سخنرانی افراد موفق گوش دهید. کاملا مشخص است که آن ها نیز بخشی از استرس را که مفید است احساس می نمایند. همچنین که در بیشتر مواقع و موارد دچار اشتباهات زبانی و یا همان تپق می شوند ولی به حدی عادی برخورد می کنند که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.
 
استرس خوب است اما بدانید در بدترین حالت ممکن نیز، جهان پس از صحبت کردن و سخنرانی شما پابرجاست. هم خودتان پابرجا هستید، هم شنونده هایتان، اضطراب بیش از حد تنها باعث می شود توانِ غلبه بر استرس هنگام سخنرانی را نداشته باشید. اگر می توانید صحبت کنید، پس توان سخنرانی نیز دارید. اگر با خود خوب صحبت می کنید، برای دیگران نیز می توانید.
پس خودتان را باور داشته باشید

معرفی کتاب

دو کتابی که بی شک کمک کننده در این امر هستند، کتاب دو سخنران بزرگ و بی نظیر، برایان تریسی و دیل کارنگی است. کتاب آیین سخنرانی ( و یا بر اساس صلاح دید مترجم، آیین سخنوری) نوشته دیل کارنگی و کتاب هنر بیان نوشته برایان تریسی.
با خواندن این دو کتاب می توانید به صورت کامل به سخنرانی و فن آن و همچنین به غلبه بر استرس هنگام سخنرانی مسلط شوید. اما این مقاله سعی کرد چکیده ای از هرآنچه به آن نیاز دارید را در خود جای دهد.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده