مشتریان وفادار و مدل ۳ مرحله‌ای که باعث رشد کسب‌وکار و تکرار فروش می‌شود؟





مشتریان وفادار و حضور آنان در کسب‌وکارتان چقدر دغدغه شماست؟ آیا واقعاً آنچه در فروش شما رخ می‌دهد را تجزیه‌وتحلیل کرده‌اید؟ اکثر مردم پاسخ این‌گونه سؤالات را به بازاریابان و یا رهبران کسب‌وکارها واگذار می‌کنند. آن‌ها می‌توانند این موارد را کنترل کنند، اما کسانی که دارای کسب‌وکارهای کوچک هستند نمی‌توانند چنین مواردی را کنترل کنند.
چه چیزی موجب می‌شود که یک نفر برای سالیان سال از شما خریداری کند و همیشه به سمت شما بیاید، درحالی‌که افرادی هم وجود داشته باشند که قصد ندارند حتی پایشان را داخل فروشگاه شما بگذارند؟ به‌طورمعمول هنگامی‌که من این سؤال را از هر صاحب کسب‌وکاری می‌پرسم، بازخوردی را در مورد عالی بودن کیفیت محصول و خدمات دریافت می‌کنم.
وقتی می‌پرسم چرا بعضی از افراد از شما خریداری نمی‌کنند، من بیشتر به این فکر می‌کنم که شاید فرد موردنظر توانایی خرید محصول شما را نداشته باشد. ممکن است این پاسخ‌ها درست باشد، اما درواقع هیچ‌کدام از این پاسخ‌ها کامل نیست.
به طرز شگفت‌آوری، پاسخ این سؤال‌ها بسیار آسان‌تر از چیزی است که مردم فکر می‌کنند. به‌جای این‌که شما نیاز داشته باشید تا در این زمینه تخصص پیدا کنید و سال‌ها زمان خود را صرف جواب دادن به این سؤالات کنید

مدل سه مرحله‌ای ایجاد مشتریان وفادار

اگر می‌خواهید رشد کسب‌وکار خود را تسریع کنید و باعث تکرار در فرآیند فروش خود شوید، به درک و اجرای یک استراتژی مهم پی خواهید برد:
  • محتوا باعث ایجاد روابط می‌شود
  • روابط باعث ایجاد اعتماد می‌شود
  • اعتماد باعث ایجاد فروش می‌شود
برای یک دقیقه به این موضوع فکر کنید. این استراتژی در زندگی شخصی و تجاری شما کاملاً درست و قابل‌اجراست.

محتوا باعث ایجاد روابط با مشتریان وفادار می‌شود

در طول سال‌های متمادی، در فروش‌های B2B افراد با داشتن یک دانش کامل و با گفتگو کردن با مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه در مورد یک فروش عالی و مزایای شگفت‌انگیز آن، مطالب جدیدی ایجاد می‌کردند. امروزه ما برای وب‌سایت‌ها و کتاب‌های الکترونیکی و همچنین برای ارسال مطالب و ویدئوها در یوتیوب، محتوا ایجاد می‌کنیم.
چرا این کارها را انجام می‌دهیم؟ نگران نباشید، محتوا باعث ایجاد روابط می‌شود و اگر مشتری شما به دنبال خرید محصول یا خدمتی از شما باشد، ابتدا باید با او ارتباط برقرار کنید تا این اتفاق بیفتد. حالا سؤال بعدی پیش می‌آید: هنگامی‌که ما این رابطه‌ها را برقرار کردیم چه اتفاقی می‌افتد؟

روابط باعث ایجاد اعتماد در مشتریان وفادار می‌شود

صرف‌نظر از اینکه آیا این یک رابطه تجاری است یا شخصی، اکثر مردم به کسی که فقط چند بار او را ملاقات کرده‌اند، اعتماد ندارند. طبیعت انسان این‌گونه است که اعتماد طرف مقابل را جلب کند و ببیند که آیا طرف مقابل ارزش اعتماد کردن را دارد یا خیر. به‌عبارت‌دیگر، شما باید اعتماد آن‌ها را به دست آورید. به همین دلیل ارائه دادن چیزی که شما در دست دارید، بسیار حیاتی است.
فردی که خدمات خوبی را به مشتری ارائه می‌دهد، به تماس‌ها پاسخ می‌دهد یا در پشت میز نشسته است، می‌تواند یک رابطه جدید را به وجود آورده و یا از بین ببرد.
با ادامه دادن یک رابطه، می‌توان اعتماد بیشتری کسب کنید و اگر مشتریان تجربه‌های مثبت بیشتری با شما داشته باشند، این اعتماد افزایش پیدا می‌کند و اعتماد سازی در مشتریان اتفاق می‌افتد. سؤال بعدی این است: همان‌طور که اعتماد نسبت به شما افزایش پیدا می‌کند چه اتفاقی می‌افتد؟

اعتماد باعث ایجاد فروش به مشتریان وفادار می‌شود

هرچه فرد بیشتر به شما اعتماد داشته باشد، بیشتر از شما خرید می‌کند.
اگر میزان بسیار اندکی خبر خوب از جانب کسب‌وکار شما پخش شود، تأثیرات فوق‌العاده‌ای بر روی شما می‌گذارد، چراکه شرکت‌های ضعیف و غیرقابل‌اعتماد بسیار زیادی در جهان وجود دارند.
تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به هر آنچه می‌گویید عمل کنید. همچنین با مردم به‌صورت دوستانه رفتار کنید. ازآنجایی‌که تعداد اندکی از کسب‌وکارها این کارها را انجام می‌دهند، انجام دادن آن برای شما بسیار آسان و مفید است.
هنگامی‌که یک فرد با شرکتی ارتباط داشته باشد و همیشه چیزی را دریافت کند که انتظارش را داشته باشد، جدا کردن آن فرد از آن کسب‌وکار، کار آسانی نخواهد بود. ازآنجاکه شما یک محتوای خوب را ارائه داده‌اید، موجب ایجاد یک رابطه خوب شده‌اید. همراه با آن شما به‌سختی کارکرده‌اید و اعتماد مردم را نسبت به خود افزایش داده‌اید و اکنون به‌وسیله‌ این اعتماد، سالیانه پول زیادی دریافت می‌کنید.
هنگامی‌که شما به میزان ۵۰۰، ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و یا ۵۰۰۰ روابط قابل‌اعتماد ایجاد کنید، این روابط تبدیل به یک دارایی بزرگ برای کسب‌وکار شما می‌شود. این دارایی در یک کلمه وفاداری مشتریان به برند است.
برای این کار باید یک خبرنامه بسازید و از آن برای حفظ مشتریان خود استفاده کنید. این خبرنامه‌ها دوام بیشتری داشته و پول بیشتری به شما می‌رسانند. اهمیت خبرنامه در حفظ و نگهداشت مشتری به‌قدری زیاد است که به‌جای کلمه‌ «محتوا یا content» باید از کلمه «خبرنامه یا newsletters» استفاده کرد.
البته خبرنامه یک ابزار جادویی نیست. اگر کسی قصد داشته باشد که ابزاری را به شما بفروشد که برای شما سحر و جادو کند، هر چه سریع‌تر از آن فرد موردنظر دور شوید.
یک خبرنامه ابزار ساده‌ای است که همانند یک وسیله‌ نقلیه، محتوای شما را توزیع کرده و باعث ایجاد روابط می‌شود و این روابط را در طول زمان پرورش می‌دهد. شما باید با تحویل محصولات و خدمات خود با مردم رابطه برقرار کرده و به آن‌ها احترام بگذارید.

پیاده‌سازی مدل سه مرحله‌ای ایجاد مشتریان وفادار

چالشی که در کنار هر نوع ایده‌ای وجود دارد، پیاده‌سازی آن است. برای بیشتر ایده‌های کسب‌وکاری که دارید، چهار گزینه در پیش رویتان قرار دارد که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

هیچ کاری انجام ندهید

این کاری است که اکثر مردم انجام می‌دهند و می‌تواند برای شما خبر خوبی باشد، چراکه بسیاری از رقیبان شما هم همین کار را انجام می‌دهند و همین باعث می‌شود که کار برای شما آسان‌تر شود.

خودتان کاری انجام دهید

محتوا باید ایجاد شود و شاید در حال حاضر شما بهترین فرد برای انجام این کار در شرکت خود باشید.

استخدام یک کارمند برای انجام دادن کارهای شما

شما می‌توانید شخصی را پیداکرده و آموزش دهید، یا اینکه یک نویسنده حرفه‌ای در زمینه بازاریابی را برای شرکت خود استخدام کنید.

کمک گرفتن از یک شرکت دیگر برای اجرای استراتژی شما

می‌توانید از شرکت‌هایی مانند نویسش یا رایا مارکتینگ برای تولید حرفه‌ای محتوا استفاده کنید.
صرف‌نظر از این‌که کدام گزینه را انتخاب می‌کنید، اگر می‌خواهید واقعاً رشد کنید، یا اگر می‌خواهید از رقیبان خود جلو بزنید، یا اگر می‌خواهید ارزش شرکت خود را بالا ببرید، باید از این استراتژی حفظ مشتریان استفاده کنید: محتوا باعث ایجاد روابط می‌شود، روابط باعث ایجاد اعتماد می‌شود و اعتماد هم باعث ایجاد فروش می‌شود. انجام دادن این کار به شما کمک می‌کند تا خبرنامه خود را تکمیل کنید: به سمت آن چهار گزینه بروید و یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
شما چگونه اعتماد مشتریان خود را جلب می‌کنید؟ تولید محتوا در سازمان شما توسط چه کسی انجام می‌گیرد؟ لطفاً تجربیات خود را با کاربران ایران مدیر به اشتراک بگذارید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده