برند، ۷ نکته کلیدی که ایمیل های فروشتان را خواندنی می کند





ایمیل فروش نوشته‌ای است که برای کمک به فروش یک محصول به کار می‌رود درنتیجه باید قانع‌کننده باشد. آیا متن شما باید کوتاه و مختصر باشد؟ بله. آیا باید واضح و روشن باشد؟ قطعاً. وضوح و قابل‌هضم بودن متن بسیار اهمیت دارد؛ اما با وجود روشن بودن و مختصر بودن متن، اگر خوانندگان خود را ترغیب به خرید نکند هنوز هم شکست خورده محسوب می‌شود.
یک ایمیل فروش قانع‌کننده، مخاطبین هدف خود را شیفته و آن‌ها را وادار به خرید کردن می‌کند.

چگونه ایمیل فروش قانع‌کننده‌ای بنویسیم؟

به کار بردن نکته‌های زیر زمان و تفکر می‌خواهد اما این تلاش شما قطعاً ارزشمند خواهد بود.

۱٫ بازار هدف خود را بشناسید

ماهیگیران بر اساس ماهی که قصد دارند صید کنند طعمه‌ی خود را تغییر می‌دهند. مثلاً آن‌ها می‌دانند که ماهی بأس کرم‌های خاکی دوست دارد، ماهی کول کپور عاشق ذرت است، آفتاب ماهی هم با طعمه‌های لاستیکی به دام می‌افتد.
همچنین ماهیگیران بر اساس زمان، شرایط آب و فصل، روش صید خود را عوض می‌کنند. آن‌ها اطلاعاتی در مورد ماهی‌ها و محیط زندگی آن‌ها جمع‌آوری می‌کنند و در نهایت از یادگیری‌های خود برای ماهیگیری استفاده می‌کنند.
بازاریابان در بازاریابی خود نیز به‌طور مشابه عمل می‌کنند، آن‌ها در مورد مشتریان هدف خود قبل از ارسال پیامشان به آن‌ها، اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند. آن‌ها با کشف نیازهای مشتریان و ارائه محصول مناسب با آن فروش خود را چند برابر می‌کنند.
به منظور جمع‌آوری اطلاعات از بازار هدف خود می‌توانید پرسشنامه‌ای تهیه کنید، می‌توانید یک نظرسنجی آنلاین انجام دهید و میزان زیادی اطلاعات ارزشمند را گردآوری کنید، سپس می‌توانید برای جلب توجه مشتریان از آن‌ها استفاده کنید.

۲٫ در ایمیل فروش از روانشناسی بهره بگیرید

کاری کنید مشتریان احتمالی شما احساس خاص بودن کنند. به آن‌ها بگویید آن‌ها به‌طور تصادفی انتخاب شده‌اند تا پیشنهاد شما را دریافت کنند. آن‌ها را تفکیک کنید…؛ اما با روشی مناسب. در آن‌ها احساس مهم بودن ایجاد کنید. مردم عاشق مهم بودن هستند.
در واقع عزت‌نفس در رأس هرم مازلو قرار دارد. این امر نشان می‌دهد چقدر احساس مهم بودن برای مردم اهمیت دارد و این نیازی است که بازاریابان برای سالیان سال از آن برای فروختن محصولاتشان استفاده کرده‌اند.
رابرت روزنتال در مقاله‌ای در مجله Fast Company توجه ما را به این شعار نیروی دریایی آمریکا «The Few, The Proud (تعداد کم، افتخار زیاد) و این شعار شرکت خدمات مالی آمریکایی امریکن اکسپرس ‌Membership has its privileges» (عضویت، مزیت‌های خود را دارد) جلب می‌کند.
افرادی که در گوگل با کارت عضویت انحصاری بازی می‌کنند، زمانی که ورژن بتای گوگل پلاس راه‌اندازی شد مسئولان گوگل هیجانی ایجاد کردند و تنها چند کاربر برگزیده را برای ایجاد پروفایل دعوت کردند. تیم بازاریابی گوگل تلاش نمی‌کند تا منطقی باشد بلکه سعی دارند میل و اشتیاق ناگهانی ایجاد کنند.

۳٫ ایمیل فروش را مهیج کنید

مردم با منطقشان خرید نمی‌کنند. آن‌ها با احساساتشان خرید می‌کنند این واقعیت توضیح می‌دهد که چرا تبلیغات خوب باعث می‌شود ما بخندیم، گریه کنیم و یا فوراً برای خرید محصولی اقدام کنیم.
برای مثال کمپین «زیبایی واقعی» داو (Dove) بسیار قدرتمند بود و افکار را تحریک کرد. این کمپین برای بیش از یک دهه فعال بود و در میان میلیون‌ها زن طنین‌انداز شد که از پیام آن احساس قدرت می‌کردند: 
شما با آرایش خود معنا پیدا نمی‌کنید.
(و زمانی که آن کمپین دیگر در مردم تمایلی برای خرید صابون داو ایجاد نکرد، آن‌ها را به سمت دیدگاه اجتماعی جدیدی که دستاورد کاملاً جداگانه دارد هدایت کردند.)

۴٫ در ایمیل فروش قیاس‌ها و استعاره‌ها را ترسیم کنید

ایمیل فروش گیج‌کننده و یا بی‌معنی به ندرت قانع‌کننده است، به این دلیل که مردم زیاد به آنچه ارزشمند نمی‌دانند توجه نمی‌کنند. به‌عنوان نویسنده‌ی آگهی‌های تجاری و مطالب تبلیغاتی، کار شما در درجه نخست و پیش از هر چیزی فهمیدن ارزش چیزی است که می‌فروشید و سپس آن را در قالب کلمات واضح، مختصر و قانع‌کننده قرار دهید.
دومی تقریباً همیشه انجامش سخت‌تر است و اگر در نوشتن متن آگهی تجاری تازه‌کار هستید، تقریباً انجام آن غیرممکن است مثلاً درحالی‌که دستکش هاکی پوشیده‌اید سوزن نخ کنید. این همان‌جایی است که قیاس‌ها و استعاره‌ها می‌توانند به ما کمک کنند.
در اینجا تعدادی مثال از شعارهای استعاره‌ای از ‌Houston chronicle‌ آورده‌ایم:
  • تراپیکانا: «تشعشع روزانه نور آفتاب.»
  •  پاپ کورن اصل ورتر: «چیزی است که طعم آسایش می‌دهد.»
  •  برگر کینگ: «مرغ چاپلوس»
دیدید چگونه این برندها دو مفهوم کاملاً متفاوت را برای بیان داستان و ایجاد یک تصویر با یکدیگر ادغام می‌کنند؟ می‌توانید این کار را در نوشتن متن خود نیز انجام دهید. تا زمانی داستانی که تعریف می‌کنید با تصویری که ایجاد می‌کنید منطقی باشد، آن‌وقت دیگر پیش‌پاافتاده و مبتذل نیست و قطعاً موفق خواهد بود.

۵٫ در ایمیل فروش از کلمات گمراه‌کننده اجتناب کنید

کلمات گمراه‌کننده توسط افرادی به کار می‌روند که می‌خواهند اظهاراتشان از قابلیت انکار کردن را داشته باشد. برای مثال:
  •  «کرم دست ویوا با خشکی دست مبارزه می‌کند.» (ممکن است پیروز نشوید.)
  •  «با «تیک‌اندلاش» ریزش موی خود را کاهش دهید.» (آن را درمان نخواهید کرد.)
  • «اجاره از کمترین هزینه …» (احتمالاً قصد دارید بیشتر هزینه کنید.)
این کلمات گمراه‌کننده نام‌گذاری شده‌اند با الهام از روش تخم‌مرغ خوردن بچه‌های کوچک خود: سوراخی کوچک در تخم‌مرغ ایجاد کرده و محتویات آن را می‌مکند و تخم‌مرغ را ظاهراً دست نخورده اما به‌هرحال تقریباً خالی باقی می‌گذارند. آیا هرگز تخم‌مرغ خالی نگه داشته‌اید؟ شکننده و ظریف است، درست است؟ با کمترین فشار از هم فرومی‌پاشد.
آیا می‌خواهید متن شما این‌گونه باشد؟ ضعیف مانند مورچه‌هایی که در چاله‌ی آبی شناور هستند؟ البته که نه. درنتیجه تا می‌توانید از کلمات گمراه‌کننده اجتناب کنید. نوشته شما باید قوی‌تر، معتبرتر و قانع‌کننده‌تر باشد.

۶٫ در ایمیل فروش فوریت ایجاد کنید

هرچقدر از نظر فیزیکی آرامش و راحتی بیشتری داشته باشیم، تمایل کمتری به حرکت خواهیم داشت. هیچ‌کس نیست که روی مبلمان La-Z-Boys موردعلاقه خود لم دهد، پاهای خود را بالا بگذارد و آبجو بخورد و بگوید نمی‌توانم صبر کنم تا از جای خود برخیزم. نه. مردم دوست ندارند تا وقتی‌که در وضعیت راحتی هستند از جای خود تکان بخورند.
این امر در مورد مردمی با ذهن آرام نیز صدق می‌کند. درنتیجه اگر متن شما به خوانندگان بگوید که پیشنهاد شما همیشه آنجا خواهد بود، آن‌وقت آن‌ها قبل از تصمیم‌گیری صبر می‌کنند، گزینه‌های خود را در نظر می‌گیرند و مزایا و معایب آن را سبک و سنگین می‌کنند و در نهایت احتمالاً اصلاً کاری انجام نمی‌دهند زیرا شما به آن‌ها این فرصت را داده‌اید که خودشان را برای نخریدن محصول شما مجاب کنند.
دفعه بعد در ایمیل فروش فوریت ایجاد کنید. ان از شگردهای ایمیل مارکتینگ است. از جملاتی مانند «این پیشنهاد فردا به پایان می‌رسد»، «آخرین فرصت» و یا «این پس‌اندازها تا ابد دوام نخواهند داشت» و یا «تنها تعداد کمی صندلی باقی مانده است» و یا «موجودی‌ها محدود هستند» استفاده کنید.
نکته اینجاست که کاری کنید مشتری احتمالی شما نسبت به انتظار احساس ناراحتی کند. هر چه قدر عجیب‌تر به نظر برسد، آن‌ها را بیشتر معذب می‌کند و احتمال اینکه آن‌ها اقدام به خرید کنند بیشتر است.

۷٫ اقدام به عمل خود را سازمان دهید

اگر برنج قهوه‌ای بیشتری در رستوران می‌خواهید، تنها درخواست کنید.
اگر بجای اسکناس ۱۰ دلاری دو سکه ۵۰ سنتی تکی می‌خواهید، جلو رفته و درخواست کنید.
وقتی به شخص مورد علاقه خود نگاه می‌کنید و همه‌چیز رنگی می‌شود و می‌خواهید با او زندگی خود را سپری کنید، درخواست کنید. از او درخواست کنید گام‌های بعدی را با شما بردارد و شاید او لبخند زده و بگوید بله.
اما باید درخواست کنید. چه در رستوران باشید چه در صف فروشگاه مواد غذایی و یا عاشق باشید، اگر چیزی را می‌خواهید باید برای آن درخواست کنید. چرا متن تبلیغاتی باید متفاوت باشد؟ به همین دلیل است که CTA یا فراخوانی به عمل تا زمانی که به خوبی اجرا شود، یکی از قانع‌کننده‌ترین عناصری است که متن تبلیغاتی شما می‌تواند داشته باشد.
سعی کنید فراخوانی به عمل شما ساده و قدرتمند، خلاق و صریح باشد. مهم‌تر از همه اطمینان حاصل کنید که با مخاطبین خود بازی می‌کنید برای مثال:
اگر با ایمیل فروش به دنبال مخاطبین سرویس ابری SaaS هستید پس به آن‌ها بگویید «اکنون نسخه آزمایشی رایگان خود را امتحان کنید».
اگر می‌دانید که مشتری هدف شما کنجکاو است پس به آن‌ها بگویید «ببینید چگونه کار می‌کند».

آیا قصد دارید همه را مجاب به خرید کنید؟

شما نمی‌توانید همه را به خرید کردن مجاب کنید اما نگذارید این موضوع شما را اذیت کند. نوشتن متن آگهی‌های تجاری مانند هر مهارت دیگری با تمرین بهبود می‌یابد. پس به شکست خوردن ادامه دهید. به کوبیدن انگشتان پای خود بر روی موانع ادامه دهید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده