فروش برند تجاری،۵ قانون بنیادی در یک کسب‌وکار کارآمد





قوانین موفقیت در کسب و کار ، عواملی فراتر از آن چه بود که من فکر می کردم. چند سال پیش، یک ایده بسیار قوی در ذهنم داشتم، یک محل رؤیایی برای کار و تیمی از بهترین ها. معتقد بودم که این یک ایده منحصربه‌فرد است. هیچ‌کس هرگز تابه‌حال به این مدل کسب‌وکار فکر نکرده بود؛ حداقل من اینطور فکر می‌کردم. نیازی به گفتن نیست، من اشتباه می‌کردم. یک سال بعد، درحالی‌که من هنوز در راه اندازی کسب و کار خود مردد بودم، کسی یک کسب‌وکار دقیقاً مشابه چیزی که مدنظر من بود ایجاد کرد.
می خواهم بگویم که تنها داشتن ایده کافی نیست. همواره افراد و فرآیندهایی که شما برای تحقق بخشیدن به یک ایده نیاز دارید مهم‌تر هستند.

۱٫ قوانین موفقیت در کسب و کار می گوید شما باید در هنر مدیریت خبره باشید

موفقیت یک کسب‌وکار تنها حاصل عملکرد محصول نیست. در حقیقت، بسیاری از مواقع محصول چیزی نیست که واقعاً فروخته می‌شود. موفقیت سازمان کاملاً به مدیریت مربوط می‌شود و مدیریت خوب می‌تواند هر چیزی را به فروش برساند. به نظر شما مک‌دونالد چطور یک همبرگر را به یک کسب‌وکار با ارزش بیش از ۹۶ میلیارد دلار تبدیل کرد؟
یک بار مربی کسب‌وکارم از من خواست تا کتابخانه‌ام را به او نشان دهم. من یک مجموعه بسیار خوب داشتم، اما حتی یک کتاب هم در مورد چگونگی اجرای یک کسب‌وکار در آن نبود. او گفت، «این مشکل توست». من هرگز آن جمله را فراموش نکردم.
او به من گفت، قوانین موفقیت در کسب و کار می‌گوید باید به جنبه‌های مدیریت کسب‌وکار خود علاقه بیشتری نشان دهی. من باید به کسب‌وکارم مانند یک تمرین مدیریت نگاه می‌کردم و برای این کار باید دانش‌هایی در مورد مدیریت می‌آموختم. باید برای مطالعه در مورد سیستم‌های برندهای شناخته‌شده‌تر و اینکه آن‌ها چطور کسب‌وکار خود را ساختاربندی کردند زمان صرف کنم.
این کار به‌طور طبیعی اتفاق نمی‌افتد. مدیریت خوب یک تخصص است – چیزی است که باید بر خودتان اعمال کنید. یک کسب‌وکار بزرگ موفق از یک ایده بزرگ و یا سرمایه‌ای بزرگ به دست نمی‌آید. کارآفرینی دنباله‌دار با چیزی که انتظار آن را دارید هم‌راستا است. به گفته سارا نایت، استاد دانشگاه، «کسب‌وکار باید یک سفر باشد، اما اگر بر مدیریت سرمایه‌گذاری نکنید، این سفر، تنها یک قدم زدن ساده است.»

۲٫ با داشتن یک رفتار عالی می توانید افراد عالی را جذب می‌کنید

در شروع کسب و کار ، جذب استعدادهای بالا دشوار است چراکه افراد همیشه نمی‌خواهند که بر روی معیشت خود قمار کنند. قوانین موفقیت در کسب و کار می‌گوید بهتر است که یک گروه کوچک از افراد بااستعداد داشته باشید تا این‌که یک گروه بزرگ از افراد بی‌استعداد و بی‌انگیزه داشته باشید.
شما در رهبری کسب‌وکار خود باید سازمان را به‌آرامی رشد دهید. شما به معنای واقعی کلمه باید در همه‌جا باشید، با هر فرد در گروه کارکنان کوچک خود از نزدیک در ارتباط باشید و زمان خود را در آموزش‌های شخصی و کارگاه‌ها صرف کنید. اگر شما بتوانید گروهی از افراد مناسب درست کنید و با آن‌ها درست برخورد کنید، همین حالا هم اقدامات فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اید.
Strive Masiyiwa، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی Econet می‌گوید: «کارآفرینان واقعی همیشه برای افراد خود زمان صرف می‌کنند؛ و از اعضای آسیب‌پذیر سازمان‌های خود مراقبت می‌کنند. من ترجیح می‌دهم من را کارآفرین موفقی بدانند که در درجه اول هرگز حقی را از بین نبرده‌ام تا این‌که میلیاردها دلار ساخته باشم.»
اهمیت استدلال Masiyiwa در این است که «مردم پیرامون شما صحبت می‌کنند» و هنگامی‌که صحبت‌ها به این نقطه برسد ‌که شما یک رهبر عالی هستید و با کارمندان خود رفتار خوبی دارید، سرمایه‌گذاران بزرگ می‌خواهند با شما کار کنند و استعدادهای بزرگ هم خواهان کار با شما خواهند بود.

۳٫ برای پایبندی به قوانین موفقیت در کسب و کار ، نقدینگی خود را پیگیری کنید

یکی از نکات کلیدی‌ که باید یاد بگیرید مدیریت جریان نقدی‌تان است – دریافتی‌ها (فروش) و پرداختی‌های (هزینه‌ها) حساب‌هایتان. من همیشه در آخر هرماه ناراحت می‌شدم چون نمی‌توانستم بفهمم کجا پول تمام شد. من حتی شک کردم که آیا کسی دزدی می‌کند؟
اداره سازمان مستلزم سطح بالایی از جزئیات و دقت است. اگر ما نتوانیم با پولمان به آن دست‌یابیم، درواقع نمی‌توانیم بگوییم هر نوع دقتی را در کسب‌وکارمان لحاظ کرده‌ایم. مربی‌ام یک بار از من پرسید، «آیا می‌توانی هر ریال از جریان نقدی را رد سازمان خود ردیابی کنی؟» من نمی‌توانستم و این نقص من بود.
بودجه جریان نقدی را با چند سناریوی متفاوت – بهترین حالت، بدترین حالت و فرضیه‌های مختلف – در کنار هم قرار دهید. البته شما نمی‌توانید همه‌چیز را پیش‌بینی کنید و اتفاقات غیرمنتظره ای اتفاق می‌افتند، اما با آنچه می‌دانید سعی خود را بکنید.
اکنون یک پلتفرم حسابداری ایجاد کنید و در صورت لزوم از نرم‌افزار استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که می‌توانید بگویید هر ریال کجا است. اگر پول نقد را مدیریت کنید، فرآیند برنامه‌ریزی ساده‌تر می‌شود.

۴٫ فرآیند: یاد بگیرید کارهای درست را به روش درست انجام دهید

افراد، ستون فقرات هر سازمانی هستند، اما فرآیند نیز یک بنیاد به همان اندازه حیاتی است. «فرآیند» مجموعه‌ای از اقداماتی است که شما برای دستیابی به یک نتیجه یا خروجی موردنظر انجام می‌دهید.
شما باید در حوزه کسب‌وکارتان روش‌های مشخصی را برای انجام تمام جنبه‌های کسب‌وکار به‌کارگیرید – فرآیندهای سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی استراتژیک، استخدام و آموزش کارکنان، تحقیق، توسعه محصول، آزمایش محصول، بازاریابی و فروش و غیره.
قوانین موفقیت در کسب ‌و کار می‌گوید انجام آن به روشی که می‌دانید به‌تنهایی کافی نیست. قبل از این‌که حتی یک ایده را دنبال کنید یا تلاش کنید تا کسب‌وکار خود را به یک حوزه دیگر گسترش دهید، باید بتوانید اقدامات مختلف تعریف‌شده‌ای داشته باشید که شما را به تصویری که در ذهن دارید هدایت کند. بگذارید کارکنان شما فرایند را یاد بگیرند و اگر این فرایندها آن‌طور که فکر می‌کردید کار نکرند، بررسی کنید که آیا همه‌چیز را درست انجام می‌دهید یا نه.

۵٫ فناوری را پیشرفته‌تر کنید

در یک محیط کسب‌وکار سنگین با رقابت شدید، تمام تلاش‌های شما باید با منابع تکنیکی و آنلاین مناسب باشد. داشتن یک نرم‌افزار هدایت‌کننده عالی، یکی از بهترین روترهای Wi Fi یا یک سیستم پرداخت خودکار کافی نیست. شما باید نوع دقیقی از فناوری که مطابق کسب‌وکار و خدمات شما می‌باشد را دریافت کنید یا نمونه‌ای که در کار خود بی‌نظیر باشد.
نیازهای فعلی فن‌آوری به دو دلیل نمی‌تواند مورد تأکید قرار گیرد – مشتریان از آن استفاده می‌کنند و فناوری در حقیقت از زمان آخرین بررسی شما بسیار هوشمندتر شده است. ممکن است شما بهترین ساختار را داشته باشید، اما بدون مناسب‌ترین فناوری و منابع اینترنتی، هنوز هم در فرایندتان لکنت دارید.
شما برای ساخت کسب‌وکار خود کدام یک از قوانین موفقیت در کسب و کار را رعایت می‌کنید؟ چه نکات دیگری را برای موفقیت یک کسب‌وکار سراغ دارید؟ لطفاً نظرات خود را با کاربران ایران مدیر به اشتراک بگذارید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده