چگونه از کسب و کاری کوچک برندی بزرگ بسازیم؟





بسیاری از برندهای بزرگ، زمانی نام تجاری کوچکی بوده اند. تنها تفاوت آن ها با سایر رقبایشان، شیوه و سیاست های برندسازی محصولاتشان است. اما منظور از برندسازی محصولات چیست؟ آیا برندسازی صرفاً الحاق یک برچسپ نام و لوگو بر روی محصولات است؟!

نام تجاری (یا برند) به همان اندازه که برای کسب و کارهای بزرگ حائز اهمیت است برای مشاغل کوچک نیز تاثیر گذار و مهم است.

 این مساله که هر محصول یا خدمتی با نام سازنده یا ارائه دهنده ی آن شناخته می شود بدیهی است و بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک نیز بر این مساله واقف اند.

اهمیت برندسازی

یقیناً از میان دو محصول هم تراز و باکیفیت، آن یک که از برچسپ برندی شناخته شده تر و محبوب تر برخوردار است شانس بیشتری برای فروش خواهد داشت.

برای درک بهتر، برندسازی را می توان مشابه با ایجاد یک رابطه ی احساسی بین دو فرد دانست.

زمانی که مشتریان به طور احساسی و عمیقاً با یک برند پیوند خورند، آن برند را ارزشمند پنداشته و این اعتقاد خود را با دیگر افراد نیز به اشتراک خواهند گذاشت. درواقع برندسازی نوعی بازاریابی عمیق و با تاثیر ماندگار و طولانی مدت است!

این حس ارزشمندی و ایمان به برند منجر به شناخته تر شدن آن، افزایش میزان فروش، افزایش وفاداری و حمایت مشتریان از برند می گردد.

بدیهی است که پس از تثبیت برند، هویت شناخته شده از برند می تواند به نحو چشمگیری بر روی قیمت گذاری محصولات تاثیرگذار شود.

برندسازی در واقع شامل: تعریفی که از کسب و کارتان برای خود ارائه می دهید و اقداماتی که جهت تحقق این تعریف به کار می بندید می باشد.

در ادامه مهم ترین اقداماتی را که در جهت برندسازی باید مورد توجه قرار گیرند را بررسی می کنیم:

1- تعیین هویت برند

تعیین تعریف برند را به عنوان ابتدایی ترین گام، پیش تر بررسی کرده ایم. این تعریف باید به نحوی متمایز کننده ی شما از سایر رقبایتان باشد.

در واقع این گام همان تعیین هویت برند می باشد.

همچنین علاوه بر تعیین هویت برند می بایست به طور دقیق نیاز ها و نگرانی های مشتریان را تعیین کرده و بر اساس داده های به دست امده از تحقیقات و نیز هویت در نظر گرفته شده، استراتژی های صحیح تولید محصولات و نیز بازاریابی را مشخص کرد.

به عنوان مثال، فرض کنید که قصد احداث یک کارگاه تولید پوشاک دارید. در اولین گام توانایی ها و ایده آل های خود را بررسی کنید و هویتی برای برند خود در نظر بگیرید.

 به عنوان مثال هویت برند پوشاک شما می تواند " کلاسیک و راحت" و یا "به روز و لوکس" و یا ... باشد.

  • طراحی کلاسیک مورد پسند آن ها چگونه است؟

محصول خود را بر اساس معیار های مشتریانتان تولید کنید. همچنین به بررسی روش های تاثیرگذار بازاریابی بر روی دسته های مختلف مشتریان هدفتان تمرکز کنید.

2- ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان

با خلق برندی صادق که هرگز توقعات نا‌به‌جا و خارج از حد توانش را در میان مصرف کنندگان  ایجاد نمی‌کند، تعریف صحیحی از برند را در میان مردم رواج بدهید و به ارزش های هویتِ برند پایبند باشید. این موضوع از یکی از مهم ترین مواردی است که منجر به حفظ مشتریان و ایجاد وفاداری به برند می گردد.

به عنوان مثال اگر مدیریت یک تولیدی پوشاک را بر عهده دارید و در ابتدایی ترین گام، هویت خود را " کلاسیک و راحت " تعریف کرده اید هرگز نباید با مشاهده ی مد های فصلی و زودگذر که با سبک طراحی لباس های برندتان هماهنگی ندارند، تغییر رویه دهید و محصولی خارج از دایره ی تعریف برندتان تولید کنید.

البته این موضوع به معنای عدم انعطاف نخواهد بود بلکه منظور تنها تغییراتی است که با هویت برند در تناقض می باشند.

 (در این مثال می توان به لباسی اسپرت ، تنگ و آزاردهنده که صرفاً برای مدتی کوتاه مد شده است اشاره کرد! می توان با مد همراه شد اما در دایره ی طراحی ها و ارزش های برند)

مثالی ملموس تر در این رابطه می تواند BMW باشد که: مدرن، تکنولوژی جدید و شاید گران بودن! از جمله هویت های این برند محسوب می شود. آیا تاکنون دیده اید که این برند با تولید محصولی با تکنولوژی پایین و سطح کیفی کمتر به دنبال کاهش قیمت محصولاتش برای فروش بیشتر بوده باشد؟!

قطعاً خیر، چراکه این دست سیاست ها در تعریف هویت این برند جایی ندارند!

تغییرات زیاد در قیمت و سبک کالا ذهن مصرف کنندگان را دچار سردرگمی کرده و وفاداری آن ها را نسبت به برند از بین می برد.

درواقع در صورت تغییرات زیاد؛ مصرف کنندگان مشخصه ی واحد و همیشگی ای در کالاهای برند برای وفادار بودن به آن نخواهند یافت و این مساله موجب عدم توانایی در کسب بازاری ثابت و همیشگی برای نام تجاری می شود.

3- برای هر محصول چندین کارایی بیابید

مصرف کنندگان به طور معمول برای هر کالا کاربرد های مختلفی می‌یابند که این چند کاربردی بودن را می توان در تبلیغات عنوان کرده و محصولات برند را مفیدتر جلوه داد.

چنین روشی یک تکنیک تبلیغاتی موثر است که علاوه بر جذب مشتریان بیشتر به خوش نام تر شدن برند و شناخته شدن آن به عنوان تولید کننده ای با درایت که برای حقوق مصرف کنندگان و رفع نیاز های آن ها اهمیت قائل است، می انجامد.

4-  تنها به رقابت نیاندیشید، گاهی همکاری اثربخش تر  است!

همکاری با یک برند دیگر (که از نام تجاری شما شناخته شده تر باشد) می تواند خوش نامی آن برند را به نام تجاری شما منتقل کند و نیز برندتان را به جامعه ی مشتریان نام های بزرگ تر بشناساند.

این همکاری صرفاً به تولید یا عرضه ی محصول مشترک محدود نمی شود و می توان حمایت های شما از فعالیت های سایر برندها را نیز در بر گیرد.

به عنوان مثال برند ژاپنی Uniqlo که تولید کننده ی پوشاک است هر جمعه از ساعت 4 تا 8 بعد از ظهر به موزه ی هنرهای مدرن نیویورک دسترسی آزاد می دهد. (بلیط رایگان بازدید از این موزه را در اختیار افراد قرار می دهد)

این عمل موجب می شود که:

افرادی که از بازدید خود از موزه به طور رایگان لذت برده اند این نام تجاری را با خوش نامی و حس رضایت به خاطر آورند و نیز در تعاملات خود با دوستان و سایر افراد از این نام تجاری یاد کنند.

و مهم تر از آن، با این سیاست نام این برند ژاپنی، هم ردیف یکی از نام ههای بزرگ در آمریکا قرار گرفته است!

5-  تشکیل جامعه ای از مشتریان با امکانات و ویژگی های متمایز 

به عنوان مثال می توان در دنیای مجازی شبکه هایی را تشکیل داد تا مشتریان بتوانند از طریق آن ها با یکدیگر ارتباط بر قرار کرده و تبادل نظر داشته باشند.

البته هدف تنها گردآوری مشتریان نیست بلکه غایت نهایی القای حس "خاص بودن" به خریداران یک برندِ مشخص می باشد.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده