فروش برند،آموزش کارآفرینی و ۱۰ کتاب شگفت‌انگیز که باید قبل از شروع کسب‌وکار خود بخوانید





آموزش کارآفرینی افراد را کارآفرین نمی‌کند اما به تغییر نگرش‌ آنان کمک زیادی می‌کند. افراد، کارآفرین به دنیا نمی‌آیند بلکه با انجام اقدامات کوچک و پشتکار در طول مسیرشان، تبدیل به کارآفرین می‌شوند. زندگی‌نامه کارآفرینان ایرانی را اگر بخوانید، متوجه می‌شویم که گام‌های کوچک متوالی بوده است که آن‌ها را تبدیل به کارآفرینان موفق در عرصه صنایع ایران نموده است.
بسیاری از کارآفرینان بزرگ ایرانی همچون عباس برزگر (گردشگری)، شاهرخ ظهیری (صنایع مهرام)، سعید و حمید محمدی (دیجی کالا) و … کار خود را با مقیاس کوچک و با بهره‌گیری از نکات کوچک آموخته‌اند.
البته در هر شرایط و محیطی، نکات و دروس خاصی برای کارآفرینی نیاز است، ایران مدیر در این مقاله به نکات طلایی و قابل عمل برای افرادی که به‌تازگی قدم در وادی کارآفرینی گذاشته‌اند، اشاره می‌کند.
ایجاد یک کسب‌وکار موفق و پررونق آسان نیست. اگر چنین ‌بود، همه آن را انجام می‌دادند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط مدرسه بازرگانی هاروارد:
  • ۲۵ درصد از استارت ‌آپ ها در سال اول شکست خواهند خورد
  • از کسانی که باقی‌مانده‌اند، ۳۶ درصد در سال دوم شکست خواهند خورد
  • از کسانی که باقی‌مانده‌اند، ۴۴ درصد در سال سوم شکست خواهند خورد
آمار و ارقام بالا مربوط به مدرسه هاروارد و فضای کسب‌وکار غرب است و این وضعیت برای کسب‌وکارهای نوپای ایرانی به‌مراتب بدتر است. هنگامی‌که شما به این اعداد نگاه می‌کنید و در مورد آن‌ها فکر می‌کنید، ایده شروع یک کسب‌وکار می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد. موضوع حتی دلهره‌تر می‌شود زمانی که وقت خود را برای شروع به سرمایه‌گذاری زمان واقعی و پول خود در ایده‌ای می‌کنید که شما امیدوارید به‌صورت یک‌دفعه موفقیت‌آمیز باشد.
به‌عنوان یک کارآفرین مشتاق، بهترین کاری که می‌توانید برای از بین بردن هرگونه ترس یا نگرانی در مراحل اولیه شروع کسب‌وکار انجام دهید، آموزش خود و یادگیری از افرادی است که قبل از شما به سمت این حرفه آمده‌اند. وقتی‌که زمان ساختن یک کسب‌وکار موفق فراهم می‌شود، دانش واقعاً قدرت است.
نکات بسیار کوچک ولی فوق‌العاده مؤثری وجود دارند که می‌توانند اثربخشی کار شما را به‌شدت افزایش دهند و یک آموزش کارآفرینی موثر تلقی شوند. در اینجا ۸ مورد از این نکات را بیان می‌کنیم:

۱- ریسک کنید

کارآفرینی دنیایی است که بدون ریسک وجود ندارد. منظور از ریسک، ریسک حساب‌شده و منطقی است اما شاید برای برخی از شخصیت‌های محتاط و محافظه‌کار، چنین ریسک‌های منطقی، بیش‌ازحد باشند.

۲- بازاریابی ایمیلی را بیاموزید

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ به شما قدرت مانور بسیاری در دسترسی به مخاطبان به‌صورت هدفمند می‌دهد. نکته بسیار مهم آن است که باید این کار را اصولی و با برنامه پیش برید. بازاریابی ایمیلی ضعیف، تمام تلاش‌های شمارا به پوشه اسپم مخاطبانتان منتقل می‌کند.

۳- دفتری برای یادداشت ایده‌هایتان داشته باشید

ایده‌ها به همان سرعت که به ذهنتان خطور می‌کنند، به همان سرعت هم از خاطرتان می‌روند. دفتری را مخصوص ثبت ایده‌هایتان کنار بگذارید و هر زمان که ایده‌ای به ذهنتان خطور کرد آن را یادداشت کنید.

۴- شبکه‌سازی کنید

افرادی که به دور شما قرار دارند و ارتباطاتتان، دارایی‌های شما محسوب هستند. سعی کنید بر روی شبکه‌سازی تمرکز نمایید و ساعاتی از وقت و زمان خود را به این کار اختصاص دهید. به یاد داشته باشید که درآمد شما، میانگین درآمد ۵ نفر از دوستانی است که بیش‌تر با آن‌ها برخورد دارید. به دنبال جذب همه نباشید، بلکه افرادی را در شبکه ارتباطی خود جذب کنید که می‌توانند به ما کمک کنند و شما هم می‌توانید قدمی مثبت برای آن‌ها بردارید. شبکه‌های اجتماعی و به‌خصوص لینکدین می‌تواند به شما کمک بسیاری کند.

۵- لازم نیست به حرف همه گوش دهید

همان‌طور که در مقاله مهارت تفکر نقادانه بیان شد، درباره صحت حرف‌های دیگران شک کنید و جز آبی بودن رنگ آسمان و گرد بودن کره زمین، همه‌چیز را زیر سؤال ببرید.

۶- بر روی برند شخصی خود کارکنید

سعی کنید همان‌گونه که بر روی برند محصولات و خدمات خود کار می‌کنید، بر روی برندینگ شخصی خود نیز کارکنید و برای رشد و پرورش آن برنامه‌ریزی کنید. برند سازی شخصی یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد، پس از همین‌الان دست‌به‌کار شوید. سعی کنید بر روی اصول و ویژگی‌هایی که دوست دارید مردم شما را بدان خاطر بشناسند و به یادآورند، مانور دهید.

۷- یادگیری را متوقف نکنید

کارآفرینی یعنی آموختن و حرکت به سمت جلو. به‌عنوان یک کارآفرین هرروز باید مطلب تازه‌ای بیاموزید. سعی کنید یک یا دو وب‌سایت درزمینه آموزش کارآفرینی و مهارت‌های رهبری و کارآفرینانه را شناسایی و به‌جای چرخیدن در فضای مجاری، از آن‌ها بهره ببرید.

۸- یک کار نیمه‌وقت پیدا کنید

اگر هنوز از استارت آپ خود به درآمدی منظم نرسیده‌اید به دنبال یک کار نیمه‌وقت باشید تا فشارهای مالیتان کم شود زیرا این فشارها می‌تواند منجر به کاهش عملکرد ذهن شود. باید در عرصه کسب‌وکارتان قوی باشید شما نباید نگران اجاره ماهانه شرکتتان باشید بلکه باید از یک کار نیمه‌وقت کسب درآمد کنید و در محل کار جدیدتان به دنبال مشتریان بالقوه خود باشید.

۹- از تحقیقات بازاریابی استفاده کنید

اطلاعات چشم و گوش شما برای تصمیم‌گیری و ارتباط با محیط محسوب می‌شود. بدون وجود اطلاعات موثق و مرتبط که از تحقیقات بازاریابی به‌دست می‌آیند، عملاً تصمیم‌گیری بر مبنای پیش‌فرض‌های ذهنی و تأثیر نظرات اطرافیان خواهد بود. در چنین شرایطی نیازها و خواسته‌های مشتریانتان مغفول باقی می‌ماند و شما درحالی‌که در خواب خرگوشی به سر می‌برید، ورشکست خواهید شد.
همان‌طور که در مورد شماره ۷ بیان شد؛ اگر می‌خواهید کسب‌وکار یا ایده جدید خود را به سطح بعدی ببرید، باید یاد بگیرید و یادگیری به یک عادت روزانه برای شما تبدیل شود. بهترین روش برای یادگیری کتاب خواندن است. کتب بسیار خوبی در سطح جهانی برای کارآفرینان نوشته‌شده است که بسیاری از آن‌ها به فارسی ترجمه‌شده است. اگر هم‌ زبان انگلیسی شما در حد متوسط و بالاتر است، پس می‌توانید به‌راحتی این کتب را با زبان‌اصلی آن بخوانید. در اینجا ۱۰ مورد از کتب بسیار محبوب درزمینهٔ کارآفرینی معرفی می‌گردند. کتبی که هر کارآفرین تازه کاری باید بخواند.

۱- آموزش کارآفرینی با کتاب: نوپای ناب «The Lean Startup » نوشته اریک ریز

اریک ریز، به خوانندگان چگونگی توسعه سریع تجارت و محصولات را آموزش می‌دهد. این یک کتاب عالی برای خواندن آن‌هم در زمان‌هایی است که احساس می‌کنید مسائل خیلی آهسته پیش می‌روند و یا خیلی طول می‌کشند. این کتاب به زبان فارسی نیز ترجمه‌شده است.

۲- آموزش کارآفرینی با کتاب: چهار مرحله به سمت ظهور و تجلی «The Four Steps To The Epiphany» نوشته استیو بلنک

استیو بلانک خوانندگان را با اطلاعات عملی در مورد اینکه چرا برخی از استارت‌آپ‌ها موفق می‌شوند و برخی شکست می‌خورند، آشنا می‌کند. این کتاب از یک وجه شبیه کتاب اول است؛ اینکه هر دو بر موضوعاتی مانند فرضیه تکرار تست تمرکز می‌کنند.

۳- آموزش کارآفرینی با کتاب: کارآفرینی با نام: تجدیدنظر «Rework» توسط جیسون فرید

جیسون فرید به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند تا آنچه را که در مورد موفقیت کسب‌وکار مهم است، بدانند. او همچنین توصیه‌های عالی در مورد چگونگی افزایش بهره‌وری و نحوه ساخت تیم‌های قوی ارائه می‌دهد. این کتاب در ایران با عنوان بازنگری و دوباره فکر کن به چاپ رسیده است.

۴- تونی هسیه در اثر ارمغان شادی « Delivering Happiness»

تونی هسیه، مدیرعامل شرکت زاپوس، به خوانندگان چگونگی توسعه پشتیبانی فراموش‌نشدنی برای مشتریان و برنامه‌های فرهنگی شرکت را می‌آموزد.

۵- ضربه شدید، ضربه شدید، ضربه شدید، قلاب درست «Jab, Jab, Jab, Right Hook » اثر گری وینچوک

نویسنده کتاب، گری وینچوک، از سبک بدون B.S. خود برای نوشتن استفاده می‌کند که برای آموزش صاحبان کسب‌وکار شناخته‌شده است و چگونگی ارتباط با مشتریان و رقابت را می‌آموزد.

۶- گاو بنفش «Purple Cow» اثر سث گودین

سث گودین به خوانندگان چگونگی توسعه محصولات و خدماتی را آموزش می‌دهد که درواقع ارزش بازاریابی دارند. همچنین به شما آموزش می‌دهد که چگونه از رقابت جدا شوید. در این کتاب نویسنده به شما می‌آموزاند تا محصولاتتان را همچون یک گاو بنفش در میان سایر گاو‌ها متمایز سازید. این کتاب با همین عنوان به فارسی ترجمه و چاپ ‌شده است.

۷- ریچارد برنسون در اثر از دست دادن بکارت من « Losing My Virginity»

کارآفرین سریالی، ریچارد برانسون، به خوانندگان اجازه می‌دهد تا از فلسفه‌ای که برای ساختن شرکت‌ها و محصولات موفق ایجاد کرده است، استفاده کنند.

۸- جسیکا لیوینگستون در اثر مؤسسان در محل کار « Founders at Work»

جسیکا لیوینگستون توضیح می‌دهد که چگونه برخی از مدیران موفق و بنیان‌گذاران، کسب‌وکارهایی را ایجاد می‌کنند که همه ما امروز آن‌ها را می‌شناسیم و دوستشان داریم.

۹- آموزش کارآفرینی با کتاب: شروع یک کار مهم «Start Something That Matters» اثر بلیک میکوزکی

مدیرعامل TOMs شرکت تامز، بلیک میکوزکی، به کارفرمایان مشتاق کمک می‌کند تا اهمیت ایجاد تغییر در جهان را در هنگام ایجاد کسب‌وکار و محصولات خود درک کنند. این کتاب دستورالعمل جامعی برای کارآفرینان تازه کار فراهم می‌آورد.

۱۰- کتاب سختی کارهای سخت « The Hard Thing About Hard Things» اثر بن هاروویتز

بن هاروویتز نکات اساسی برای ساخت و راه‌اندازی شرکت‌های نوپا ارائه می‌دهد. او به خوانندگان تعلیم می‌دهد که چگونه با مشکلات بزرگ که بیشتر صاحبان کسب‌وکار در یک‌زمان و یا زمانه‌ای دیگر با آن‌ها درگیر می‌شوند، مقابله کنند. این کتاب آموزش کارآفرینی به زبان فارسی ترجمه و به چاپ رسیده است.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده