نام گذاری شرکت و اشتباهات رایجی که شما باید از آن‌ها بپرهیزید،فروش برند آماده





نام گذاری شرکت یکی از اولین و مهم‌ترین تصمیماتی است که باید راه‌اندازی شود. سؤالی قدیمی که قرن‌ها پرسیده می‌شود و تا امروز تداوم دارد:«نامش چه باشد؟»
پروژه‌های تیمی و سرمایه‌گذاری در کلاس کارآفرینی را به یاد دارید؟ این گروه گرد هم جمع می‌شدند و بر ایده اصلی تمرکز می‌کردند. اولین سؤال همیشه همین بود: نام شرکت ما چیست؟
یافتن پاسخ اغلب دشوار است، زیرا اعضای گروه غالباً نظرات متضادی داشتند. سرانجام، این نام توسط رأی‌دهی یا دیکتاتور سرکش انتخاب می‌شد. درهرصورت، نام گذاری شرکت بر اساس عقاید و احساسات بود.
درصورتی‌که نام اشتباه انتخاب کنید (نامی که با مشتریان درآمیخته نشده باشد، تلفظ کردنش دشوار باشد و یا به نام برند دیگری خیلی نزدیک باشد)، این امر می‌تواند اثر مخربی بر برند و SEO شما داشته باشد.

چرا نام مناسب این‌قدر مهم است؟

نام مناسب، شرکت را از رقبای خود تشخیص می‌دهد و منجر به ایجاد برند و ایجاد یک ارتباط عاطفی با مشتریان می‌شود.
اگرچه نام درست می‌تواند به راه‌اندازی کمک کند، اما ۹۰ درصد از شرکت‌ها نام‌هایی را انتخاب می‌کنند که مشابه رقبایشان هستند. در این حالت دشوار است که به جهان بگویید یک چیز جدیدی را شروع می‌کنید و مشتریان دید متفاوتی به نام برند شما نسبت به نام‌های دیگر داشته باشند.
بر طبق یک مطالعه منتشرشده در مجله بازاریابی، نام‌هایی با هجا و یا صداهای تکراری باعث ایجاد ادراک برند مثبت می‌شوند.
یک نظرسنجی توسط ویکفیلد نشان داد که ۴۶ درصد از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک معتقدند که احتمال پیدا کردن یک اسکناس ۵۰ هزاری در پیاده‌رو بسیار بیشتر از پیدا کردن یک نام خوب است که قبلاً هم کسی از آن استفاده نکرده باشد.
نام‌های عمومی جالب یا جذاب یا عاطفی نیستند. نام خوب دارای لایه‌های معنا و ارتباط است، احساسات را تحریک می‌کند و تلفظ آن آسان است.

چه اشتباهاتی رخ می‌دهد وقتی‌که یک تازه‌وارد نامی را انتخاب می‌کند؟

دمدمی‌مزاج بودن برای هر اتفاقی کار اشتباهی است. وقتی‌که تازه‌کارها نام گذاری شرکت را انجام می‌دهند، همه توجه آن‌ها در مورد این است که آیا نام منحصربه‌فرد است، بدون توجه به اینکه چگونه در دنیا استقبال می‌شود. نام گذاری شرکت شما باید به دلایل مناسبی متفاوت باشد و ما باید قادر باشیم که آن را هجی کنیم.
نام باید نشان دهد که کسب‌وکار شما چه چیزی است. شما یک شرکت را نام‌گذاری نکنید شما موقعیت خود را نام‌گذاری می‌کنید.
قبل از نام گذاری شرکت اشتباهات رایج که ما باید از آن‌ها بپرهیزیم، چیست؟

۱٫ تکراری نبودن نام شرکت

قبل از شروع به چاپ کارت‌های کسب‌وکار، مطمئن شوید که نام در نظر گرفته‌شده برای شرکت قبلاً توسط نهاد دیگری ثبت نشده است.

۲٫ بررسی نام دامین

داشتن یک وب‌سایت برای رشد شرکت ضروری است. نام وب‌سایت، همانند نام شرکت، بخش مهمی از مالکیت معنوی است و باید پیشاپیش در نظر گرفته شود. در مورد در دسترس بودن دامین موردنظر تحقیق کنید.
آیا مایل به استفاده‌ی نام دامین با.org یا.net در صورت در دسترس نبودن نوع.com هستید؟
آیا می‌توانید حروفی به نام دامنه ترجیحی خود در صورت در دسترس نبودن اضافه کنید؟ درصورتی‌که یادآوری وب‌سایت برای کاربران سخت‌تر نشود؟

۳٫ رسانه‌های اجتماعی در نام گذاری شرکت

در این عصر دیجیتال، حضور فعال در رسانه ‌های اجتماعی ضروری است. در نظر بگیرید که کدام نوع از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی برای شرکت شما مناسب‌تر است و یک جستجوی اولیه انجام دهید تا ببینید آیا یک دسته رسانه اجتماعی معین در دسترس است.
تعیین کنید که تا چه حدی خواهان فعالیت در رسانه‌های اجتماعی و کدام برنامه‌ها هستید. اگر دسته خاصی از رسانه‌های اجتماعی در دسترس نباشند، آیا می‌خواهید به پله‌ی اول مراحل نام گذاری شرکت خود بازگردید؟

۴٫ رقیب گرا باشید نه مشتری‌گرا

فرض کنید تمام رقیبانتان مشتری‌گرا باشند، چه اتفاقی در بازار رخ می‌دهد؟ تمام محصولات تولیدی شبیه هم می‌شوند.
کارآفرینان موفق باید با تجزیه‌وتحلیل رقبای خود شروع کنند و سعی کنند راهی برای متفاوت بودن پیدا کنند. شما نمی‌توانید با بهتر شدن برنده شوید شما فقط می‌توانید با متفاوت بودن برنده شوید.

۵٫ مشخص نکردن تمرکز خود

هر نام تجاری موفق بر روی یک هدف خاص تمرکز دارد. برای مثال اگر شما در بازار پیتزا رهبر هستید، بنابراین تمرکز شما بر روی رهبر بودن است. می‌توانید تمرکز خود را بر روی «تحویل در خانه» محدود کنید یا تمرکز خود را به «مواد تشکیل‌دهنده بهتر پیتزا» محدود باشید.
برای کارآفرینی، شما باید از یک زاویه خاص به موضوع نگاه کنید و تمام اهداف و فعالیت‌های خود را با آن همسو کنید. از خود بپرسید، در چه موضوعی من رقابت می‌کنم؟ و چگونه می‌توانم تفاوت خود را در دو یا سه کلمه بیان کنم؟

۶٫ عدم استفاده مناسب از قوه بصری

بسیاری از مارک‌های قدرتمند با استفاده از تصویری که با نام کسب و کار ارتباط برقرار کرده است، ساخته شده‌اند. برای مثال بطری خاص کوکاکولا.
قبل از ارائه یک محصول و یا سرویس، کارآفرین باید یک لوگو یا تصویر مناسب همگام با استراتژی خود پیدا کند، اغلب اوقات، این کار نیاز به تغییر استراتژی یا تغییر نام برند و گاهی نیز هر دو دارد.

۷٫ تصور رشد سریع برند

این کار سبب تصمیم‌گیری‌های اشتباه زیادی مانند هزینه سنگینی برای تبلیغات به‌منظور ارائه برند می‌شود، امروزه بهترین کار برای ارائه برند خود، روابط عمومی مناسب است. شما باید زمانی از تبلیغات استفاده کنید که برند شما جایگاه ثابتی را به دست آورده باشد؛ بنابراین اول روابط عمومی مهم است و تبلیغات در رتبه بعدی قرار می‌گیرد.
به یاد داشته باشید، کارآفرین باید زمان زیادی را برای روابط عمومی مهیا کند، استخدام یک شرکت برای کارهای روابط عمومی برای تجارت‌هایی که یک ساختار قوی دارند مناسب است در غیر این صورت باعث اتلاف وقت و پول می‌شود.
معیارهای بسیاری در هنگام نام گذاری شرکت باید مدنظر قرار گیرد. اول آنکه شما برای مدتی طولانی با آن نام سروکار دارید پس اطمینان حاصل کنید که آنچه از خود به ارث می‌گذارید در طی زمان تازگی خود را از دست نمی‌دهد و همیشه بتوانید با خوشحالی بگویید:«سلام، من علی هستم از شرکت XYZ».
مطمئن شوید تعدادی دوست در اختیار دارید که در مورد آنچه به‌عنوان نام به آن فکر می‌کنید با شما کاملاً صادق هستند و درصورتی‌که نسبت به آن حس خوبی نداشته باشند، آن را بیان کنند.
درنهایت شما به اسمی احتیاج دارید که همه، شما را با آن بشناسند و از بارها تکرار کردن آن لذت ببرند تا کم‌کم تبلیغات دهان‌به‌دهان برند شما رواج پیدا کند و حضور در اجتماع برای برندتان راحت شود.
کارآفرین بودن و راه‌اندازی یک برند آسان نیست. این کار مهارت‌های زیاد، سخت‌کوشی و بعضی مواقع کمی شانس نیز می‌خواهد. هنگامی‌که به تصمیمات برای نام گذاری شرکت می‌رسیم، گاهی اوقات یک اشتباه بد می‌تواند حتی بهترین ایده را از بین ببرد. شما چگونه مطمئن می‌شوید که این اشتباهات را تکرار نمی‌کنید؟ آیا ایده‌های جدیدی در مورد نام گذاری شرکت دارید؟ لطفاً نظرات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده