نحوه ارزیابی میزان آگاهی از برند به صورت آنلاین/فروش برند تجاری




آگاهی از برند و تصویر ذهنی برند چگونه صورت می‌گیرد؟ هر چه مصرف‌کنندگان بیشتر از برند شما آگاه باشند، منفعت بیشتری از آن‌ها خواهید برد.
هنگامی که مصرف‌کنندگان گزینه‌های بسیار زیادی در اینترنت دارند و فقط به اندازه یک کلیک با آن‌ها فاصله دارید، این امر که مشتریان از کسب‌وکار شما آگاه باشند، بسیار حیاتی و حائز اهمیت می‌شود.
اگر تصویر ذهنی برند شما برای مشتری‌تان درخشان شده باشد، آن‌ها هر دفعه در این بازار رقابتی شما را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل است که باید میزان سنجش آگاهی از برند را به خوبی درک و به صورت آنلاین آن را ارزیابی کنید.
دراین مقاله ایران مدیر می‌خوانید که سنجش آگاهی از برند بُعدی است که از طریق آن مشتریان قادر به شناخت کسب‌وکار شما می‌شوند و به یادشان می‌مانید. تحقیقات نشان می‌دهد که به‌طور متوسط ۵ الی ۷ خاطره از برند شما لازم است تا در یاد مشتری ماندگار شوید. اگرچه برای بهبود و افزایش میزان آگاهی برند باید بدانید که چگونه این آگاهی را اندازه‌گیری نمایید.

نحوه سنجش آگاهی از برند 

خوشبختانه چندین روش زیر به شما کمک می‌کند تا میزان آگاهی از برندتان را ارزیابی کنید:
  1.  فرم‌های نظرسنجی مشتری ایجاد کنید
  2.  به تجزیه و تحلیل وب‌سایت نگاه کنید
  3. از ابزارهای شنود اجتماعی بهره ببرید
  4.  به داده‌های حجم جست‌وجو نگاه کنید
  5.  در سایت‌های انتقادکننده، برند خود را بیابید.
در این‌جا چندین ویژگی مختص سنجش آگاهی از برند آورده شده است:

۱. برای سنجش آگاهی از برند فرم‌های نظرسنجی آنلاین ایجاد کنید

یک راه‌حل ساده برای برآورد میزان آگاهی برند، ایجاد نظرسنجی‌های آنلاین است. برای به‌دست آوردن حقیقی‌ترین آمار می‌توانید این تاکتیک را به ۲ روش انجام دهید:
  •  ایجاد نظرسنجی از مشتری
  •  نظرسنجی تصادفی گروهی از افراد
فرستادن فرم نظرسنجی که پرسش: «چگونه با برند آشنا شدید؟» را شامل باشد، بینشی دقیق از نحوه سنجش آگاهی از برند به شما می‌دهد. به عنوان مثال: آیا اکثر مشتریان شما از طریق پست‌های وبلاگ‌تان با شما آشنا شدند؟ یا شاید آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی درباره‌ برندتان مطلع شدند؟
دریافت این بینش‌های والا به شما در تعیین کردن نکاتی از قبیل این‌که: کاربران در کجا به صورت آنلاین درباره شما صحبت می‌کنند و چگونه به بهترین نتیجه در رابطه با هدف مخاطب خود می‌رسید، کمک شایانی می‌کند.
سنجش آگاهی از برند آنلاین فقط قدم اول است، قدم بعدی این است که کاری کنید تا مشتریان آن فرم را پر کنند، که می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. اطمینان حاصل کنید که فرم نظرسنجی‌تان به قدر کافی ساده باشد که کاربران به سرعت آن را تکمیل کنند و به مقدار کافی جذاب باشد تا آن‌ها علاقه‌شان را از دست ندهند. با کوتاه و مختصر نگه‌داشتن فرم‌ها می‌توانید آن‌ها را جذاب و گیرا کنید یا فرم‌های خود را حاوی تصاویر، ایموجی‌ها یا مکالمه‌ای کنید.
علاوه بر سنجش آگاهی از برند کاربران موجود، بسیار حائز اهمیت است که میزان آشنایی کاربران تصادفی آنلاین با برندتان را ارزیابی کنید؛ بنابراین یک نظرسنجی آنلاین ایجاد کنید که شامل این پرسش باشد: «شما با شرکت XYZ چقدر آشنایی دارید؟»، با ارزیابی آنلاین تصادفی از افراد، می‌توانید بیاموزید که چند نفر برند شما را به یاد خواهند آورد.

۲. به تجزیه و تحلیل وب‌سایت بنگرید

در مرحله بعد می‌توانید با استفاده از ابزارهای رایگان مانند google Analytics ، وب‌سایت خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. استفاده از این ابزار می‌تواند در ابتدا گیج‌کننده باشد، اما نگران نباشید، چرا که برای ارزیابی سنجش آگاهی از برند باید فقط روی چند بخش تمرکز کنید.
بخش کانال‌ها بهترین مکان برای ارزیابی میزان آگاهی برند در ابزار google analytics است. در این بخش از google analytics، لیستی از  کانال مختلف به شما نشان داده می‌شود. موردی که بخواهید روی آن تمرکز کنید «direct» است.
«کانال direct» به‌طور عمده تعداد افرادی است که آدرس سایت شما را در نوار آدرس تایپ کردند یا از نشانک‌ها استفاده کردند تا به‌طور مستقیم به سایت شما وارد شوند. در این‌جا می‌توانید ترافیک مستقیم سایت خود را با گذشت زمان کنترل کنید تا ارزیابی کنید که، آیا میزان تصویر ذهنی برندتان در حال بهبود است یا خیر.
هم‌چنین می‌توانید به منابع اصلی ترافیک خود نگاهی بیندازید و در این حالت متوجه می‌شوید دیگران چگونه برند شما را پیدا کردند. ابتدا به قسمت acquisition بروید، سپس به all traffic و در آخر به sources/meduim رفته و روی آن کلیک کنید. از آن‌جا می‌توانید به منابع اصلی ترافیک برتر وب‌سایت خود نگاهی بیندازید. اگر متوجه شدید که بالاترین منبع ترافیکی شما سیستم عامل رسانه‌های اجتماعی هستند، نشان‌گر آن است که کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی‌تان برای افزایش آگاهی برند شما تلاش می‌کنند.

۳. از ابزارهای شنود اجتماعی بهره ببرید

مردم دوست دارند که به صورت آنلاین در مورد برندهایی که دوست دارند صحبت کنند، هم‌چنین گاهی راجع به برندهایی که زیاد هم دوست ندارند؛ بنابراین چه راهی بهتر از این برای فهمیدن آن‌که مردم درباره برندتان به صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند یا نه؟ با نظارت بر مکالمه‌هایی که مردم راجع به برندتان در شبکه‌های اجتماعی دارند می‌توانید نظراتی بی‌طرفانه، بی‌پرده و رُک دریافت کنید.
جست‌وجویی ساده در توییتر، اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی راهی ساده برای سنجش آگاهی از برند شماست. نام برند خود را در نوار جست‌وجو تایپ کنید و ببینید چه چیزهایی را برای‌تان می‌آورد. نباید خود را محدود به ذکر نام کامل و درست برندتان بکنید، بلکه باید نام برندتان را با غلط‌های املایی رایج نیز جست‌وجو کنید و این روش را هم‌چنین برای محصولات و ویژگی‌های خاص نیز انجام دهید.
هم‌چنین می‌توانید با استفاده از ابزارهای شنود اجتماعی، روی مسائل عمیق‌تر شوید؛ ابزارهایی مثل awario این کار را انجام می‌دهد. لحظه‌ای وب را رصد می‌کند و به محض برخورد با کلمات کلیدی‌تان آن مکالمه را مستقیم به صندوق ورودی شما ارسال می‌کند، بنابراین هرگز مکالمه را از دست نخواهید داد.
از دیگر امکانات این ابزار، جست‌وجوی کلمات کلیدی‌تان به هر زبانی است. هم‌چنین می‌تواند پست‌های مرتبط به درخواست کالایی مشابه کالای شما را ردیابی کند و حتی پست‌هایی که در مورد شکایت از رقیبان‌تان است را هم جمع‌آوری می‌کند.

۴. در سنجش آگاهی از برند به داده‌های حجم جست‌وجو نگاه کنید

هم‌چنین می‌توانید برای سنجش میزان آگاهی از برندتان، دریابید که برند شما چه مقدار به صورت آنلاین جست‌وجو می‌شود. ممکن است این امر دشوار به‌نظر برسد، اما به لطف ابزارهایی مانندgoogle trends ،planner و google keyword این امر به آسانی انجام می‌پذیرد.
با استفاده از google trends می‌توانید کلمات کلیدی همانند نام تجاری‌تان را وارد برنامه کنید و به صورت آنلاین و به مرور زمان سنجش آگاهی از برند خود را عملی کنید تا متوجه شوید حجم جست‌وجو در حال افزایش است یا کاهش.
هم‌چنین می‌توانید براساس منطقه، علاقه به برندتان را بررسی کنید (به عنوان مثال، کدام کشورها از کسب‌وکارتان بیشتر آگاه هستند.) همین‌طور مباحث و سؤالات مربوط به آن.
برای به‌دست آوردن حجم دقیق جست‌وجوی کلمات کلیدی مدنظرتان با استفاده از google keyword planner , باید کمپینی پولی راه بیندازید، در غیر این‌صورت دامنه‌های ساده بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ را نشان خواهد داد.

۵. برندتان را در سایت‌های منتقدان پیدا کنید

مشتریان دوست دارند نظرات‌شان را در سایت‌هایی نظیر google و yelp و صفحات زرد به اشتراک بگذارند. این‌ها سایت‌هایی هستند که کاربران برای کسب اطلاعات درباره شما به آن‌ها رجوع می‌کنند؛ به عنوان مثال قبل از امتحان رستورانی جدید، نظرات راجع به آن را در این سایت‌ها جست‌وجو می‌کنید، درست است؟ اگر نظرات خوبی راجع به رستوران درج شده باشد شما میزی را رزرو خواهید کرد. اگر نظرات خوبی نداشته باشد احتمالاً از صرف غذا در آن رستوران صرف‌نظر خواهید کرد.
بیشتر مردم قبل از خرید، نظرات شرکت‌های مختلف را بررسی می‌کنند. در حقیقت ۹۷ درصد مردم نظرات مربوط به کسب‌وکارهای محل خودشان را می‌خوانند. پس اگر می‌خواهید بدانید که مردم درباره برندتان چه می‌گویند، بسیار مهم است که بر گفته‌های کاربران روی سایت‌های نقادانه راجع به برند خود، نظارت داشته باشید.
با خواندن نظرات کاربران و مشتریان می‌توانید ایده جدیدی در خصوص بهبود تجارت خود کسب کنید، پس نظرات منفی را نیز مورد توجه قرار دهید. در این صورت ممکن است متوجه شوید که جنبه‌هایی از کارتان دچار نقصان است. با گوش دادن به نظرات و عملی کردن راه‌حل‌ها نیز می‌توانید آن نظرات منفی را جبران کنید.
با استفاده از این نکات برای سنجش میزان آگاهی برند خود می‌توانید متوجه شوید که مشتریان به چه میزان با تجارت شما آشنا هستند و آن را چگونه می‌بینند. حتماً هنگام برنامه‌ریزی برای کمپین‌های بازاریابی محتوا، این یافته‌ها را در نظر بگیرید. در آن صورت قادر خواهید بود میزان بیشتری آگاهی از برند خود کسب کنید، هدایت را به دست خواهید گرفت و از رقبا پیشی می‌گیرید.

سنجش آگاهی از برند برای رشد کسب‌وکار کوچک‌تان

آیا می‌خواهید مشتریان‌تان را ترغیب کنید تا به کسب‌وکار کوچک‌تان علاقه‌مند شوند؟ در این‌جا چند تا از بهترین روش‌ها برای درخواست بازخورد مشتری را مطرح کرده‌ایم، هم‌چنین این‌که چگونه با نظرات مختلف کنار بیایید.
نظرات مثبت کاربران، بخش کثیری از رشد یک کسب‌و‌کار کوچک است. در بررسی اخیر ویستا پرست از هزار صاحب مشاغل کوچک در ایالات متحده، ۶۶ درصد آن‌ها گفتند که روش تبلیغاتی دهان‌به‌دهان بهترین روش تبلیغاتی و آگاهی از برند است. در دنیای دیجیتال امروزه، نظرات نوعی جدید از تبلیغات دهانی است که می‌تواند تبلیغ محصولات و خدمات شما باشد.
سکوهای نظراتی نظیر yelp ,google و facebook می‌توانند به عنوان موتورهای جست‌وجوگری عمل کنند که به افراد نزدیک شما کمک می‌کند تا برند شما را بشناسند. هنگامی که کاربران از yelp برای پیدا کردن برندهای محلی استفاده می‌کنند، میانگین امتیازتان براساس تعداد نظرات، در رتبه‌بندی شرکت شما تأثیر به‌سزایی می‌گذارد.
هنگامی که مشتریان زمان‌شان را برای نوشتن نظری مثبت می‌گذارند، این اطمینان را به شما می‌دهند که شرکتی معتبر و قابل اعتماد هستید. آن اعتماد باارزش است. تقریبا نیمی (۴۹٪) از ۱۰۰۰ مصرف‌کننده ایالات متحده در نظرسنجی ویستا پرینت در فوریه ۲۰۱۹ اظهار داشتند که «شهرت»، عامل اصلی تصمیم‌گیری آن‌ها برای خرج کردن پول‌شان در کمپانی کوچک است.
این کسب‌وکار هوشمند آن است که نظرات مشتریان را شامل شود. از کسانی که تجربه‌ای مثبت با شما داشتند درخواست نظر کنید، اما چگونه تجارتی کوچک می‌تواند تعداد نظرات مثبت دریافتی‌اش را افزایش دهد؟

هنر پرسش

گاهی جوابی بدیهی، بهترین پاسخ است. اگر به نظرات احتیاج دارید چرا مستقیم درخواست نکنید؟ با سوال کردن از مشتریان فعلی و معمولی خود شروع کنید. از قدرت سؤال پرسیدن شوکه خواهید شد؛ «اگر از بودن در فروشگاه ما لذت می‌برید، آیا نمی‌خواهید درباره آن بنویسید؟» قطعاً دلیلی وجود دارد که مشتریان فعلی‌تان مرتباً به شما رجوع می‌کنند، اگر نمی‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید این بهترین روش برای تمرین است.
برای بعضی از دارندگان مشاغل کوچک، درخواست از مشتریان برای نظرسنجی آن‌ها ترسناک است. ممکن است به مانند تحمیل یا حتی دعوت برای بازخوردی منفی باشد، اما مگان هینز و مگان بارفیلد، صاحبان بوتیک کودک LGBTQ+ و HELLOPRIDE دریافتند که ارائه مقداری خدمات اضافی به مشتریان، روشی مؤثر است و آن‌ها را به نوشتن نظر ترغیب می‌کند.
کادوهای دست‌ساز کودکانه hellopride هدیه محبوب است، بنابراین همیشه این کادوها با هر سفارش آنلاین شامل دو کارت‌پستال بودند؛ یکی از طرف خریدار برای گیرنده هدیه و دیگری یک کارت تشکر از پیش آماده شده. این واقعاً حسن‌نیت‌تان را نشان می‌دهد. دادن کارت‌پستال اضافی، با بیان این‌که: «ما واقعاً از خرید شما قدردانی می‌کنیم، به ما اطلاع دهید اگر مورد طبع شما واقع شده است.»، باعث می‌شود تا این بررسی به روندی طبیعی برای ادامه ارتباط تبدیل شود.
مکالمات پس از فروش می‌توانند فرصتی فوق‌العاده برای  رضایت سنجی مشتریان و سنجش آگاهی از برند باشند، از آن‌ها بخواهید به صورت آنلاین حمایت‌شان را نشان دهند.
هم‌چنین لحظه‌ای طبیعی برای بررسی ا‌ست، چرا که چنین لحظه‌ای سرویس ‌محور است. اگر مدت زیادی است که نظراتی از مشتریان خود دریافت نکرده‌اید، برای اطمینان از رضایت آن‌ها ایمیلی ارسال کرده و پیگیری کنید. اگر از آخرین تعامل‌تان احساس صمیمیت و رضایت گرفتید یک یادآوری مختصر کافی است تا بررسی لازم صورت گیرد.
هم‌چنین برای پاسخ‌هایی کم‌تر از سطح توقع‌تان نیز آماده باشید. ممکن است متوجه شوید دلیلی که دیگر بازخوردی ارسال نمی‌کنند یک مشکل خاص باشد. این به شما فرصتی می‌دهد تا خدماتی در سطح عالی ارائه دهید.
وقتی که درخواست نظر می‌کنید، با فراخوانی روشن به اقدام، این عمل را تا حد ممکن یکپارچه کنید، که می‌تواند یک آدرس مستقیم هدایت‌شونده به yelp یا google review باشد، فرم یا فقط دعوت کتبی به عنوان: «به ما بگویید چه فکر می‌کنید؟» باشد. هرچه این کار برای کاربران ساده‌تر باشد، نظرهای بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.

۶٫ با مشتریان خود معاشرت کنید

تماس با مشتریان از طریق شبکه‌های اجتماعی بعضاً آسان‌تر از درخواست از آن‌ها برای نظردهی در yelp و google و یا وب‌سایت شماست. هم‌چنین می‌تواند به تعداد بازدیدکنندگان آنلاین بیشتر، یک رسانه اجتماعی بزرگ‌تر با دنبال‌کنندگان بیشتر و در نهایت به بازدیدهای بیشتر منجر شود.
در بررسی از مصرف‌کنندگان ویستا پلاست، ۴۱ درصد اظهار داشتند احتمال آشنایی با کسب‌وکار محلی در شبکه‌های اجتماعی بیشتر است. اثر گلوله برفی با بررسی رسانه‌های اجتماعی اظهار می‌دارد که: مشتریانی که ببینند دیگران درباره برند شما نظراتی می‌دهند احتمالاً خودشان هم شروع به نظر دادن می‌کنند.
برای «کارلا لایز»، بنیان‌گذار کارت‌های تبریک و هدایای «کارلاسو» در هیوستن، شبکه های اجتماعی جدید کلید اصلی جذب مشتری هستند. وی می‌خواهد رابطه‌اش با مشتری مانند مکالمه باشد که هر دو طرف به یکدیگر گوش می‌دهند.
چگونه کسب‌وکارهای کوچک به روشی موفقیت‌آمیز این مکالمه اجتماعی را شروع می‌کنند؟ لایلز برای افزایش دنبال‌کنندگان اجتماعی‌اش و ساخت تصویر ذهنی برند، علائم تجاری و کارت‌پستال‌های شخصی‌سازی‌شده‌اش را در مغازه خود و رویدادها قرار می‌داد و به روشی خاص مشتریان را ترغیب می‌کرد تا وی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند. سفارش یادداشت تشکری ارسال می‌کرد که به روشی سریع و جذاب، یعنی عکس سلفی، مشتری را ترغیب به نظر دادن می‌کرد.

هنگام مواجهه با نظرات عالی چه باید کرد

اگر موفق شده‌اید کتابخانه چشم‌گیر از نظرات و بررسی‌های عالی را گردآوری کنید، به شما تبریک می‌گویم! در این مرحله وقت آن رسیده است که چندین روش غیرمتعارف در استفاده از آن‌ها به کار ببرید و پایه بررسی‌های مشتریان‌تان را بسازید.
نظراتی که به صورت آنلاین ثبت می‌شوند صرفاً باید در رسانه‌هایی نظیر yelp یا حتی سایت خود شما ماندگار شوند. نظرات خوب و سازنده در حالت چاپ شده عالی به نظر می‌رسند. وقتی لیندا هیل مدیرعامل «بوتیک نشر بلا کتاب»، کنفرانسی یا نمایشگاهی برگزار می‌کند، یک نشانه که سفارشی چاپ شده با نظرات طرفداران و منتقدان کتاب جفت می‌کند؛ کوچک است اما همین توصیه‌های شخصی باعث می‌شوند مخاطبان، کتاب مورد علاقه بعدی خود را راحت‌تر پیدا کنند.
در بازارهای popup و سازندگان، مالکان شرکتhellopride دوست دارند تا با آویزان کردن کارت‌پستال‌های رنگارنگ نظرات مشتریان از کالاهای خاص، آن‌ها را معرفی کنند. نظرات معتبر از مشتریان واقعی، به محصول اعتباری آنی می‌بخشد و خریداران دیگر نیازی به تحقیقات گسترده برای خرید محصول ندارند.
نکته دیگری درباره بسته‌بندی است؛ چه در مغازه و چه در نمایشگاه یا تبلیغات آنلاین، نحوه ارائه محصول می‌تواند نکات زیادی را درباره برند شما ارائه دهد. در اغلب موارد، بسته‌بندی صرفاً روشی برای محافظت و حمل محصول است، اما بسته‌بندی فرصتی عالی ا‌ست تا تجربه به یاد ماندنی در ذهن مشتری ایجاد کنید‌. شما می‌توانید از نقدها بر روی برچسب‌ها استفاده کنید تا سخنان مشتریان خود را مستقیماً بر روی بسته‌بندی محصول‌تان قرار دهید.



*میهن برند*

میهن برند بزرگترین سایت در خصوص خرید و فروش برند،واگذاری برند،برند آماده خشکبار و حبوبات، برند آماده برای فروش برند مواد غذایی،فروش برند مواد شستشو، فروش برند مواد ضد عفونی ، فروش برند خوراکی و .... جهت ارتباط با مجموعه میهن برند با مشاوران مجموعه میهن برند در 24 ساعت از شبانه روز میتوانید در ارتباط باشید. 09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده