فروش برند/دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟





در تعریف دیجیتال مارکتینگ باید گفت که یک اصطلاح کلیدی برای بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از فناوری‌های دیجیتال است.
بازاریابی اینترنتی یا اینترنت مارکتینگ بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ است. همان‌طور که ارزش کانال‌های سنتی مانند تلویزیون و رادیو در این زمینه کاهش پیدا کرده است، بازاریابی آنلاین همچنان بخش‌های بزرگ‌تری از بودجه‌های بازاریابی شرکت‌ها را جذب می‌کند و میلیون‌ها کسب و کار را از طریق اینترنت بازاریابی می‌کنند.

هدف از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همانند هرگونه بازاریابی، هدف دیجیتال مارکتینگ ، تبلیغ و فروش یک محصول و یا خدمت است. به‌طور خاص، هدف از دیجیتال مارکتینگ ، اتصال یک کسب و کار یا سازمان با مخاطبان موردنظر شما از طریق کانال‌های دیجیتال است.
در حال حاضر بیش از ۳/۳ میلیارد کاربر اینترنتی در سراسر جهان وجود دارد و این تعداد روزانه در حال افزایش یافتن است. مالکیت دستگاه‌های تکنولوژی همچنان افزایش می‌یابد، درحالی‌که ۹۲ درصد بزرگ‌سالان حداقل یک تلفن همراه دارند.
هدف از دیجیتال مارکتینگ، استفاده از این دستگاه‌ها، اغلب از طریق اینترنت، برای اتصال کاربران با کسب و کار مربوطه است. بازاریابان از روش‌های مختلفی برای هدف‌گیری و دسترسی به کاربران استفاده می‌کنند تا توجه آن‌ها را جلب کرده و روند فروش خود را آغاز کنند. به لطف افزایش استفاده از این دستگاه‌های دیجیتال، کسب و کار ها در سراسر جهان به‌طور فزاینده‌ای بر روی دیجیتال مارکتینگ تمرکز کرده‌اند.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

یکی از مواردی که دیجیتال مارکتینگ را از بازاریابی سنتی متمایز می‌کند، قابلیت‌های تکنولوژی مدرن است. بازاریابان دیجیتال در درجه اول بر فعالیت‌های هدفمند و قابل‌سنجش متمرکز هستند. آن‌ها می‌خواهند به مخاطبان حق بدهند و نتایج تلاش‌هایشان را محاسبه کنند. درگذشته تبلیغات به‌صورت تلویزیونی و یا به‌صورت یک مجله طاقت‌فرسا بود، اما تکنولوژی امروز اجازه می‌دهد تا یک رویکرد قابل اصلاح و قابل‌اندازه‌گیری داشته باشیم.
تفاوت بازاریابی سنتی با دیجیتال مارکتینگ در نحوه ارتقای محصولات و یا برندها از طریق یک یا چندین فرم الکترونیکی است و در آن از کانال‌ها و روش‌هایی استفاده می‌شود که سازمان را قادر می‌سازد تا کمپین‌های بازاریابی را تجزیه‌وتحلیل کنند و تعیین کنند که چه‌کارهایی می‌توانند انجام دهند.
بازاریابان دیجیتال بر مواردی مانند آنچه مشاهده می‌شود، تبدیلات فروش، نوع محتوا و غیره نظارت دارند. درحالی‌که اینترنت می‌تواند کانال‌های بیشتری را شامل شود، مواردی مانند پیام‌های متنی، پیام‌های فوری موبایل، برنامه‌های موبایل، پادکست‌ها، بیلبوردهای الکترونیکی، کانال‌های تلویزیونی دیجیتال و رادیویی و …  .

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است

شبکه‌های دیجیتالی چنان فراگیر هستند که مصرف‌کنندگان هر زمان و هر مکان که بخواهند، به این اطلاعات دسترسی دارند. روزهایی بود که مردم اطلاعاتی که از محصولات و خدمات شما داشتند را فراموش می‌کردند و تنها چیزهایی که شما می‌خواستید می توانستند ببینند. شبکه‌های دیجیتال منبع فزاینده‌ای از سرگرمی، اخبار، خرید و تعاملات اجتماعی هستند و مصرف‌کنندگان در حال حاضر رسانه‌ها نه‌تنها در معرض گفته‌هایی هستند که شما می‌گویید، بلکه در معرض آنچه رسانه‌ها، دوستان، بستگان و همسالان آن‌ها می‌گویند، قرار دارند؛ و این احتمال وجود دارد که به‌جای اینکه شما را باور داشته باشند، آن‌ها را باور داشته باشند. مردم به برندهایی که می‌خواهند اعتماد می‌کنند، شرکت‌هایی که می‌شناسند، ارتباطاتی که با دیگران دارند و همه‌ی این‌ها به این دلیل است که به دنبال نیازهای خود هستند.

انواع دیجیتال مارکتینگ ها

اما چگونه می‌توانید دریابید که کدام نوع از دیجیتال مارکتینگ‌ها برای یک کسب و کار موفق مناسب‌تر است؟ ما با جمع‌آوری لیستی از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال و اطلاعاتی که شما در تصمیم‌گیری در انواع بازاریابی‌های دیجیتالی نیاز دارید، کار را برای شما آسان‌تر کرده‌ایم:
  • بازاریابی محتوا
  • طراحی وب‌سایت
  • سئو یا SEO
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات گوگل

 بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از مهم‌ترین انواع دیجیتال مارکتینگ است زیرا محتوا تقریباً به هر نوع دیگر از کمپین‌های دیجیتالی که شرکت شما پیاده‌سازی می‌کند، سوخت می‌بخشد. شما برای مدیریت شبکه های اجتماعی خود و همچنین برای ساختن کمپین‌های مؤثر، به محتوای عالی نیاز دارید.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا فرایند ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوا است که فقط به‌عنوان تبلیغات در نظر گرفته نشده است. محتوایی که شما به‌عنوان بخشی از کمپین‌های بازاریابی محتوا ایجاد می‌کنید، درحالی‌که بازدیدکنندگان وارد وب‌سایت شما می‌شوند، باعث می‌شود که علاقه آنان به سمت شما جذب شود. محتواهایی که ایجاد می‌کنید می‌تواند اهداف مختلفی داشته باشد. این محتوا می‌تواند در زمینه‌های مختلفی همانند الهام بخشیدن، آموزش، متقاعد کردن و یا حتی برای سرگرم کردن مورداستفاده قرار بگیرد.

بازاریابی محتوا فقط در محتواهای نوشته‌شده مانند پست‌های وبلاگ، صفحات وب‌سایت‌ها و کتاب‌های الکترونیکی خلاصه نمی‌شود. محتوا می‌تواند شامل فیلم‌ها، پست‌های شبکه های اجتماعی و حتی وبینارها باشد. انواع محتوایی که ایجاد می‌کنید، به اهداف کمپین و مخاطبان موردنظر بستگی دارد. مصرف‌کنندگان می‌خواهند محتویات سفارشی بیشتری از برندهای شما را داشته باشند.

چرا بازاریابی محتوا اهمیت دارد؟

بازاریابی محتوا مزایای بسیار زیادی برای کسب و کار های کوچک دارد. شاید یکی از مهم‌ترین بازده سرمایه‌گذاری این تاکتیک است. بازاریابی محتوا نه‌تنها مقرون‌به‌صرفه است، بلکه می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در تولید و فروش محصولات خود داشته باشد.
باوجودی که تلاش‌های بازاریابی محتوا ۶۲ درصد کمتر از تاکتیک‌های بازاریابی سنتی است، با توجه به Demand Metric، تولید آن‌ها ۳ برابر بیشتر از تولیدات بازاریابی سنتی است. یکی از دلایل آن این است که محتوای عالی باعث می‌شود که SEO سایت شما بهبود بیابد. صفحاتی که محتواهای بیشتری را دارا هستند، فرصت‌های بیشتری را برای دستیابی به موتورهای جستجو در اختیار شما می‌گذارند. درنهایت، ترافیک بیشتری به سمت وب‌سایت شما خواهد آمد.
بازاریابی محتوا علاوه بر کمک به تولید، باعث افزایش تبدیل (تبدیل چشم‌انداز به مشتری) هم می‌شود. درواقع طبق ABG Essentials، بازاریابی محتوا به کسب و کار ها کمک می‌کند که نرخ تبدیل را که ۶ برابر بیشتر از سایر تاکتیک‌های بازاریابی است، تجربه کنند. محتوا به شما کمک می‌کند تا ارتباطات معتبر خود را با مشتریان و رهبران خود بسازید. با ارائه محتوای آموزنده و باارزش برای مشتریان، به آن‌ها کمک می‌کنید که تصمیم هوشمندانه‌ای بگیرند.

نحوه‌ی استفاده از بازاریابی محتوا برای کسب و کار اینترنتی

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای جذب بازدیدکنندگان و تبدیل آن‌ها به مشتری، استفاده کنید. کلید موفقیت در این راه این است که از استراتژی‌های درستی استفاده کنید. این استراتژی‌ها باید اهداف کمپین و مخاطبان موردنظر شما را در نظر بگیرد.
یکی از راه‌های استفاده از قدرت بازاریابی محتوا، ایجاد یک وبلاگ است. کسب و کار های کوچکی که به‌طور پیوسته وبلاگ ایجاد می‌کنند، رشد بیشتری نسبت به کسانی دارند که از این وبلاگ‌ها استفاده نمی‌کنند. در حقیقت این کار می‌تواند تا ۱۲۶ درصد به رشد یک کسب و کار جدید کمک کند. در وبلاگ خود، شما باید تمام محتواهایی را که مخاطبان شما به آن‌ها علاقه دارند را پوشش دهید.
علاوه بر وبلاگ نویسی، شما همچنین می‌توانید محتواهای طولانی‌تری همانند کتاب‌های الکترونیکی و روزنامه‌ها را ایجاد کنید. این نوع دارایی‌ها باعث می‌شوند که مخاطبان شما به‌صورت عمیق‌تری مطالب شما را بررسی و دنبال کنند. اگر قصد دارید که در این محتواها قابلیتی را ایجاد کنید که خوانندگان بتوانند با شما تماس برقرار کنند، می‌توانید یک لیست تماس را به‌صورت اطلاعات بیشتر در وبلاگ خود قرار دهید.

طراحی وب‌سایت

در بازار دیجیتال امروز، وب‌سایت یک شرکت می‌تواند یکی از مهم‌ترین کانال‌های مربوط به انواع دیجیتال مارکتینگ‌ ها باشد. هنگامی‌که بازدیدکنندگان وارد وب‌سایت شما می‌شوند، برند شما را تصور می‌کنند. سایت شما همچنین به آن‌ها می‌گوید که چه چیزی نیاز دارند تا در این راستا محصولات و یا خدماتی که مشتریان به دنبال آن هستند را به آن‌ها ارائه بدهید.
طراحی وب‌سایت عوامل مختلفی را شامل می‌شود. طرح سایت کمک می‌کند تا مشخص کند که وب‌سایت شامل چه صفحاتی خواهد شد و چگونه بازدیدکنندگان را به سمت خود جذب می‌کند، درحالی‌که محتواهای نوشته‌شده تعیین می‌کند که بازدیدکنندگان چگونه وب‌سایت شما را ببینند و درک کنند. تصاویری که در سایت شما وجود دارد، مانند لوگو، عکس و سایر عناصر برند شما مهم هستند.

چرا طراحی وب‌سایت اهمیت دارد

آیا می‌دانستید که ۹۴ درصد از مصرف‌کنندگان هنگامی‌که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، یا کاملاً به شما اعتماد کرده و یا کاملاً شما را رد می‌کنند؟ اگر یک بازدیدکننده به سمت وب‌سایت شما آمد و بارگذاری سخت باشد، حرکت کردن در صفحات سخت باشد، وب‌سایت شما گیج‌کننده و یا ناخوشایند باشد، آن‌ها فقط یک نگاه اجمالی به سایت شما کرده و از آن خارج می‌شوند. هنگامی‌که چنین اتفاق‌هایی می‌افتد، شما فرصت خود را برای تعامل با رهبران خود از دست می‌دهید و در غیر این صورت ممکن است که وب‌سایتتان برای برند شرکت مفید واقع شود.
یک کسب و کار جدید نیاز به ایجاد اعتبار و کسب اعتماد مشتریان آینده‌نگر دارد؛ و طراحی وب‌سایت شما نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند. طراحی وب‌سایت و محتوایی که شما ارائه می‌دهید، به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا بهتر بفهمند که کسب و کار شما چگونه است و چگونه می‌توانید تأثیر مثبتی بر زندگی آن‌ها داشته باشید.

نحوه استفاده از طراحی وب‌سایت برای کسب و کار اینترنتی

برای اینکه بیشترین استفاده را از این تاکتیک دیجیتال مارکتینگ کرده باشید، باید یک سایت جذاب و بهینه‌سازی شده را توسعه دهید. اطمینان حاصل کنید که سایت شما کاربرپسند و آسان باشد. باید از منوها و لینک‌های منحصربه‌فردی استفاده شود تا بازدیدکنندگان آنچه را که می‌خواهند به‌راحتی پیدا کنند.
علاوه بر بهینه‌سازی سایت برای ساختن یک تجربه عالی برای کاربر، شما باید محتوای خود را نیز بهینه‌سازی کنید. صفحات شما باید به‌گونه‌ای باشند که به‌درستی اطلاعاتی که مشتریان باید قبل از خرید بدانند را در اختیار آن‌ها قرار دهید. محتوای وب‌سایت شما باید برای موتورهای جستجو نیز بهینه‌سازی شود تا دسترسی آنلاین را به سریع‌ترین حد ممکن برساند.
برای یک کسب و کار بسیار مهم است که مشتریان آن بدانند که سایت آن‌ها پاسخگو است. بیش از نیمی از فعالیت‌های اینترنتی در دستگاه‌های تلفن همراه اتفاق می‌افتد. اگر قصد دارید که به این بازار رو به رشد برسید، باید اطمینان حاصل کنید که یک سایت پاسخگو داشته و در صفحاتی با سایزهای مختلف هم قابل انطباق باشد (ریسپانسیو باشد)؛ که این صفحات با اندازه‌های مختلف، شامل گوشی‌ها و تپلت ها و صفحات دسکتاپ می‌شود.
علاوه بر ایجاد یک وب‌سایت به‌صورت کاملاً بهینه‌سازی شده، شما باید در طول زمان، بر معیارهای مختلف وب‌سایت خود نظارت داشته باشید. این معیارها به شما این امکان را می‌دهند که منابع مهم را شناسایی کرده و تعیین کنید که کدام محتواها در بین مخاطبان از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده است. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید تغییرات موردنظر خود را در سایت اعمال کنید تا باعث شوید که میزان مشتریان شما افزایش یابد.

بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO

بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو یکی از مهم‌ترین انواع دیجیتال مارکتینگ‌ ها برای کسب و کار اینترنتی محسوب می شود. روند بهینه‌سازی در این زمینه باعث می‌شود که جستجوگرها ترافیک بیشتری را به سمت وب‌سایت شما سرازیر کنند. این فرایند معمولاً شامل تأکید بر کلمات کلیدی یا عبارات خاص در محتویات شما می‌شوند که باید با آنچه مصرف‌کننده به دنبال آن است هماهنگ باشد.
SEO تنها عاملی نیست که باعث می‌شود ترافیک انبوهی را به سمت وب‌سایت خود سوق دهید. بهبود کیفیت ترافیک هم بحث جداگانه‌ای دارد. با انتشار موضوعاتی که برای مخاطبان شما ارزشمند است، کسب و کار شما قادر به برقراری ارتباط با چشم‌اندازهای مناسب می‌شود که این امر احتمال بروز علاقه‌ی آن‌ها نسبت به برند شما را افزایش می‌دهد.

چرا SEO اهمیت دارد

اگر می‌خواهید به افراد آنلاین دست بیابید، ابتدا باید این بهینه‌سازی‌ها را انجام دهید. بهینه‌سازی موتورهای جستجو فقط به شما کمک نمی‌کند که افرادی را که در اینترنت هستند پیدا کنید و به سمت خود جذب کنید. علاوه بر این قابلیت، یک بخش جدایی‌ناپذیر از رسیدن به مخاطبین واقعی هم وجود دارد. درواقع، بیشترین جستجو در گوگل، در رایانه‌های موجود انجام می‌شود. SEO برای هر کسب و کار قصد دارد که از این فرصت استفاده کند تا ترافیک وب‌سایت‌هایی که از قوانین آن پیروی کرده‌اند را افزایش دهد.

نحوه‌ی استفاده از SEO در کسب و کار اینترنتی

اگر شما می‌خواهید تعداد بازدید جستجو وب‌سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید، باید تلاش‌های بازاریابی محتوایی خود را افزایش دهید. محتوا نقش مهمی در کمک به افزایش دیده شدن شما در موتورهای جستجو دارد. اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در گوگل بهینه‌شده است، باید تحقیقات خود را بر روی کلیدواژه‌ها انجام دهید. تحقیقات کلیدواژه به شما کمک می‌کند تا کشف کنید که زمانی که آن‌ها به دنبال کسب و کار هایی همانند شما هستند، در موتورهای جستجو از چه واژه‌هایی استفاده می‌کنند. با ایجاد محتوا در اطراف این کلمات کلیدی، می‌توانید به بهبود دیده شدن در موتورهای جستجو کمک کنید.
اما مهم است که توجه داشته باشیم تنها با استفاده از کلمات کلیدی در گوگل نمی‌توانیدبازدید سایت خود را افزایش دهید. عواملی نظیر طراحی سایت، مالکیت دامنه و طبقه‌بندی لینک‌ها در رتبه‌بندی سایت شما نقش مهمی دارد.
برای ادامه یافتن تجربه خوب کاربران، گوگل الگوریتم‌های خود را ۵۰۰ تا ۶۰۰ بار در هرسال تغییر می‌دهد. به همین دلیل است که باید با آخرین بروز رسانی موتورهای جستجو آشنا بوده و این بروز رسانی‌ها را در انواع مختلفی از دیجیتال مارکتینگ‌ های خود اعمال کنید.

مدیریت شبکه های اجتماعی

انتظار می‌رود تعداد کاربران جهانی شبکه‌های اجتماعی در سال جاری به ۵/۲ میلیارد نفر برسد. این بدان معناست که کسب و کار های کوچکی که در شبکه‌های اجتماعی نیستند می‌توانند از این فرصت برای رونق کسب و کار خود استفاده کنند.
مدیریت شبکه‌های اجتماعی مستلزم تعدادی از فعالیت‌های مختلف است. علاوه بر ایجاد یک استراتژی با تعیین اهداف، شما همچنین می‌توانید مطالب خود را در کانال‌های اجتماعی ایجاد و ارسال کنید. مدیریت شبکه‌های اجتماعی اغلب شامل تبلیغات در کانال‌های مختلف و همچنین اندازه‌گیری موفقیت‌ها بر اساس اهداف تعیین‌شده شما است.

چرا مدیریت شبکه‌های اجتماعی اهمیت دارد

دلایل متعددی وجود دارد که چرا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار های کوچک ضروری است. اولاً، شبکه‌های اجتماعی فضایی را برای شما فراهم می‌کنند تا به‌صورت انسانی، برند خود را به‌طرف مقابل نشان بدهید. با ارسال محتوای سرگرم‌کننده و به‌روزرسانی‌های مفید، شما بهتر می‌توانید با رهبران و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
کانال‌های شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانند به افزایش ترافیک در سایت شما کمک کنند. این‌که آیا محتواهایی مرتبط با برند خود را ارسال می‌کنید و یا پیوندهای تبلیغاتی خود را ارسال می‌کنید، فرصت‌های زیادی را برای دسترسی به شما در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به شما در بهبود معرفی برند شما به مخاطبان کمک کنند و زمانی که مصرف‌کنندگان با سایت شما در موتورهای جستجو مواجه می‌شوند و یا آگهی شما را برای یک محصول یا خدمات مرتبط مشاهده می‌کنند، شبکه‌های اجتماعی شما را در جریان می‌گذارند.

یکی دیگر از دلایل اهمیت شبکه‌های اجتماعی در کسب و کار های کوچک، این است که تأثیر فراوانی در هزینه‌ها دارند. فرصت‌هایی برای تبلیغ در کانال‌های مختلف برای شما ایجاد می‌شود، کانال‌هایی همانند فیس‌بوک. بااین‌وجود شما هنوز هم می‌توانید نتایج واقعی را از طریق محتواهای عالی مشاهده کنید.

نحوه استفاده از مدیریت شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار موفق

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به‌وسیله‌ی آن از شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده کنید، دستیابی به منافع بیشتر و روابطی که قبلاً با مشتریان برقرار کرده‌اید هست. راه موفقیت کسب و کار در این است که از شبکه‌های اجتماعی برای اجرای استراتژی‌های خود استفاده کنید.
هنگامی‌که به سمت شبکه‌هایی اجتماعی می‌آیید، کسب و کار کوچک شما نمی‌تواند در همه‌جا باشد. بااین‌حال، شما می‌توانید کانال‌های خود را برای مشتریان و چشم اندازه‌های تکراری خود فعال کنید. آیا مطمئن نیستید که سیستم‌عامل‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین نتایج را به دست آورید؟ مطمئن باشید که راهنمایی‌های ما در مورد چگونگی انتخاب بهترین سیستم‌عامل‌های اجتماعی برای کسب و کار موفق، بهترین گزینه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.
هنگامی‌که تصمیم گرفتید که کدام کانال‌های اجتماعی برای شما مناسب است، باید یک تقویم برای شبکه‌های اجتماعی خود ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که در هنگام ارسال محتوا هم با مشتریان خود همگام باشید. علاوه بر ارسال اطلاعات در مورد شرکت شما و تبلیغات پیشنهادی، شما همچنین محتوایی که در سایت خود یا وبلاگتان منتشر کرده‌اید را نیز به اشتراک بگذارید.
کسب و کار شما همچنین باید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کند تا با این راه باعث تعامل با مشتریان شود. به تمام سؤالات و نظراتی که در صندوق ورودی شما گذاشته‌شده است، پاسخ دهید. شما همچنین می‌توانید با ایجاد یک سؤال برای مخاطبان خود یا پیوستن با یک موضوع مرتبط، با آن‌ها شروع به گفتگوی آنلاین کنید.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

آیا می‌دانید که در روز بیش از ۱۰۰ میلیارد محتوا از طریق ایمیل ارسال و دریافت می‌شود؟ اگرچه ممکن است که ایمیل یک تاکتیک ارتباطی جدید باشد، این ابزار همچنین یکی از مهم‌ترین انواع بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار های کوچک برای رسیدن به مخاطبان موردنظرشان است.
ایمیل مارکتینگ باعث می‌شود که پیام‌های هدفمندی برای مخاطبین خود ارسال کنید. پیام‌هایی همانند انواع استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ و همچنین پیام‌هایی که از طریق بازاریابی ایمیلی ارسال می‌شود. این پیام‌ها لازم نیست که همیشه تبلیغاتی باشند. اگرچه که ایمیل موقعیت خوبی برای ارائه اطلاعات مختلفی مانند بیت کوین و فروش و سایر تبلیغات بسیار مفید است، بلکه این ابزار می‌تواند یک کانال قدرتمند برای درگیر شدن با مخاطبان خود از طریق محتوای منحصربه‌فرد و ارزشمند باشد.
چرا بازاریابی ایمیلی اهمیت دارد
با شناختن انواع دیگری از تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ ، ممکن است که متوجه شوید، چرا بازاریابی ایمیلی مهم است. یکی از این موارد این است که مصرف‌کنندگان به‌راحتی می‌توانند از این ابزار استفاده کنند. درواقع ۷۲ درصد از مصرف‌کنندگان در تحقیقات بازاریابی Sherpa گزارش دادند که آن‌ها ترجیح می‌دهند که در ارتباطات تجاری خود از ایمیل استفاده کنند.
بازاریابی ایمیلی همچنین با سایر تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ هماهنگ است. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید از ایمیل مارکتینگ به‌عنوان یک کانال تبلیغاتی برای محتواهایی که ایجاد کرده‌اید استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید از ایمیل برای جستجوی بیشتر در وب‌سایت و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. این امر باعث می‌شود که بازاریابی ایمیلی به‌صورت بسیار متنوع و مؤثری به تاکتیک‌های بازاریابی کمک کند.
بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از مزایای مهم تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی ایمیلی نه‌تنها به افزایش ترافیک سایت شما و افزایش فروش کمک می‌کند، بلکه بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

نحوه استفاده از بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار موفق

اولین گام در بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار شما این است که لیست تماس بازاریابی ایمیلی خود را ایجاد کنید. در بازار امروز، شما در پیام‌های خود باید مصرف‌کنندگان را پیدا کنید. شما می‌توانید این کار را با ایجاد انگیزه برای عضویت در لیست ایمیل خود انجام دهید. یکی از بهترین انگیزه‌ها، اطلاعات تبلیغاتی است که به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. بااین‌حال، با ارائه محتواهای ارزشمند در موضوعاتی که موردتوجه قرار می‌گیرد، باعث می‌شود که مخاطبان شما افزایش بیابد.
اگر می‌خواهید بهترین استفاده را از ایمیل مارکتینگ خود داشته باشید، پس‌ازآن که شروع به کارکردید، لیست تماس خود را ایجاد کنید. این لیست ایمیل شامل تقسیم‌بندی لیست تماس‌ها به گروه‌های مشترکین مختلف است. شما می‌توانید بر اساس تعدادی از عوامل مختلف مانند جغرافیا، رفتار خرید و یا منافع خود، این لیست‌ها را تقسیم‌بندی کنید. هنگامی‌که لیست خود را به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید پیام‌های هدفمند خود را نیز به مشترکان نشان دهید.
راه دیگری که می‌توانید از بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار کوچک خود استفاده کنید، ایجاد برنامه‌های پرورشی است. ایمیل‌های تبلیغاتی به شما کمک می‌کنند تا روابطی را که با رهبران و مشتریان خود برقرار کرده‌اید را تقویت کنید. با هماهنگ کردن با مشتریان خود برای ارائه محتوایی که آن‌ها را به سمت‌وسوی مختلفی هدایت می‌کند، می‌توانید تأثیر بیشتری بر روی آن‌ها بگذارید. با این کار حتی می‌توانید چرخه فروش خود را نیز افزایش دهید.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات فقط مخصوص روزنامه‌ها، مجلات و بیلبوردها نیست. در حقیقت تعدادی از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که فرصت‌های تبلیغاتی را برای کسب و کار ها ایجاد می‌کنند و با این کار می‌توانند میزان دیده شدن توسط چشم‌اندازها را افزایش داده و دسترسی آنلاین به کسب و کار ها را افزایش دهند.
تبلیغات شبکه‌های اجتماعی در قالب‌های مختلفی قرار دارند که وابسته به کانال‌های تبلیغاتی شما هستند. حتی بهترین سیستم‌عامل‌های اجتماعی برای تبلیغ، درنهایت به مخاطبین مورد هدف شما و سیستم‌عامل‌هایی که در آن‌ها فعال هستند بستگی دارد.

چرا تبلیغات شبکه‌های اجتماعی اهمیت دارد

ازآنجاکه کانال‌های شبکه‌های اجتماعی در حال تلاش برای ایجاد بهترین تجربه برای کاربران هستند، اغلب محتوای کسب و کار را از دید کاربر مخفی می‌کند. ازاین‌رو، رسیدن به اهداف عالی در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار همچنان کاهش می‌یابد.
اگر می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی به مشتریان خود برسید، باید پست‌ها و محتواهای حقیقی را برای آن‌ها ارسال کنید. این تنها راه برای اطمینان از این است که برند شما برای کسانی که به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند هستند، قابل‌مشاهده باشد.
هزینه‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی نیز مقرون‌به‌صرفه است، زمانی که نگاهی به بازگشت سرمایه‌گذاری خود می‌کنید، بهتر می‌توانید تشخیص دهید که تلاش‌های شما چقدر مفید بوده است. درحالی‌که قیمت‌گذاری برای کلمات کلیدی محبوب در گوگل و یا قرار دادن تبلیغات در نشریات می‌تواند پرهزینه باشد، تبلیغات در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی اغلب ارزان‌تر است. به‌عنوان‌مثال، شما با ۵ دلار می‌توانید تبلیغات خود را برای ۱۰۰۰ نفر در فیس‌بوک به نمایش بگذارید.

نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کسب و کار موفق

یکی از بهترین روش‌های استفاده از شبکه‌های اجتماعی استفاده از تبلیغات فیس‌بوک است. پلتفرم آگهی فیس‌بوک ویژگی‌های هدفمند و پیچیده‌ای دارد که باعث می‌شود تا کاربران نسبت محصولات و خدمات شما علاقه‌مند شوند.
در فیس‌بوک شما می‌توانید، کاربران را بر اساس تعدادی از ویژگی‌های مختلف مورد هدف قرار دهید. علاوه بر اطلاعات جمعیت شناختی، شما همچنین می‌توانید بر اساس منافع و رفتارهای خود کاربران را مورد هدف قرار دهید. فیس‌بوک همچنین تبلیغاتی را ارائه می‌دهد که مصرف‌کنندگان می‌توانند بدون انجام هیچ‌گونه عملیات خریدی، آن صفحات را ترک کنند.
اما فیس‌بوک تنها کانال اجتماعی نیست که می‌تواند برای شما تبلیغ کند. Instagram و twitter و Pinterest هم گزینه‌های تبلیغاتی را ارائه می‌دهند که به شما کمک می‌کند تا در این کانال‌ها به موارد جدیدی دست بیابید. این امر می‌تواند یک پشتیبان عالی برای پست‌ها و محتویاتی باشد که شما آن‌ها را مورد هدف قرار داده‌اید.

تبلیغات گوگل

سیستم‌عامل‌های شبکه‌های اجتماعی تنها مکانی نیست که می‌توانید در آن تبلیغ کنید. تبلیغات گوگل یکی دیگر از انواع دیجیتال مارکتینگ ‌هایی است که می‌تواند یک ارزش بسیار مفید برای کسب و کار اینترنتی به‌حساب بیاید. این نوع تبلیغات در یک مدل PPC سازمان‌دهی شده است، به این معنی که شما برای هر کلیک در یک آگهی، باید پول پرداخت کنید.
تبلیغات Google PPC یکی از بهترین راه‌های بهبود دسترسی شما در موتورهای جستجو است. هنگامی‌که یک کاربر از کلمات کلیدی که شما مشخص کرده‌اید، استفاده می‌کند، در بالای صفحه نتایج جستجو، تبلیغات شما نمایان می‌شود. این کار زمانی که به‌درستی انجام شد، این تبلیغات می‌تواند یک تاکتیک بازاریابی دیجیتال عالی برای تکمیل تلاش‌های شما در بهینه سازی سایت یا SEO باشد.

چرا تبلیغات گوگل اهمیت دارد

شما در مورد اهمیت افزایش بازدید در گوگل می‌دانید. اکثر مشتریان شما از گوگل برای پیدا کردن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات مفید، استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید با این مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کنید، باید در بهبود جستجوی ارگانیک خود بیشتر تلاش کنید.
اینجا جایی است که تبلیغات گوگل در آن قرار دارد و حاوی مزایای بسیار زیادی است. اگرچه تلاش‌های عالی شما درزمینه SEO می‌تواند نتایج واقعی را به شما نشان بدهد، تبلیغات کلیکی گوگل Google PPC هم به شما کمک می‌کند تا ترافیک کسب و کار خود را افزایش دهید، این ابزار می‌تواند لذت‌های زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.
تبلیغات کلیکی  Google PPC همچنین به بهبود کیفیت ترافیک سایت شما کمک می‌کند. هنگامی‌که شما تبلیغات گوگل را پیاده‌سازی می‌کنید، شما در معرض کلمات کلیدی قرار می‌گیرید که کاربران برای پیدا کردن محصولات و خدمات موردنیاز خود آن‌ها را در موتورهای جستجو می‌نویسند. این به این معنی است که کسانی که روی آگهی شما کلیک می‌کنند، به‌احتمال‌زیاد به دنبال کسب و کار هایی همانند کسب و کار شما هستند.

نحوه استفاده از تبلیغات گوگل برای کسب و کار موفق

بهترین راه استفاده از تبلیغات گوگل برای کسب و کار اینترنتی به‌عنوان یک مکمل برای تلاش‌های سازمان‌دهی شده خود در جستجوگرها است. شما علاوه بر بازاریابی محتوا و دیگر تاکتیک‌های ساخت SEO، می‌توانید نتایج مورد هدف خود را با استفاده از تبلیغات کلیکی ایجاد کنید.
برای استفاده بیشتر از تبلیغات گوگل، شما باید نتایج تبلیغات گوگل خود را در طول زمان اندازه‌گیری کنید. Google AdWords به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی و با کمک تبلیغات، از مکان‌های تبلیغاتی و یا کلمات کلیدی استفاده کنید که بیشترین سود را برای کسب و کار شما داشته باشد. پس از انجام این کار، می‌توانید استراتژی‌های گوگل را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که نتایج را به بیشترین حد ممکن رسانده و تبلیغات آنلاین خود را بهینه‌سازی کنید.

مراحل بعدی در دیجیتال مارکتینگ

اکنون‌که شما اطلاعات مفیدی در مورد انواع دیجیتال مارکتینگ دریافت کردید و فهمیدید که هر یک از آن‌ها چه سودی برای کسب و کار جدید شما دارند، می‌توانید تصمیمات دقیق‌تری در مورد کانال‌های بازاریابی و تبلیغاتی برای کسب و کار خود بگیرید. شما هرچقدر که اصول دیجیتال مارکتینگ خود را استراتژیک‌تر پیش ببرید، نتایج تبلیغات خود را در هنگام بهینه‌سازی بودجه افزایش خواهید داد.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده