فروش برند آماده/اعتیاد به خرید چیست و چه کسانی به خرید کردن معتاد می شوند ؟





اعتیاد به خرید یا جنون خرید (خرید وسواسی یا آنچه بیشتر به‌عنوان اعتیاد خرید شناخته می‌شود) احتمالاً پذیرفته‌شده‌ترین نوع اعتیاد ازنظر اجتماعی است.
در مسیر توسعه فردی به آن فکر کنید؛ اطراف ما پر از تبلیغاتی است که به ما می‌گویند، خرید ما را خوشحال می‌کند. سیاست‌مداران ما را به اعتیاد به خرید تشویق می‌کنند که به‌عنوان راهی برای تقویت اقتصاد، خرج کنیم. در بعضی از ما علاقه زیادی به آنچه بقیه افراد دارند، وجود دارد.
مصرف‌گرایی، چه با خواست خودمان باشد یا نه (ترکیبی از خواست شخصی و وسوسه دیگران) به معیاری برای ارزش اجتماعی تبدیل‌شده است.
اعتیاد به خرید، نوعی اعتیاد رفتاری است که شامل: خرید وسواسی به‌عنوان راهی برای ایجاد احساس خوب و دوری از احساسات منفی، ازجمله: اضطراب و افسردگی است. اعتیاد به خرید مانند سایر اعتیادهای رفتاری، اشتغال فکری است که می‌تواند منجر به بروز مشکل در سایر بخش‌های زندگی شود.
تقریباً همه افراد تااندازه‌ای خرید می‌کنند، اما تنها ۶ درصد از جمعیت آمریکا اعتیاد به خرید دارند.
اعتیاد به خرید معمولاً در اواخر نوجوانی و اوایل بزرگ‌سالی، اغلب با اختلالات دیگر ازجمله: اختلال روحی و اضطراب، اختلال مصرف مواد، اختلال خوردن، سایر اختلالات تکانه و اختلالات شخصیت رخ می‌دهد.
بعضی افراد، اختلال خرید را به‌عنوان راهی برای تلاش و افزایش عزت‌نفس خود در پیش می‌گیرند، اگرچه به نظر نمی‌رسد در این مورد زیاد مؤثر باشد.

۵ نکته که باید در مورد اعتیاد به خرید بدانید

  •  اگرچه شایع شده که مصرف‌گرایی در سال‌های اخیر گسترش‌یافته است، ولی اعتیاد به خرید اختلال جدیدی نیست. در اواخر قرن ۱۹ شناخته شد و در اوایل قرن ۲۰ به‌عنوان نوعی اختلال روانی شناخته شد.
  •  برخلاف تاریخچه طولانی‌اش، اعتیاد به خرید موضوعی پرحاشیه و قابل‌بحث است. متخصصان و عامه مردم در مورد این‌که آیا اعتیاد به خرید، اعتیاد محسوب می‌شود یا نه؟ اختلاف‌نظر دارند.
  •  افرادی که درگیر اعتیاد خرید هستند، زمان و پول بیشتری نسبت به آنچه دارند صرف خرید می‌کنند و به خاطر ولخرجی ممکن است دچار مشکلات مالی شوند.
  •  اعتیاد به خرید می‌تواند هم شامل: هزینه‌های آنی و هم وسواسی باشد که به‌مرور افزایش می‌یابد. گفته می‌شود افرادی که اعتیاد خرید دارند اغلب زمانی که به خانه می‌رسند نسبت به خریدهای خود احساس نارضایتی می‌کنند.
  •  مانند سایر اعتیادها، اعتیاد به خرید معمولاً راهی برای کنار آمدن با دردهای احساسی و مشکلات زندگی هستند و به نظر می‌رسد به‌جای بهتر کردن، همه‌چیز را برای خریدار بدتر می‌کنند.

خرید عادی در مقابل اعتیاد خرید

تفاوت بین خرید عادی، خرید گاه‌گاه و اعتیاد خرید چیست؟

همانند سایر اعتیادها، چیزی که اعتیاد خرید را از سایر اعتیادها جدا می‌کند این است که این رفتار به اصلی‌ترین روش مقابله با استرس تبدیل می‌شود تا جایی که حتی وقتی تأثیر منفی بر سایر بخش‌های زندگی می‌گذارد افراد به آن ادامه می‌دهند؛
مانند سایر اعتیادها ممکن است مشکلات مالی گسترش یابد یا روابط آسیب ببیند، بااین‌حال افرادی که اعتیاد خرید دارند (گاهی معتادان خرید نامیده می‌شوند) احساس می‌کنند نمی‌توانند از خرج کردن دست بکشند یا حتی مخارج خود را کنترل کنند.
سختی کنترل میل به خرید، ناشی از الگوی شخصیتی مشترک در میان معتادان به خرید است و آن‌ها را از سایر افراد متمایز می‌کند. اغلب عزت‌نفس پایینی دارند، به‌راحتی تحت تأثیر قرار می‌گیرند و اغلب مهربان، دلسوز و مؤدب هستند، بااین‌وجود، اغلب تنها و منزوی هستند. خرید کردن راهی برای ارتباط برقرار کردن با بقیه در اختیار آن‌ها می‌گذارد.
افرادی که اعتیاد به خرید دارند، بیشتر از سایر خریداران متمایل به ماده‌گرایی هستند و سعی می‌کنند با جستجوی جایگاه از طریق اشیا مادی و کسب تأییدیه از دیگران، خود را ثابت کنند. آن‌ها بیشتر از سایر افراد درگیر خیالات و فانتزی هستند و مانند سایر معتادان، مقاومت در برابر تمایلات برای‌شان سخت است.
درنتیجه آن‌ها در برابر پیام‌های تبلیغاتی و تجاری که هرروز به‌طور میانگین با آ‌ن‌ها برخورد می‌کنیم، آسیب‌پذیرتر هستند. درحالی‌که تبلیغات، در اصل، برای اغراق در اثرات مثبت خرید و ارائه این پیشنهاد که خرید منجر به رهایی از مشکلات زندگی می‌شوند طراحی‌شده‌اند.
بعضی از حقه‌های ویژه تجاری برای تحریک به خرید بیش‌ازحد، طراحی‌شده‌اند و به‌طور ویژه طبیعت شتاب‌زده و بی‌فکر افراد مبتلابه اعتیاد خرید را هدف قرار دهد.
افرادی که با خرید احساس لذت می‌کنند و از احساسات منفی رها می‌شوند، گاهی آن را خریددرمانی می‌نامند. این عبارت بیان می‌کند شما با خرید چیزی برای خودتان، همان منفعتی را می‌برید که با شرکت در مشاوره یا درمان به دست می‌آورید. این عبارت نادرست است و کمکی نمی‌کند.
درحالی‌که عبارت خریددرمانی اغلب باحالتی تمسخرآمیز گفته می‌شود. بعضی از افراد ازجمله معتادان خرید فعالانه فوراً به خرید می‌روند تا با احساسات منفی خود مقابله کنند. اگرچه در بعضی شرایط، خرید جدید می‌تواند مشکل را حل کند، معمولاً به آن به چشم خریددرمانی نگاه نمی‌شود.
معمولاً وسایلی که افراد در هنگام خریددرمانی می‌خرند غیرضروری و هزینه‌های مالی آن می‌تواند منبع تأمین برای حس سایر مشکلات را کم کند.
اعتیاد خرید آنلاین یک نوع اعتیاد به اینترنت است و افرادی که اضطراب اجتماعی دارند، به‌ویژه در مقابل آن آسیب‌پذیر هستند؛ چون احتیاجی به ارتباط رودررو نیست و مانند سایر اعتیادهای سایبری زیاد به آن پرداخته نشده است.

تفاوت میان خرید وسواسی و خرید هیجانی چیست؟

خرید هیجانی، یک خرید برنامه‌ریزی نشده است که در یک‌لحظه در واکنش به تمایل فوری به داشتن چیزی که در یک فروشگاه می‌بینید، رخ می‌دهد.
خرید هیجانی کمی با خرید وسواسی متفاوت است؛ خرید وسواسی معمولاً از قبل به‌عنوان راهی برای رهایی از احساسات منفی برنامه‌ریزی‌شده است، اما دوباره، افراد معتاد به خرید ممکن است هر دو خرید اعتیادآور را داشته باشند.

مبحث اعتیاد به خرید

در بین متخصصان در مورد این‌که آیا خرید وسواسی باید یک نوع اختلال وسواس اجباری، اختلال کنترل انگیزشی (مانند دزدی بیمارگونه یا دزدی اجباری)، اختلال حالت روحی (مانند افسردگی) یا اعتیاد رفتاری (مانند اختلال قماربازی) در نظر گرفته شود، اختلاف‌نظر دارند.
مانند سایر اعتیادهای رفتاری، اعتیاد به خرید یک ایده بحث‌برانگیز است. بسیاری از کارشناسان مخالف این ایده هستند که خرج کردن بیش‌ازحد، یک نوع اعتیاد است و معتقدند باید یک ماده روان‌گردان وجود داشته باشد که نشانه‌های جسمانی ترک و تحمل را در هنگام انجام فعالیتی ایجاد کند تا اعتیاد واقعی تلقی شود.

اعتیاد به خرید چه شباهتی با سایر اعتیادها دارد؟

ویژگی‌های مختلف مشابهی بین اعتیاد خرید و سایر اعتیادها وجود دارد؛ همانند سایر اعتیادها، افرادی که بیش‌ازحد خرید می‌کنند، زمان و پول قابل‌توجهی را صرف خرید می‌کنند. هزینه‌های واقعی در جریان اعتیاد خرید مهم است. بازار گردی باعث اعتیاد نمی‌شود و این الگوی اعتیادآور در حقیقت با پروسه‌ی صرف پول ایجاد می‌شود.
همانند سایر اعتیادها، اعتیاد به خرید بسیار پیچیده است و یک الگوی رایج اعتیادآور از افکار مربوط به خرید و برنامه‌ریزی سفر به‌قصد خرید و خود عمل خرید دنبال می‌کند که اغلب لذت‌بخش، هیجان‌آور و به‌عنوان مسکنی در برابر احساسات منفی توصیف می‌شود. درنهایت، خریدار بااحساس ناامیدی زیاد مخصوصاً نسبت به خودش مواجه می‌شود.
خریداران وسواسی، خرید را به‌عنوان روشی برای فرار از احساسات منفی ازجمله: افسردگی، اضطراب، خستگی، عصبانیت و هم‌چنین افکار خود انتقادی استفاده می‌کنند. متأسفانه، این فرار کوتاه‌مدت است.
اقلامی که در دوره خرید وسواسی خریده می‌شوند اغلب تنها بدون استفاده جایی انبار می‌شوند و بعد خریداران وسواسی برای پرداخت هزینه‌های بعد شروع به برنامه‌ریزی می‌کنند.
بیشتر افراد تنها خرید می‌کنند، بااین‌وجود بعضی از افراد با افرادی که از خرید لذت می‌برند، خرید می‌کنند. به‌طورکلی، خرید با افرادی که هیجان و علاقه را به خرید ندارند، منجر به خجالت می‌شود.

آیا خودتان را معتاد خرید می‌دانید؟

محققان تصدیق می‌کنند حدود سه‌چهارم خریداران وسواسی تصدیق ‌می‌کنند خریدشان، به‌ویژه در حوزه مسائل مالی و روابط مشکل‌ساز است. البته، ممکن است نشان‌دهنده تمایل افرادی که در تحقیق شرکت می‌کنند باشد که تصدیق می‌کنند این مشکلات را دارند.

زندگی با اعتیاد خرید

زندگی با اعتیاد خرید سخت است، زیرا همه ما نیاز داریم تا حدی خرید کنیم. نکاتی وجود دارد که می‌توانید رعایت کنید و شاید کمک کند:
  •  اگر فرد دیگری در خانواده می‌تواند مسؤولیت خرید ضروریات مثل غذا و لوزام خانه را بر عهده بگیرد، محول کردن مسؤولیت به آن‌‎ها می‌تواند کمک‌کننده باشد، حداقل به‌طور موقت تا زمانی که شما کمک احتیاج دارید.
  •  بهتر است کارت‌های اعتباری را کنار بگذارید و تنها کمی پول نقد با خود داشته باشید. این‌طور دیگر خرید هیجانی نمی‌کنید.
  •  خرید فقط با دوستان و افراد خانواده که وسواسی خرج نمی‌کنند، پیشنهاد خوبی است؛ چون می‌توانند به شما کمک کنند مخارج خود را کنترل کنید.
  •  پیدا کردن راه‌های جایگزین لذت بردن از اوقات فراغت برای شکستن چرخه استفاده از خرید به‌عنوان راهی برای تلاش برای احساس بهتر در مورد خودتان، ضروری است.

گام‎‌های آتی

غلبه بر هر اعتیاد، به یادگیری راه‌های جایگزین برای کنترل استرس و پریشانی زندگی روزمره نیاز دارد. این کار می‌تواند به‌تنهایی انجام شود، اما اغلب افراد از مشاوره یا درمان بهره‌مند می‌شوند.
در این میان، کارهای زیادی وجود دارد که شما می‌توانید برای کاهش آسیب خرج کردن وسواسی و کنترل رفتار مشکل‌ساز انجام دهید. برنامه‌ریزی و توسعه برنامه شخصی مخارجتان می‌تواند برای اولین قدم خوب باشد.

خوشبختانه علی‌رغم تحقیق کم، خرید اجباری به مجموعه‌ای از درمان‌ها شامل: داروها، کتاب‌های خودیار، مشاوره مالی و درمان شناختی – رفتاری پاسخ مثبت دهد.
برخی از ویژگی‌های شخصیتی یافت ‌شده در شخصیت معتاد خرید، به‌خوبی توانایی رشد و واکنش به یک رابطه درمانی رادارند که بهترین پیش‌بینی کننده موفقیت در درمان اعتیاد است. بااین‌حال باید توجه داشت که اگرچه برخی از داروها وعده درمان می‌دهند، اما نباید به‌عنوان یک درمان تنها و قابل‌اعتماد در نظر گرفته شوند.
اگر معتقدید ممکن است اعتیاد خرید داشته باشید، در مورد درمان‌های احتمالی با پزشک خود صحبت کنید. اگر پزشک شما مشکل خرید شما را جدی نمی‌گیرد، بهتر است یک روان‌شناس مفید پیدا کنید (و شاید بهتر باشد در رابطه با پزشک خود با هم تجدیدنظر کنید).
کمک گرفتن برای درک ریشه‌های احساسی اعتیاد به خرید و نیز یافتن راه‌هایی برای غلبه بر تمایل خود برای استفاده از خرید برای مقابله با مشکلات، جنبه‌های مهمی از بهبود و رهایی از این وضعیت گیج‌کننده هستند.

ممکن است روابط شما درنتیجه خرید بیش‌ازحد شما، آسیب‌دیده باشد. حمایت روانی نیز می‌تواند به شما کمک کند مسائل را جبران کنید و اعتماد را به کسانی که از رفتار شما آسیب‌دیده‌اند بازگردانید. هم‌چنین ممکن است متوجه شوید روش درمانی باراهنمایی شما برای درک نحوه ارتباط با افراد از راه‌هایی که حول محور پول نمی‌چرخند، در عمیق‌تر کردن روابطتان کمک می‌کند.
بسته به این‌که اعتیاد به خرید چقدر جدی است، ممکن است مشاوره را سودمند ارزیابی کنید، به‌ویژه اگر با خرج بیش از درآمد، بدهی زیادی داشته باشید.
شما می‌توانید یک قرار ملاقات با مشاور مالی یا مشاور در بانک، برای بحث در مورد گزینه‌هایی برای محدود کردن دسترسی به خرج کردن آسان، بررسی استراتژی‌هایی برای پرداخت بدهی و هزینه‌های بانکی و قرار دادن پول در حساب‌های پس‌انداز کم‌تر در دسترس، به‌عنوان راهی برای قطع دسترسی آسان به پول نقد که باعث ایجاد اعتیاد می‌شود، بگذارید.


(میهن برند)
میهن برند بزرگترین سایت در خصوص خرید و فروش برند،واگذاری برند،برند آماده خشکبار و حبوبات، برند آماده برای فروش برند مواد غذایی،فروش برند مواد شستشو، فروش برند مواد ضد عفونی ، فروش برند خوراکی و .... جهت ارتباط با مجموعه میهن برند با مشاوران مجموعه میهن برند در 24 ساعت از شبانه روز میتوانید در ارتباط باشید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده