فروش برند/نکات بازاریابی محتوایی به منظور جذب مشتری و رشد کسب و کارتان





نکات بازاریابی محتوایی را بکاربردن در کسب‌وکارتان بهترین فرصت برای برند شما است تامخاطب را جذب کنید و کسب‌وکارتان به‌طور فوق‌العاده‌ای رشد کند. زیرا در سال ۲۰۱۹، بیش از چهار بیلیون کاربر فعال اینترنت و بیش از سه بیلیون کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد.
یکی از مؤثرترین روش‌های آگاهی‌رسانی دربارة برند و جذب مشتریان جدید برای کسب‌وکارتان، بازاریابی محتوا است.
بازاریابی محتوا، یکی از استراتژی‌های بازاریابی است که روی ایجاد، انتشار و توزیع محتوای ارزشمند و مرتبط در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، با هدف دستیابی به مخاطب هدف و انگیزه‌دادن به مشتری برای خرید محصول، متمرکز است. بازاریابی محتوا یکی از اجزای اصلی رشد پایدار و بلندمدت است.
با وجود تأثیر فوق‌العاده‌ای که بازاریابی محتوا دارد، بسیاری از بازاریابان نمی‌دانند که چگونه نکات بازاریابی محتوایی را اجرا کنند تا موفق شوند. در حقیقت، فقط ۶۲ درصد از کسب‌وکارها استراتژی محتوای مکتوب و مدونی دارند.

نکات بازاریابی محتوایی

۱٫ مطمئن شوید محتوایتان، هدف روشن و قابل اندازه‌گیری دارد.
۲٫ سفر خریداران خود را کاملاً بفهمید و درک کنید.
۳٫ برای پیگیری روند عملکرد خود از ابزارهای تحلیلگر بهره بگیرید.
۴٫ محتوایی به‌روز و منسجم ارائه کنید.
۵٫ از استراتژی بهینه‌سازی مبتنی بر سوابق عملکرد خود استفاده کنید.
۶٫ دوباره برای محتوای خود هدف تعیین کنید. (محتوای خود را دوباره هدف‌گذاری کنید.)
۷٫ اطمینان حاصل کنید که صدا و لحن برندتان در تمام کانال‌های بازاریابی ثابت و یکنواخت باشد.

۱٫ مطمئن شوید محتوایتان، هدف روشن و قابل اندازه‌گیری دارد

ممکن است بتوانید محتوای زیادی برای کسب‌وکارتان تولید کنید (از استوری‌های اینستاگرام گرفته تا پست‌های وبلاگ و کتاب‌های الکترونیکی یا ای‌بوک (E-book) و پادکست). همان‌طور که کارلا کوک (Karla Cook)، ناشر و مدیر وبلاگ بازاریابی هاب‌‌اسپات (HubSpot) اشاره می‌کند: «بسیار مهم است که هر قسمت از محتوایی که می‌سازید، در ذهنتان هدف روشن و قابل اندازه‌گیری داشته باشد. اینکه فقط دیده شوید، هدف کاملی برای کسب‌وکار نیست.»
برای مثال، شما تصمیم دارید از استراتژی وبلاگ‌نویسی استفاده کنید. برای این کار، فقط تولید و انتشار محتوا کافی نیست، بلکه باید مخاطبان هدف خود را شناسایی و بررسی کنید که چه محتوایی برای آن‌ها مناسب‌تر است. علاوه‌براین، از ابزارهای تحلیلگر استفاده کنید تا مطمئن شوید محتوایتان می‌تواند به مخاطب مدنظر با هدف درست دست یابد.
وقتی متوجه شدید چگونه برای مخاطبتان محتوا تولید کنید، از خودتان بپرسید که این محتوا چه ارتباطی با کسب‌وکار شما دارد؟اگرچه تولید محتوای باکیفیت برای افزایش مخاطب بسیار مهم است، اما اگر این محتوا با کسب‌وکار شما ارتباطی نداشته باشد، به جذب مشتریان کمک نمی‌کند.

۲٫ سفر خریداران خود را کاملاً بفهمید و بشناسید

یک بازاریاب محتوای خوب می‌داند که استراتژی باید خواننده را در هر مرحله از سفر خریدار، جذب و خوشنود کند. اگرچه محتوای شما باید در ابتدا بازدیدکننده‌های جدید را به سایتتان جذب کند، اما باید بتواند مشتریان بالقوه‌ مردد را متقاعد کند که از شما خرید کنند و به حفظ مشتری و وفاداری بلندمدت به برند کمک کند.
برای مثال، شاید فهمیده باشید که ممکن است بسیاری از مشتریان تردید کنند که محصول شما را بخرند؛ چون فکر می‌کنند به دانش زیادی درباره فیلم و ویدئو نیاز دارید تا در این زمینه موفق شوید. برای برطرف‌کردن تردیدها و نگرانی‌ها و کمک به تیم فرو‌شتان باید کمپین ویدئویی راه بیندازید تا به مشتریانتان نشان دهید چگونه در سال ۲۰۱۹ از بازاریابی ویدئویی استفاده می‌کنید.

۳٫ برای پیگیری روند عملکرد خود از ابزارهای تحلیلگر بهره بگیرید

محتوای باکیفیت بسیار مهم است، ولی اگر بازدیدکننده‌های سایت را به مشتری تبدیل نکند، اهمیت زیادی برای کسب‌وکارتان نخواهد داشت. به همین دلیل یکی از نکات بازاریابی محتوایی ابزارهای تحلیل‌گر هستند. با کمک پایش، پیگیری، مشاهده و گزارش دقیق اعداد و ارقام می‌توانید آنچه را که برای کار شما بهتر است، به‌خوبی ارزیابی کنید.
ترافیک بسیار مهم است؛ اما تمرکز روی نرخ‌های تبدیل بازدیدکننده به مشتری هم بسیار مهم است. ممکن است حساب اینستاگرام‌تان فقط ۱۰۰۰ نفر فالور و وبلاگ شما ۷۰۰۰ خواننده داشته باشد. با این حال، نرخ تبدیل صفحه اینستاگرام‌تان ۷ درصد و نرخ تبدیل بلاگتان فقط حدود ۱/۰ باشد؛ این یعنی اگرچه وبلاگ برای معرفی اولیه کسب‌وکار شما مهم است، اما اینستاگرام برای فروش بسیار مهم‌تر است و نباید نادیده گرفته شود.
علاوه بر این، با تمرکز روی تحلیل و بررسی اعداد و ارقام می‌توانید استراتژی خود را برای آینده بهبود ببخشید؛ برای مثال، فرض کنید خوانندگان وبلاگ‌ شما به‌طور ویژه به عناوین مربوط به تجارت الکترونیکی علاقه‌مند هستند. با کشف این نکته، می‌توانید استراتژی خود را هدایت و بیشتر روی عناوین تجارت الکترونیکی تمرکز کنید که ترافیک شما را افزایش دهد (نشان می‌دهد خوانندگان از محتوای شما خوشنود هستند) و مطمئن می‌شوید زمان و انرژی‌تان را صرف چیزی می‌کنید که ارزش دارد.

۴٫ محتوایی به‌روز و منسجم ارائه کنید

ویکتور پن، مدیر تکنیکال سئو (Technical SEO) در هاب‌اسپات، استراتژی‌پردازان محتوا را ملزم می‌کند روش‌های ساده سئو را اجرا کنند تا مطمئن شوند محتوایشان به‌روز و برای موتورهای جست‌وجو، مناسب و مرتبط است. او می‌گوید: «در صورتی می‌توانید بگویید به‌روزبودن برای عنوان محتوایتان مهم است که در جست‌وجوی گوگل، کلیدواژه + سال، نمایش داده شود.»
پن نکات بازاریابی محتوایی زیر را پیشنهاد می‌کند تا مطمئن شوید محتوایتان مرتبط و به‌روز است:
– وقتی محتوایتان را بهینه می‌کنید، سال را از URL حذف کنید. URLهای خوب را تغییر ندهید.
– سال را در عنوان محتوای خود قرار دهید.
– تقویم انتشار خود را زمان‌بندی کنید تا هر سال این محتوا را دوباره ببینید. به این صورت می‌توانید آن را به‌روز نگه دارید و این شامل به‌روزکردن Title Tag، Meta Description و خود محتوا می‌شود.
توجه کنید اگر استراتژی بهینه‌سازی را اجرا می‌کنید، URL را به‌روز نکنید. URL باید همان‌طور بماند تا مطمئن شوید نیازی نیست Backlinkها را دوباره به‌دست آورید. علاوه‌براین، لازم نیست Redirectهای غیرضروری ایجاد کنید.
از این گذشته، یکی از نکات بازاریابی محتوایی ، انسجام است. انتشار محتوای منسجم باعث می‌شود در SERPs رتبه خوبی داشته باشید و خوانندگان و بازدیدکننده‌هایتان به شما اطمینان کنند.

۵٫ از استراتژی بهینه‌سازی مبتنی بر سوابق عملکرد خود استفاده کنید

چند سال قبل، تیم بلاگینگ هاب‌اسپات، به اهمیت اتخاذ یک استراتژی بهینه‌سازی مبتنی بر سوابق عملکرد پی‌برد. این تیم از طریق هدف‌گذاری مجدد محتوای قبلی توانست، Leadهای ماهانه را دو برابر کند و ویوهای جست‌وجوی ماهانه را به‌طور متوسط تا ۱۰۶ درصد افزایش دهد.
درنهایت، محتوای قبلی‌تان نباید از بین برود. اگر یک عنوان همیشه طرفدار داشته باشد (مثلاً «چگونه وبلاگ بسازیم»)، یعنی وقت و انرژی گذاشته‌اید و درباره هدف‌گذاری دوباره عنوان فکر کرده‌اید.

۶٫ دوباره برای محتوای خود هدف تعیین کنید

تولید محتوای مفید و جذاب، وقت و استعداد می‌خواهد. با یافتن روش‌های جدید برای استفاده مجدد از محتوای موجود، می‌توانید بازدهی کار را به افزایش دهید. علاوه براین، هدف‌گذاری دوباره محتوا به شما امکان می‌دهد به مخاطبان جدید دست یابید؛ برای مثال، فرض کنید تیم پادکست شما، یک ایپزود پادکست بسیار خوب منتشر کرده است. چرا عنوان آن اپیزود را به یک پست وبلاگ تبدیل نمی‌کنید؟
یا شاید پستی برای وبلاگ‌تان تهیه کرده‌اید که عملکرد بسیار خوبی داشته است؛ حال می‌توانید ویدئویی برای یوتیوب درست کنید که عنوان مشابهی دارد تا مخاطبانی را جذب کند که به ویدئو بیشتر از متن علاقه‌مند هستند.
با هدف‌گذاری دوباره محتوا، مخاطبان شانس بیشتری برای دیدن آن دارند. خوانندگان، بازدیدکننده‌ها و فالورهای شما پرمشغله هستند. پس روی یک قطعه از محتوایتان، استراتژی تبلیغاتی محتوای جدید را اجرا کنید تا دوباره به چشم بیایید.

۷٫ اطمینان حاصل کنید که صدا و لحن برندتان در همه کانال‌های بازاریابی ثابت و یکنواخت باشد

خواه از صفحه توییتر یا حساب یوتیوب اسپاتیفای (Spotify) بازدید کنید یا به یکی از تبلیغات روی بیلبورد آن‌ها برخورد کنید، خیلی سریع می‌توانید لحن جذاب، بامزه و صمیمی این برند را حس کنید. این همان چیزی است که باعث می‌شود از نظر احساسی به اسپاتیفای وابسته شویم؛ یعنی انسجام ناگسستنی برند صرف‌نظر از کانالی که روی آن تبلیغ می‌کند، ما را جذب می‌کند.
حتی اگر در تیم بازاریابی‌تان ۳۰ نفر کار می‌کنند، باز هم مهم است که در کانال‌های مختلف، پیام‌های مشابهی تولید کنید که با لحن و ارزش‌های برندتان هماهنگ باشد. بازدیدکننده باید بتواند یکی از ویدئوهای یوتیوب شما را تماشا کند و بعد روی لینکی در پست وبلاگ کلیک کند و با خود بگوید: «بله؛ قطعاً این، همان شرکت است.»
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده