۵ اشتباه اساسی و مهم در فرآیند لینک سازی/فروش برند





لینک سازی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های اس‌ای‌او یا همون سئو خارج از صفحه (Off-Page SEO) هست. لینک سازی اهمیت زیادی داره و باید با دقت و برنامه‌ی خاصی اون رو انجام بدید. اشتباه در لینک سازی می‌تونه منجر به جریمه شدن یا همون پنالتی شدن از سمت گوگل بشه.
در سئو کلاه خاکستری ما باید طوری لینک بسازیم که گوگل و هیچ موتور جستجو دیگه‌ای متوجه نشه که فرآیند لینک سازی ما مصنوعی هست. پس باید طبیعی و عادی این کار رو انجام بدید. به همین خاطر توی این مقاله قراره به ۵ نکته مهم و اساسی در مورد لینک سازی اشاره کنیم.

با لینک سازی اشتباه میشه سایت رو نابود کرد؟

به این شکل که فکر کنید، با لینک سازی اشتباه و غیر اصولی میشه کل یه سایت رو نابود کرد، خیر.
قبلا وقتی گوگل قصد جریمه کردن یا همون پنالتی کردن یک سایتی رو داشت، کل سایت رو از صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) حذف می‌کرد. اما الان جریمه‌ها برای یک صفحه‌ی خاص هستند.
شما برای یک صفحه خاص و در واقع یک لینک خاص در سایت لینک‌های اسپم می‌سازید و بعد از مدتی گوگل متوجه میشه. حالا ممکنه اون صفحه رو از صفحه نتایج حذف کنه.
البته مثل دیالوگی در فیلم مارمولک که می‌گفت: اصلا خود خدا هم اونقدرا که میگن سخت‌گیر نیست میشه نقل‌و‌قولی مشابه برای گوگل در نظر گرفت!
گوگل هم آماده حذف کردن و جریمه کردن سایت شما نیست. حتی زمانی که شما با فرمون سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO) جلو برید، برای مدتی که می‌تونه بین یک ماه تا حتی ۶ ماه باشه، نتیجه می‌گیرید. و گوگل خیلی سریع عمل نمی‌کنه.
شاید این تاخیر به این دلیل باشه که جلوی رقابت سایت‌ها با هم گرفته بشه. در واقع با این کار امکان اینکه برای سایت رقیب لینک‌های اسپم بسازیم و بخوایم توی یه صفحه اون رو از نتایج حذف کنیم، وجود نداره.
همچنین با استفاده از ابزار Disavow links در سرچ کنسول گوگل (Google Search Console) امکان حذف و نامعتبر کردن لینک‌های اسپم وجود داره. و صاحبان سایت ‌خیلی راحت می‌تونن لینک‌های اسپم رو حذف کنن.
پس جواب سوال به صورت کلی منفی هست.
اما یه نکته‌ی خیلی خیلی مهم وجود داره!
با لینک سازی اشتباه شاید سایت نابود نشه ولی روند نتیجه گرفتن از لینک ساختن و پروسه‌ی لینک سازی ما خیلی می‌تونه کند بشه.
در واقع چون به اشتباه لینک سازی انجام میشه، ممکنه که به اون چیزی که دنبالش هستید نرسید. و حتی اگر در بازه‌ی زمانی طولانی به اشتباهات ادامه بدید، ممکنه کار به پنالتی و جریمه از سمت گوگل هم برسه.

۵ اشتباه اساسی در لینک سازی

در روند لینک سازی برای سایتتون حتما حواستون به این ۵ نکته باشه.
اگر این ۵ نکته رو در هنگام لینک ساختن رعایت نکنید، و همیشه اونا رو ادامه بدید، نه تنها نتیجه‌ای نمی‌گیرید، بلکه شاید جریمه هم بشید.
 

۱) غیر عادی بودن تعداد لینک‌ها

اولین مورد مربوط به تعداد لینک‌ها میشه.
سایت شما تا الان چندتا لینک داشته؟
امروز که برنامه لینک سازی دارید و می‌خواید شروع به لینک ساختن کنید، می‌خواید چندتا لینک بسازید؟
به تفاوت عددهایی که به دو سوال بالا می‌خواید بدید دقت کنید.
اگر شما در شش ماه گذشته کلا ۲۰ تا لینک ساختید و الان برنامه دارید که روزی ۵ لینک جدید ثبت کنید، قطعا گوگل متوجه غیرعادی بودن این روند میشه.
چیزی ازش به عنوان سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) یاد می‌شه و توی مقاله‌ی اصول سئو کامل بهش پرداختیم، اصل بر این هست که کاری کنیم که گوگل متوجه نشه که ما خودمون داریم لینک می‌سازیم.
با ساختن لینک‌های زیاد خیلی راحت داریم به یه سینگال به گوگل میدیم.
پس در اولین مرحله باید خیلی طبیعی رفتار کنید و لینک بسازید. درسته برنامه داشتن مهمه ولی شاید توی پروسه لینک سازی خیلی به کار نیاد! همینطوری هر وقت شد، هر وقت یادتون بود، می‌تونید لینک بسازید! این یه روش هست.
اما می‌تونید خیلی دقیق روی تقویم ماهانه، روزهایی رو برای ایجاد لینک مشخص کنید. مثلا روز اول دو تا لینک، روز‌های دوم تا چهارم هیچی و مثلا روز پنجم یکی دیگه. با یک الگوی نامنظم پیشنهاد میشه لینک سازی کنید.
و این به این نکته توجه داشته باشید که لینک‌های طبیعی سایت‌ها در طول زمان ساخته میشن. یک باره و یک دفعه نیستند. خیلی با روند کند ولی ادامه‌دار این اتفاق می‌افته. پس عجله نکنید.
به زمان شروع فعالیت و تعداد لینکی هم که تا الان داشتید دقت داشته باشید، و با یه تقسیم ساده، ببینید از زمان شروع تا الان به صورت میانگین ماهی چقدر لینک ساختید، و خیلی فراتر از اون لینک سازی نکنید.
اما اگر عجله دارید و دوست دارید زودتر اعتبار یه صفحه رو توی سایتتون بالا ببرید و یا با بقیه سایت‌ها رقابت کنید، پیشنهاد می‌کنم بیشتر کار کنید! بیشتر روی محتوا سایت کار کنید و نکته‌ی دوم رو بخونید

۲) تناسب نداشتن تعداد لینک‌ها با تعداد محتوا

یکی دیگه از اشتباهات مهم در لینک سازی اینه که سئوکارها حواسشون به تعداد محتوا و صفحه‌های خود سایت نیست.
یادتون هست دیگه، قرار شد توی لینک سازی خارجی در بخش سئو کلاه خاکستری، طوری رفتار کنیم که کسی متوجه نشه لینک‌ها رو خودمون ساختیم.
خب به این سوال جواب بدید. چطور یک سایت براش به صورت طبیعی لینک ساخته میشه؟
سایت‌های ویکی، مثلا ویکی‌پدیا یا خبرگزاری‌های مختلف که کلی لینک دارن، اینا چطور لینک گرفتن؟
جوابش ساده‌اس. زیاد محتوا منتشر کردن. حجم کاری‌شون زیاد بوده و کلا سایت‌هاشون صفحه‌های خیلی زیادی توی گوگل دارن. اگر آدرس دقیق سایت‌ها رو توی گوگل سرچ کنید، می‌تونید تعداد صفحات ایندکس‌ شده‌ی اونا رو توی گوگل ببینید.
پس دقت داشته باشید که برای چه سایتی با چه تعداد صفحه و محتوا دارید لینک می‌سازید.
اگر سایت تازه شروع به کار کرده و کلا ۲۰ تا مطلب هم توی اون منتشر نشده، خیلی اشتباه‌س که توی یه ماه ۲۰ تا لینک بریم برای اون بسازیم!
همون‌طور که اشاره کردم بهتره مرحله به مرحله و آروم و بدون عجله پیش برید.
دقیق نمی‌دونم توی کدوم مقاله بود ولی حتما توی خیلی از مقالات بخش آموزش سئو این مورد رو اشاره کردم که اهمیت محتوا از تعداد لینک‌ها بیشتره.
کیفیت محتوا خیلی بیشتر می‌تونه برای اون صفحه سایت اعتبار بیاره تا چندتا لینک.
به همین خاطر لینک سازی رو در کنار برنامه‌ی تولید محتوا ادامه بدید. طوری نباشه که در لینک سازی پر سرعت‌تر و جدی‌تر از تولید محتوا عمل کنید.
 

۳) عدم تنوع در لینک ساختن (فالو و نوفالو | دامین آتوریتی بالا)

یکی دیگه از مواردی که باعث میشه لینک ساختن افراد غیر طبیعی و مصنوعی باشه، عدم توجه به تنوع در نوع لینک‌ها است.
به شخصه برام عجیبه که چرا همه فقط دنبال لینک فالو (Follow) هستند. مگه لینک‌های همه سایت‌های معروف بزرگ از نوع فالو هست؟ اتفاقا برعکس. بیشتر لینک‌ها نو فالو هستند.
پس برای اینکه لینک سازی تون طبیعی باشه، تمرکزتون رو از روی لینک‌های فالو بردارید و بیشتر روی لینک‌های نوفالو (No-Follow) کار کنید. در واقع شاید بهتر باشه که اینطوری بگم که اصلا کاری به نوع لینک نداشته باشید. و از بین لیست‌ها به دنبال لینک‌های فالو نباشید.
این قضیه‌ برای لینک گرفتن از سایت‌هایی با اعتبار بالا و دامین آتوریتی (Domain Authority) هم صادقه و با اینکه لینک گرفتن از این سایت‌ها طبیعتا اعتبار بیشتری برای شما داره. ولی آیا همه لینک‌های شما باید اینطوری باشه؟ قطعا خیر.
شاید کمی عجیب به نظر برسه ولی حتی برای عادی سازی و طبیعی کردن فرآیند لینک سازی در سئو خارج از صفحه، پیشنهاد می‌کنم در سایت‌هایی که اسپم اسکور (Spam Score) بالایی هم دارند هم یکی دوتا لینک بسازید!
متنوع بودن نوع لینک‌های شما، فالو و نو فالو بودن و همنیطور لینک گرفتن از سایت‌های مختلف با دامین آتوریتی بالا و پایین همه کمک به طبیعی کردن فرآیند لینک سازی شما می‌کنه.
در یک حالت طبیعی و نرمال طبیعتا فقط سایت‌های دامین آتوریتی بالا به شما لینک فالو نمیدن! شروع کار اتفاقا شاید بیشتر لینک‌های شما اعتبار خیلی بالایی نداشته باشن.

۴) تمرکز روی یک کلمه کلیدی -انر تکست- خاص

درست در ادامه‌ی نکته‌ی قبلی، برای طبیعی بودن روش لینک سازی شما، اصلا و به‌هیچ‌وجه نباید روی یک کلمه کلیدی و انکر تکست (Anchor Text) خاص کار کنید.
باز هم به این مورد فکر کنید که در یک روند طبیعی در طول زمان، آیا سایت‌ها به شما روی کلمه کلیدی هدف به شما لینک میدن؟ آیا همه سایت‌هایی که قدیمی و معتبری که کلی لینک دارند، روی کلمات کلیدی‌شان لینک گرفته‌اند؟
جواب سوال‌هایی از این دست همیشه منفیه!
با اینکه هدف کلی لینک سازی اینه که روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنید و برای اون لینک بسازید اما پیشنهاد می‌کنم فقط روی یک کلمه کار نکنید. مهم اون صفحه‌ای هست که شما از سایتتون می‌خواید روش کار کنید. به همین خاطر روی کلمات مختلف برای یک صفحه کار کنید.
درسته که شاید با این کار در کوتاه مدت نتیجه نگیرید، اما همیشه روی سئو و بهینه سازی سایت نگاهتون بلندمدت باشه. نکته‌ی اصلی اینه‌ که سایت‌ (و اون صفحه‌هایی که براشون لینک ساختید) کم کم در طول زمان اعتبار خودشون رو بدست میارن.

۵) فراموش کردن لینک منبع / لینک برند

باز هم در ادامه‌ی نکته‌ی قبل، یک نوع لینک که اهمیت بسیار زیادی داره رو نباید فراموش کنید.
لینک منبع!
سایت‌های بزرگ و معتبر. مثل همون ویکی‌پیدا و سایت‌های خبری بزرگ که قبلا هم مثال زدم، این سایت‌ها که کلی لینک دارن، همیشه به عنوان منبع مورد استفاده قرار می‌گیرن.
پیشنهاد من همیشه این بوده که شما توی سایتتون در روند تولید محتوا سعی کنید تبدیل به یک سایت مرجع بشید. محتوای خوب و کامل منتشر کنید.
شما اگر محتوای خوب در سایت منتشر کنید، کم کم سایت‌های مختلف مطلب شما رو پیدا می‌کنن و ممکنه که از مطالب شما استفاده کنن و بهش لینک بدن.
این اتفاقی هست که برای خود شما هم میوفته. برای مثال وقتی در مورد یک موضوعی مقاله‌ای می‌نویسید، ممکنه به صفحه‌ی ویکی‌پدیا اون موضوع هم لینک بدید.
لینک میدید چون می‌دونید ویکی‌پدیا یک سایت جامع و کامل هست. حالا لینک رو روی چه کلمه یا همون انکر تکستی میدید؟
آیا میاید کلمه کلیدی هدف خوتون رو با یه لینک به ویکی‌پدیا خراب می‌کنید؟
قطعا اینطور نیست. شما لینک منبع میدید. یعنی یا روی کلمه‌ی خود ویکی‌پدیا یا همون برند یا روی کلمه منبع لینک رو قرار میدید.
در واقع این روش معمول‌تری برای انتشار لینک‌ها توسط مدیران سایت‌ها به صورت عادی است.
پس شما هم اگر قصد دارید به شکل طبیعی لینک سازی کنید، باید بخش قابل توجهی از لینک‌های خودتون رو به لینک منبع و لینک برند اختصاص بدید.
اگر ۹۰ درصد کل لینک‌های شما فقط روی کلمات کلیدی هدف شما باشه، مشخص هست که لینک‌ها رو همه خودتون ساختید. ولی حالت طبیعی و نرمال این هست روی اسم کسب و کار و برندتون لینک قرار گرفته باشه.
حتی قرار دادن URL اون صفحه‌ هم یک روش خیلی خوب برای ساخت لینک هست. و می‌تونید با این کار کمک کنید که لینک‌های شما طبیعی‌تر جلوه کنن.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده