برند/اصول رهبری منعطف و ۴ راهکار مهم برای مدیرانی که می خواهند متفاوت باشند





در یک ساختار تجاری سنتی، اقدامات و جهت دستورات از بالا به پایین است. مدیرعامل تصمیم می‌گیرد که درخواست‌های مستقیم را اعلام کند و دستورات بین افراد اجرایی تقسیم می‌شود. این نوع مدیریت و رهبری تنها برای محیط‌های غیرقابل تغییر و مدیرعامل همه‌چیزدان مناسب است.
البته این دنیایی نیست که شما در آن زندگی می‌کنید. شما به دنبال یک سبک مدیریت متفاوت هستید؛ یک مدیر منعطف. دکتر رون هفیتزو مارتی لینسکی از دانشگاه هاروارد ایدة «رهبری تطبیقی» را به‌عنوان روشی برای پیشبرد امور در دورنمای دنیای به‌سرعت در حال تغییر تجارت امروز ارائه کردند.

اصول رهبری منعطف چیست؟

اصول رهبری ۴ بعد دارد که چارچوب رهبری را می سازند. بدیهی است که رفتار رهبر در این چارچوب سبب موفقیت او در سازمان تحت رهبریش خواهد شد.
  • رهبری محیط‌ های کسب و کار
  •  رهبری همراه با همدلی
  •  یادگیری از طریق اصلاح خود و تفکر
  •  ایجاد راه‌حل‌های بُرد بُرد
با استفاده از این اصول رهبری، سبک رهبری اثربخش را تجربه خواهید کرد. رهبران می‌توانند روش‌هایی برای پاسخ به محیط بیابند که موجب خلاقیت و ارائه راه‌حل شود.
هیچ‌کس نمی‌تواند برای تمام مسائل راه‌حل پیشنهاد دهد و این یکی از شکست‌های بزرگ روش مدیریت از بالا به پایین است. اصول رهبری منعطف از تمام کارمندان و مشتریان می‌خواهد که پیشنهاد‌ها و راه‌حل‌های خود را ارائه دهند. در اینجا چگونگی این روش شرح داده‌شده است.

۱٫ حرکت در محیط‌های کسب و کار با استفاده از اصول رهبری منعطفانه

اگر کاری را چندین مرتبه انجام دهید، منتظر نتایج یکسان هستید؛ اما اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش نرود، باید برای تغییر و دستیابی به نتایج بهتر چاره‌ای بیندیشید؛ اما چطور این کار را انجام دهید؟
باید انعطاف‌پذیر و پذیرای تغییرات باشید. باید به دنبال روش متفاوتی غیر از روش همیشگی باشید. البته این روش ازآنچه به نظر می‌رسد دشوارتر است. البته مواردی نیز وجود دارد که افراد تحت هیچ شرایطی به تغییر تن نداده‌اند؛ مثلاً آن‌ها می‌گویند که در سال ۱۹۹۲ ما این کار را انجام دادیم و نتیجه داد. چرا آن را تغییر دهیم؟
کوداک یکی از شرکت‌هایی است که نتوانست به‌طور صحیح در  تحلیل محیط کسب‌وکار موفق باشد و در نتیجه شکست خورد. فیلم‌هایی را که در دوربین قرار می‌دادید به خاطر می‌آورید؟ بله؛ تجارت بزرگی بود.
زمانی که فناوری دیجیتال ظهور کرد، کداک احساس امنیت می‌کرد؛ چراکه فکر می‌کرد دیجیتال هرگز بهتر از فیلم عمل نمی‌کند. البته او اشتباه می‌کرد. آیا خاطرتان هست آخرین مرتبه‌ای که فیلم خریدید چه زمانی بود؟ کداک با محیط تجاری که به‌سرعت در حال تغییر بود، سازگار نبود.

۲٫ هدایت همدلانه از طریق رهبری منعطف

اگر ندانید که کارمندان و مشتریان شما از کجا آمده‌اند، برای تأمین نیازهای آن‌ها دچار مشکل می‌شوید. اگر نتوانید نیاز کارمندان و مشتریان را تأمین کنید، آن‌ها شما را رها می‌کنند و به شرکت دیگری می‌پیوندند. برای حصول اطمینان از ماندن و همراهی آن‌ها، باید با کارمندان با همدلی و دلسوزی رفتار کنید تا شاهد تغییر وضعیت شرکت خود باشید.
اگر کارمندان صرفاً برای انجام کارهای تکراری و جمع‌آوری چک به محل کار بیایند، هرگز خوشحال نخواهند بود. مشتریان به دنبال خدمات و محصولات جدید و مفید هستند. زودپزهای الکتریکی را در نظر بگیرید. این زودپزها به‌نوعی یک نسخه برقی از اجاق‌گاز آشپزخانة مادربزرگ‌ها بود. سازندگان زودپزهای الکتریکی متوجه شدند که آشپزخانه‌های مدرن به دنبال راه‌حلی برای آماده کردن یک وعده غذایی سالم هستند.
در آن زمان کارمند شرکت زودپزهای الکتریکی می‌توانست پیش خود بگوید: «زودپزدها قبلاً هم وجود داشتند. به زودپز الکتریکی نیازی نداریم». ممکن است حق با کارمند باشد، اما زودپز الکتریکی چیزی است که افراد به دنبالش هستند و به آن‌ها برای درست کردن غذا احساس بهتری می‌دهد.

۳٫ یادگیری از طریق اصلاح خود و تفکر همراه با اصول رهبری منعطفانه 

آدم‌ها هرگز درست نمی‌شوند. همة رهبران اشتباه می‌کنند. یک رهبر منعطف این نکته را درک می‌کند و حاضر به اصلاحات و تغییر است. این بدان معناست که رهبر منعطف شکست را به‌عنوان بخشی از فرایند می‌پذیرد.
در این راه می‌توانید بگویید که می‌دانیم این روش جواب می‌دهد، پس ادامه می‌دهیم. دنیای تجارت به‌طور مداوم در حال تغییر است. روشی که دیروز جواب داده بود، ممکن است دیگر بهترین راه‌حل نباشد. امروز باید از راه‌حل جدیدی استفاده کنید.
این امر به معنای پذیرش بازخورد است. کارمندان و مشتریان شما چه می‌گویند؟ نظرسنجی کنید. به داده‌ها نگاه کنید. نباید صرفاً نظر آن‌ها را بپرسید و درنهایت نظرات و پیشنهادات را نادیده بگیرید. باید در مورد آنچه در کار شما جواب می‌دهد و یا نمی‌دهد تأمل‌کنید و برای تغییر آن‌ها ریسک‌پذیر باشید.

۴٫ ایجاد راه‌حل‌های بُرد بُرد از طریق اصول رهبری منعطف

آنچه برای شما خوب است، به‌اندازه کافی خوب است. درست است؟ اگر می‌خواهید برای مدت‌زمان کوتاهی در مسیر تجارت بمانید، این کار جوابگو است؛ اما اگر بتوانید راه‌حل‌هایی را که سازمان‌های دیگر نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند جمع‌آوری و اجرا کنید، موفقیت‌های بیشتری را به دست خواهید آورید.
این بعد از رهبری منعطف که از عملکرد رقیبانتان استفاده می‌کنید، ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما اگر شما و رقیبانتان بتوانید به یکدیگر کمک کنید، بازهم عجیب است؟
اگر نمونه‌هایی از این موارد را بخواهید می‌توانید چند پادکست در این زمینه دانلود کنید. آن‌وقت خواهید فهمید افرادی که ازنظر تکنیکی با یکدیگر رقیب هستند، چگونه همدیگر را تحسین و تمجید می‌کنند. چه اتفاقی موجب این عملکرد می‌شود؟ به نظر می‌رسد افرادی که از شنیدن یک پادکست جنایی واقعی لذت می‌برند، از شنیدن پادکست‌های دیگر نیز لذت می‌برند. این افراد به‌جای ایجاد یک رقابت قهرمانی، یک سناریوی بُرد بُرد ایجاد می‌کنند.

جاش هالمارک برنامة دو پادکست در یک روز را برای ایجاد یک سناریوی برد برد برای پادکسترها ایجاد کرد. شما هم می‌توانید این کار را برای شرکت خود انجام دهید. به‌جای برنده‌شدن و دستیابی به موقعیت‌ها می‌توانید به دنبال وضعیت‌های برد برد باشید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده