برند/تبلیغات در سایت و موردی که می‌تواند تصویر برند شما را خدشه‌دار کند.





تبلیغات در سایت زمانی که در کنار مقالات جعلی منتشر می‌شوند، اعتبار برند به خطر می‌افتد. رشد و گسترش اخبار جعلی در اینترنت، این روزها بسیار دردسر‌ساز شده‌‌است. به گفته آمار، در سال ۲۰۱۷، دو سوم مردم آمریکا اخبار خود را از رسانه‌های اجتماعی به‌‌‌‌دست آورده‌‌‌اند. در این میان، با توجه به این که اینترنت جای رسانه‌‌‌‌های سنتی را در نشر اخبار گرفته‌‌‌‌، نگرانی از رواج اخبار جعلی(مقالات جعلی ولی به ظاهر معتبری که توسط گروه‌های سیاسی افراطی یا وبسایت‌‌‌‌های شایعه پراکن منتشر می‌شوند) رو به افزایش است.
این مسئله برای برخی جوامع و رسانه‌‌‌‌های سنتی نگران کننده است، اما در این میان،  نگرانی متولیان کسب و کارها از همه بیشتر است. سایت‌‌‌‌هایی که اطلاعاتی نادرست در اختیار مخاطبان قرار می‌‌‌‌دهند، اغلب برای افزایش اعتبار مقالات خود از بنر تبلیغاتی داغ روز در کنار مقالات خود استفاده می‌‌‌‌کنند. این تاکتیک، کاملاً عملی است؛ زیرا بسیاری از برندهای معروف، از پلتفرم‌های خودکار و شخص ثالث برای تبلیغات در سایت استفاده می‌‌‌‌کنند. در نتیجه، بازاریابان، بر نحوه تنظیم تبلیغات در سایت کنترل چندانی ندارند. پس ممکن است تبلیغات برند آن‌ها در کنار محتواهای جعلی قرار بگیرد. این اطالاعات نه تنها ارزش‌‌‌‌های شرکت مربوطه را منعکس نمی‌‌‌‌کنند، بلکه با آن در تعارضند. به همین دلیل، شرکت‌‌‌‌ها باید به این مسئله دقت کنند که تکثیر اخبار جعلی می‌‌‌‌تواند اقدامات بازاریابی آن‌ها را به باد دهد.

با توجه به نوپدید بودن موضوع اخبار‌‌‌‌جعلی‌‌‌‌، هنوز اطلاعات زیادی درباره آن در دست نیست. به تازگی محققان در پژوهشی به این نتیجه رسیده‌‌‌‌اند که بازاریابی برندها در اینترنت، با قرار‌‌‌‌گرفتن تبلیغات در کنار مقالات و اخبار جعلی، خدشه‌‌‌‌دار خواهد‌‌‌‌شد. در نتیجه، مشتریان تمایل چندانی به حمایت از برند مربوط، بازدید از سایت یا تبلیغات دهان به دهان آن نخواهند‌‌‌‌داشت. باید گفت در جهانی که تبلیغات اینترنتی پایه و اساس بسیاری از استراتژی‌‌‌‌های بازاریابی است، این موضوع همچون یک زنگ خطر خواهد بود.

محققین در تحقیق خود، دو منبع جدید را بررسی کردند: یکی از این منابع، نشریه‌ای است که نزد سه نسل انفجار جمعیت، نسلx (دهه ۵۰) و نسل y (دهه ۶۰ و ۷۰) شناخته شده و دارای اعتبار بود. دیگری سایت مشهوری بود که‌‌‌‌ نزد هیچ‌‌‌‌کدام از این سه نسل مقبولیت نداشت. به شرکت‌کنندگان این پژوهش، یک صفحه وب داده شد که در بالای آن، لوگوی یکی از دو منبع یادشده به همراه یک خبر واقعی یا جعلی قرار‌‌‌‌داشت. گفتنی است که داستان‌‌‌‌های جعلی در سایت‌‌‌‌های مشهور ظاهر می‌‌‌‌شدند. محققان از این مقالات استفاده کردند تا این پژوهش حتی الامکان کاربردی و شبیه واقعیت باشد.در نهایت، یک تبلیغ واقعی برای دو شرکت اتومبیل‌‌‌‌سازی، یکی مشهور و دیگری به نسبت گمنام، منتشر شد و درست مانند سایت‌‌‌‌های واقعی دیگر، در کنار اخبار سایت قرار‌‌‌‌گرفت. دلیل این کار، افشای این حقیقت بود که بسیاری از برندهای معروف و خوش‌‌‌‌نام، از تاثیر اخبار جعلی غافل هستند.
محققین به این نتیجه رسیدند که وجود یک محتوای واقعی، تاثیری در نظر مخاطبان نسبت به تبلیغ برندی که در کنار آن قرار دارد نخواهد داشت. این امر حاکی از این حقیقت بود که در دنیای اخبار واقعی نیز هیچ رابطه درونی میان محتوای یک مقاله و اعتبار درک شده برندی که در کنار آن معرفی می‌‌‌‌شود وجود ندارد،
اما اخبار جعلی، تاثیری بسیار منفی بر رویکرد خوانندگان، خواه این وب‌‌‌‌سایت یک وب‌‌‌‌سایت معتبر باشد یا خیر، خواهند داشت. وقتی خوانندگان، مقاله‌‌‌‌ای نامعتبر را می‌‌‌‌دیدند‌‌‌‌، بی‌‌‌‌درنگ همین دیدگاه را در مورد برند مربوطه اجرا می‌‌‌‌کردند.

در نتیجه، برای خرید محصولات آن برند،  به بازدید از سایت یا بازگویی نام آن تمایل کمتری داشتند. جالب اینجاست که این شرایط، صرف نظر از دیدگاه افراد در زمینه اعتبار سایت، پیش از مواجهه با مقالات خبری رخ می داد؛ یعنی تنها یک محتوا کافی بود تا دیدگاه آنها را از این رو به آن رو کند و برند، اعتبارش را از دست بدهد. همچنین خوش‌‌‌‌نامی یا در مسیر خوشنامی بودن برند، هرگز اهمیتی پیدا نمی‌‌‌‌کرد. این موضوع نشان می‌‌‌‌دهد که تاثیر منفی اخبار و محتوای جعلی می‌‌‌‌تواند شرکت‌‌‌‌ها را در هر جایگاهی از شهرت و اعتبار، هدف قرار دهد.
پژوهشگران،  در آزمایشی، توانایی افراد را در تشخیص فریب بررسی کردند. آنها  به این نتیجه رسیدند که اخبار جعلی به قدری نیرنگ آمیز هستند که می‌‌‌‌توانند بر درک افراد از برند‌‌‌‌ها، صرف‌‌‌‌نظر از میل ذاتی آنها به نادیده گرفتن اخبار جعلی، تاثیر بگذارند.
به دلیل این که نگرش افراد نسبت به یک برند بدون توجه به منبع اخبار جعلی تغییر می‌‌‌‌کند،  توصیه پژوهشگران به مدیران بازاریابی، نظارت دقیق بر محتوای وبسایت‌‌‌‌هایی است که تبلیغات در سایت آنها انجام می‌دهند.

هرچند برخی رسانه‌‌‌‌های اجتماعی اخیراً قول داده‌‌‌‌اند تا با سازمان‌‌‌‌های مستقل راستی‌آزمایی همکاری کنند، اما خطر شیوع اخبار جعلی همچنان شرکت‌‌‌‌ها را تهدید می‌‌‌‌کند.
سال ۲۰۱۷، نخستین سالی بود که شرکت‌‌‌‌ها بالغ بر ۲۰۰میلیارد دلار در عرصه تبلیغات اینترنتی هزینه کردند که بیش ازهزینه تبلیغ در رسانه‌‌‌‌های سنتی بود. همچنین رأی‌‌‌‌گیری گالپ در سال ۲۰۱۶ نشان‌‌‌‌ داد که اعتماد مردم به توانایی رسانه در ارائه اطلاعات دقیق هرگز تا این اندازه کم نبوده است؛ به‌‌‌‌گونه‌‌‌‌ای که تنها یک سوم مردم آمریکا به رسانه‌‌‌‌ها اعتماد نشان دادند.
این دو روند باعث می‌‌‌‌شود تبلیغات در سایت و اخبار جعلی بیش از پیش با هم در تقابل قرار‌‌‌‌گیرند. این امر نه‌‌‌‌ تنها بربازاریابی، بلکه بر اعتبار شرکت‌‌‌‌ها نیز اثرگذار خواهد بود.
شما تبلیغات کسب و کار خود را در کدام رسانه‌‌‌‌ها انجام می‌‌‌‌دهید؟  آیا از معتبر بودن آن رسانه‌‌‌‌ها خاطرجمع هستید؟ لطفاً نظرات خود را با کاربران ایران مدیر به اشتراک بگذارید.


*میهن برند*

میهن برند بزرگترین سایت در خصوص خرید و فروش برند،واگذاری برند،برند آماده خشکبار و حبوبات، برند آماده برای فروش برند مواد غذایی،فروش برند مواد شستشو، فروش برند مواد ضد عفونی ، فروش برند خوراکی و .... جهت ارتباط با مجموعه میهن برند با مشاوران مجموعه میهن برند در 24 ساعت از شبانه روز میتوانید در ارتباط باشید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده