فروشگاه اینترنتی آمازون را بیشتر بشناسید!





فروشگاه اینترنتی آمازون، یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان است که در سال ۱۹۹۴ میلادی تأسیس شده است. در ابتدا آمازون بستری برای خرید و فروش کتاب‌ به صورت آنلاین بود. به مرور و با گذشت زمان به بستری برای فروش لوازم الکترونیکی، نرم افزارها ، بازی‌های ویدئویی، پوشاک، مبلمان، غذا، اسباب بازی، جواهرات و … تبدیل شد. گفته می‌شود که جف بزوس، مؤسس فروشگاه اینترنتی آمازون، در سال ۱۹۹۴ این شرکت را به عنوان کادابرا وارد عرصه کرده بود اما در نهایت برای راه‌اندازی وب‌سایت در سال ۱۹۹۵ نامش را به (( آمازون )) تغییر داد. دفتر مرکزی آمازون در واشنگتن بوده و همچنین مراکز توسعه نرم افزار، مراکز خدمات مشتری و مراکز تحقق بسیاری در نقاط مختلف جهان دارد.

فروشگاه اینترنتی آمازون یک فروشگاه خرده فروشی ساده نیست! آمازون یک مرکز فناوری است. از این رو بسیار مورد توجه قرار دارد. استراتژی‌ها و فناوری‌های آمازون توجه بسیاری از افراد در حوزه‌های مختلف را به خود جلب کرده است. موفقیت‌های آمازون، باعث تبدیل شدن آن به مرجعی مناسب برای یادگیری شده است. کسب‌وکارها می‌توانند با مطالعه‌ی استراتژی‌ها و برنامه‌های آمازون، راه حل‌هایی برای رشد کسب‌وکار خود نیز بیابند. از این رو در این مقاله قصد داریم تا شما را با تمام چیزهایی که باید درباره فروشگاه اینترنتی آمازون بدانید، آشنا کنیم.

مسیر آمازون: از فروش کتاب تا فروش همه چیز!

همانطور که پیش‌تر اشاره شد؛ آمازون در ابتدای تأسیس، فروشگاهی آنلاین بذای خرید کتاب بود. در این زمان بسیاری از افراد متخصص در این زمان نسبت به مدل تجاری جف بزوس برای این آمازون ابراز تردید و نگرانی کرده بودند. تا جاییکه حتی روزنامه‌نگاران در صحبت‌های خود به تحقیر آمازون می‌پرداختند.
با اینکه آمازون از همان ابتدا محبوب افراد عادی جامعه بوده و مورد توجه افراد قرار گرفت، اما واقعیت این است که آمازون تا سه ماهه آخر سال ۲۰۰۱ سودآور نبود! با این حال جف بزوس از آنچه انجام می‌داد مطمئن بود و در راه خود ثابت قدم ماند.
درست است که داشتن قابلیت جستجو، انتخاب و خرید کتاب و تحویل آن درب منزل در آن زمان نوآوری شگفت انگیزی بود، اما محبوبیت آمازون وقتی بیشتر شد که شروع به ارائه محصولات متفاوت و متنوع کرد. جف بزوس با گام‌هایی پیوسته به سمت هدف‌هایش حرکت کرد و با رشدی سریع به جایگاهی که در نظر داشت، نزدیک‌تر شد. موفقیت امروزه آمازون، مدیون عوامل مختلفی چون خدمتی است که به مشتریان ارائه می‌شود. آمازون مشتریانی وفادار دارد و همین وفاداری منجر به کسب سودهای کلان در طولانی مدت شده است.
 

تکنیک‌هایی از فروشگاه اینترنتی آمازون که به درد هر کسب‌وکاری می‌خورد!

امروزه موفقیت آمازون بر هیچ کسی پوشیده نیست. اما این موفقیت به صورت شانسی صورت به دست نیامده است. در ادامه ۵ تکنیک از بهترین تکنیک‌هایی که فروشگاه اینترنتی آمازون دارد، با هم بررسی می‌کنیم.

۱) ارائه جزییات محصول برای داشتن یک جستجوی بهینه

آمازون بیش از ۱۲ میلیون محصول به فروش می رساند. مصرف‌کنندگان تمایل دارند که قبل از تصمیم به خرید، تمام محصولات را جستجو و با یکدیگر مقایسه کنند. ارائه جزئیات محصول در ایجاد اطمینان خاطر برای مشتری بسیار تأثیرگذار است. آمازون نیز بر این قضیه تأکید بسیار داشته و سعی در ارائه بهترین خدمت در این زمینه را دارد.


۲) توجه به خدمات مشتریان بیش از بازاریابی

جف بزوس همواره آمازون را شرکتی مشتری محور می‌داند. به اعتقاد او آنچه اهمیت بسیار دارد، مشتریان هستند. او مشتری مداری و حمایت از مشتری را پایه‌ی اولیه موفقیت می‌داند. جف بزوس در این رابطه گفته است: ( ما واقعاً مشتری مدار هستیم. روابط ما با مشتریان واقعاً بلند مدت است و واقعاً دوست داریم چیزهای جدیدی را در اختیار مشتریان قرار دهیم. اما اکثر شرکت‌ها اینگونه نیستند. آنها بیش از اینکه بر روی مشتری تمرکز کنند، بر روی رقبا متمرکز شده‌اند).
این جمله نکات بسیاری برای گفتن دارد. از نگاه مؤسس بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان، آنچه واقعاً باید مورد توجه باشد، مشتری است! این در حالی است که شاهد آن هستیم که بسیاری از کسب‌وکارها فقط در حال زیرنظر گرفتن رقبا هستند و توجه‌ای به مشتریان ندارند.


۳) توجه به یادگیری به عنوان یکی از اصول همیشگی برای موفقیت

یادگیری ترفندهای کسب‌وکار و نیز یادگیری تکنولوژی‌های جدید، یکی از مسائلی است که فروشگاه اینترنتی آمازون همواره به آن توجه کرده است. برای هر کسب‌وکاری یادگیری در ابتدای کار، ممکن است طاقت‌فرسا باشد. اما این مورد گذرا است و با گذشت زمان شما راحت‌تر قادر به کسب دانش و اطلاعات جدید خواهید شد. سرمایه‌گذاری برای یادگیری نیروها باعث ایجاد حسی خوب در کارکنان شده و نشان‌دهنده‌ی این است که شما به پیشرفت آنها اهمیت می‌دهید. آموزش از طریق مربیان و یا فرستادن کارکنان به کارگاه‌های مختلف از جمله اقدامات مؤثر در این زمینه است. همچنین مورد دیگری که اهمیت بسیاری دارد، توجه به ایده‌های جدید و ایجاد فرصتی مناسب برای رسیدگی به این ایده‌ها است. گاهی از دل ایده‌های خام، چیزهایی بیرون می‌آید که می‌تواند کسب‌وکارتان را به کلی تحت تأثیر قرار دهید.


۴) توجه به نیروهای استخدامی و برون سپاری

در ابتدای کار بهتر است که همه‌ی کارها توسط نیروهای داخلی شرکت صورت گیرد. به همین منظور باید هنگام استخدام به نیازهای مختلف شرکت توجه شود. اما با رشد و گسترش کسب‌وکار ممکن است که برون سپاری بسیار بهتر از انجام کارها درون خود شرکت باشد. به عنوان مثال در زمینه‌های مختلف مانند تبلیغات، حسابداری و موارد حقوقی بهتر است از شرکت‌های ماهر در این زمینه کمک گرفته شود.

۵) زندگی با بیانیه مأموریت

بیانیه مأموریت سند تدوین‌ شده‌ای است که نشان دهنده‌ی اهداف منحصر به فرد سازمان است. در این بیانیه به مسائلی چون اینکه چرا سازمان وجود دارد، اهداف آن چیست و می‌خواهد به چه چیزی برسد، پرداخته می‌شود. در حالی ‌که بسیاری از کسب‌وکارها این بیانیه را به صورت تشریفاتی نوشته‌اند، کسب‌وکارهای موفق معمولاً در نوشتن این بیانیه وسواس زیادی به خرج داده و واقعاً چیزهایی را که به آن ایمان دارند، می‌نویسند. آمازون نیز بیانیه مأموریت خود را سرلوحه خود قرار داده و با عمل به آن، به حیات خود ادامه می‌دهد. در بیانیه فروشگاه اینترنتی، مشتری مداری از اصلی‌ترین اهداف این شرکت شناخته شده است و همانطور که می‌دانید، آمازون به بهترین شکل به این عهد خود وفادار است.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده