بهترین راه فروش برند ۵ شاه‌کلید اصلی برای آفرینش یک لوگوی موفق




طراحی لوگو امروزه به یکی از دغدغه‌های سازمان‌های پیشرو تبدیل‌شده است. لوگو، طرح گرافیکی منحصربه‌فردی است که هویت یک برند را به جامعه نشان می‌دهد. لوگو معرّف و نماینده سازمان است و مشتریان را با شرکت آشنا می‌کند. مشتریان در پرتو به یاد سپردن لوگو می‌توانند از محصول یا خدمت در ذهن خود تصویر بسازند.
درواقع لوگو یک نشان قابل‌رؤیت از برند فراهم می‌کند. لوگو می‌تواند تشخیص فوری یک برند و طرح آن را تضمین کند. این بدان معناست که لوگو همانند یک یادآور دیداری برای مصرف‌کننده هنگام خرید کردن عمل می‌کند. لوگوی برند بخشی از هویت بصری برند است و می‌توان به آن نشانه یا نمادی همراه برند گفت که به مصرف‌کننده اجازه می‌دهد تا محصول و برند و نیز ارزش آن را تشخیص دهد.
قبل از ساخت یک کارت ویزیت یا انتخاب یک رنگ برای سربرگ کسب‌وکار جدید خود، به یک لوگو نیاز دارید که با کمی رنگ و لعاب یا دست‌کاری‌های گرافیکی نام تجاری شما را یدک بکشد.
لوگو‌ی شما مهم‌ترین بخش تمام طراحی‌های شما است؛ لوگو در واقع پایه طراحی تمامی محصولات شما است: لوازم‌التحریر مورداستفاده شما، بسته‌بندی شما، تبلیغات شما و تمامی نشانه‌های شرکت شما. با وجود رنگ‌ها و گرافیکی بودن لوگوی، لوگو باید یک تصویر کلی از شرکت شما ارائه دهد تا مردم بتوانند با دیدن آن مفهوم کلی کار شما را درک کنند.
برای مثال، محصول شما یک کرم کاملاً طبیعی است که آن را برای افرادی که وسواس سلامتی دارند، بازاریابی می‌کنید. لوگوی شما باید بهترین مزیت محصول شما که همان طبیعی بودن صددرصدی آن است را به‌خوبی نشان دهد. استفاده از رنگ‌های بر خواسته از دل زمین و متنی ساده نشان‌دهنده طبیعی بودن محصول شما است. دقیقاً همان چیزی که می‌خواهید به دست آورید. همان محصول را با لوگویی با طراحی امروزی و استفاده از رنگ‌های نئون عرضه کنید خواهید دید که مشتری نخواهد توانست رابطه بین لوگو و طبیعی بودن محصول شما را درک کند.
بهترین لوگوها ویژگی‌های مشترکی دارند.

۱٫ سادگی در طراحی لوگو

بهترین راه برای تشخیص سادگی لوگو این است که ببینیم چند بخش آن را می‌توانیم به‌صورت جداگانه حرکت دهیم. جونا برگر نویسنده کتاب پرفروش بازاریابی مسری می‌گوید: لوگوی قدیمی اپل به رنگ رنگین‌کمان بود درحالی‌که لوگوی امروزی به شکل طوسی و نوک‌مدادی است. این تغییر در لوگو باعث ارتباط برقرار کردن راحت‌تر با آن شده است و مشتری‌ها آن را می‌پسندند. جذاب‌ترین چیزها، چیزهایی هستند که به‌سادگی تولیدشده‌اند.

۲٫ سازگاری لوگو با نام و کار شرکت

لوگوی شما باید همه‌چیز را راجع به نام تجاری شما به مشتری‌هایتان منتقل کند؛ بنابراین باید مطمئن باشید که طراحی لوگو با نام تجاری شما تناسب دارد. برای مثال دوباره لوگوی اپل را در نظر داشته باشید.
درحالی‌که لوگوی قدیمی اپل به اصول شرکت‌های در حال پیشرفت تکنولوژی پایبند بود، لوگوی جدید آن به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های جهان و غول تکنولوژی می‌خواهد این پیام را به مشتری برساند که تکنولوژی در اختیار ما است، اما تکنولوژی ساده و راحت برای استفاده.
جونا برگر توضیح می‌دهد که اگر می‌خواهید شرکتی تأسیس کنید باید به‌صورت جدی روی لوگوی آن فکر کنید. به ویژگی‌های کلیدی شرکت خود توجه کنید و اینکه چطور می‌خواهید این ویژگی‌ها را در لوگو نمایان سازید.

۳٫ ماندگار در ذهن

ماندگاری در ذهن همان کیفیت لوگو شما است که باعث می‌شود مشتری‌ها به‌راحتی آن را به یاد بیاورند و آن را سر زبان‌ها بیندازد. لوگوی شما باید به آن‌ها یادآوری کند که شما وجود دارید و در چه زمینه‌ای کار می‌کنید و این یکی از نشانه‌های اهمیت لوگو است.

۴٫ جلب‌توجه در طراحی لوگو

در میان سروکله زدن شرکت‌ها برای پیدا کردن مشتری، لوگویی جلب‌توجه می‌کند که ارزش توجه را داشته باشد. لوگوی Talent Bin این مسئله را به‌خوبی نشان می‌دهد. این شرکت در واقع یک موتور جستجوی کاریابی است و به شرکت‌هایی که دنبال نیروهای مستعد می‌گردند کمک می‌کند تا آن‌ها را پیدا کرده و استخدام کنند. لوگو تلنت بین از یک سنجاب ارغوانی با یک اسب شاخ‌دار کارتونی ساخته‌شده است.

درحالی‌که این لوگو کاملاً مسخره به نظر می‌رسد، دارای یک معنی خاص است. در بحث استخدام، سنجاب بنفش نماد افرادی است که پیدا کردن آن‌ها بسیار دشوار است. این کار آن‌ها درواقع راهی است تا نشان دهند می‌دانند چه‌کار انجام می‌دهند و شیوه‌نامه‌شان چیست.
اگر شما یک برند معتبر هستید، ممکن است یک لوگو قابل‌توجه و معتبر بخواهید؛ اما اگر شما شروع به کار می‌کنید، لازم است که کمی بیشتر ریسک کنید.

۵٫ توجه به بازار در طراحی لوگو

فقط به ایده‌ها و نظریات خود تکیه نکنید. در بازار تحقیق کنید. یک راه برای این کار انجام نظرسنجی است که با هزینه کمی می‌توان آن را انجام داد و در پایان روز نظرات زیادی از دسته‌های مختلف مردم راجع به لوگو جمع‌آوری کرد.
تلاش برای طراحی لوگو توسط خودتان می‌تواند بهترین راه صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد که مطمئناً خیلی برای شما آب می‌خورد. به‌هرحال این را هم در نظر داشته باشید که می‌توانید طراحانی با هزینه کمتر پیدا کنید.
البته درست است که بودجه و هزینه طراحی مهم است اما به‌صرف اینکه یک طراح بر سر هزینه با شما کنار آمده آن را انتخاب نکنید. طراحی را پیدا کنید که با زمینه کاری شما آشنا باشد، اگر هزینه‌ها هنوز هم برایتان زیاد به نظر می‌آیند، این را فراموش نکنید که یک لوگو حداقل باید بتواند ۱۰ سال دوام بیاورد و اگر هزینه‌ای را که می‌کنید تقسیم‌بر این سال‌ها کنید درواقع هزینه کمی پرداخت کرده‌اید.
حتی اگر طرحی با رنگ و لعاب خوب در ذهن خود دارید بازهم باید به دنبال یک طراح بگردید زیرا آن‌ها می‌دانند که این لوگو به‌راحتی قابلیت پرینت گرفتن دارد یا نه و بعد از پرینت زیبا خواهد بود یا نه. اگر لوگویی طراحی کنید که این قابلیت‌ها را نداشته باشد به مشکل برمی‌خورید زیرا لوگو پایه و اساس تمام محصولات شما است. این هزینه اندک بازده خود را در آینده نشان خواهد داد.
شما برای طراحی لوگوی خود چه نکاتی را رعایت کرده‌اید؟ به نظر شما شرکت‌های ایرانی تا چه اندازه اهمیت داشتن یک لوگوی خوب را درک کرده‌اند؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را با کاربران ایران مدیر به اشتراک بگذارید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده