فروش برند/سیستم اتوماسیون راهی برای درک فرصت های تاکتیکی و راهبردی در عصر جدید




سیستم اتوماسیون برای مدیران ارشد بهترین گزینه می‌باشد تا با درک فرصت‌های تاکتیکی و نیز راهبردی، سازمان‌هایشان را از نو طراحی کنند و متعهد باشند گفت‌وگو دربارۀ آیندۀ کار را شکل دهند.
ما در عصر جدیدی از اتوماسیون هستیم. ربات‌ها خیلی وقت است که با کارخانه‌ها آشنا هستند و معمولاً نرم‌افزارها از انسان‌ها بهتر عمل می‌نکند، هنگامی که شرکت‌های تحویل از آن استفاده می‌کنند تا مسیرها را بهینه کنند یا وقتی بانک‌ها از آن برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. البته گام‌های بلند سریعی که در هوش مصنوعی و رباتیک برداشته شده به معنی این است که اکنون ماشین‌ها در فعالیت‌هایی دارند رخنه می‌کنند که قبلاً فرض می‌شد مستلزم قضاوت و تجربۀ انسانی‌اند.
برای نمونه، محققان دانشگاه آکسفورد که با بخش دیپ مایند گوگل همکاری می‌کنند سیستم یادگیری عمیقی را ایجاد کردند که می‌تواند دقیق‌تر از لب‌خوانان انسان، لب‌خوانی کند، که با آموزش دادن به آن با استفاده از فیلم‌های خبری زیرنویس‌دار مخصوص ناشنوایان بی‌بی‌سی انجام شد. همین‌طور «پوست» رباتی قادر است بافت‌ها را «حس کند» و با لمس اشیا را بیابد و همچنین ربات‌ها در کارهای فیزیکی زبردست‌تر می‌شوند (مثل بستن بند کفش) که مستلزم مهارت‌های خوب موتوری است.
همچنان محدودیت‌هایی وجود دارد. ماشین‌ها فاقد عقل سلیم‌اند، نمی‌توانند همیشه متوجه کنایه‌های اجتماعی و عاطفی شوند و هنوز درگیر فهم و تولید زبان طبیعی‌اند. باوجوداین مسائل، سرعت پیشرفت فن‌آوری، که با افزایش عظیمی در توان محاسباتی و ذخیره‌سازی ابر ایجاد می‌شود، نشان می‌دهد به‌زودی از مرز بعدی گذر خواهیم کرد.
مدیران ارشد در این دنیا دو اولویت حیاتی دارند: اول اینکه به این درک برسند که سیستم اتوماسیون در محیط کار چه کاری می‌تواند انجام دهد. درحالی‌که کاهش هزینه‌ها، عمدتاً از طریق حذف کارگر، جذاب است و هراس ایجاد می‌کند، تحقیقات نشان می‌دهد که بدون جایگزینی کارگران، اتوماسیون می‌تواند ارزش چشمگیری ارائه دهد.

وقتی رهبران این گسترۀ امکان را می‌بینند، اولویت دومی دارند که تدوین برنامۀ اجرایی است. این برنامه باید شامل این‌ها باشد:
– توجه به فرصت‌های تاکتیکی و راهبردی برای شرکت‌هایشان؛
– طرح اولیه‌ای برای ساخت سازمانی که در آن افراد با ماشین‌ها خیلی نزدیک‌تر کار کنند؛
– تعهد به کمک به مطرح شدن گفت‌وگوی مهم و مداومی دربارۀ اتوماسیون و آیندۀ کار.

سیستم اتوماسیون چه کار می‌تواند انجام دهد؟

برای اندازه‌گیری فایده‌های تجاری-عملکردی که اتوماسیون می‌تواند فراتر از صرفه‌جویی در هزینۀ کارگر داشته باشد، از کارشناسان خواسته شد تا در نظر بگیرند چطور می‌توان وظایف کاری را در گستره‌ای از محیط‌ها تغییر داد -شامل بخش اورژانس بیمارستان، نگه‌داری هواپیما، عملیات نفت و گاز، خواربارفروشی و کارگزاری تسهیلات مسکن. نتایج بااینکه فرضی هستند اما برجسته‌اند. تغییرات به‌صورت درصد از هزینه‌های اجرایی اندازه گرفته شدند که مزایای آن از ۱۵ درصد در بخش اورژانس بیمارستان تا ۲۵ درصد برای نگه‌داری هواپیما و بالای ۹۰ درصد برای امور تسهیلات مسکن متغیر است.
جایگزینی نیروی کار بخشی از این کار را به خود اختصاص می‌دهد و سودهای اضافی عملکردی در تمام موردها چشم‌گیرند و گاهی از ارزش کاهش هزینۀ نیروی کار بیشتر هستند. مثلاً در عملیات نفت و گاز، سود عملکرد به‌صورت توان عملکرد بالاتر، بهره‌وری بالاتر و ایمنی بالاتر که همه به جایگزینی نیروی کار نامربوط‌اند- علت ۸۵ درصد از ارزش بالقوه‌ای است که توسط اتوماسیون گشوده است. این فقط یک نمونه است. اتوماسیون شرکت‌ها را قادر می‌کند که مجموعه حرکت‌های دورازدسترس زیر را دنبال کنند:
• به مشتریان نزدیک‌تر شوند. افکتیوا شرکتی در بوستون است که از تحلیل پیشرفتۀ چهره استفاده می‌کند تا واکنش‌های عاطفی به تبلیغ‌ها و سایر محتواهای رسانه‌ای دیجیتال را با وبکم پایش کند. سیتی بنک با پرسادو همکاری می‌کند، استارتاپی است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا بهترین زبان را برای تحریک واکنش از طرف کمپین‌های ایمیلی نشان دهد. نتایج بدست آمده حاکی از افزایش ۷۰ درصدی در نرخ‌های باز و ۱۱۴ درصدی در نرخ‌های کلیک شده است. کرفت از بستر کلان داده با قابلیت هوش مصنوعی استفاده کرد تا ترجیح گروه‌های مختلف مشتری را بهتر بفهمد و به کمک آن برند پنیر و خامۀ فیلادلفیلا ی خود را بازآفرینی کند.
• عملیات صنعتی را بهبود دهید. جی ئی از ابزارهای پیش‌بینی کننده تعمیر و نگهداری ماشینی استفاده می‌کند تا هزینۀ عملیات و نگه‌داری را در فعالیت‌های معدنی نصف کند و این‌گونه عمر سرمایۀ موجودش را بیشتر کند. ریو تینتو از کامیون‌ها و ماشین‌های حفاری خودکار در معدن‌هایش در پیلبارای استرالیا بهره گرفته است که می‌گوید شاهد ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش در بهره‌برداری علاوه بر مصرف کمتر انرژی و ایمنی بهتر کارکنان بوده است.

• کارهای دانش‌محورتان را بهینه کنید. یک روبات نرم‌افزاری که دقیقاً مانند انسان شناسۀ کاربری دریافت کند و وظایف قاعده‌مندی مانند دسترسی به رایانامه، محاسبه، ایجاد سند و گزارش و بررسی فایل‌ها را انجام دهد، رایج می‌شود. نتیجه علاوه بر مقیاس‌پذیری و بالا بردن توان عملیاتی و دقت شامل مستندسازی تراکنش‌ها برای تحلیل‌های حسابرسی، تطابق و ریشه‌ای علت است. درضمن، بسیاری از مؤسسه‌های مالی و سایر شرکت‌ها، سیستم اتوماسیون روباتیک را برای جمع‌آوری و پردازش داده به کار می‌گیرند.
• قدرت طبیعت را مهار کنید. لندولیکز وینفیلد یونایتد داده‌های محصولات کشاورزی آمریکایی را گردآوری می‌کند تا به کشاورزان کمک کند در سال تصمیم‌های مهمی بگیرند ازجمله اینکه کدام بذرها، خاک و ملزومات تغذیه‌ای را بخرند و ظرفیت تولید را اعلام می‌کند. هم‌چنین مدل بلک بوک شرکت کوکا کولا از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند تا الگوهای آب‌وهوایی و بازده پیش‌بینی‌شدۀ محصول را پیش‌بینی کند تا بر برنامه‌های تأمین برند آبمیوه سیمپلی اورینج خود اثربخش باشد به‌طوری که کیفیت و کمیت محصول هرچه باشد بتوان با مخلوط کردن، مزۀ مطلوب را تکثیر کرد. این مدل شرکت را قادر می‌کند اگر شرایط آب‌وهوایی کیفیت محصولات را تهدید کنند در چند دقیقه برنامه‌هایش را اساسی بازنگری کند.

• مقیاس و سرعت را زیاد کنید. ظرفیت سیستم اتوماسیون با قابلیت هوش مصنوعی برای ایجاد مقیاس، تقویت توان عملیاتی و حذف خطا، گستره‌ای از فرصت‌ها را برای کشف در تحقیق و توسعه به وجود می‌آورد. مثلاً فرآیند انتخاب مدل با ماشین گلاکسوکلین به شرکت کمک می‌کند در چند هفته مدل‌های بیشتری را تحلیل کنند نسبت به آنچه با استفاده از فرآیندهای سنتی در چند ماه انجام می‌دادند. در صنعت خودرو، نیسان با استفاده از سیستم اتوماسیون، زمان طراحی نهایی محصول تا تولید را نصف کرده است. بی ام و (BMW) نیز زمان توقف دستگاه‌های خراب در برخی از کارخانه‌های خود را با نگه‌داری وضعیت محور با قابلیت هوش مصنوعی به مقدار چشم‌گیری کم کرده است و به طور مؤثر اقتصادهای تازه‌ای را با حداقل سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.

دستور کار سیستم اتوماسیون برای مدیرعامل

این مجموعه حیرت‌آور باعث می‌شود که برای مدیرعامل امروز، تدوین برنامۀ اجرایی اتوماسیون ضروری شود. برنامۀ خوب دربردارندۀ سه جزء زیر خواهد بود.

توجه تاکتیکی و راهبردی به فرصت¬ها

هنگامی‌که رهبران دنبال برنامه‌ریزی و اولویت دادن به چیزی‌هایی‌ هستند که ممکن است با سیستم اتوماسیون به آن دست یابند، باید با دو الزام دست‌وپنجه نرم کنند. اول اینکه سامانه‌های کاری فعلی‌شان را بررسی کنند تا تعیین کنند کدام اجزا هم از صرفه‌جویی در نیروی کار و هم از بهبود در سرعت، کیفیت، انعطاف و خدمات سود می‌برد. تدوین نقشۀ حرارتی جامع که هر فعالیتی را در هر خط کاری بررسی می‌کند تا تعیین کند کجا ظرفیت اتوماسیون بالا است گام اول و مفیدی است. فعالیت‌هایی شامل جمع‌آوری یا پردازش داده و نیز فعالیت‌هایی فیزیکی در محیط‌های قابل پیش‌بینی به احتمال زیاد اولین گزینه‌های سیستم اتوماسیون باشند.
البته دریافت ارزش از اتوماسیون اغلب مستلزم بازطراحی تمام فرآیندها است نه‌فقط خودکار کردن اجزای تکی فرآیند. وام مسکن را در نظر بگیرید. تخمین زده‌اند که اتوماسیون می‌تواند زمان فعلی فرآیند را از میانگین ۳۷ روز به کمتر از ۱ روز برساند که فقط هزینه‌ها را کم نمی‌کند، خطاها را نیز حذف می‌کند، نزول را کاهش می‌دهد، رضایت مشتریان را زیاد می‌کند و تعداد جا انداختن را کم می‌کند ولی رسیدن به آن نیازمند دگرگونی فرآیند تصویب شده است. همین‌طور که ماشین‌ها اکثریت کارهای عادی و روزمره را انجام می‌دهند، مشاوران وام مسکن وقت بیشتری را به حمایت از مُراجع و پرداختن به استثناها می‌دهند.
دومین ضرورت این است که رهبران به فراتر از فرآیندهای کاری فعلی‌شان نگاه کنند و شروع کنند به تصور کردن اینکه سیستم اتوماسیون چطور آن‌ها و دیگران را قادر می‌کند تا اقدامات شجاعانه‌تری انجام دهند. سؤال این است که: چگونه یک رقیب مختل کننده در امتداد زنجیره ارزش می‌توانند از سیستم اتوماسیون برای بالا بردن مدل تجاری خود استفاده کند؟ در بخش‌هایی از حمل‌ونقل تا مهمان‌پذیری و خرده‌فروشی، ظرفیت‌های داده و داده‌پردازی کمک کرده شرکت‌ها مانع‌های سنتی در سر راه ورودی را دور بزنند (مثل سرمایه‌گذاری‌های سنتی سرمایه) و چیزهای جدیدی را بر پا کنند (بسترهای دیجیتال دارای اثر شبکه‌ای قدرتمند) که سریع در فرآیند مقیاس ایجاد می‌کند. اتوماسیون را که اضافه کنید فرصت -یا تهدید- بزرگ‌تر هم می‌شود.
مثلاً اوبر بدون اینکه حتی ناوگان خودرویی داشته باشد سریع رشد کرد و از سیستم اتوماسیون استفاده می‌کند تا قدرت مدیریت انسانی را تقویت کند درحالی‌که فقط یک مدیر در آنجا ۱۰۰۰ راننده را هماهنگ می‌کند. در شرکت سنتی لیموزین یک مدیر برای هر ۲۰ تا ۳۰ راننده وجود داشت. دیپ مایند گوگل مرزهای بخش سنتی را مبهم می‌کند.

برنامه‌ای برای یکپارچه کردن اتوماسیون با محیط کار

تقریباً تمام شغل‌ها ظرفیت سیستم اتوماسیون را دارند؛ گرچه تعداد کمی می‌توانند کامل خودکار شوند. به شغل فروشنده‌ای در لباس‌فروشی نگاه کنید. ماشین‌ها می‌توانند به‌خوبی با یافتن الگوهای فروش، موجودی فروشگاه را مدیریت کنند ولی هیچ روباتی نمی‌تواند به داستان مشتری دربارۀ اتفاق خانوادگی وحشتناک پراضطرابی گوش دهد، برایش توصیه‌ای کند و وقتی مشتری از اتاق پروف درمی‌آید تأییدش کند.
پیشرفت‌های اتوماسیون در آینده به چیزی بیش از پیشرفت فنی بستگی دارد. هزینۀ توسعه و به‌کارگیری مربوط به سود، تنظیم و پذیرش اجتماعی فقط بخشی از عامل‌هایی هستند که بر روند تغییر حکم می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد ممکن است بیش از سه دهه طول بکشد تا فقط نیمی از تمام فعالیت‌های کاری (نه تمام شغل‌ها) خودکار شوند. خروجی این است که هنجار محیط‌های کار برای سال‌های پیشرو این خواهد بود که افراد کنار ماشین کار خواهند کرد که پیامدهای عمیقی برای شیوۀ ساختاری و سازماندهی محیط کار دارد.

شرکت‌ها البته باید استعدادهای اتوماسیون را جذب کنند از کارشناسانی در فناوری‌های حسگری یا تشخیص الگو یا پردازش زبان طبیعی تا دانشمندان داده که قادرند حجم بزرگی از اطلاعات را تفسیر و یکپارچه کنند تا روبات‌سازانی که می‌توانند ماشین‌های هوشمند را بسازند، آموزش دهند و تعمیر کنند. مشابه آن، البته، بسیاری از کارگران لازم است بازآموزی شوند تا مهارت‌های جدیدی کسب کنند، بر فعالیت‌هایی تمرکز کنند که فعلاً ماشین‌ها باید بر آن‌ها مسلط شوند و یاد بگیرند با ماشین‌ها نزدیک‌تر کار کنند.
تا این اواخر، روبات‌های قوی تولیدکننده که می‌توانند چیزی را بلند کنند یا جوشکاری کنند از انسان‌ها دور نگه داشته شده‌اند که اغلب در قفس و به خاطر خطر حادثه بوده است. روبات‌های امروزی می‌توانند هوشمندانه و ایمن کنار انسان‌ها کار کنند. مثلاً در بی ام و (BMW) افراد هنوز در سرهم‌بندی درِ خودروها نقشی حیاتی دارند ولی روبات‌ها نزدیکشان با جا انداختن پلمپ درها کمک می‌کنند که کاری است که نیازمند دقت، زور و فشار تماسی ثابت است.
نیروگیری متناوب و افرادی که به نقش‌ها و کارهای جدید منتقل می‌شوند نیز ویژگی محیط کار است هنگامی‌که اتوماسیون به حرکت می‌افتد و فرآیندها دگرگون می‌شوند. شرکت‌ها به راهبرد و استعداد مدیریتی چشمگیر نیاز دارند تا این گذر به عصر جدید اتوماسیون را هدایت کنند.

تعهدی به شرکت در گفت‌وگوی گسترده‌تری دربارۀ آیندۀ کار

فایده‌های اتوماسیون برای شرکت‌ها به‌صورت تکی وارد اقتصاد جهانی خواهد شد. تخمین زده‌اند که اتوماسیون بتواند سالانه بین ۸/۰ تا ۴/۱ درصد رشد بهره‌وری را بالا می‌برد که با تقویت به سراغ رشد اقتصادی خواهد رفت در این هنگام که روندهای جمعیتی خطر ضربه زدن به آن را دارند. فایده‌های اجتماعی گسترده‌تری هم هست زیرا سیستم اتوماسیون می‌تواند کمک کند بعضی از بغرنج‌ترین چالش‌هایتان مثل تغییر آب‌وهوا و بیماری‌ها حل شوند. محققان در دانشگاه مک مستر و دانشگاه وندربیلت در پیش‌بینی مؤثرترین درمان برای اختلال‌های اصلی افسردگی و وضع نهایی بیماران سرطان سینه از رایانه‌ها استفاده کرده‌اند تا از استاندارد انسانی فراتر روند.
با وجود تمام آثار مثبت، سؤال‌های بسیاری دربارۀ اثر اتوماسیون بر جامعه بی‌پاسخ می‌ماند مخصوصاً دربارۀ اشتغال و درآمد. در گذشته، پیشرفت تکنولوژی به بیکاری انبوه بلندمدت منجر نشده است زیرا کارهای جدید دیگری نیز به وجود آمده است. بین ۱۹۰۰ و ۱۹۷۰، درصد افراد شاغل در کشاورزی از حدود ۴۰ درصد به کمتر از ۲ درصد افت کرد ولی نیروی کار، جذب بخش‌های دیگری از جمله تولید شدند. در این مدت، درآمدهای بیشتر مردم به همراه بهره‌وری افزایش یافت.
قطعی مشخص نیست که این سابقه‌های تاریخی تکرار خواهند شد ولی رهبران کسب‌وکار در حرکت به سمت استقبال از اتوماسیون در پیشرو جریان خواهند بود. پیش‌نویس طرح‌های اولیۀ محیط کار خودکار را خواهند نوشت، لذا برای اینکه متوجه شوند کدام مجموعه مهارت‌های جدید نیاز خواهد بود، کدام اصول قدیمی محیط کار منسوخ خواهند شد و انسان‌ها و ماشین‌ها چطور با هم کار خواهند کرد؛ باید آنچه یاد گرفته‌اند به بیرون از دیوارهای شرکتشان ببرند و در گفت‌وگوی گسترده‌تری شرکت کنند تا به شکل‌دهی آینده کمک کنند.
این موضوع شاید به معنی مجاب کردن افراد از خانواده‌ها تا سیاست‌گذاران به ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر، نه کمتر، در سرمایۀ انسانی در همان زمانی باشد که ماشین‌ها فعالیت‌های بیشتری را می‌گیرند. شاید معنی‌اش کارکردن کنار مربیان برای یافتن خلأهای مهارتی و کمک به دادن اولویت‌ها باشد و نیز تأمین مالی سازوکارهایی برای برنامه‌های یادگیری مادام‌العمر باشد که به نیازهای کارگرانی که بیشتر کارفرما عوض می‌کنند جواب دهد.
حتی شاید به معنی کمک به ارزیابی نیاز به سازوکارهای جدیدی باشد که از گذار بین کارفرمایان پشتیبانی می‌کند و به کارگرانی کمک کند که سطح دستمزدشان به خاطر اتوماسیون درخطر است. نکته این است که زاویۀ دید مدیران اجرایی در گفت‌وگو دربارۀ آیندۀ کار صدای مهمی می‌دهد که لازم است شنیده شود درصورتی‌که ارزش اتوماسیون قرار است در همان زمانی جذب شود که به چالش‌ها پرداخته می‌شود.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده