برندسازی و ضررهای صرفه‌جویی در آن برای استارتاپ شما/فروش برند تجاری




برندسازی و صرفه‌جویی در آن نه‌تنها مشتریان احتمالی را دور می‌کند بلکه حتی ممکن است به ورشکست شدن شرکت شما در پی کاهش فروش بیانجامد.

برندسازی شما زنده است

حقایق حاکی از این است که آنچه ایجاد کرده‌اید دارای پایه‌ای برای ایستادن، زندگی و نفس کشیدن به‌طور روزمره است. بااینکه این گفته صادقانه به نظر می‌رسد آمار خلاف آن است. طبق تحقیقی توسط طراحی بوپ، ۵۴ درصد مردم به برندسازی‌ها اعتماد نمی‌کنند اما ۶۴ درصد آن‌هایی که اعتماد می‌کنند به دلیل داشتن وجه مشترک با برندسازی موردنظر آن را دنبال کرده یا از آن خرید می‌کنند.
چرا قضیه ازاین‌قرار است؟ چون‌که برند شما اولین برداشت از کار شماست و اگر به‌درستی انجام نشود آخرین آن خواهد بود. برای برخی‌ها بازاریابی مانند سرمایه‌گذاری لوکس است (و در برخی موارد این عین حقیقت است) بااین‌وجود کم‌خرجی در توسعه‌ی برندسازی نه‌تنها به قطع رابطه با مشتریان احتمالی می‌انجامد بلکه در پی کاهش فروش باعث ورشکست شدن شرکت شما خواهد شد. برای اکثر کارآفرینان این سناریو همانند یک کابوس است بنابراین به چندین نکته درباره‌ی اهمیت سرمایه‌گذاری در برندسازی خود خواهیم پرداخت.

داستانی برای گفتن.

با یک قصه یا بیانیه‌ی مأموریت به کار خود جان دهید. واقعیت این است که یافتن قصه‌ای برای برندسازی خود کار چندان آسانی نخواهد بود و یافتن دلیل راه‌اندازی کار خود به تفکر و شک و تردید زیادی نیاز خواهد داشت. علاوه بر این، این عبارت نماد هر بخش یا محتوای شرکت شما خواهد بود و صدای شما را تشکیل خواهد داد.
اگر به Whole Foods نگاهی بیندازیم خواهیم دید که شرکت می‌توانست با ساخت نشانی کلی به جذب مشتری بپردازد اما خرده‌فروش چند ملیتی نیازمند اندازه‌گیری‌های دقیق برای پشتیبانی از معرفی خود به مصرف‌کنندگان است. این برندسازی به توسعه پایه‌ی فروش مواد سالم و مغذی پرداخته و به تمام استراتژی‌های بازاریابی و توسعه‌ی شرکت اطلاع‌رسانی می‌کند. از تجربه‌های آموزنده در مغازه‌ها گرفته تا آگاهی مصرف‌کنندگان نسبت به غذا و توسعه‌ی برندسازی برای مشارکت در اعمال خیریه و پخش غذا میان پناهگاه‌ها (یتیم‌خانه‌ها) و پشتیبانی از فروشنده‌های محلی، Whole Foods قصه برندسازی خود را تنها به‌عنوان شیوه‌ی بازاریابی در نظر نمی‌گیرد اما با تکیه بر پایه و اساس خود به پیشرفت برندسازی کمک می‌کند.
همان‌طور که کیست متریک اشاره می‌کند علم واقعی در آنچه قصه‌ی معتبر تلقی می‌شود، نهفته است که به بخش‌های روابط عصبی یا رابطه‌ی عاطفی که هنگام شنیدن قصه به ما دست می‌دهد، تقسیم می‌شود. هرچند رسیدن به این مرحله به‌تنهایی به‌ویژه در صورت کمبود وقت امکان‌پذیر نخواهد بود.
هرچند قرار دادن اهداف بازاریابی شما در اختیار نمایندگان یا شرکت مشاوره به خودتان بستگی دارد بسیاری از کارها به عهده‌ی شما خواهد بود. کسب ایده از کسی که به دنبال دلیل شروع کارتان باشد و نماد و هدف شما را جویا باشد به سود شما خواهد بود. بسیاری از افراد علاقه‌ی شما را به ساخته‌ی خود درک خواهند کرد بنابراین داشتن شخص ثالث برای اخذ این علاقه و بیان آن برای درک دیگران امری ضروری است.
زیرا با علنی کردن کارتان نماد آن نیز به همه تعلق خواهد گرفت.

برندسازی شما فراتر از یک لوگو است.

یکی از باورهای غلط و رایج میان مبتدیانِ دنیای بازاریابی این است که لوگو و برند مترادف یکدیگرند. باوجوداینکه لوگو از مهم‌ترین دارایی‌های صوری شرکت شماست این تنها شروع کار است. پس‌ازآن لازم است که به برندسازی خود با تجسم ارزش‌های خود از راه شیوه‌های بازاریابی، بهبود محصولات و تجربیات مشتری جان ببخشید. هدف برندسازی شما ارائه‌ی ایده یا حقیقت میان شما و مشتریان شماست و این حقیقت باید به ویژگی‌های کار شما نفوذ کند. رابطه مشترک شما را به سمت مأموریت خاصی می‌کشاند که با انتخاب لوگوی کم‌هزینه با این هدف که بعدها آن را اصلاح خواهید کرد از توجه به آن باز خواهید ماند.
لوگوی شما نماد ویژگی‌های شرکت شما و نحوه‌ی تغییر جهان توسط آن است. برای مثال لوگوی Food Whole را در نظر بگیرید بسیاری از مصرف‌کنندگان در هر بازار بزرگی در سراسر کشور نه‌تنها فونت سبز رنگ Whole Food را تشخیص می‌دهند بلکه مصرف‌کنندگان جدید نیز بی‌درنگ با توجه به اشاره‌ی لوگو به میوه و غذای طبیعی آن را تشخیص خواهند داد.
می‌توان لوگوها با کیفیت بسیاری را از مکان‌های مختلف بدون پرداخت هزینه‌های هنگفت دریافت کرد (به شما پیشنهاد می‌شود به وب‌سایت Deluxe مراجعه کنید). به خاطر بسپارید که لوگوی شما در هر جایی که شرکت شما واقع باشد وجود خواهد داشت پس آن را ارزشمند بدانید. علاوه بر این اگر این کار به‌درستی انجام شود لوگو هدف برندسازی شما را بدون سخن گفتن بازگویی خواهد کرد. پس از ساختن لوگو چه‌ کار باید کرد؟
 

به حرف مردم گوش دهید.

چگونگی ارتباط برندسازی شما با جهان خارجی موفقیت شرکت شما را به‌طور چشمگیری رقم خواهد زد. از برنامه‌های تجاری گرفته تا شبکه‌های اجتماعی هر برخوردی می‌تواند دیدگاه معتبری از ماهیت شرکت شما ارائه دهد. همان‌گونه که تحقیق پیو اشاره می‌کند بیش از ۶۸ درصد بزرگسالان ساکن ایالات‌متحده در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند تا تعداد بازخوردها بیشتر شود.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده