مشتریان B2B و پنج اشتباه اساسی سایت‌های B2B






مشتریان B2B چه کسانی هستند؟ امروزه در زمینه بازاریابی B2B میلیون‌ها وب‌سایت‌ وجود دارد، اما همه آن‌ها به اندازه کافی کارآمد نیستند. اغلب هدف از ایجاد وب‌سایت مشتریان B2B ارتباط با مخاطبان و تبدیل آن‌ها از بازدیدکنندگان منفعل به مشتریان فعال است.
اما چرا ارتباط با مخاطبانی که از وب‌سایت شما دیدن می‌کنند، کار بسیار سختی است؟ اغلب وب‌سایت‌هایB2B به مجموعه‌ای از قوانین پایه پایبند نیستند که موفقیت را تضمین می‌کند. آن‌ها معمولاً هدف اشتباهی را دنبال کرده، مخاطبان خود را فراموش می‌کنند.
باید بدانیم که وب‌سایت مشتریان B2B و تولید محتوای B2B  روشی برای تبلیغ کسب‌وکار شماست، پس در این زمینه باید به موارد بیشتری توجه کنید.

۱٫ شیوه بد داستان تعریف کردن برای مشتریان B2B

تعریف داستان عاملی کلیدی‌ برای موفقیت وب‌سایت شما و البته جنبه‌ای است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. به جای اینکه اعداد، ارقام و اطلاعات زیادی برای مخاطبان خود بیاورید، یک داستان تعریف کنید.
یادتان باشد تعریف هر داستانی به شما کمک نمی‌کند، بلکه منظور من آن دسته داستان‌هاست که آدم خوبی به مبارزه بدی‌ها می‌رود و در پایان با دختر رؤیایی‌اش ازدواج می‌کند.
همه ما داستان‌های خوب را دوست داریم، زیرا این داستان‌ها ما را به یاد کودکی‌مان می‌اندازند. بزرگ‌ترها درست مثل بچه‌ها داستان را دوست دارند. حقیقت این است که ما به راستی به داستان‌ها در زندگی‌مان نیاز داریم.
مطمئن شوید که داستان برند خود را با لحنی دوست‌داشتنی، خنده‌دار و جذاب تعریف کرده‌اید، در این صورت مخاطبان‌تان نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد.
شاید بیاندیشید، خوب، ما که نویسنده نیستم، پس نحوه این کار باید چگونه باشد؟ شما نسخه‌ای بسیار عالی نیاز دارید که از آن استفاده کنید. نسخه‌ای که هم مرتبط و هم جذاب باشد. گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید، اما قبل از اینکه همه را کپی کنید، ابتدا از خودتان بپرسید که در داستان خود به دنبال چه هستید.
شرکت زندسک –تولیدکننده نرم‌افزار‌ نمونه‌ای عالی از چنین رونوشت باکیفیتی را در سایت خود دارد. وب‌سایت این شرکت را بررسی کنید تا منظور من را متوجه شوید. داستان آن‌ها واضح، سرگرم‌کننده و جذاب است که باعث می‌شود کاربر نسبت به محصولات آن‌ها احساس مثبتی داشته باشد.

۲٫ عدم شناسایی مخاطبان و مشتریان B2B 

به این سؤالات فکر کنید: آیا مخاطبان خود را می‌شناسید؟ آیا واقعاً سعی می‌کنید منظورتان را بفهمانید یا فقط از خودتان تعریف می‌کنید؟ همه ما این وضعیت را در زندگی واقعی تجربه کرده‌ایم، افرادی که مشغول لاف در مورد دستاوردهای خود هستند. آن‌ها فراموش می‌کنند در مورد طرف صحبت خود حرف بزنند. چنین شخصی نباشید!
وب‌سایت مشتریان B2B شما نباید مکانی برای لاف زدن باشد، بلکه باید منبعی از اطلاعات مفید باشد که به سادگی و روشن مطالب را بیان می‌کند. لحن، ظاهر، محصولات و خدمات خود را با مخاطبان‌تان وفق دهید.
هیچ‌وقت فراموش نکنید با چه کسی حرف می‌زنید! اشتباه اغلب وب‌سایت‌های B2B را تکرار نکنید. مطالب این سایت‌ها بیشتر به جای آنکه دعوتی جذاب برای گفتگو باشد، شبیه به سخنرانی کسل‌کننده است. این یکی از دلایلی است که سایت‌ها نمی‌توانند مخاطبان را جذب کنند.

۳٫ مشتریان B2B و امکانات اشتراک ناکافی و ناکارآمد

با از میان رفتن موانع اشتراک، پیشنهادها یا ایمیل‌های بازدیدکنندگان در دسترس شما قرار می‌گیرند. امکانات اشتراک ابزار بازاریابی مناسبی برای مخاطبان فعال به شمار می‌رود. مطمئن شوید که امکانات اشتراکی شما این قابلیت را دارد که بازدیدکنندگان به‌راحتی در آن نام‌نویسی کنند، چون به کسب‌وکار شما در طول مسیر کمک خواهد کرد.
شبکه‌های اشتراکی این مزیت را دارند که با مخاطبان مرتبط می‌شوند و آن‌ها از شما اطلاعات تبلیغاتی درخواست می‌کنند. این تکنیک بازاریابی ساده‌، مخاطبان را به مشارکت فعال در توسعه کسب‌وکار شما تشویق می‌کند.
هر وب‌سایت مشتریان B2B موفق لازم است که بخش ویژه یا علامت اختصاصی برای امکانات اشتراک در نظر بگیرد که بازدیدکنندگان به‌راحتی بتوانند به آن دسترسی بیابند و در آن‌ نام‌نویسی کنند.
این واقعیت که بازدیدکنندگان خود در این‌گونه شبکه‌ها نام‌نویسی می‌کنند، بدین معناست که مخاطبان شما واقعاً به خدمات شما اهمیت می‌دهند و فعالیت شما را دنبال می‌کنند. اگر در زمینه چگونگی ارائه امکانات اشتراک مردد هستید، این مهم‌ترین وجهی است که باید بر آن تمرکز کنید.

۴٫ فقدان نسخه متناسب با تلفن همراه

روزانه چقدر با تلفن همراه وب‌گردی می‌کنید؟ طبق گفته محققان، ۵۱ درصد از کاربران اینترنت آمریکا از موبایل خود برای وب‌گردی استفاده می‌کنند و تنها ۴۲ درصد از دسکتاپ سنتی استفاده می‌کنند. آمار روشن است، دنیا به سرعت به سمت تلفن همراه در حال حرکت است و شما هم باید همین کار را بکنید.
با وب‌سایت مشتریان B2B غیر موبایلی، بسیاری از بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهید. آن‌ها در طول راه یا آخر شب به اینترنت دسترسی دارند. این زمان‌های مهم که ما یا خسته یا آماده تماس گرفتن هستیم، به خصوص برای تجارت الکترونیک و رسانه‌های اجتماعی مفید هستند. براساس آمار در این زمان کاربران برای خرید یا درگیر شدن با محتوای سایت‌ها تمایل بیشتری را دارند.
مهم است که رفتار جستجوی مخاطبان خود را در اینترنت درک کنید. ابزارهای بازاریابی دیجیتال بسیاری وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید.
گوگل دو ویژگی را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا بفهمید که مخاطبانتان چطور، کجا و از چه وسیله‌ای به شما می‌رسند. شما باید از گوگل کیورد پلنر و همچنین گوگل وب مستر تولز استفاده کنید و الگوهایی را خواهید یافت که در مخاطبان خود نمود می‌یابند.

۵٫ محتوای تقلیدی یا غیرمتناسب مشتریان B2B 

همه این را می‌دانیم که محتوای ضعیف مخاطبان را سریعاً دور خواهد کرد. خواندن و دنبال کردن یک وب‌سایت B2B کارآمد باید آسان باشد. مخاطبان شما باید به‌سرعت و به آسانی اطلاعات مورد نظرشان را به‌دست بیاورند
جزئیات مهمی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. مطمئن شوید که این جزئیات برای بازدیدکنندگان بار اولی از وب سایت شما به وضوح قابل‌مشاهده هستند. اینها بخش‌های اصلی وب‌سایت شما هستند که باید برای گرفتن مشارکت بیشتر از سوی مخاطب گنجانده شوند. گرچه درج این گزینه‌ها کار سختی نیست، اما بسیاری از وب‌سایت‌های B2B این اطلاعات ضروری را ارائه نمی‌دهند. از جمله این جزئیات موارد زیر هستند:
جزئیات تماس: مخاطبان باید به جزئیات تماس شما دسترسی فوری داشته باشند، بنابراین مطمئن شوید که این بخش به‌وضوح دیده می‌شود و دسترسی به آن آسان است. این امر باید در همه وب‌سایت‌ها رعایت شود، اما به‌خصوص برای وب‌سایت‌های مرتبط با تجارت الکترونیک و بازاریابی آنلاین ضروری‌تر است.
قسمت درباره‌ ما: در این بخش شما به مخاطبان خود در مورد جذاب ترین روایت موفقیت آمیزی که تا به حال شنیده بودند می‌گویید؛ درنتیجه شما باید آن را به یاد ماندنی کنید
بنر پیشنهاد اشتراک: این قسمت را برجسته، واضح و جالب طراحی کنید، زیرا این بخش قسمت اصلی برای پیشنهاد اشتراک است که مخاطبان شما را فعال می‌کند.
اگر می‌خواهید وب‌سایت مشتریان B2B موفقی داشته باشید، به بازدیدکنندگان اجازه دهید تا در مورد طبقه‌بندی‌های مورد علاقه‌شان تصمیم‌گیری کنند و برای همه بخش‌های اصلی یا محصولات شما پیشنهادهای اشتراک بفرستند.
داستان خود را صادقانه تعریف کنید. از سخنان بی‌مورد و نامفهوم تجاری اجتناب کنید و به جای آن بر مخاطبان خود تمرکز کنید. سعی کنید آن‌ها را بشناسید، سپس بنویسید. طراحی کنید و برای آن‌ها بسازید!
وبلاگ دوستانه: در وبلاگ تنها مطالب مرتبط وب‌سایت‌تان را قرار ندهید، بلکه از پست‌های دوستانه، مرتبط و با کیفیت استفاده کنید و با قرار دادن بخش نظرات مخاطبان خود را در روند تهیه وبلاگ شریک کنید. کاربران دوست دارند نظرات خود را بیان کنند و توجه به این نظرات بازدیدکنندگان مردد را به خریداران تبدیل خواهد کرد،
اگر طراحی عالی را مهم‌ترین نکته در هر وب‌سایت B2B موفق در نظر بگیریم، محتوا در رتبه دوم قرار می‌گیرد. از محتوا غفلت نکنید.
اطلاعات لازم را در فرمت جذاب ارائه دهید به‌گونه‌ای که مرور آن راحت باشد. مخاطبان شما قطعاً از شما به خاطر آسان بودن توانایی مرور تشکر خواهند کرد.
تعداد زیادی از امکانات اشتراک را پیشنهاد کنید. مخاطبان خود را از فعالیت خود آگاه کنید. وب‌سایت خود را به روز کنید و مطمئن شوید که از تمام ابزارهای بازاریابی در اختیار خود استفاده می‌کنید تا مخاطبان خود را درگیر کنید. بهینه‌سازی تلفن همراه را فراموش نکنید چون برای موفقیت کسب‌وکار شما بسیار مهم است.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده