فروش برند تجاری/۱۰ عادت ناپسند که برای موفق شدن باید کنار بگذارید





عادت بد چقدر مخرب است؟ مجموعه‌ای از عادت‌ها هستند که شخصیت شما را شکل می‌دهند. در صورتی که عادات بد خود را کنار نگذارید، می‌توانند شما را از رسیدن به توسعه فردی باز دارند. مهم‌ترین نکته درباره عادات بد این است که آن‌ها آرام‌آرام به بخشی از خصوصیات شما تبدیل می‌شوند. به‌طوری‌که حتی خود شخص هم متوجه عادت بد خود نخواهد بود.
به گفته وارن بافت: «زنجیر ساخته‌شده از عادات آن‌قدر ظریف است که به‌زحمت احساس می‌شود؛ اما زمانی که به اندازه‌ای سنگین شود که بتوان آن را احساس کرد، دیگر قابل گسستن نخواهد بود.»
باید برای کنارگذاشتن عادت بد و ناپسند خود خویشتن‌دار باشید. در واقع خیلی باید خویشتن‌دار باشید. تحقیقات نشان می‌دهد با وجود مشقت‌هایی که با خویشتن‌داری همراه است، نتایج درخوری را برای فرد به ارمغان می‌آورد. در واقع خویشتن‌داری یکی از لازمه‌های موفقیت افراد است.
دو تن از استادان روان‌شناسی دانشگاه پنسیلوانیا با انجام مطالعه‌ای روی دانشجویان ورودی جدید میزان هوش و خویشتن‌داری آن‌ها را اندازه‌گیری کردند. آن‌ها چهار سال بعد با نگاهی به آمار متوسط نمرات دانشجویان دریافتند که خویشتن‌داری دو برابر بیشتر از هوش در کسب نمرات بهتر تأثیر‌گذار بوده است. بارها از خود می‌پرسیم عادات افراد موفق چه هستند؟
فرد برای دستیابی به خویشتن‌داری باید عادات پسندیده‌ای را در خود به وجود آورد و عادت بد خود را کنار بگذارد. می‌توان این خصیصه را اساس اخلاق حرفه‌ای در کار و ابتکار عمل فرد به شمار آورد. خویشتن‌داری مانند نوعی عضله است. برای تقویت این عضله به انجام تمرینات ورزشی نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید با ترک‌کردن این عادات که در این مقاله ایران مدیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توانایی خویشتن‌داری خود را تقویت کنید.

۱٫ استفاده از تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر در رختخواب

این مسئله، یکی از عادات ناپسند بزرگ به شمار می‌آید. متأسفانه عده زیادی مرتباً مرتکب این اشتباه می‌شوند و حتی متوجه آثار مخرب این عمل بر کیفیت خواب و قوه ابتکار عمل خود نیستند.
امواج نور آبی با طول موج کوتاه خود تأثیر زیادی بر مغز انسان می‌گذارد. این امواج بر میزان انرژی و کیفیت خواب فرد تأثیرگذارند. نور صبحگاه حاوی مقدار زیادی از این امواج است. زمانی که این نور به‌طور مستقیم با چشم انسان برخورد کند، موجب توقف هورمون ملاتونین که باعث خواب‌آلودگی می‌شود، شده و درنتیجه میزان هوشیاری فرد را افزایش می‌دهد.
در ساعات پایانی روز که نور خورشید امواج کوتاه نور آبی را از دست داده است، ترشح هورمون خواب یا ملاتونین افزایش می‌یابد؛ درنتیجه فرد احساس خواب‌آلودگی می‌کند. شب‌ها مغز شما انتظار مشاهده نور آبی را ندارد و به همین دلیل بیش‌از‌حد به این نور حساس می‌شود.
اغلب دستگاه‌هایی که در طول شب استفاده می‌شوند، نور آبی با فرکانس کوتاه را از خود ساطع می‌کنند. برای مثال لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های همراه و تبلت‌ها همگی نور آبی با طول موج کوتاه را مستقیم به چشم‌ها می‌تابانند. زمانی که مغز در معرض این نور قرار می‌گیرد، میزان ترشح هورمون ملاتونین مختل شده و درنتیجه ریتم خواب فرد بر هم می‌خورد و او نمی‌تواند به‌سادگی بخوابد.
از این گذشته، این نور کیفیت خواب را به‌شدت پایین می‌آورد. همه ما تأثیرات مخرب بدخوابیدن را تجربه کرده‌ایم. شما برای رهایی از این عادت بد باید پس از صرف شام استفاده از این دستگاه‌ها را کنار بگذارید. تماشای تلویزیون برای اکثر افراد مشکلی ایجاد نخواهد کرد. فقط باید فاصله خود را با صفحه نمایش رعایت کنید.

۲٫ عادت بد جست‌وجوی بی‌هدف در اینترنت

برای آنکه تمام حواس خود را بر انجام کاری متمرکز کنید، باید پانزده دقیقه تمام تمرکز کنید. پس از گذشت این زمان، به وجد می‌آیید و با جریان وظیفه مورد نظر همراه می‌شوید و ابتکار عمل بیشتری از خود نشان می‌دهید.
براساس مطالعات انجام‌شده، افرادی که در جریان کار قرار می‌گیرند و هیجان لازم را به دست می‌آورند، پنج برابر بیش از سایرین دست به ابتکار عمل می‌زنند. زمانی که کار خود را متوقف می‌کنید تا نیم‌نگاهی به اخبار روز در فیس‌بوک و اینستاگرام بیندازید یا نتایج تیم محبوب خود را مشاهده کنید، خود را از جریان کار خارج می‌کنید.
این بدان معناست که شما مجدداً به پانزده دقیقه برای بازیابی تمرکز خود و جاری‌شدن در جریان کار نیاز خواهید داشت. اگر در طول روز به دفعات از جریان کار خارج شده و مجدد به کار بازگردید، دیگر چیزی از روند انجام کار متوجه نخواهید شد.

۳٫ چک‌کردن گوشی تلفن در حین مکالمه

هیچ‌چیز مانند دریافت پیامک در حین مکالمه یا انداختن نیم‌نگاهی به گوشی تلفن نمی‌تواند طبع گوینده را کور کند. زمانی که در گفت‌وگویی شرکت می‌کنید، باید تمام حواس خود را به صحبت‌های طرف مقابل معطوف کنید. فقط زمانی که در گفت‌وگو حضوری فعال داشته باشید متوجه مفید‌بودن و لذت‌بخش‌بودن آن خواهید شد.

۴٫ دریافت زنگ هشدارهای متعدد

باز گذاشتن صدای زنگ هشدارهای متعدد عادت بد و قاتل ابتکار عمل فرد است. مطالعات نشان می‌دهند چک‌کردن گوشی بعد از شنیدن صدای پیامک یا ایمیل می‌تواند نوآوری و ابتکار فرد را به‌شدت کاهش دهد. شاید ازنظر شما دریافت پیام‌های متعدد از گوشی یا ایمیل نشان‌دهنده بازدهی خوب باشد، اما این موضوع حقیقت ندارد.
به‌جای آنکه با فرمان زنگ هشدار گوشی خود دست از کار بردارید، بهتر است تمام پیام‌ها و ایمیل‌های خود را در زمان مشخصی مشاهده کنید. شما حتی می‌توانید هر ساعت پاسخ ایمیل‌ها و پیام‌های خود را ارسال کنید. این روش به‌عنوان روشی برای ارتقای ابتکار عمل افراد به اثبات رسیده است.

۵٫ عادت بد «بله گفتن» وقتی که باید «نه» بگویید

براساس تحقیقاتی که در دانشگاه کالیفرنیا به انجام رسیده، هر اندازه «نه گفتن» برای شما سخت‌تر باشد، بیشتر در معرض استرس، آسیب و افسردگی قرار خواهید گرفت. تمام این مسائل می‌توانند موجب تحلیل خویشتن‌داری فرد شوند.
درنتیجه توانایی «نه گفتن» برای بسیاری از افراد نوعی چالش خویشتن‌داری محسوب می‌شود. «نه» واژه‌ای بسیار قدرتمند است و شما نباید از به‌کار‌بردن آن واهمه داشته باشید. زمانی که به «نه گفتن» نیاز باشد، افرادی که از هوش هیجانی و احساسی بیشتری برخوردارند باید از عادت بد به‌کار‌بردن عباراتی مانند «فکر نمی‌کنم بتوانم» یا «مطمئن نیستم» اجتناب کنند.
نه گفتن به تعهدات جدید، در واقع نوعی احترام به تعهدات فعلی شما خواهد. شما می‌توانید با گفتن «نه» به تعهدات جدید، مسئولیت فعلی خود را با موفقیت به پایان برسانید. به خودتان یادآوری کنید که نه گفتن نشان‌دهنده خویشتن‌داری شماست و این کار می‌تواند خویشتن‌داری شما را تقویت کرده و تعهدات فعلی شما را از هرگونه گزند و اثر مخربی حفظ کند.

۶٫ عادت بد فکرکردن به آدم‌های مخرب

در اطراف شما همواره افرادی حضور دارند که به‌نوعی روحیه شما را خراب کنند و حال خوب شما را از بین ببرند. هر زمان که متوجه شدید فکرتان درگیر همکار یا شخصی شده است که اعصاب شما را بر هم می‌زند، به حضور افراد شایسته در زندگی‌تان بیندیشید.
انسان‌های زیادی در دنیای اطراف شما وجود دارند که شایسته توجه شما هستند. به این ترتیب شما هرگز حاضر نخواهید شد فکر خود را مشغول افراد بی‌اهمیت کنید؛ چراکه همواره انسان‌های ارزشمندی در زندگی شما وجود دارند.

۷٫ عادت بد انجام هم‌زمان چندین کار در هنگام مذاکرات و جلسات 

هرگز نباید کاری را بدون تمرکز کامل به انجام برسانید. این موضوع در هنگام برگزاری جلسات از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر جلسه‌ای برای شما ارزشمند نیست، نباید در آن حضور داشته باشید. اگر جلسه برای شما ارزشمند است، باید تا جای ممکن از جلسه برگزار‌شده استفاده ببرید. عادت بد انجام هم‌زمان چندین کار در زمان جلسات این احساس را به دیگران منتقل می‌کند که شما از تمام افراد حاضر در جلسه مهم‌تر هستید.

۸٫ عادت بد غیبت و شایعه‌پراکنی

غیبت و شایعه‌پراکنی در واقع لذت‌بردن از نگون‌بختی فردی دیگر است. شاید در وهله اول خزیدن زیر پوست زندگی شخصی یا حرفه‌ای شخصی دیگر سرگرم‌کننده به نظر برسد، اما با گذشت زمان این کار شما را خسته می‌کند و باعث می‌شود از خودتان منزجر شوید یا حتی ممکن است با این عادت بد به شخص دیگری آسیب برسانید. فراموش نکنید که در دنیای اطراف شما زیبایی‌های بسیاری وجود دارد. می‌توانید به‌جای اتلاف وقت برای صحبت‌کردن درباره ناکامی‌های دیگران، نکات زیادی را از اطرافیان خود بیاموزید.
به گفته النو روزولت: «مغزهای بزرگ درباره ایده‌ها مباحثه می‌کنند، مغز‌های متوسط حوادث و اتفاقات را دنبال می‌کنند و مغزهای کوچک درگیر افراد می‌شوند.»

۹٫ انتظار برای دست به کار شدن تا زمانی که از موفقیت اطمینان حاصل کنید

اکثر نویسندگان بزرگ ساعت‌ها برای رسیدن به ایده‌ای خوب زمان صرف می‌کنند تا شخصیت داستان و سبک روایت داستان را انتخاب کنند. آن‌ها ساعت‌ها و ساعت‌ها وقت صرف می‌کنند و صفحات بسیاری را می‌نویسند.
حجم زیادی از این نوشته‌ها در کتاب نهایی جایی نخواهد داشت. نویسندگان به‌خوبی می‌دانند که ایده برای آنکه منسجم و پخته شود، به زمان نیاز دارد. ما انسان‌ها تمایل داریم که در زمان آغاز به کار، دست از کار برداریم؛ چراکه می‌دانیم ایده‌ای که در سر داریم به اندازه کافی عالی نیست و نتیجه نهایی به اندازه کافی خوب نخواهد بود. اما اگر هرگز دست به کار نشوید، چگونه می‌توانید به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید؟
ایده شما به زمان نیاز خواهد داشت تا گسترش داده شود و ارتقا پیدا کند. به گفته نویسندگان معروف، بهتر است ایدئال‌گرایی را به‌کلی کنار بگذارید. شما هم می‌توانید در ادامه، صفحه‌ای را که نمی‌پسندید تغییر دهید، اما نمی‌توانید در صفحه سفید تغییری به وجود آورید.

۱۰٫ عادت بد مقایسه خود با دیگران

زمانی که فقط از مقایسه خود با دیگران احساس رضایت خاطر و آرامش به دست آورید، دیگر ضامن شادکامی خود نخواهید بود. زمانی که از انجام کاری احساس رضایت می‌کنید، به شخص دیگری اجازه ندهید با نظریات و تعریف‌های خود احساس لذت شما را از بین ببرد. درست است که بی‌تفاوتی به نظریات سایر افراد غیرممکن است، اما شما نیازی به مقایسه خود با دیگران ندارید.
شما می‌توانید نظریات دیگران را همچون چاشنی اندکی بپذیرید. به این ترتیب دیگر افکار و اعمال دیگران برای شما اهمیتی نخواهند داشت؛ چراکه ارزش شخصی شما بسیار گران‌بهاتر از اعمال و افکار سایرین است. صرف‌نظر از طرز فکر دیگران درباره شما، یک چیز ثابت است و آن اینکه شما هرگز به آن اندازه که دیگران می‌گویند خوب یا بد نیستید.
شما می‌توانید با افزایش خویشتن‌داری عادات بد خود را کنار بگذارید. به این ترتیب در آن واحد هم خویشتن‌داری خود را تقویت می‌کنید و هم عادات بدتان را کنار می‌گذارید.

عادت‌های صبحگاهی که روزتان را پربارتر خواهد کرد

کسی را سراغ ندارم که از افزایش انرژی و خویشتن‌داری خود استقبال نکند. آخرین یافته‌های محققان دانشگاه ناتینگهام نشان می‌دهد که در ۸۳درصد تحقیقات انجام‌شده، انرژی و خویشتن‌داری، روند آغازکردن روز را برای شما متحول خواهند کرد.
محققان به این نتیجه رسیده‌اند که خویشتن‌داری و انرژی نه‌تنها به‌شدت به یکدیگر مرتبط هستند، بلکه همچون منبع محدودی از انرژی در طول روز به یاری فرد می‌آیند. البته ما عموماً متوجه تأثیر آن‌ها نخواهیم شد.
اما در طول روز از میزان انرژی و خویشتن‌داری ما کم می‌شود یا با پایین‌آمدن میزان خویشتن‌داری، احساس خستگی می‌کنیم و انجام وظایف برایمان به‌مراتب مشکل‌تر خواهد شد.
اتمام خویشتن‌داری فرد می‌تواند از ابتکار بازدهی فرد بکاهد. به همین دلیل ساعات آغازین روز که میزان خویشتن‌داری در فرد بالاتر است، نقش بسیار مهمی در بازدهی فرد در تمام روز خواهند داشت.
مسئله فقط استفاده از ساعات آغازین روز برای کارکردن نیست، بلکه موضوع انتخاب فعالیت مناسبی برای ساعات اولیه روز است. این کار باید به نحوی انجام شود که انرژی و خویشتن‌داری مورد نیاز شما را در طول روز فراهم کند.
استیو جابز می‌گوید: «در طول تمام ۳۳ سال گذشته، هر روز صبح در مقابل آینه ایستاده و از خود پرسیده‌ام: اگر امروز روز آخر زندگی من بود، باز هم می‌خواستم همین کاری که می‌خواهم امروز انجام دهم را انجام دهم؟ زمانی که برای روزهای متمادی پاسخ من به این سؤال نه بود، می‌فهمیدم که باید تغییری در زندگی خود به وجود آورم.»
تحقیقات به‌عمل‌آمده در دانشگاه ناتینگهام به من آموخت که چگونه می‌توانم با انجام فعالیت‌های متفاوتی روز خود را به‌گونه‌ای شروع کنم که برای ادامه روز انرژی بیشتری داشته باشم.
فرقی نمی‌کند ذاتاً فردی باشید که پس از بیدارشدن، هوشیار است و بازدهی بسیاری دارد یا شخصی که مانند زامبی‌ها از خواب برمی‌خیزد. در هر صورت نکاتی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد روند شروع روز شما را متحول کرده و میزان انرژی و خویشتن‌داری شما در طول را افزایش می‌دهد.

۱٫ روز خود را با ورزش شروع کنید

محققان دانشگاه بریستول به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که در روز‌های کاری ورزش می‌کنند از انرژی بیشتری برخوردار هستند. از این گذشته این افراد با مثبت‌اندیشی و پرهیز از عادت بد به جهان اطراف خود می‌نگرند. این دو خصیصه، در انجام بهینه وظایف تأثیر بسزایی دارند.
فقط ده دقیقه ورزش در ساعات اولیه روز می‌تواند سطح انرژی شما برای ادامه روز را به‌شدت افزایش دهد؛ چراکه این کار موجب ترشح گاما آمینو بوتیریک اسید می‌شود. این ماده هوشیاری فرد را افزایش می‌دهد. با قراردادن ورزش در ساعات اولیه روز، میزان انرژی و خویشتن‌داری خود را افزایش می‌دهید و مطمئن می‌شوید که زمان کافی برای انجام ورزش روزانه را در اختیار دارید.

۲٫ ابتدا کمی آب ‌لیمو بخورید

در صورتی که به محض بیدارشدن از خواب آب‌ لیمو بنوشید، انرژی ذهنی و جسمی شما به‌شدت افزایش پیدا خواهد کرد. لیمو انرژی مورد نیاز برای ادامه روز را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ زیرا این ماده میزان سوخت‌و‌ساز و جذب مواد غذایی را در معده افزایش می‌دهد. شما باید در آغاز روز و با معده خالی کمی آب‌ لیمو بنوشید. حدود ۱۵تا۳۰ دقیقه پس از خوردن آب لیمو، نباید چیزی بخورید. در این بازه می‌توانید کمی ورزش کنید.
لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. این میوه سرشار از پتاسیم، ویتامین سی و آنتی‌اکسیدان‌هاست. اگر کمتر از ۶۸ کیلوگرم وزن دارید، آب نصف یک لیمو برای شما کافی خواهد بود. در صورتی که بیش از ۶۸ کیلوگرم وزن دارید، آب یک لیموی کامل برای شما مناسب است. آب لیمو را با آب مخلوط کرده و سپس بنوشید. هرگز آب لیمو را به‌تنهایی ننوشید؛ چراکه این عمل به دندان‌های شما آسیب می‌رساند.

۳٫ تا زمان صرف صبحانه به هیچ صفحه نمایشی نگاه نکنید

زمانی که این عادت بد را دارید و بلافاصله به سراغ چک‌کردن ایمیل‌ها، پیام‌ها و فیس‌بوک خود می‌روید، انرژی سرشار صبحگاه خود را صرف زندگی آدم‌های دیگر خواهید کرد. بهتر است این زمان ارزشمند را صرف انجام کار آرامش‌بخش‌تری کنید
استفاده از وسایل الکترونیکی تأثیرات منفی روی انرژی شما خواهند گذاشت. این روشی عجولانه برای شروع روز است. ورزش‌کردن، انجام تمرینات مدیتیشن، حتی تماشای پرواز پرندگان از پنجره، روش‌های بسیار مناسبی برای شروع روز هستند.

۴٫ درست و حسابی صبحانه بخورید

خوردن هر چیزی به‌عنوان صبحانه می‌تواند شما را از سایر افراد متمایز کند. افرادی که صبحانه می‌خوردند، در مقایسه با دیگران کمتر چاقی می‌شوند و میزان قند خون این افراد در حد مطلوبی قرار دارد. از این گذشته، این افراد در طول روز کمتر احساس گرسنگی می‌کنند.
تمام نکاتی که گفته‌شده، فقط اشاره‌ای به آمارهای موجود است. اما زمانی که شما صبحانه‌ای مقوی را برای شروع روز خود در نظر می‌گیرید، میزان انرژی روزانه خود را به‌مراتب افزایش می‌دهید. حافظه کوتاه‌مدت با استفاده از یک صبحانه مقوی بهبود پیدا می‌کند، تمرکز شما افزایش می‌یابد و شما قادر به تمرکز برای بازه‌ای طولانی خواهید بود.

۵٫ اهداف روزانه خود را مشخص کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن هدفی ملموس و واقعی می‌تواند اعتماد‌به‌نفس و حس اعتماد‌به‌نفس فرد را ارتقا ببخشد. درنظرگرفتن هدفی برای فعالیت‌های روزانه، جریان حرکت کارهای شما را تنظیم می‌کند. شما باید اهداف خود را به‌صورت جزئی تقسیم‌بندی کنید. به این ترتیب می‌توانید اهداف قابل تحققی را برای گام‌های خود در نظر بگیرید.
اهداف گنگ و نامفهومی مانند «می‌خواهم امروز مقاله‌ام را به پایان برسانم» زیان‌آور خواهند بود؛ چراکه نحوه دستیابی به این هدف را ذکر نکرده‌اید. اگر بخواهیم همان هدف را به شکل کاربردی‌تری بیان کنیم، باید بگوییم: «می‌خواهم مقاله‌ام را به پایان برسانم.
برای این کار باید نگارش سه بخش مقاله را به پایان برسانم و برای نگارش هر مقاله فقط نیم ساعت زمان در اختیار دارم.» به این ترتیب فقط هدف خود را مشخص نکرده‌اید، بلکه راه دستیابی به این هدف را نیز تعیین کرده‌اید.
شما باید صبح خود را از منزل شروع کنید؛ اما این فقط نیمی از راه خواهد بود. باید حال و هوای خود را در هنگام ورود به دفتر کار حفظ کنید. در غیر این صورت ضرب‌آهنگ خوب صبحگاه خود را از دست خواهید داد. برای حفظ انرژی خود در هنگام ورود به دفتر کار به این نکات توجه داشته باشید:

۱. برای شروع، میز کار خود را مرتب کنید

این عمل در هنگام ورود به محل کار رضایت‌بخش است و میزان تمرکز شما را به‌شدت افزایش می‌دهد. براساس مطالعات انجام‌شده در دانشگاه پرینستون، افرادی که در فضاهای تمیز و پاکیزه مشغول به کار هستند، از کسانی که در فضاهای به‌هم‌ریخته کار می‌کنند کارآمدتر هستند و بازدهی بیشتری دارند؛ چراکه آشفتگی در محل کار می‌تواند تمرکز فرد را به‌کلی برهم بزند. درحقیقت، تأثیرات مخرب کارکردن در فضای آشفته، مانند انجام هم‌زمان چند کار است.

۲. تا زمانی که سه قورباغه خود را نخورده‌اید، هیچ ایمیلی را باز نکنید

«خوردن قورباغه» می‌تواند یکی از بهترین راه‌های به‌تعویق‌انداختن چک‌کردن ایمیل باشد. افرادی که بازدهی بسیاری دارند، به‌خوبی می‌دانند که خوردن قورباغه در ابتدای روز تا چه اندازه اهمیت دارد. به عبارت دیگر، شما باید در ساعات اولیه روز کاری که به تمرکز زیادی نیاز دارد و به آن علاقه ندارید انجام دهید. شما باید این کار را در کمترین زمان ممکن به پایان برسانید؛
از‌این‌رو ایده خوردن سه قورباغه قبل از چک‌کردن ایمیل ایده مناسبی است؛ چراکه ایمیل، فیس‌بوک و… به‌شدت حواس فرد را پرت می‌کند و انرژی ارزشمند ذهنی فرد را به هدر می‌دهد.
مارک تواین می‌گوید: «اول صبح یک قورباغه زنده را قورت بدهید و مطمئن باشید که تا پایان روز اتفاق بدتری برای شما روی نخواهد داد.»

۳. زمانی را برای تهیه فهرستی از کارهای خود در نظر بگیرید و پیشرفت خود در راه رسیدن به اهدافتان را زیر نظر داشته باشید

اگر اهدافتان را در طول روز زیر نظر نداشته باشید، تعیین هدف در ساعات اولیه روز هیچ ارزشی نخواهد داشت. شما باید با نگاهی منتقدانه، اقداماتی که انجام داده‌اید در نظر بگیرید. اگر متوجه شدید که از زمان‌بندی عقب مانده‌اید یا کاری را به‌درستی به انجام نرسانده‌اید، باید اقداماتتان را با اهدافتان انطباق دهید و اخلاق حرفه‌ای خود را تغییر دهید تا بتوانید به‌خوبی ادامه روز را سپری کنید.

۴. جلسات صبحگاهی را طبق برنامه برگزار کنید

جلسات صبحگاهی زمان زیادی را تلف می‌کنند. این جلسات می‌توانند زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص دهند. افرادی که جلسات خود را در ساعات اولیه صبح برگزار می‌کنند می‌دانند که اگر کنترل جلسه را در دست نگیرند، جلسه برای ساعت‌های طولانی ادامه خواهد داشت؛ ازاین‌رو، این افراد تمام کارکنان را در جریان زمان آغاز جلسه قرار می‌دهند.
به این صورت، محدودیتی برای زمان جلسه به وجود می‌آید و افراد با تمرکز و کارایی بیشتری در جلسات شرکت خواهند کرد. به همین دلیل باید جلسات را در زمان مشخصی برگزار کنید تا برنامه روزانه شما به‌درستی پیاده شود و دچار عادت بد نشوید.

۵. چند کار را هم‌زمان انجام ندهید

انجام چند وظیفه در هنگام صبح، آن هم زمانی که وظایف زیادی در دست انجام دارید، انرژی زیادی را از شما می‌گیرد. شما در آغاز روز انرژی فراوانی دارید، به همین دلیل عادت بد انجام چند کار هم‌زمان، کار چندان سختی به شمار نمی‌آید.
اما نباید وسوسه شوید؛ چراکه چنین اقدامی شما را در انجام کارهای دیگر روز به عقب می‌اندازد. تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه استنفورد نشان داده‌اند که انجام چند کار هم‌زمان، بازدهی کمتری در مقایسه با انجام یک کار خواهد داشت. براساس تحقیقات انجام‌شده، افرادی که در معرض اطلاعات الکترونیکی فراوانی قرار دارند، از تمرکز پایین‌تری برخوردار بوده و در بازیابی اطلاعات با مشکلاتی روبه‌رو هستند.
این افراد که خود را در معرض بمباران‌های اطلاعاتی قرار می‌دهند، توانایی کمتری در به‌یاد‌آوردن مسائل دارند. به‌علاوه توانایی انتقال از کاری به کار دیگر نیز برای این افراد مشکل خواهد بود. اما افرادی که هر بار یک مسئولیت را به انجام می‌رسانند، از تمرکز و بازدهی بیشتری برخوردار هستند.
پس تکلیف افرادی که توانایی انجام چندین کار در یک زمان را دارند چه می‌شود؟ محققان دانشگاه استنفورد افراد را براساس میزان علاقه‌مندی به انجام چند وظیفه در یک زمان، در گروه‌هایی دسته‌بندی کردند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که افرادی که با انجام چند وظیفه به‌طور هم‌زمان مشکلی ندارند و تصور 
می‌کنند کارایی بیشتری نیز از خود بروز می‌دهند، در مقایسه با افرادی که در انجام یک وظیفه خوب عمل می‌کنند، بدتر عمل کرده‌اند.
دلیل این اتفاق هم این است که افرادی که چند کار را در یک زمان انجام می‌دهند، بخش زیادی از انرژی خود را صرف طبقه‌بندی کارهای در دست اجرا می‌کنند. آن‌ها باید اطلاعات کاذب را کنار گذاشته و به همین دلیل در انتقال از کاری به کار دیگر، سرعت کمتری دارند.
انجام چند کار در یک زمان، کیفیت ارائه کارها را پایین می‌آورد؛ چراکه مغز انسان در هر لحظه می‌تواند تمام حواس خود را فقط روی یک موضوع معطوف کند. زمانی که تلاش می‌کنید دو کار را هم‌زمان به انجام برسانید، در واقع مغز خود را در شرایط سختی قرار داده‌اید؛ چراکه مغز نمی‌تواند هر دو مسئولیت را در زمان مقرر به انجام برساند.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده