فروش برند/راهنمای کامل هویت سازی برند و چگونه برای خودتان برند بسازید.




ایجاد هویت برند اولین قدم اساسی در بازاریابی خود یا شغل‌تان است. در این نوشته یک راهنمای ساده برای هویت سازی برند شما تهیه شده است تا شما بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
مطمئن نیستید که چگونه برند خودتان را بسازید؟ خوب، هویت برند شما ابزاری اساسی برای تعیین این است که شما کی هستید و چگونه مشتریان‌تان با شما در ارتباط هستند. ظاهر و حس نام تجاری شما – از لوگو و تایپوگرافی گرفته تا بسته‌بندی و تجربه مشتری که شما انتخاب می‌کنید- این دو می‌تواند باعث جذب و تاثیرگذاری بر مشتریان شود.
هرچه هویت برند شما منسجم‌تر و اصولی‌تر باشد، درک و ارتباط با برند شما برای دیگران راحت‌تر است. هنگام ایجاد یک هویت برند، باید تصویر و محتوای مناسبی را برای نشان دادن خودتان انتخاب کنید و یک سبک و لحن برای پشتبانی از برند تجاری خودتان برقرار کنید.
این که شما یک فریلنسر هستید و به دنبال طراحی یک وب‌سایت هستید تا بتوانید خودتان را به بازار معرفی کنید، یا اینکه طراح مد هستید و تمایل دارید محصولات جدید خودتان را معرفی کنید، هویت سازی برند شما اولین قدم برای سفر خلاقانه شما است. یک هویت برند قدرتمند کلید اصلی شما برای ارتقاء شغل شما به سطح بعدی است.
بنابراین، چه چیزی می‌تواند به ایجاد یک هویت برند تجاری منجر شود؟
این بسته به صنعت شما و چیزی که تولید می‌کنید دارد، اما به شور کلی، هویت برند ترکیبی از موارد زیر است:
هدف و موقعیت یابی روشن و واضح
نام تجاری
لحن و صدای مداوم شما

ظاهر

لوگو و گرافیک
تایپوگرافی
پالت رنگ
وب‌سایت
علائم
دکور
بسته‌بندی

مردم

سبک تجربه مشتری
اعضا

‌حتی حواس!

امروزه حواس هم به عنوان بخشی از برند شناخته می‌شود. برای نمونه حس بویایی در عطر Abercrombile & Fitch به عنوان یکی از پارامترهای هویت سازی برند شناخته می‌شود یا به عنوان مثال می‌توانیم از صدای سیری به عنوان نمادی از هویت برند اپل نام برد.

رسانه‌های اجتماعی

توییتر
اینستاگرام و استوری‌های اینستاگرام
اسنپ چت
تامبلر
پینترست
لینکدین
فیس‌بوک
لایو توییتر/ پریسکوپ و لایو فیس‌بوک
یوتیوب
آماده هستید تا هویت سازی برند خود را شروع کنید؟ پس بیایید شروع کنیم!

هدف و موقعیت‌تان را به طور قطعی مشخص کنید

تعیین هدف و موقعیت شما به عنوان مهم‌ترین قدم برای ایجاد یک هویت برند قدرتمند شناخته می‌شود که می‌تواند به رشد شما کمک کند، این زمانی کارساز خواهد شد که شما هدف و موقعیت خود را در رسانه‌های اجتماعی نیز مشخص کنید.
تمام جزئیات مربوط به مقصود، ارزش‌ها، اهداف و مخاطبان برندتان باید به طور واضح بیان شود، این فرآیند طولانی و چالش انگیز است و به تفکر و تحقیق نیاز دارد، اما چاره‌ای نیست و این تنها مسیر موفق برندسازی است.
چرا؟ چون یک برند موفق به خوبی می‌داند که مشتریان بالقوه آنها چه کسانی است. هر نوع هویت سازی برند شما باید با توجه به مشتریان بالقوه شما در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که شما بخواهید تا همه‌ی گروه‌ها را پوشش دهید، در نهایت نمی‌توانید هیچ گروهی را تحت پوشش قرار دهید.

باید هویت سازی برند خود را براساس سلیقه مشتریان بالقوه خود انجام دهید.

مهم‌ترین سوال‌هایی که باید در پروسه هویت سازی برند از خود بپرسید:
  • برند خودتان را چگونه تصور می‌کنید؟ آیا برند شما مانند یک کودک است یا به عنوان یک فرد با تجربه هستید؟ آیا شما به روز و مدرن هستید یا تمایل دارید تا به عنوان یک برند قدیمی و با تجربه شناخته شوید؟ درک این نکته که شما چه فردی هستید در نحوه برندسازی شما بسیار مهم است.
  • مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ برای رسیدن به چه کسانی باید تلاش کنید؟ در صورتی که نیاز به محدود کردن شخصیت خودتان دارید، این کمک و راهنمایی به چه صورتی خواهد بود؟
  • ارزش پیشنهادی من چیست؟ در ازای دریافت وقت، پول یا تعهد از سمت مخاطبان خود، چه پیشنهادهایی را به مشتریان خود ارائه خواهید داد؟ به عنوان اگر شما یک کسب و کار در زمینه محصولات دست ساز هستید، تهیه فیلم‌های آموزشی می‌تواند به عنوان ارزش پیشنهادی ما تلقی شود
  • رقبای شما چه کسانی هستند؟ در مورد رقبای بالقوه خودتان تحقیق کنید، تمام کسب و کارها برای خود رقبایی دارند. حتی اگر یک محصول یا خدمت منحصربه فردی ارائه دهید، شما رقبایی را در بازار دهید و باید مشتریانی را جذب کنید و این بدین معنی است که باید در رقابت با سایر کسب و کارها شرکت کنید. همواره باید سعی کنید تا یک روش منحصر به فرد برای خود داشته باشید تا بتوانید بدان وسیله برند خودتان را معرفی کرده و این برند شما را از دیگران متمایز کند.


نام و نشان تجاری خود را تعیین کنید.

می‌توانید با استفاده از توانایی خاص یا استعداد مخصوص خود برندسازی کنید. برای نمونه شما می‌توانید خودتان را به عنوان یک تصویر ساز یا طراح گرافیک مستقل معرفی کنید. نام شما به عنوان یکی از المان‌های برند شما شناخته می‌شود. پس از اشتباهات رایج مختلف مانند استفاده از نام‌های طولانی یا نام‌هایی که سخت تلفظ می‌شوند، خودداری کنید.
نام دامنه وب‌سایت‌تان و پروفایل شما در رسانه‌های اجتماعی را مرتبط با نام برند خود انتخاب کنید، چون با انتخاب یک دامنه وب‌سایت، باید اکانت‌های رسانه‌های اجتماعی متناسب با نام سایت‌تان را انتخاب کنید. در صورتی که اکانت شبکه‌های اجتماعی هم نام برند شما، متعلق به شما نیست، این دیگر به عنوان برندسازی نیست، چون مخاطب شما دچار سردرگمی می‌شود و نمی‌تواند به راحتی نام برند شما را در شبکه‌های اجتماعی پیدا کند. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلفی نام‌های در دسترس را بررسی کنید، برای نمونه برای بررسی دامنه‌های سایت‌های در دسترس از وب‌سایت who.is استفاده کنید.
طوفان فکری هرگز نباید به تنهایی انجام شود، مخصوصاً هنگامی که یک برند را ایجاد می‌کنید! یک جمعی از دوستان، اعضای خانواده، همکاران خودتان را جمع‌آوری کنید تا به همراه آنها جلسات طوفان فکری خود را برگزار کنید. برای ایجاد ایده‌های جدید، انتخاب نام‌ها، شعارها می‌توانید از جلسات طوفان فکری استفاده کنید یا اینکه با کلمات بازی کنید تا بتوانید ایده‌های خلاقانه‌ای را ارائه دهید.

یک لوگو عالی طراحی کنید.

لوگو یک عنصر بصری از هویت برند شما است. لوگو در وب‌سایت برند شما، بسته‌بندی، تمام سوشیال مدیاها استفاده می‌شود. به همین دلیل ایجاد لوگو با معیارهای اصلی بسیار اهمیت دارد، معیارهای اصلی عبارتند از:
  • بدون تاریخ انقضا
  • ساده
  • ماندگار در ذهن
  • تطبیق پذیر
  • مناسب
بسیاری از افراد فکر می‌کنند که لوگو مهم‌ترین بخش ایجاد یک هویت برند است. (فقط به قوس‌های طلایی مک‌دونالد فکر کنید، این شناخته‌شده‌ترین لوگو جهان است که ار دهه ۱۹۴۰ نقشی اساسی در هویت سازی برند خود بازی می‌کند!) لوگو نقش بسیار مهمی در هویت سازی برند شما دارد ولی تنها پارامتر مهم نیست بلکه یک قطعه از پازل است.
آیا می‌خواهید لوگوی شما یک تصویر باشد؟ یا نام برند شما؟ یا ترکیبی از این دومورد؟ چه سبکی را ترجیح می‌دهید؟ این نکته را مد نظر داشته باشید که لوگوی شما باید داستانی را بیان کند و معنادار باشد.
با بررسی لوگوهای برندهای موفق متوجه خواهید شد که این برندها با استفاده از نتایج تحقیقات بازاریابی خود رنگ و المان‌های لوگوی خود را انتخاب و طراحی می‌کنند. شما می‌توانید از لوگوی خود به عنوان ایجاد یک تمایز استفاده کنید.

تایپوگرافی مناسب را انتخاب کنید.

تایپوگرافی ممکن است به عنوان یک مولفه ساده از هویت کلی برند به‌نظر برسد، اما پیدا کردن یک فونت متناسب با نام تجاری که بتواند آنچه را می‌خواهید انتقال دهد، کار دشواری است.
هر فونت شخصیت و ویژگی منحصربه خود را دارد، حتی به عنوان یک شخص آماتور هم ممکن است، متوجه این نکته شوید که فونت‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید از میان آنها، یک فونت مناسبی را برای برند خود انتخاب کنید. یکی دیگر از راه‌های استفاده از تایپوگرافی مناسب برای کسب‌وکارتان، طراحی اختصاصی آن است. شما می‌توانید به افراد متخصصی که اقدام به طراحی تایپوگرافی می‌کنند، سفارش یک طراحی تایپوگرافی را بدهید.
قبل از انتخاب یک تایپوگرافی و فونت مناسب، لطفاً به نکات زیر توجه کنید:
  • از فونت‌هایی که شما دچار اشتباه می‌کند، اجتناب کنید. اگر فونت خاصی است که در مقاله‌های خود در راهنمایی از آن استفاده می‌کردید، بهتر است این فونت را فراموش کنید، چون احتمالاً این فونت مناسب نباشد.
  • برای داشتن ظاهری منسجم از دو یا سه خانواده فونت استفاده کنید: یکی برای قلم صفحه نمایش، یک یا دو فونت هم برای بدنه مقاله‌تان.
  • اطمینان حاصل کنید که فونت‌هایی را که انتخاب کرده‌اید، به راحتی قابل خواندن باشد. از همه مهم‌تر، یک تایپوگرافی خوب به ایجاد یک تجربه کاربری بهتری کمک خواهد کرد.
  • فونتی را انتخاب کنید که متناسب با مخاطبان شما باشد. برای نمون شاید مخاطبان شما کودکان باشد، در این صورت باید فونتی متناسب با ویژگی‌های آنها انتخاب کنید.
  • سعی نکنید که از فونت‌های رایج و کلیشه‌ای که همه کسب و کارها از آن استفاده می‌کنند، استفاده کنید. برای نمونه اکثر کسب و کارهای ایرانی از فونت‌های آریا یا یکان استفاده می‌کنند. از فونت‌های معمولی بپرهیزید و از فونت‌های کلاسیک و بدون تاریخ انقضا استفاده کنید.

پالت رنگ خود را انتخاب کنید.

عناصر بصری نقش مهمی در انتقال معناو احساسات دارند و رنگ نقش مهمی در این عناصر دارد. همه ما می‌دانیم رنگ سبز نماد تازگی و نشان دهنده رشد است و کسب و کارها برای نشان دادن محصولات تازه از رنگ سبز استفاده می‌کنند. هم‌چنین رنگ قرمز به عنوان نماد فوریت، شور و هیجان شناخته می‌شود. برای نمونه کسب و کارهای مرتبط با فست فودها از رنگ قرمز استفاده می‌کنند، به عنوان مثال کوکاکولا از رنگ قرمز در هویت بصری خود استفاده کرده است.
رنگ‌هایی را که در برند خود استفاده می‌کنید، باید نشان دهنده هدف و مقصد برند شما باشد.
هنگام انتخاب پالت رنگ برند خود بهتر است چه نکاتی را مد نظر داشته باشید؟
  • چه ارزش‌ها یا ویژگی‌هایی را می‌خواهید نشان دهید؟ کدام رنگ و سایه‌ها به بهترین نحو شخصیت و ویژگی شرکت شما را نشان می‌دهد؟
  • چه رنگ‌هایی معمولاً با ژانر کار شما مرتبط است؟ به عنوان مثال کسب و کارهایی مربوط با غذا اغلب از رنگ‌های سبز استفاده می‌کنند.
  • چه ترکیبی از نظر زیبا شناختی لذت بخش و مکمل است؟ سعی کنید رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید، هارمونی خاصی داشته باشد.
این پالت‌های رنگی بی‌نظیر و به یاد ماندنی می‌توانند از شما الهام بگیرند و به شما در ساختن برخی از مسیرهای پیش‌رو کمک کنند.
از نمادها، تصاویر گرافیکی مناسبی استفاده کنید.
نمادها، تصاویر بخش بزرگی از توسعه برند هستند. سعی کنید از دستورالعمل‌های استاندارد استفاده کنید. توجه کنید که تمام تصاویر و نمادهایی که استفاده می‌کنید، تم یکسانی داشته باشند.

راه‌اندازی وب‌سایت

وب‌سایت شما مهم است، زیرا مرکز اصلی ارائه اطلاعات کلیدی در مورد برند شما است. این ریشه هویت برند شما را تشکیل می‌دهد. در وب‌سایت‌تان شما این فرصت را دارید که جزئیات بیشتری از آنچه که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید را در وب‌سایت خود قرار دهید، شرح بیشتری برای جزئیات بیوگرافی طرح‌هایتان بنویسید و علاوه بر این لینک‌هایی به تمام پلتفرم‌هایی که در آنها فعال هستید ایجاد کنید.
لحن وب‌سایت شما باید همیشه معتبر باشد. اگر می‌خواهید ترافیک ورودی سایت‌تان را افزایش دهید و به دنبال تولیدکنندگان محتوا بیرونی هستید (به عنوان مثال برای نوشتن مطالب وبلاگ)، اطمینان حاصل کنید که آنها آموزش‌های گسترده‌ای را نه تنها در زمینه ارزش موقعیت‌یابی بازار بلکه در لحن و صدا دریافت می‌کنند. مخاطبان شما همیشه می‌دانند چه زمانی محتوا با هویت برند شما ایجاد نشده است و لحن همیشگی را ندارد.
وب‌سایت شما پرتفوی آنلاین شما است، بنابراین طرح و طراحی آن به اندازه نمایش نمونه کارهای شما اهمیت دارد. به صفحه وب‌سایت خود به عنوان کارت ویزیت و یا رزومه کاری خود نگاه کنید. آیا وب‌سایت‌تان مشخص است؟ آیا دستاوردهای کلیدی شما را می‌توان به راحتی یافت و بررسی کرد؟ آیا زیبایی و سبک مورد نظر شما را منتقل می‌کند؟
انجام کارهای متعدد و عدم آگاهی کافی از اینکه چگونه خودتان را برند کنید. به عنوان مثال اگر شما یک طراح گرافیک، تصویرگر یا کد نویس هستید، نباید بترسید. نمونه کارهای شما کافی است تا بتوانید مهارت‌های خودتان را در وب‌سایت‌تان در معرض نمایش قرار دهید. چون بازار هدف آنها به احتمال زیاد یکسان است. فقط این نکته را مد نظر داشته باشید که نمونه کارهای خود را براساس حرفه دسته بندی کنید. سازماندهی محتواهای‌تان سبب می‌شود تا مخاطبان‌تان بتوانند به راحتی مطالبی را به دنبال آن هستند را پیدا کنند.

ساخت علائم عالی

اگر برند شما دارای  فروشگاه خرده فروشی است، استفاده از علایم برای برند شما بسیار اهمیت دارد. استفاده از علایم شیک در نمای بیرونی فروشگاه مانند برچسب‌های شیک روی پنجره‌های فروشگاه شما، استفاده از استندهایی در پیاده‌رو سبب می‌شود تا به صورت بالقوه جلب توجه مردم جلب شود و در مقابل فروشگاه شما تجمع کنند.

ساخت دکوراسیون‌های دوست داشتنی

استفاده از فضاهای زیبا و شیک در فروشگاه‌ها و موسسات جهت سلفی گرفتن مشتریان بسیار رایج است. در عصر شبکه‌های اجتماعی، دکوراسیون نقش مهمی در بازاریابی دیجیتال بازی می‌کند. به این دلیل که هر بار که یک مشتری در مقابل دکوراسیون فروشگاه شما عکس سلفی می‌گیرد و آن را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارد، برای شما یک تبلیغ مجانی انجام داده ‌است.

چگونه خود را برای شبکه های اجتماعی تبدیل به برند کنیم؟

صدای برند خود را بشناسید

انتخاب بهترین پلتفرم با بیشترین سازگاری با برند شما از  اهمیت زیادی برخوردار است. هر پلتفرمی در شبکه‌های اجتماعی آمار جمعیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال اگر قرار باشد که محصولی را به دختران نوجوان بفروشید ، تامبلر  (tumblr)و استوری های اینستاگرام (Instagram)  گزینه‌های بهتری نسبت به لینکدین  (linkedin)و توییتر(twitter) هستند.
نوع لحنی که شما در شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنید، به عنوان مثال در توییت‌ها، کپشن‌های اینستاگرام و پست‌های فیس‌بوک و غیره باید به گونه‌ای باشد که بتوانید مستقیماً با مخاطبان خودتان ارتباط برقرار کنید.
یافتن این لحن مشکل است، پس همیشه این سوالات کلیدی را در ذهن خود داشته باشید:
  • مخاطبین شما چه کسانی هستند؟ این مربوط به سن مخاطبین شما است یا نه؟
  • فرهنگ برند شما چیست؟ این مورد به ارزش‌های پایه‌ای شرکت شما بر می‌گردد.
  • نماینده‌ی ایده‌آل برند شما چیست؟ کارکتر برند شما چیست؟
  • آیا تا به حال در مورد بازار تحقیق کرده‌اید؟ تحقیقات موسسه sprout social نشان می‌دهد صداقت و اعتبار از مهم‌ترین ویژگی‌های صدای یک برند در شبکه‌های اجتماعی است.
  • چه کسی برای برند شما صحبت می‌کند؟ آیا فقط شمایید یا یک تیم نویسنده دارید؟
هم‌چنین این سوالات را از  خود بپرسید:
  • آیا ما از اصطلاحات عامیانه و یا مربوط یه یک صنف خاصی استفاده می‌کنیم؟
  • آیا ما دارای یک راهبرد شفاف برای خدمت به مشتریان در محل هستیم؟
  • آیا ما رک و روراست در مورد موضوعات صحبت می‌کنیم یا در کلام خود سیاست به خرج می‌دهیم؟
  • آیا به طور مرتب از هشتگ و ایموجی استفاده می‌کنیم؟
ایجاد قوانین پایه‌ای  درباره این موضوع وجود دارد که چگونه برند شما از صدایش(کلامش) استفاده کند تا بتواند منجر به یکپارچگی و هماهنگی تیم نویسنده‌ی محتوای شما شود.

از این استراتژی توسعه برند استفاده کنید.

ایجاد یک برند کار ساده‌ای نیست! شما ممکن است یک راهنمای هویت برند عالی، یک لوگو چشم نواز، یک پالت رنگ زیبا، یک وب‌سایت فوق‌العاده و صدای شفاف و رسا داشته باشید. وقتی صحبت از رسانه‌های اجتماعی می‌شود، چگونه می‌توانید از این پکیج فوق‌العاده نهایت استفاده را ببرید؟
در اینجا چند مورد از بایدها و نبایدها را مطرح می‌کنیم.
مرتباً مخاطبان خود را درگیر کنید! انگیجمنت بازخورد را ارتقا می‌دهد و باعث ایجاد تجربه مثبت برای مشتری می‌شد. کامنت‌های مثبت را لایک کنید، به سوالات پاسخ دهید، هرگونه نظر و نگرانی منفی را با حالتی دوستانه و مودبانه پاسخ دهید، مرتباً محتوا جدید منتشر کنید، هیچ چیز مانند نداشتن محتوای جدید ترافیک ورودی را از بین نمی‌برد.
برای تمپلت رسانه‌های اجتماعی به دنبال برندهای بزرگ نباشید. برندهای بزرگ مانند آدیداس می‌توانند شعار خود را به دلیل اینکه شناخته‌ شده است را در بایو پروفایل سوشال مدیا خود داشته باشند. بایو توییتر و اینستاگرام شما باید آموزنده و کوتاه و توصیف کننده برند شما باشد. تا جایی که امکان دارد کلمات کلیدی برندتان را استفاده کنید.
در نرم‌افزارهای رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید. ده‌ها برنامه و نرم‌افزار وجود دارد که به شما کمک می‌کند یک برنامه ارسال خودکار محتوا را ایجاد کنید، در زمان مناسب مخاطبان خود را جذب کنید و تعامل و بازخورد را افزایش دهید. سایت‌هایی مانند Social Sprout و Hootsuite دموهای رایگان از مدیریت رسانه اجتماعی، انتشار و ابزارهای آنالیز برای سنجش و نظارت بر موفقیت شما ارائه می‌دهند.
بیش از حد توضیح ندهید. کپشن‌های کوتاه بنویسید، در حد امکان از هشتگ‌های محدود استفاده کنید. تایم لاین‌تان را با هشتگ‌های زیاد و کپشن‌های طولانی به هم نریزید این باعث می‌شود ارتباط‌ شما با مخاطبان‌تان قطع شود. مطالعات نشان می‌دهد میزان توجه مخاطب به یک پست حدود ۷ ثانیه است.
تصاویر خودتان را ثابت نگه دارید. لوگو، پالت رنگی شما باید در رسانه‌های اجتماعی شما منعکس شود، به خصوص هنگامی که از پلتفرم تصویری اینستاگرام استفاده می‌کنید. عکس پروفایل شما باید لوگو شما باشد. تصاویری تولید کنید که منحصر به برند شما باشد و همگی آنها یک تم تصویری داشته باشند.
می‌توانید از راهنمای هویت سازی برند استفاده کنید. بخش مهمی از پیاده سازی و ایجاد هویت برند شما، ایجاد یک راهنمای سبک برند است. این دفترچه تمام جزئیات بصری، صدا، لحن و ارزش برند شما را توصیف می‌کند.
از هر فرصتی برای ارتباط با برند استفاده کنید و نتیجه نهایی یک راهنمای هویت برند روشن و شفاف خواهد بود.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده