برند/استخدام درست کارکنان ، قدم نخست در نزدیک شدن کسب‌ و کار شما به موفقیت





استخدام درست چگونه استخدامی است؟ در طول ۱۸ سال تجربه رهبری کسب‌وکار و کارآفرینی خود، با افراد و شخصیت‌های متفاوتی همکاری داشتم. در طول این سال‌ها بسیاری از افراد ارزش‌های کسب‌و‌کار مرا درک نمی‌کردند.
من به شانس اعتقاددارم، ازاین‌رو زمان و هزینه زیادی را برای افراد نامناسبی هدر دادم. البته پول همواره قابل جبران است؛ اما زمان، دیگر بازنمی‌گردد.
در این مقاله ایران مدیر ۷ نوع از تیپ های شخصیتی که به تجربه در طی این سال‌ها با آن‌ها آشنا شده و متوجه شدم این افراد برای کسب‌وکار و برند من مناسب نیستند را به شما معرفی خواهم کرد تا زمان و دارایی خود را صرف استخدام این افراد نکنید و استخدام درست داشته باشید.

۷ نکته قابل‌توجه در تشخیص استخدام درست

۱٫ افرادی که می‌گویند «تقصیر من نبود»

چنین افرادی از پذیرفتن مسئولیت اشتباه خودسر باز می‌زنند، گویی که اشتباه صورت گرفته یک آفت کشنده است. آن‌ها همواره اشتباهات خود را به دیگران نسبت داده و زیر بار مسئولیت اشتباه خود نمی‌روند. کسانی که در قبال اشتباهات خود پاسخگو نیستند، شانسی برای رشد فکری نداشته و درنهایت تبدیل به شخص مسئولیت‌پذیری نخواهند شد.
تنها راه برای خردمند شدن، آموختن از اشتباهات گذشته است. اشتباهات درس‌های ارزشمندی به شما می‌دهند که موجب ارتقا کسب‌وکار شما می‌شود.
من شیفته ویدئوی استیو هاروی هستم. او در این ویدئو می‌گوید تعداد اشتباهاتش در زندگی به‌مراتب بیشتر از موفقیت‌هایش بوده است. او این مسئله را دلیل اصلی موفقیت خود می‌داند. متأسفانه دیدگاه افرادی که به‌سادگی می‌گویند «تقصیر من نبود» بسیار متفاوت است. اگر چنین ویژگی را به‌موقع در افراد شناسایی نکنید، سرعت پیشرفت کسب‌وکار خود را به‌شدت کاهش می‌دهید. فردی این‌چنین در استخدام درست جایی ندارد.

۲٫ علاقه‌مندان به ایده‌های پرزرق‌وبرق

سال‌ها پیش در مورد سندروم علاقه‌مندان به ایده‌های پرزرق‌وبرق چیزهایی به گوشم رسیده بود. مقاله NPE این سندرم را این‌گونه توصیف می‌کند.
«این افراد تمایل دارند که از این شاخه به آن شاخه پریده و جذب ایده‌های هیجان‌انگیز و جذاب شوند. این افراد، از هدف به‌کلی منحرف‌شده و به‌جای تمرکز روی هدف اصلی به بیراهه کشیده می‌شوند.»
همه ما حداقل یک‌مرتبه در طول زندگی از مسیر خود خارج و از این شاخه به آن شاخه رفته‌ایم و از این بابت احساس گناه می‌کنیم. ازاین‌رو همه ما تجربه منحرف شدن از هدف اصلی را به‌خوبی درک می‌کنیم؛ اما به‌عنوان یک کارآفرین شما و همکارانتان نمی‌توانید چنین ویژگی را در خود داشته باشید؛ چراکه متحمل خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهید شد.
من در طول سال‌های فعالیت خود، شرکت‌های جاافتاده‌ای را دیده‌ام که به دنبال ایده‌ای نو رفته و استراتژی‌های بلندمدت را برای کسب‌و‌کار خود در نظر گرفته‌اند و درنهایت سهم خود را در بازار ازدست‌داده‌اند. آن‌ها می‌بایست قبل از پرداختن به یک موضوع جدید، بخشی که در آن تبحر داشتند را تا جای ممکن ارتقا دهند.
از استخدام چنین افرادی اجتناب کنید. این افراد توانایی تمرکز روی یک موضوع را نداشته و باعث می‌شوند شما با سرعت همواره به دور خودتان بگردید. پس در استخدام درست جایی ندارند.

۳٫ استخدام افراد بله‌قربان‌گو استخدام درست نیست

همه ما از همکاری با افرادی که در زمان‌بندی‌های فشرده به یاری ما می‌آیند، لذت می‌بریم. شما به افرادی که از درگیر شدن و آستین بالا زدن ابایی ندارند نیاز خواهید داشت.
اگرچه اگر از افرادی که توانایی «نه گفتن» ندارند در کسب‌و‌کار خود بهره ببرید، در این صورت خود را به چالش کشیده است.
اگرچه این موضوع مربوط به مرزبندی‌های شخصی شما می‌شود، اما این موضوع ارتباط بسیاری به کسب‌وکار کوچک شما دارد. شما باید بتوانید با نه گفتن پروژه‌های نامناسب و حتی مراجعان و فرصت‌های حاشیه‌ای را رد کنید و همواره در مسیراستخدام درست گام بردارید. در این صورت فرصت کافی برای پذیرفتن پروژه‌های ارزشمند برای توسعه کسب‌و‌کار خود را، خواهید داشت.
درصورتی‌که به تمام مراجعان و تمام پروژه‌ها پاسخ مثبت بدهید، سرمایه و هدف شما دچار آشفتگی خواهد شد. افرادی را در کنار خود نگه‌دارید که با اهداف شما آشنا و بوده و در تصمیم‌گیری در راستای تحقق آن‌ها شما را یاری کنند.

۴٫ کسانی که دست به سیاه‌وسفید نمی‌زنند

تمام کارآفرینان موفق به‌خوبی می‌دانند که در پس زرق‌وبرق هر کسب‌و‌کار موفقی، اتفاقات سخت و طاقت‌فرسایی در پشت‌صحنه در حال انجام است. من شخصاً شیفته یکی از نکات کتاب «راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق از ایده‌های خام» هستم. در این کتاب با تمام مشکلاتی که او و خواهرش برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار چند میلیون دلاری خود تجربه کردند، آشنا می‌شویم.
سال‌ها پیش، او و خواهرش سالن آرایش خود را راه‌اندازی کردند. این دو خواهر، بنیان‌گذار استفاده از موی طبیعی بودند. آن‌ها برای آنکه فضای سالن را به بهترین شکل ممکن برای معرفی برند خود مهیا کنند شخصاً دست‌به‌کار شدند. خودشان کف را ترمیم کرده و قفسه‌ها را نصب و دیوارها را رنگ کردند.
حتی زمانی که تصمیم به ساخت محصولات برند خود را گرفتند، هیچ ابایی از بالا آوردن محفظه‌های سنگین از پله‌ها نداشتند. آن‌ها بدون هیچ شکایتی و با تمرکز روی هدف اصلی کسب‌و‌کار، تمام اقدامات لازم را شخصاً به انجام رساندند.
نکته قابل‌توجه این است که آن‌ها در کسب‌و‌کار خود از افرادی بهره بردند که به‌اندازه خودشان از دل‌وجان مایه می‌گذاشتند و از انجام کارهای پرزحمت ابایی نداشتند. اگر در کسب‌وکار از افرادی کمک گرفته‌اید که خودشان را به‌زحمت می‌اندازند و در انجام کارهای پرزحمت و کثیفی که به ارتقای شرکت می‌انجامد همکاری لازم را به عمل نمی‌آورند، باید بدانید استخدام درست نداشته‌اید. شما باید در فکر نیروهای جدید باشید.

۵٫ افراد غرغرو

این افراد خیلی شبیه افراد دسته قبل هستند. افراد دسته قبل از انجام کارهای سخت طفره رفته و با عذر و بهانه‌های واهی از انجام کار شانه خالی می‌کنند. افراد غرغرو کار را انجام داده، اما مدام در حال انجام کار شکایت می‌کنند. به‌کارگیری این افراد استخدام درست نیست.
هیچ چیزی خسته کننده‌تر از این نیست که همزمان که تمام تلاش خود را به کار گرفته و پرداخت‌ها را مدیریت می‌کنید تا چرخ کسب‌و‌کار را به جلو برانید، یک نفر مدام در حال اعتراض و غرولند کردن باشد. این افراد مدام از حجم کار شکایت دارند. از کیفیت دفتر کار ناراضی هستند و مدام شکایت می‌کنند.
آن‌ها حتی مدام درباره مراجعان نیز غرولند می‌کند. این افراد راجع به طعم چای و قهوه هم غر می‌زنند. درواقع کم پیش می‌آید که این افراد درباره موضوعی غر نزند.
شما به‌عنوان یک کارآفرین همواره حجم زیادی کار پیش رودارید و باعجله در حال رسیدگی به امور هستید. شما به افرادی نیاز دارید که فوریت انجام کارها را به‌خوبی درک کرده و با اشتیاق در کنار شما بایستند. افراد غرغرو انرژی شما را به‌کلی می‌گیرند و سرعت پیشبرد کار را پایین می‌آورند. از شر آن‌ها خلاص شوید و کار خود را به‌پیش ببرید.

۶٫ افراد غیرقابل‌آموزش

آیا تابه‌حال برایتان پیش‌آمده است که نکته‌ای کاربردی و جدید را به کسی بیاموزید اما همان لحظه همه‌چیز را فراموش کند؟
این اتفاقی است که دریکی از برنامه‌های تلویزیونی محبوب من به نام The Profit مدام رخ می‌دهد. مجری برنامه مارکوس لمونیس، یک کارآفرین موفق است که به صاحبان کسب‌و‌کار‌های در حال رکود نکاتی برای سودآوری بیشتری را ارائه می‌دهد.
بسیاری از این کسب‌وکارهای راکد تنها چند ماه و حتی چند روز با ورشکستگی کامل فاصله‌دارند. معمولاً محصولاتی که توسط این کسب‌و‌کار‌ها ارائه می‌شود از کیفیت خوبی برخوردار است اما شیوه کسب‌و‌کار آن‌ها اصلاً چنگی به دل نمی‌زند.
یکی از بخش‌های موردعلاقه من، زمانی است که صاحبان کسب‌و‌کار‌ها در مقابل تغییراتی که لمونیس به آن‌ها پیشنهاد داده، مقاومت می‌کنند. چراکه لمونیس راهکارهای متفاوتی برای پیشبرد کسب‌و‌کار در اختیار آن‌ها قرار می‌گذارد.
افرادی که از توانایی یادگیری راهکارهای جدید برخوردار هستند، از همکاری با لمونیس نهایت استفاده را می‌برند اما کسانی که علاقه‌ای به یادگیری ندارند، از این همکاری سودی نخواهند برد.
درنتیجه، این افراد احتمال از رده خارج شدن کسب‌و‌کار خود را افزایش می‌دهند. جزء افراد دسته دوم نباشید. سعی کنید با استخدام درست افرادی را در تیم خود استخدام کنید که در مسیر شکوفایی کسب‌و‌کار، شما را همراهی کرده و آمادگی یادگیری نکات جدید را داشته باشند.
اگر افرادی در کسب‌و‌کار شما حضور دارند که در مقابل تغییرات جدید از خود مقاومت نشان می‌دهند و حاضر به کنار گذاشتن روش‌های قدیمی نیستند، مطمئن باشید این افراد تنها پول و زمان شما را به هدر می‌دهند.
در دنیایی که کسب‌و‌کار با سرعت نور دچار تحول می‌شود، شما نیز باید به‌سرعت در حال یادگیری و افزایش معلومات خود باشید. در غیر این صورت کسب‌وکار شما منسوخ و از رده خارج می‌شود.

۷٫ افراد شایعه‌پراکن

من به تجربه آموختم که از افراد خبرچین و شایعه‌پراکن فاصله بگیرم، چراکه این افراد تنها انرژی را هدر می‌دهند. من باوجود تمام مشغله‌هایی که در کسب‌و‌کارم دارم، واقعاً زمانی برای گوش دادن به اینکه دیگران در حال انجام چه‌کاری هستند را ندارم.
مسئله این است که شایعات و سخن‌چینی‌ها تنها باهدف خراب کردن وجهه دیگران و یا خدشه‌دار کردن اعتبار این افراد انجام می‌شود. اگر کسی این‌همه وقت را صرف زیر نظر گرفتن و گزارش دادن رفتار و حرکات دیگران می‌کند، واقعاً چه میزان به وظایف خودش رسیدگی می‌کند؟
از این گذشته چنین افرادی پشت سر شما، درباره کسب‌وکار و شخصیت شما چه می‌گویند. افراد شایعه‌پراکن رازدارهای خوبی نیستند. شما در کسب‌و‌کار خود به افراد قابل‌اعتماد و درستکار نیاز دارید. مطمئن باشید که شما زمانی برای مقابله با شایعات مختلف نخواهد داشت. شما به تمام زمان خود برای ساختن امپراتوری کسب‌و‌کار خود نیاز خواهید داشت.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده