فروش برند/جذب فالوور اینستاگرام را با این ۱۵ روش شگفت انگیز امتحان کنید






جذب فالوور اینستاگرام و هم‌زمان با آن فرصت‌های شغلی در اینستاگرام به‌سرعت در حال رشد هستند. تقریباً ۸۰% از یک میلیارد کاربر فعال هرماه در اینستاگرام، در حال حاضر یک اکانت تجاری روی پلتفرم دنبال می‌کنند. گرچه اینستاگرام تعداد کنونی کاربران تجاری خود را اعلام نکرده است، این پلتفرم گزارش کرده بود که میزبان بیش از ۲۵ میلیون اکانت در اواخر سال ۲۰۱۷ بوده است.
ازآنجاکه این پلتفرم به رشد و توسعه‌ ویژگی‌های تعاملی‌تری مانند استوری اینستاگرام ادامه می‌دهد، کسب‌وکارها به‌طور مرتب از آن به‌عنوان ابزاری برای مردمی کردن برندها، استخدام کارمندان آینده، نمایش محصولات، فرهنگ شرکت، رضایت مشتریان و ایجاد کسب‌وکار جدید استفاده می‌کنند، اما نکته‌ای که وجود دارد این است: تا زمانی که مشهور نباشید، دشوار است که جذب فالوور اینستاگرام به موفقیت برسید.


به‌عنوان یک فرد یا کسب‌وکار عادی، جذب فالوور اینستاگرام نیاز به زمان و توجه در میان امور روزانه دارد. خوشبختانه چند اقدام وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا بلافاصله حداقل ۱۰۰۰ جذب فالوور اینستاگرام به‌صورت واقعی جمع کنید.
همه‌ این‌ها درباره‌ این است که کجا باید وقت و تلاش خود را سرمایه‌گذاری کنید تا بازاریابی موفقی داشته باشید. بیایید در مورد چند استراتژی صحبت کنیم که به شما کمک می‌کنند اینفالووررا به دست آورید؛ از ایجاد یک پروفایل ارزشمند در اینستاگرام گرفته تا استفاده از مسابقات و وفادار ماندن به برند خود.

چگونه در جذب فالوور اینستاگرام موفق باشیم؟

  1. پروفایلتان را ایجاد و بهینه کنید.
  2. یک تولیدکننده‌ی محتوا تعیین کنید.
  3.  از نمونه‌های موفق عکس‌برداری و ویرایش عکس پیروی کنید.
  4.  برنامه‌ی زمان‌بندی منظمی برای پست مطالب ایجاد کنید.
  5.  هدایت قسمتی از محتوا را خود به عهده بگیرید.
  6. از لحن برندی منسجم و یکپارچه استفاده کنید.
  7.  از کپشن‌های درگیر کننده و اشتراک‌پذیر استفاده کنید.
  8.  بهینه‌سازی پست‌ها با استفاده از هشتگ‌های مرتبط.
  9.  تعامل با کاربران از طریق فالو کردن، لایک کردن و کامنت گذاشتن.
  10.  تبادل تبلیغاتی با کاربرانی که مخاطبی شبیه مخاطب شما دارند.
  11. اجرای مسابقات اینستاگرامی برای تشویق به تعامل.
  12.  استفاده از استوری‌های اینستاگرام و یافتن ویژگی‌های تعاملی آن.
  13.  تست ویدئوی آنلاین اینستاگرام.
  14.  به اشتراک‌گذاری لینک پروفایلتان روی وب‌سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی.
  15. درخواست نشان تأیید.

۱٫ برای آغاز جذب فالوور اینستاگرام پروفایلتان را ایجاد و بهینه کنید

اول‌ازهمه، پروفایل اینستاگرام خود را اختصاصی کنید تا ظاهر خوبی پیدا کند و به فالوورهای بالقوه‌تان بگوید شما چه کسی هستید و دلیلی برای فالو کردن خود به آن‌ها بدهید. چگونه؟ با به‌وجود آوردن این اطمینان شروع کنید که نام کاربری شما قابل‌شناسایی است و به‌راحتی جست‌وجو می‌شود، همین‌طور در مورد نام کسب‌وکارتان.
اگر در حال حاضر نام کسب‌وکارتان را انتخاب کرده‌اید، سعی کنید آن را به‌عنوان اولین قسمت نام کاربری خود بگذارید تا افرادی که در جست‌وجوی کار شما هستند، به‌احتمال بیشتری به شما مراجعه کنند. مثلاً خط تولید لباس ورزشی استرالیا، لورنا جین نام دارد و از نام کاربری @lornajaneactive استفاده می‌کند.

تنظیم حساب کاربری

مرحله‌ی ۱: برای جذب فالوور اینستاگرام و افزایش کامنت اینستاگرام اطمینان حاصل کنید که در بخش گزینه‌ها، نام کامل کسب‌وکار خود را در قسمت «نام» آورده‌اید. برای یافتن «گزینه‌ها»، روی سه خطی که در گوشه‌ی سمت راست بالای برنامه در اپلیکیشن مناسب IOS است ضربه بزنید و سپس «تنظیمات» که در انتهای صفحه کنار یک چرخ‌دنده نمایش داده‌شده است را پیدا کنید. اگر از اندروید استفاده می‌کنید، روی سه‌نقطه در گوشه‌ی صفحه ضربه بزنید. نام تجاری یا نام خودتان زیر عکس پروفایلتان نمایش داده می‌شود؛ هم‌چنین در جست‌وجو، این نام زیر نام کاربری‌تان دیده می‌شود.
مرحله‌ی ۲: مطمئن شوید که پروفایل شما عمومی است. برای عمومی کردن پروفایلتان، اینستاگرام را بازکنید، به بخش گزینه‌ها بروید و مطمئن شوید که گزینه‌ی Account Private خاموش است.
مرحله‌ی ۳: برای تصویر پروفایل برند خود، از تصویری استفاده کنید که در دیگر شبکه‌های اجتماعی‌تان استفاده کرده‌اید، مانند لوگوی شرکت.
مرحله‌ی ۴: اطلاعات برندتان را در بخش بیو به شکل جالب، قابل‌پیگیری و آگاهی‌دهنده پرکنید. چنین اطلاعاتی به افراد این امکان را می‌دهد که بدانند موضوع برند شما چیست و دلیلی برای فالو کردنتان به آن‌ها می‌دهد.
غیر از این‌که چه کسی هستید و چه‌کاری انجام می‌دهید، حتماً یک نکته‌ شخصی هم به این بخش اضافه کنید تا جذب فالوور اینستاگرام راحت‌تر صورت گیرد. در اینجا چند مثال از این بخش آورده شده است:
  • @WeWork: زندگی را بسازید، نه ‌این‌که فقط زندگی کنید.
  • @Oreo: جهان را از دریچه‌ی لنزهای پر از شگفتی اُرئو ببینید.
  • @CalifiaFarms: مهارت، ترکیب و خوب درآمیختن آینده‌ای خوشمزه و گیاهی.
  • @Staples: ما #MakeMoreHappen را آسان می‌کنیم.
مرحله‌ی ۵:  در مسیر جذب فالوور اینستاگرام لینکی به بخش بیوی خود اضافه کنید تا افراد در صورت تمایل مستقیماً از اینستاگرام به وب‌سایتان بروند. فضایی که به URL ها اختصاص داده‌شده بسیار باارزش است. وقتی به ۱۰ هزار فالوور برسید، می‌توانید لینک‌هایی را به استوری‌های اینستاگرام خود اضافه کنید که با بالاکشیدن صفحه به آن‌ها دست یابند.
تا آن زمان، بیوی شما تنها مکانی در اینستاگرام است که می‌توانید یک لینک قابل کلیک در آن قرار دهید، بنابراین از آن عاقلانه استفاده کنید. توصیه می‌شود از لینک Bitly کوتاه شده و شخصی شده استفاده کنید تا بیشتر قابل کلیک کردن باشد.
مرحله‌ی ۶: در آخرین بخش این مرحله درای جذب فالوور اینستاگرام، نوتیفیکیشن‌ها را فعال کنید تا وقتی افراد عکس‌هایتان را به اشتراک می‌گذارند یا نظر می‌دهند، متوجه شوید. این گزینه به شما امکان می‌دهد با سرعت بیشتری با آن‌ها درگیر شوید، درست مانند کاری که بسیاری از شرکت‌ها در توییتر می‌کنند. برای فعال کردن نوتیفیکیشن‌ها به بخش گزینه‌ها و سپس تنظیمات نوتیفیکیشن بروید و گزینه‌ی «از همه» را برای هر بخش انتخاب کنید.
یک نصیحت: توصیه نمی‌شود که اکانت اینستاگرام خود را به توییتر و فیس‌بوک لینک کنید تا پست‌های اینستاگرام شما به‌طور خودکار در آن اکانت‌ها هم منتشر شود؛ چون انواع پست برای شبکه‌های اجتماعی متفاوت است

۲٫ یک تولیدکننده محتوا تعیین کنید

دقیقاً همان یک نفری (شاید دو نفر) که اکانت‌های دیگر رسانه‌های اجتماعی شما را مدیریت می‌کند باید اکانت اینستاگرام را نیز مدیریت کند. تا حد ممکن فردی را انتخاب کنید که با استفاده از یک اکانت شخصی در اینستاگرام خود، تجربه‌ای داشته باشد و به‌این‌ترتیب این پلتفرم را دریافت کرده باشد و مطمئن شوید که همه‌ ویژگی‌های مفید اینستاگرام را می‌شناسد و با جذب فالوور اینستاگرام آشناست.
اگر برای یک سازمان بزرگ کار می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که بسیاری از افراد درباره‌ پست گذاری در اینستاگرام نظر دارند. این‌زمانی است که یک درخواست سازمانی یا یک سند راهنما به دست می‌آید. این سند باید به افراد آگاهی دهد که چگونه، چه زمانی، با چه ارزشی و چرا می‌توانند در اکانت اینستاگرام خود پست بگذارند.

۳٫ برای جذب فالوور اینستاگرام از نمونه‌های موفق عکس‌برداری و ویرایش عکس پیروی کنید

در اینستاگرام پست‌های باکیفیت ارسال کنید. فالوورهای شما در توییتر ممکن است چند توییت بد را نادیده بگیرند، اما یک عکس بد در اینستاگرام بخشودنی نیست. اصلاً مجبور نیستید یک دوره‌ی عکاسی بگذرانید تا یک پست کننده‌ خوب در اینستاگرام باشید؛ مجبور هم نیستید قبل این‌که شروع کنید، هفته‌ها به تمرین بگذرانید، اما باید با نکات اساسی عکاسی و برنامه‌های ویرایش عکس آشنا شوید

بهترین‌ روش‌های عکاسی

ازآنجاکه اینستاگرام یک اپلیکیشن موبایل است، احتمالاً بیشتر عکس‌هایی که در اینستاگرام ارسال می‌کنید با موبایلتان می‌گیرید. لزوماً این‌گونه نیست؛ انتظار می‌رود که این‌گونه باشد. این در حالی است که برخی از برندها از عکاس حرفه‌ای برای عکس‌های اینستاگرام خود استفاده می‎کنند و اکثرشان از گوشی‌های هوشمند بهره می‌برند و به‌هرحال این داستانی است که برای اینستاگرام در نظر گرفته‌شده است.
اینجا چند نکته‌ی مهم را می‌خوانید:
  1.  در یک‌زمان، روی یک موضوع تمرکز کنید.
  2.  از فضای منفی استقبال کنید.
  3.  مناظر جالب پیدا کنید.
  4.  به دنبال تقارن باشید.
  5.  جزئیات کوچک را ضبط کنید.
  6.  فالوورهای‌تان را بخندانید.

پیش از ارسال عکس‌ها را ویرایش کنید

اینستاگرام از قابلیت‌های ویرایش ابتدایی برخوردار است که اغلب اوقات برای ایجاد یک عکس واقعی چندان عالی نیستند. بیشتر عکس‌های شما پیش از باز شدن برای اولین بار در اینستاگرام، باید حداقل از یک یا دو اپلیکیشن ادیت عکس روی موبایلتان عبور کنند.

۴٫ برنامه‌ی زمان‌بندی منظمی برای پست مطالب ایجاد کنید

هنگامی‌که پروفایل خود را ایجاد و بهینه کردید، از کسی بخواهید که آن را بگرداند. اگر چیزهایی درباره‌ی عکاسی با موبایل و ویرایش عکس می‌دانید، حالا زمان شروع پست گذاشتن است.
بهتر است پیش از این‌که افراد را واقعاً در مسیر جذب فالوور اینستاگرام درگیر کنید و بر اساس این لیست پیش بروید، تعدادی پست خوب ‌مثلاً ۱۵ تا یا بیشتر‌ داشته باشید. به‌این‌ترتیب وقتی افراد از پروفایل شما بازدید می‌کنند، به‌جای این‌که تعداد انگشت‌شماری عکس ببینند، تمام صفحه را پر از عکس می‌بینند، بنابراین به این نتیجه می‌رسند که مرتباً محتوایی خوب پست خواهید کرد.
برای شروع جذب فالوور اینستاگرام و پست گذاری، ابتدا تمپلیت تقویم محتوایی رسانه‌های اجتماعی را دانلود و برنامه‌ریزی برای پست‌های اینستاگرام‌تان را شروع کنید. چون باگذشت زمان، به این سمت پیش خواهید رفت که عکس‌ها را برای زمان‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید، مثل آخر هفته‌ها یا زمانی که به سفر می‌روید انبار کنید.
هنگامی‌که برای اولین بار زمان‌بندی برنامه‌ی پست گذاشتن خود را شروع می‌کنید، مخاطب هدف خود را در نظر داشته باشید؛ زیرا می‌تواند زمان و میزان پست گذاری شما را به‌شدت تغییر دهد، به‌خصوص اگر یک مخاطب را درباره‌ی زمانی متغیر در نظر بگیرید. (اگر در حال حاضر مخاطب چندانی ندارید، این تمپلیت رایگان را برای ایجاد مخاطب خریدار دانلود کنید.) بهینه‌سازی برنامه برای مخاطب خاص شما ممکن است زمان ببرد و به آزمایش نیاز داشته باشد. در اینجا چند مورد از بهترین شیوه‌های ما آورده شده است:
به نظر می‌رسد بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام دوشنبه و پنجشنبه در هر ساعتی به‌جز ۳ تا ۴ بعدازظهر در منطقه‌ی مخاطب هدف شما باشد. پست گذاشتن ساعت ۵ صبح به‌وقت منطقه‌ زمانی مرکزی از سه‌شنبه تا جمعه، اغلب بالاترین تعامل را ایجاد می‌کند. این امر به این دلیل است که افراد تمایل دارند تلفن‌های خود را هنگام بیدار شدن بررسی کنند.
اگر تعطیلات آخر هفته را برای پست گذاشتن انتخاب می‌کنید، سعی کنید این کار را حدود ساعت ۱۱ صبح، به‌وقت منطقه‌ زمانی مرکزی روز شنبه انجام دهید.
ازآنجاکه اینستاگرام در درجه‌ی اول، برنامه‌ای برای استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه است، کاربران تمایل دارند در هر زمان از شبکه استفاده کنند. طبق یکی از مطالعات اخیر Pew Research اکثر کاربران اینستاگرام در ایالات‌متحده روزانه از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می‌کنند، گرچه بسیاری از کاربران در ساعات خارج از کار با محتوای اینستاگرام بیشتر ارتباط دارند تا در ساعات کاری.
برخی از مشاغل نیز با پست گذاشتن در ساعت ۲ بامداد، ۵ بعدازظهر و چهارشنبه‌ها ساعت ۷ بعدازظهر شاهد موفقیت بوده‌اند و در جذب فالوور اینستاگرام موفقیت‌هایی به دست آورده‌اند. این روش‌ها را امتحان کنید تا ببینید آیا با مخاطبان شما هم‌خوانی دارند یا خیر.

۵٫ هدایت قسمتی از محتوا را، خود به عهده بگیرید

گرچه بهترین کار این است که فقط یک یا دو نفر بتوانند اکانت شما را مدیریت کنند، اما این یک یا دو نفر نمی‌توانند هرجایی برای گرفتن عکس‌ها باشند. مثلاً: شام سوشی‌ای که مهندسان شب گذشته برگزار کردند یا مراسمی که مدیر فروش شما اوایل این هفته درباره‌اش صحبت کرده بود.
دایره‌ کاملی از مطالب وجود دارد که می‌خواهید در اینستاگرام پست کنید و بیشتر از آن‌که فکرش را بکنید، یک نفر قادر به پیگیری همه‌ی این موارد نیست. راه‌حل چیست؟ سیستمی ایجاد کنید که بتوانید عکس‌ها و مطالب را با اعضای تیم خود ایجاد کنید. چندراه برای انجام این کار وجود دارد: یکی ایجاد آدرس ایمیلی خاص برای کارمندان به‌منظور ارسال عکس‌های‌شان، ویدئوهای کوتاه، مِم‌ها یا هایپرلپس‌ها و مانند آن است.
فقط افراد را ترغیب کنید تا یک خط موضوعی را در این ایمیل‌ها داشته باشند تا بتوانید با سهولت بیشتری عکس‌های ارسال‌شده را مرتب کنید. درحالی‌که به نظر نمی‌رسد این بهترین راه برای سپردن مسؤولیت عکس‌ها به دیگری باشد، اما درواقع ساده‌ترین کار برای افرادی است که برای شما عکس ارسال می‌کنند. هرچه بتوانید ارسال مطالب را برای آن‌ها آسان‌تر کنید، جذب فالوور اینستاگرام بیشتری را شاهد خواهید بود.
اگر تیم شما اکانتی در باکس یا دراپ‌باکس دارد، می‌توانید یک پوشه‌ مشترک ایجاد کنید که در آن افراد به‌صورت خودکار، عکس و فیلم خود را در آن قرار می‌دهند. این فقط کار را برای افرادی که برای شما محتوا ارسال می‌کنند آسان‌تر می‌کند و ممکن است همه این اپلیکیشن را روی موبایل‌شان دانلود نکرده باشند.

۶٫ از لحن ‌برندی منسجم و یکپارچه برای جذب فالوور اینستاگرام استفاده کنید

عکس و فیلم ممکن است مهم‌ترین قسمت از پست‌های اینستاگرام شما باشند، اما کپشن‌ها، نظرات و دیگر متون نیز هرگز نباید نادیده گرفته شوند. اگر شما یک کانال را برای یک برند مدیریت می‌کنید یا بیش از یک مدیر اینستاگرام دارید، لحنی یکپارچه ایجاد کنید که برند شما را مردمی می‌کند. این به فالوورهای بالقوه نشان می‌دهد که شما به‌جای این‌که لحنی رسمی یا همراه با اجبار داشته باشید، معتبر و قابل‌اعتماد هستید.
هنگام ایجاد یک لحن، باید پلتفرم و مخاطبانتان را در ذهن داشته باشید. به‌عنوان‌مثال: بسیاری از اینفلوئنسرها و حساب‌های برجسته در اینستاگرام از صدا و استایل گاه‌به‌گاه برخوردار هستند، اما هنوز هم حرفه‌ای و برند باقی‌مانده‌اند. هنگامی‌که لحنتان را عوض می‌کنید، مطمئن شوید که این لحن در کپشن‌ها، نظرات، پیام‌ها و بیوی پروفایلتان ثابت و طبیعی باقی‌مانده است.

۷٫ از کپشن‌های درگیر کننده و اشتراک‌پذیر استفاده کنید

کپشن‌ها بخش اصلی پست شما هستند؛ بخشی که اگر بخواهید می‌تواند جذابیت پست شما را بیشتر کند. همیشه کپشن‌های خوب می‌توانند به طرز شگفت‌انگیزی در شخصی‌سازی برند شما مفید باشند، برای فالوورهای‌تان جذاب باشند و محتوای شما را قابل‌جست‌وجوتر کنند؛ از این طریق در معرض دید بیشتری قرار می‌گیرید.
در اینجا مواردی عنوان‌شده که ممکن است در یک کپشن جذاب مشاهده کنید:
  •  نظرات هوشمندانه یا شوخ‌طبعانه.
  •  دعوت به بازخورد.
  •  ایموجی‌های مرتبط.
  •  هشتگ.

نظرات هوشمندانه یا شوخ‌طبعانه

برخی از برندها و اینفلوئنسرها از چنین کپشن‌هایی یا حتا شوخی‌های مناسب مخاطبانشان استفاده می‌کنند تا در اینستاگرام بیشتر شخصی‌سازی شوند.
همکار من کلی هندریکسون، مدیر شبکه‌های اجتماعی هاب‌اسپات، می‌گوید که عاشق اکانت و زیرمجموعه‌های اکانت‌های نتفلیکس است، مخصوصاً به خاطر کپشن‌های پست‌هایشان: «آن‌ها لحن برندی واضحی دارند و شما با آن‌ها بلند می‌خندید. آن‌ها مانند یکی از دوست‌هایتان با شما شوخی می‌کنند.»
این‌یکی از نمونه‌هایی است که نتفلیکس از اصطلاح «شبح» استفاده کرده است؛ لحن نتفلیکس درحالی‌که همچنان همان لحن برند است، خودمانی، عامیانه و شوخ‌طبعانه است. در پست فوق، کپشن هوشمندانه به عبارت رایج جدید را به یک فیلم قدیمی‌تر که روی پلتفرم پخش می‌شود، ارتباط می‌دهد.

دعوت به بازخوردو نقش آن در جذب فالوور اینستاگرام

راه دیگر برای افزایش قابلیت به اشتراک‌گذاری کپشن‌ها و درگیر کردن فالوورهای‌تان، سؤال کردن یا دعوت به بازخورد در کپشن عکس‌هایتان است. به‌عنوان‌مثال، ممکن است بگویید: «اگر به نظرتان جالب است، دو بار روی آن ضربه بزنید.» یا «داستان خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.» در مثال زیر، ما از فالوورهای اکانت اینستاگرام هاب‌اسپات خواسته‌ایم در صورت رضایت از توصیه‌ی آن، عکس را لایک کنند.

ایموجی‌های مرتبط

بر اساس یک مطالعه‌ی جدید، برخی ایموجی‌ها درواقع می‌توانند تعاملاتی مانند لایک، کامنت و به اشتراک‌گذاری در پلتفرم‌های اینستاگرام را ایجاد کنند.
افزودن فقط چند ایموجی مرتبط می‌تواند پست‌های شما را بیشتر شخصی کند. هم‌چنین می‌تواند آن‌ها را در فید اینستاگرام موردتوجه قرار دهد. در پست زیر، هاب‌اسپات از ترکیبی از دعوت به بازخورد و ایموجی‌های مرتبط استفاده کرده است تا محبوبیت پست را افزایش دهد.
در کنار سه موردی که در بالا ذکر شد، می‌توانید برای جذب فالوور اینستاگرام از هشتگ‌ها هم استفاده کنید.

۸٫ بهینه‌سازی پست‌ها با استفاده از هشتگ‌های مرتبط

در اینستاگرام، یک هشتگ مکالمات کاربران مختلفی را که در یک جریان واحد به هم مرتبط نیستند، متصل می‌کند. اگر از هشتگ مرتبط استفاده کنید، پست‌هایتان نسبت به کسانی که از قبل شما را فالو ‌کردند یا با برند شما آشنایی دارند، در معرض دید مخاطبان گسترده‌تری قرار می‌دهد.
نکته‌ اصلی استفاده‌ مؤثر از هشتگ، به کار بردن هوشمندانه و به‌اندازه آن است. سعی کنید تعداد هشتگ در هر عنوان را به حدود سه‌ عدد محدود کنید. به همین ترتیب از هشتگ‌های «لایک در برابر لایک» مانند #like4like یا #like4likes استفاده نکنید. این تاکتیکی نامناسب است که شما را با تعداد زیادی از فالوورهای بی‌کیفیت تنها می‌گذارد.
برای یافتن هشتگ‌هایی که مخاطبان شما ممکن است از آن استفاده کنند، کمی در مورد هشتگ‌های مربوطه در حوزه‌ی فعالیت یا صنعت خود تحقیق کنید. ساده‌ترین روش برای انجام این تحقیق در خود اپلیکیشن اینستاگرام، استفاده از بخش «اکسپلور» (آیکون ذره‌بین) است.
وقتی هشتگی را جست‌وجو می‌کنید، لیستی از هشتگ‌های مرتبط در بالای صفحه‌ی نمایش شما نشان داده می‌شود. به‌عنوان مثال: من وقتی #inboundmarketing را در اینستاگرام جست‌وجو می‌کنم، هشتگ‌های مربوطه مانند #marketingtips، #marketingdigital و سایر موارد ازاین‌دست را به من نشان می‌دهد.

برای ارتباط با فالوورهای‌تان در سطح شخصی، ممکن است به دنبال هشتگ‌هایی مانند #tbt، #motivationmonday، #transformationtuesday یا هشتگ‌هایی باشید که درزمانی خاص کاربرد دارند.
اینجا پستی از اکانت هاب‌اسپات آورده شده که از هشتگ #internationalwomensday استفاده کرده است. زمانی که جذب فالوور اینستاگرام به حد قابل‌قبولی رسیدند، می‌توانید هشتگ‌های خاص خود را ایجاد کنید، مانند نام شرکت یا شعاری که در مورد بسیاری از عکس‌های شما کاربرد دارد. این روشی عالی برای ساخت برند شما در پلتفرم و یکپارچه‌تر کردن حضورتان است.

۹٫ تعامل با کاربران از طریق فالو کردن، لایک کردن و کامنت گذاشتن

اینستاگرام به‌شدت یک جامعه است و یکی از راه‌های مناسب برای شرکت در آن جامعه، یافتن افرادی است که تصاویری که برای شما جالب است را پست می‌کنند؛ بنابراین شما اکانت آن‌ها را فالو می‌کنید و با محتوای آن‌ها درگیر می‌شوید. این طبیعی‌ترین روش برای جلب‌توجه به اکانت اینستاگرام شماست. هم‌چنین این ممکن است که پای شما را به جامعه‌ی پلتفرم هم باز کند.
این، دو کار برای شما انجام می‌دهد: اولاً این‌که وقتی آن‌ها نوتیفیکیشنی از شما دریافت می‌کنند که آن‌ها را فالو کرده‌اید، ممکن است اکانت شما را بررسی کنند و تصمیم بگیرند که شما را فالو کنند یا نه. (به همین دلیل مهم است که پیش از شروع به ارتباط با دیگران، محتوای خوبی در اکانت خود داشته باشید.)
ثانیاً، این بدان معناست که می‌توانید پست‌های اخیر آن‌ها را در فید خود مشاهده کنید؛ بنابراین می‌توانید در صورت انتخاب آن‌ها، باهم در تعامل باشید و پست‌هایشان را لایک کنید.
در این جریان، فالوورهای خود را جدی بگیرید و نشان دهید که با پاسخ دادن به نظرات آن‌ها، حتا دنبال کردنشان و درگیر شدن با پست‌هایشان، از آن‌ها قدردانی می‌کنید.

۱۰٫ تبادل تبلیغاتی با کاربرانی که مخاطبی شبیه مخاطب شما دارند

وقتی ارتباط پیوسته‌ای با صاحبان اکانت‌هایی داشته باشید که مخاطبانی شبیه مخاطبان شما دارند، ممکن است بخواهید در اکانت‌های هم تبلیغات مشترک انجام دهید.
هرچه این اکانت‌ها واقعی‌تر با اسپم کم‌تر باشند، می‌توانید محتوای این تبلیغات متقابل – به‌ویژه کپشن‌ها ‌ را بهتر کنید. این کار باعث می‌شود با دقت بیشتری آن‌ها را انتخاب کنید و بعضی وقت‌ها چنین تبادلی را با برخی از آن‌ها انجام ندهید.
در زیر تبادل یک شرکت آب قلیایی با اکانت @flow و یک اکانت بلاگر با نام Cortney Lynn با نام کاربری @completelymomblog را می‌بینید که یکدیگر را هم‌زمان تبلیغ کرده‌اند.

۱۱٫ اجرای مسابقات اینستاگرامی برای تشویق به تعامل و جذب فالوور اینستاگرام

راه عالی دیگر برای افزایش جذب فالوور اینستاگرام، ضمن افزایش تعامل در عکس‌هایتان، انتشار پستی برای تبلیغ یک مسابقه است. به‌این‌ترتیب از افراد بخواهید اکانت شما را دنبال کنند، لایک کنند یا زیر عکس کامنت بگذارند تا به مسابقه وارد شوند. هم‌چنین ممکن است یک عنصر UGC (محتوای ایجادشده توسط کاربر) نیز به مسابقه اضافه کنید؛ به‌این‌ترتیب که افراد عکسی از خودشان پست می‌کنند و از هشتگی خاص همراه با دنبال کردن اکانت شما استفاده می‌کنند. در اینجا مثالی از یک پست از تبلیغ استارباکس آورده شده که محتوای ایجادشده توسط کاربر در اکانت اینستاگرام خود فرد است

۱۲٫ استفاده از استوری‌های اینستاگرام و یافتن ویژگی‌های تعاملی آن

اینستاگرام همیشه فرصتی برای ارسال عکس‌های زیبا و مناسب برای نمایش برند شما ارائه داده است. بااین‌حال با معرفی استوری‌های یک‌روزه‌ی اینستاگرام، برندها می‌توانند محتوای در جریان خود را برای ۲۴ ساعت به اشتراک بگذارند که ممکن است به‌اندازه‌ی یک عکس منتشرشده، بی‌عیبت و نقص نباشد، اما روی پلتفرم برند شما را بیشتر شخصی‌سازی می‌کند.
با نگاهی به انفجار محبوبیت اسنپ‌چت، درمی‌یابیم که کاربران شبکه‌های اجتماعی به وضوح به اشتراک عکس و ویدئوی زودگذر واکنش مثبت نشان می‌دهند. استوری‌های اینستاگرام به برندها اجازه می‌دهد تا با روش‌های مختلفی برای افزایش وفاداری و جذابیت برند، با کاربران تعامل داشته باشند.
گرچه اسنپ‌چت پیشگام این ویژگی بود، اما اکنون استوری اینستاگرام بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر روزانه دارد که دو برابر تعداد کاربران اسنپ‌چت است.
در کنار به اشتراک گذاشتن کلیپ‌های ویدئویی و تصاویر استاتیک از طریق استوری اینستاگرام، کاربران هم‌چنین می‌توانند از ویژگی‌های تعاملی مانند نظرسنجی برای جلب مشارکت بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان اینستاگرام خود استفاده کنند. پس از تأیید شدن کاربر یا داشتن بیش از ده هزار فالوور، آن‌ها می‌توانند لینک یک صفحه‌ی وب را در استوری بگنجانند.

چگونه برندها می‌توانند از استوری‌های اینستاگرام استفاده کنند

استوری‌های اینستاگرام بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند، مگر این‌که به‌عنوان «استوری برجسته» مشخص شوند. استوری‌های برجسته در بالای پروفایل شما، بین فید عکس و قسمت بیوگرافی شما نمایش داده می‌شوند. ما هنوز نمی‌توانیم استوری‌های اینستاگرام را اینجا نشان دهیم، اما می‌توانید صفحه‌ی اینستاگرام هاب‌اسپات را مشاهده کنید تا متوجه آنچه گفته شد، بشوید.
در اینجا چند برند دیگر را معرفی می‌کنیم تا فالو کنید و ببینید چه چیزی به اشتراک می‌گذارند:
راشل براتن (@yoga_girl)، یک مربی و کارآفرین یوگا در آروبا است که از استوری اینستاگرام برای مستندسازی عملکرد پشت‌صحنه‌ی ساخت یک استودیوی یوگا استفاده می‌کند. درحالی‌که نمونه‌کارهای اینستاگرام او عکس‌ها و ویدئوهای زیبا و حرفه‌ای از حالات یوگای او هستند، در استوری‌هایش سگش را می‌بینید که در جلسات کارمندان می‌نشیند، گروهش را می‌بینید که کریستال‌های آمیتیس را برای تزیین استودیوی او باز می‌کنند و هنرمندانی را می‌بینید که در حال نقاشی دیوارها هستند.
او از استوری‌ها به روشی درست و خودمانی برای نشان دادن روی دیگر برند خود به ۲ میلیون فالوورش استفاده می‌کند و فالوورهایش را در جریان آنچه هرروز انجام می‌دهد (البته غیر از یوگا) می‌گذارد.
دانا شولتز (@miniamlistbaker)، دستورات آسان وگان و بدون گلوتن را در وبلاگ خود منتشر می‌کند. استوری‌های وی شامل: ویدئوهای آموزشی از درست کردن صبحانه و تست کردن رسپی‌های جدید در آشپزخانه‌اش هستند. پشت‌صحنه‌ استوری‌های او حالتی شخصی به برند وبلاگش می‌دهد و همه عاشق ویدئوهای خوب آموزشی هستند.
کاسپر (@casper)، محتوایی عجیب‌وغریب در اینستاگرام منتشر می‌کند تا تشک‌های خود را تبلیغ کند، بدون این‌که آشکارا این کار را انجام دهد. موضوع اصلی محتوای پست‌های او چیست؟ ماندن بهتر از بیرون رفتن است (زیرا طبیعتاً می‌توانید روی یک تشک راحت کسپر بمانید و دراز بکشید.)
آن‌ها یک گالری برای فالوور ایجاد کرده‌اند که از آن‌ به‌عنوان پس‌زمینه اسنپ‌چت و استوری اینستاگرام استفاده کنند تا وقتی واقعاً روی تخت دراز کشیده‌اند، به نظر برسد در یک مهمانی هستند. یکی از جدیدترین استوری‌های اینستاگرام آن‌ها، شخصی را نشان می‌دهد که در حال تماشای «خانواده‌ی سوپرانو» روی تختخواب است، با این کپشن: «وقتی ۵ فصل دیگر را هم دارید، به چه برنامه‌ی دیگری نیاز دارید؟» این ویدئو از کمپین کسپر برای ماندن در رختخواب با نگاهی بسیار واقعی به آنچه میلیون‌ها نفر در خانه‌ انجام می‌دهند، حمایت می‌کند.

نکات ما برای استفاده‌ برند شما از استوری اینستاگرام

‌ فارغ از این‌که خنده‌دار، غمناک یا منحصربه‌فرد‌است، باید قابل‌اعتماد باشد

گالری عکس شما جایی است که محتوا می‌تواند کامل و بی‌عیب و نقص باشد. استوری‌های اینستاگرام برای محتوای بکر، نوشته‌نشده و رتوش‎نشده است. از استوری‌ها برای به اشتراک گذاشتن روی دیگر برندتان استفاده کنید تا فالوورهای‌تان جای دیگری نروند. آیا در دفتر کار خود سگ دارید؟ آیا تیم شما چالش مانکن را امتحان می‌کنند؟ فیلم‌برداری را شروع کنید تا بُعد انسانی بیشتری از برند خود را به نمایش بگذارید.

به پشت‌صحنه بروید

پشت‌صحنه‌ها تاکنون محتوای موردعلاقه‌ ما برای به اشتراک‌گذاری در ویدئوهای زودگذر بوده‌اند. به فالوورهای‌تان نشان دهید که در برنامه‌ریزی یک رویداد یا تولید یک محصول چه می‌گذرد و آن را سرگرم‌کننده کنید. فالوورهای شما تمایل دارند احساس کنند که در جریان قرار می‌گیرند و شما می‌توانید از استوری‌ها برای تهیه‌ی یک برنامه‌ی وفاداری به برند استفاده کنید که فقط به افرادی که محتوای اکانت شما را چک می‌کنند پاداش می‌دهد.

از تعامل استقبال کنی

همان‌طور که در بالا گفته شد، اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که استیکرهای تعاملی را به استوری خود اضافه کنید. به‌عنوان مثال: می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید در یک نظرسنجی رأی دهند، در اسلاید قیاسی چیزی را ارزیابی کنند یا سؤالات‌شان را برای شما ارسال کنند. این ویژگی‌ها ممکن است به شما کمک کند ضمن تعامل با مخاطبان‌تان، در مورد آن‌ها چیزهایی دست‌گیرتان شود.

۱۳٫ تست ویدئوی آنلاین روشی مناسب در جذب فالوور اینستاگرام

اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد ویدئوهای لایو بگیرند و به اشتراک بگذارند؛ فرمت دیگری از محتوا که ثابت شده است در سایر شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب است. چه چیزی ویدئوهای لایو را در اینستاگرام منحصر به‌فرد می‌سازد؟ آن‌ها هنگامی که کاربران فیلمبرداری را متوقف می‌کنند، دیگر دیده نمی‌شوند.
این تجربه‌ قابل اعتماد و دومنظوره، به برندها اجازه می‌دهد تا لحظات بکر خو را با مخاطبان به اشتراک بگذارند تا عناصر انسانی را در بستر یک رسانه‌ی اجتاعی قرار دهند؛ رسانه‌ای که در استفاده‌ی سنتی از آن محتوا کاملاً ادیت شده است.
از زمان اجرای ویژگی لایو، اینستاگرام ویژگی‌های بیشتری را نیز اضافه کرده است که ممکن است منجر به درگیرشدن یا تعاملات بیشتر بینندگان شود. به‌عنوان مثال: کاربران در حال حاضر می‌توانند ویدئوی لایو پرسش و پاسخ را امتحان کنند یا موسیقی را به پخش لایو اضافه کنند.
ویدئوی لایو یک روند رو به رشد در انواع پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است، بنابراین اگر اتفاق جالبی رخ می‌دهد، شروع به کار کنید. خواه این یک جشن تولد گروهی باشد یا یک جلسه‌ی کاری با یک حیوان ملوس. فالوورهای وفادار شما می‌خواهند بدانند هر روز شما چگونه می‌گذرد.

۱۴٫ به‌اشتراک‌گذاری لینک پروفایل‌تان روی وب‌سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی

دکمه فالو را در صفحه‌ اصلی، صفحه‌ی درباره‌ی ما و هرجای دیگری در وب‌سایت خود قرار دهید. در نظر داشته باشید یک نشان اینستاگرام را به وب‌سایت خود اضافه کنید که به اکانت شما لینک باشد. این‌ نشان به این شکل است:
اگر برند شما مکانی فیزیکی دارد، دعوت به بازخورد را به شکل زیبایی چاپ کنید و اجازه دهید مردم بدانند شما یک اکانت اینستاگرام دارید و آن‌ها را به فالوکردن تشویق کنید.
هم‌چنین حتماً اکانت اینستاگرام خود را در سایر اکانت‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان تبلیغ کنید. این شانس وجود دارد افرادی که شما را در فیس‌بوک و توییتر دنبال می‌کنند بخواهند در اینستاگرام نیز شما را فالو کنند، بدون این‌که زحمتی برای این کار بکشید.
اجازه دهید اینفالووردر اینستاگرام از شما مطلع باشند. به‌واسطه‌ لینکی که در اکانت اینستاگرام‌تان در بخش بیو دارید و نیز پست‌های دیگر اکانت‌های رسانه‌های اجتماعی، با آن‌ها تعامل داشته باشید تا شما را فالو کنند؛ بنابراین یک عکس بدهید، یک پروفایل بسازید و شروع کنید به پست کردن، تست کردن، دست‌کاری و تبلیغ اکانت خود. به‌دست آوردن این موارد در اینستاگرام یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد، اما اساسی که در اکانت خود در زمینه فعالیت‌تان در اینستاگرام ایجاد می‌کنید، قوی‌تر خواهد بود و کیفیت بالاتر فالوورهای‌تان را نشان می‌دهد.

۱۵٫ درخواست نشان تأیید برای جذب فالوور اینستاگرام

هنگامی‌که یک اکانت در اینستاگرام تأیید می‌شود، یک خال آبی به نام نشان کنار نام کاربری قرار می‌گیرد. هنگامی‌که کاربر دیگری این پروفایل را می‌بیند یا نام کاربری تأییدشده را در جست‌وجوی خود پیدا می‌کند، خال آبی این اطمینان را می‌دهد که این اکانت برای کسب‌وکار، فرد یا برندی است که ادعا می‌کند. درحالی‌که اینستاگرام لیستی از شرایط لازم برای دریافت این نشان را دارد، این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد برای دریافت آن، درخواست ارائه دهند. می‌توانید در مرکز راهنمایی اینستاگرام اطلاعات بیشتری در مورد فرآیند کسب آن دریافت کنید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده