فروش برند آماده/هویت برند چیست؟ و چه نقشی در توسعه برند دارد؟





چگونه می‌ توانیم در سال 2020، با کمک یک برندینگ قوی برای برند خود هویتی منحصر به فرد و به یاد ماندنی ایجاد کنیم؟ امروزه، اصطلاحاتی نظیر برند و لوگو به نوعی به عنوان معادل به کار می‌ روند. نا گفته پیدا است که لوگوی هر سازمان نماد کسب و کار و تجارت آن است، با این حال، کلیت یک برند نیست. در واقع، درست کردن لوگو تنها گام کوچکی است که در جهت برندینگ و توسعه و ایجاد هویت برند برداشته می‌ شود.
در دنیای کنونی، میلیون‌ ها یا شاید بهتر باشد بگوییم میلیاردها شغل و حرفه وجود دارند که همگی تلاش می‌ کنند تا یک تجربه مشتری عالی ارائه دهند و اسم و رسمی برای خود به هم بزنند. برندینگ قوی و ایجاد یک برند قدرتمند یکی از مهم‌ ترین مسائل پیش روی کسب و کارهای امروزی است؛ چرا که با این روش می‌ توانند خود را از سایر رقیبان متمایز کرده و به مخاطبان بهتر بشناسانند.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که تلاش می‌ کنند برای نخستین بار هویت برند خود یا یکی از مشتریان خویش را توسعه دهند، لازم است ابتدا با مفهوم برند آشنا شده و درک کنید که انجام برندینگ و ایجاد یک برند به چه عناصری نیازمند است. متاسفانه، این کار چندان هم ساده نیست و با انتخاب نام و چسباندن آن در گوشه و کنار و بر روی یک سری کالاها تفاوت دارد.
نام تجاری یا برند، در اصل بخش مهمی از هویت برند است که خود یکی از اصلی‌ ترین بخش‌ های برندینگ به حساب می‌ آید. این نام برگرفته از حوزه فعالیت و کسب و کار شما بوده و معرف محصولات یا خدماتی است که توسط برند شما ارائه می‌ شوند. 

هویت برند چیست؟

هویت برند عبارت از ارزش‌ ها، نحوه ارتباط با محصول، ارتباط با مخاطب و در اصل همان احساسی است که تمایل دارید افراد در تعامل با برند شما آن را تجربه کنند. در واقع، هویت برند را می‌ توان به عنوان شخصیت کسب و کار و وعده‌ ای دانست که برای محقق کردن آن تلاش می‌ کنید تا بتوانید میزان وفاداری مشتری و نرخ حفظ مشتری را افزایش دهید. به قول Jeff Bezos، «برندینگ یعنی همان چیزی که مردم پشت سر شما می‌ گویند.»
به خاطر داشته باشید که نام تجاری شما، تا مدت‌ ها پس از اتمام فرآیند فروش بر مشتریان شما تأثیر می‌ گذارد. هویت برند در اصل، شکل دادن و روح بخشیدن به این تأثیرات و تصورات است. 

مثال هویت برند

به احتمال قوی، با شنیدن نام Coca-Cola تصویر لوگوی معروف آن هم در ذهن شما نقش می‌ بندد. با این حال، برندینگ کوکاکولا به اندازه‌ ای قوی است که با شنیدن نام آن، ممکن است رنگ قرمز، شعارهای تبلیغاتی کوکاکولا که تا به حال شنیده‌ اید و یا فونت روبان مانند آن هم در ذهن شما تداعی شود. هویت برند کوکاکولا از دو مولفه تشکیل شده است:
رنگ سرخ، نماد اعتماد به نفس بوده و این احساس را به مخاطبان و خریداران این نوشیدنی هم منتقل می‌ کند. این در حالی است که نوع فونت به لذت و سرخوشی حاصل از نوشیدن آن اشاره می‌ کند. شاید بتوان این موضوع را چنین بیان کرد. قهوه یک از نوشیدنی‌ هایی است که قبل از رفتن به محل کار می‌ نوشید تا هوشیار شوید. ولی کوکاکولا یکی از نوشیدنی‌ هایی است که بعد از کار از آن استفاده می‌ کنید تا لذت ببرید. این، همان چهره برند است که خود از برندینگ قوی نشأت گرفته است.
از طرف دیگر، این شرکت نوشیدنی‌ های خود را در بطری‌ های منحصر به فردی عرضه کرده و به مخاطب این پیام را منتقل می‌ کند که اهل تقلید نیستند. این روش برندینگ کمک می‌ کند تا مخاطب به شکل روزافزونی به برند اعتماد کند. بنابراین، همانطور که مشاهده می‌ کنید این‌ها عناصری هستند که دست به دست هم در کنار لوگو، برند کوکاکولا را تشکیل می‌ دهند و یک تجربه مشتری منحصر به فرد را ارائه می دهند.  

اهمیت هویت برند در چیست؟

هویت برند تجسم کلیه عناصر و فعالیت‌ های برند شما است. به گفته شرکت طراحی Purely Branded، «برندینگ قوی موجب می‌ شود که هویت برند تجسم یافته و در ذهن و قلب مصرف کنندگان به تکامل برسد.» بنابراین، برندینگ و هویت برند را می‌ توان از مهم‌ ترین عوامل موثر در آینده تجاری یک برند دانست.
بنابراین، اگر برند شما حرفی برای گفتن دارد باید از خود سوال کنید که چگونه می‌ توانید مانند برندهای قدرتمندی نظیر کوکاکولا رفتار کنید؟ چگونه می‌ توانید همان عناصر را در برندینگ نام تجاری خود هم به کار ببرید؟ در این جا، با پنج مولفه‌ ای آشنا خواهید شد که به توسعه نام تجاری و برندینگ آن کمک می‌ کنند. در نهایت، متوجه خواهید شد که این عناصر از چه جهت برای کسب و کار شما حائز اهمیت هستند.

1- چهره کسب و کار

لوگو در اصل، همان چهره برند است که کلیه مقاصد و اهداف آن را متجلی می‌ کند. به این ترتیب، لازم است که لوگوی یک نام تجاری چیزی بیش‌ تر از یک تصویر جالب باشد. لوگو در معرفی هویت برند سهم به سزایی را برعهده داشته و یکی از مهم‌ ترین عناصر برندینگ به شمار می‌ رود.

2- اعتماد و اعتبار برند

یک برندینگ قوی نه تنها هویت برند شما را به یاد ماندنی می‌ کند، بلکه اعتبار نام تجاری را در بازار افزایش می‌ دهد. برندینگ، چهره برند را به تدریج تثبیت کرده و به مرور آن را حفظ می‌ کند. به این ترتیب، با گذشت زمان اعتبار برند در بین رقیبان افزایش یافته و مصرف کنندگان به شکل روز افزونی به آن اعتماد می‌ کنند.

3- تاثیر تبلیغات

تا این جا با مفهوم هویت برند و نقش برندینگ در ایجاد آن آشنا شدیم. لازم است بدانید که تبلیغات نام تجاری شما در اصل با الگو برداری از هویت برند شما انجام می‌ گیرد. هر نوع تبلیغاتی، اعم از چاپی، آنلاین یا آگهی‌ های یوتیوب، همگی منعکس کننده چهره و هویت برند شما بوده و از آن الهام می‌ گیرند. بنابراین، می‌ توان گفت که یک برندینگ قوی با ارائه بهترین چهره و هویت ممکن به ارتقاء اعتبار و افزایش اعتماد به برند کمک کرده و در نهایت، تأثیر آن را بر مخاطبان و مشتریان بالقوه دو چندان می‌ کند و موجب جذب مشتری جدید می شود. 

4- ماموریت سازمان

بدون ایجاد هویت برند هرگز نمی‌ توانید بیانیه مأموریت سازمان خود را تهیه کنید. یعنی، شما با ایجاد چهره‌ ای شاخص به برند خود هویت می‌ بخشید. هویت برند هم به نوبه خود، اهداف و مأموریت سازمان شما را تعیین می‌ کند. بنابراین، به جرات می‌ توان گفت که برندینگ در بیان ماموریت سازمان و تعیین آن نیز نقش به سزایی ایفا می‌ کند.

5- جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود

برندینگ قوی، هویت، چهره و اعتبار خوبی برای برند ایجاد کرده و شرایطی را ایجاد می‌ کند که نام تجاری بتواند بیانیه ماموریت خود را تهیه کرده و اعتماد عمومی را به خود جلب کند. به این ترتیب، نام تجاری مذکور می‌ تواند افراد گوناگونی که با محصولات و خدمات ارائه شده ارتباط برقرار می‌ کنند را به خود جذب کند. با این حال، این افراد تنها در صورتی به مشتری تبدیل خواهند شد که قادر باشند با هویت برند ارتباط برقرار کرده و به آن احساس تعلق خاطر داشته باشند. یک محصول خوب مشتری ایجاد می‌ کند؛ این در حالی است که یک برند خوب افراد را به طرفداران خود تبدیل می‌ کند.
اگر شما هم تمایل دارید که کسب و کاری شناخته شده و برندی محبوب داشته باشید باید از الگوی یاد شده تبعیت کنید. بنابراین، لازم است فرآیند برندینگ را جدی گرفته و کلیه مراحل آن را به اجرا درآورید.

روش ایجاد هویت برند

  1. درباره مخاطبان، ارزش پیشنهادی و رقابت پیش روی خود تحقیق کنید.
  2. برای برند یک لوگو و یک ساختار تهیه کنید.
  3. لحن و صدای محتوای به کار رفته در تبلیغات و رسانه‌ های اجتماعی را یکپارچه کرده و از آن برای تجسم و برقراری ارتباط برند با مخاطبان بهره جویید.
  4. نبایدها را به خوبی بشناسید و از آن‌ها اجتناب کنید.
  5. به طور دائم بر برند خویش نظارت داشته باشید تا هویت برند خدشه‌ دار نشود.
 

1- درباره مخاطبان، ارزش پیشنهادی و رقابت پیش روی خود تحقیق کنید.

آغاز یک کسب و کار هم درست مانند هر کار دیگری ابتدا به انجام تحقیقات کافی نیازمند است. بنابراین، پیش از هر چیز لازم است موارد زیر را به خوبی ارزیابی کنید.
  • مخاطب

ناگفته پیدا است که افراد گوناگون از سلایق و نظرات مختلفی برخوردار هستند. لازم است مخاطب خود را شناسایی کرده و لحن و سبکی مطابق با خواسته‌ ها و نیازهای او پیش بگیرید. برای مثال، نحوه ارائه محصول به کودکان با روشی متفاوت از نوجوانان یا جوانان انجام خواهد گرفت. شناسایی نیاز و خواسته مخاطب یکی از اصلی‌ ترین عناصر برندینگ و ایجاد یک نام تجاری محبوب به شمار می‌ رود.
  • ارزش پیشنهادی و رقابت

 وجه تمایز کسب و کار شما با سایر مشاغل چیست؟ چه ارزش متفاوتی را به مصرف کنندگان خود ارائه می‌ دهید؟ آگاهی از وجوه تمایز شما و رقیبان‌تان یکی از اصلی‌ ترین عناصری است که به موفقیت برند کمک خواهد کرد. زیر نظر گرفتن عملکرد رقیبان موارد بسیار زیادی را درباره برندینگ و موفقیت آن به شما خواهد آموخت.
  • مأموریت

به احتمال قوی، شما از اهداف، ارزش‌ ها و توانایی‌ های برند خود به خوبی اطلاع دارید؛ با این حال، لازم است یک بیانیه مأموریت روشن و واضح هم تنظیم کرده و چشم اندازها و اهداف خود را برای مخاطبان نیز بیان کنید. به عبارت دیگر، لازم است هدف از ایجاد کسب و کار خود را به سادگی تشریح کنید. در غیر این صورت، مراحل یک برندینگ موفق را تکمیل نکرده و هویت برند خود را به سایرین معرفی نخواهید کرد.
  • شخصیت

یکی از عوامل تأثیر گذار در موفقیت برندینگ و توسعه نام تجاری این است که با برند خود به صورت یک شخص حقیقی رفتار کرده و برای آن شخصیت سازی کنید. منظور این است که با ارائه تصویری واضح شخصیت برند خود را توصیف کنید. برای انجام این کار از نمادها، رنگ‌ ها و تصاویری استفاده کنید که هویت برند شما را به نمایش می‌ گذارند. سپس، لازم است صدا و لحن مناسبی نیز برای نام تجاری خویش در نظر گرفته و برندینگ خود را ارتقاء دهید. کافی است به موفق‌ ترین و پر مخاطب‌ ترین برندهای دنیا نگاه کنید؛ Nike، Givenchy و بسیاری از نام‌ های تجاری دیگر این کار را با موفقیت به انجام رسانده‌ اند. دقت کنید که برند شما باید به شکلی توسعه یابد که بتواند کسب و کار شما را به خوبی نمایندگی کند. انجام تحقیقات، تا حدودی خسته کننده خواهد بود؛ با این حال، آگاهی بیش‌ تر به شما کمک خواهد کرد که هویت برند خود را قوی‌ تر از پیش بهبود دهید.
  • تحلیل سوات (SWOT Analysis)

در نهایت، تحلیل سوات در درک هر چه بیش‌ تر و بهتر برند تأثیر گذار خواهد بود. توجه به ویژگی‌ های برند به شما کمک خواهد کرد که برندینگ موفقی داشته باشید و خصوصیاتی را پیدا کنید که بیش از همه دوست دارید در نام تجاری خود به تصویر بکشید. 
معنای سوات (SWOT) عبارت است از:
نقاط قوت (Strengths): مزایا و ویژگی‌ های مثبتی که کسب و کار شما را از تجارت رقیبان‌تان متمایز می‌ کند.
نقاط ضعف (Weaknesses): خصوصیاتی که به عنوان مضرات و اشکالات کسب و کار شما به حساب می‌ آیند.
فرصت‌ ها (Opportunities): تغییر و تحولات و روندهایی که در صنعت حوزه فعالیت شما روی داده و فرصت‌ هایی را پیش روی تجارت شما قرار می‌ دهند.
خطرات و تهدیدها (Threats): عناصر موجود در صنعت یا محیط زیست که ممکن است کسب و کار شما را با مشکل مواجه کنند.

2- برای برند خود یک لوگو و ساختار ایجاد کنید.

پس از شناخت و درک مزایا و معایب برند، زمان آن رسیده که به برند خود حیات بخشید. به قول یکی از طراحان گرافیک به نام Paul Rand، «طراحی، سفیر خاموش برند شما است.» در این جا، لازم است با موارد زیر آشنایی یابید:
  • لوگو

لوگو معرفی کل هویت برند را برعهده ندارد؛ با این حال، یکی از مهم‌ ترین عناصر برندینگ به شمار می‌ رود. چرا که، این می‌تواند قابل تشخیص‌ ترین و به یاد ماندنی‌ ترین بخش برند شما باشد. لوگوی نام تجاری در همه جا خودنمایی خواهد کرد. از کارت ویزیت گرفته تا وبسایت و تبلیغات آنلاین، همگی طرح لوگوی برند شما را با خود خواهند داشت. با توجه به این امر، لازم است در هنگام برندینگ و ایجاد لوگو به موارد زیر دقت کنید:
  • فرم جالب

وجود لوگو یا نشان تجاری برای برندینگ ضروری تلقی می‌ شود؛ با این حال، تنها عنصری نیست که برند را تقویت می‌ کند. محصولات، بسته بندی یا نحوه ارائه خدمات، همگی در ایجاد هویت شما موثر بوده و نقش به سزایی را ایفا می‌ کنند. ایجاد جلوه‌ های بصری موجب می‌ شود که مردم کسب و کار شما را شناخته و با آن ارتباط برقرار کنند. این امر به ثبات و دوام تجارت شما کمک خواهد کرد. بنابراین، بهتر است از فرم‌ ها و طرح‌ های جالبی استفاده کرده و برند خود را به یاد ماندنی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید لوگوی McDonald را با آن قوس‌ های جالب تصور کنید. این لوگو با فرم و شکل منحصر به فرد و ساده در تمام دنیا شناخته شده است.
  • رنگ و فونت

ایجاد و انتخاب رنگ هم یکی از مواردی است که به تقویت هویت برند کمک می‌ کند. بازی با رنگ‌ ها تنوعی بی‌ نظیر را در اختیارتان قرار داده و شما را قادر می‌ کند تا بتوانید ضمن وفاداری به هویت برند، طرح‌ های منحصر به فردی را برای برندتان خلق کنید. 
انتخاب فونت مناسب هم یکی از عناصر تاثیرگذار در برندینگ به شمار می‌ رود. این امر می‌ تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند. چرا که پیروی از سبک‌ ها و روندهای رایج همیشه کارساز نیست. منظور این است که لوگو، وبسایت و کلیه اسناد و مدارک ایجاد شده توسط برند باید از فونت و تکنیک‌ های تایپوگرافی مشابهی برخوردار باشند. به عنوان مثال، کافی است به وبسایت و تبلیغات Nike نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که در همه جنبه‌ های کسب و کار خود این موضوع را رعایت کرده و از سبک و سیاق یکسانی تبعیت کرده است.
  • ساختار

به احتمال قوی، شما هم مانند تمام صاحبان مشاغل در طول روز ایمیل‌ ها، نامه‌ ها و کارت‌ های ویزیت متعددی را برای مشتریان بالقوه خود ارسال می‌ کنید. ایجاد یک ساختار و الگوی مشابه حتی برای جزئی‌ ترین بخش‌ ها از قبیل، محل امضاء به شما کمک خواهد کرد تا کسب و کار خود را به شکلی منسجم، معتبر و حرفه‌ ای به مخاطبان خود معرفی کنید.
  • ثبات

همان طور که پیش از این هم بارها تکرار کردیم، ثبات مهم‌ ترین بخش موفقیت برندینگ و توفیق یا شکست هویت کسب و کار به شمار می‌ رود. مراحل فوق را یک به یک دنبال کرده و در کلیه جوانب برند خود به اجرا درآورید. به این ترتیب، هویتی با ثبات، هماهنگ و یکپارچه برای برند خود ایجاد خواهید کرد.
  • انعطاف پذیری

همان طور که گفته شد، در موضوع برندینگ، ثبات از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است؛ با این حال، امروزه در جوامعی زندگی می‌ کنیم که همواره انتظارات مشتریان در حال تغییر است. بنابراین، انعطاف پذیری نیز از جمله قابلیت‌ های بسیار مهم تلقی می‌ شود. منعطف بودن به شما این امکان را می‌ دهد تا بتوانید کمپین‌ های تبلیغاتی، شعارها و حتی، به روز رسانی و هویت کلی برند خود را به طور دائمی با سلایق مخاطبین خود تطبیق دهید. با وجود این، مهم این است که این تغییرات را به صورت هماهنگ و یکپارچه در کل عناصر برند اعمال کرده و چیزی را از قلم نیاندازید.
  • مستند سازی

ایجاد مجموعه‌ ای از دستورالعمل‌ های فراگیر و جامعی که کلیه نکات و بایدها و نبایدها را به صورت مستند در خود داشته باشند از موثرترین روش‌ هایی است که به شما کمک می‌ کند تا از رعایت اصول و قوانین کسب و کار اطمینان پیدا کنید. به عنوان مثال، Skype راهنمای واضح و منسجمی را برای برند خود ایجاد کرده که هر شخصی می‌ تواند از آن پیروی کند. 

3- لحن و صدای محتوای به کار رفته در تبلیغات و رسانه‌ های اجتماعی را یکپارچه کرده و از آن برای برقراری ارتباط برند با مخاطبان بهره جویید.

پس  از ایجاد برند و انجام تمام اقدامات لازم برای توسعه آن، می‌ توانید نام تجاری خود را به جامعه معرفی کنید. برای انجام این کار به شیوه‌ ای موفقیت آمیز، لازم است محتوایی با کیفیت را برای نام تجاری خود فراهم کنید. Patrick Shea در کتاب الکترونیکی HubSpot درباره برندینگ (Branding in the Inbound Age) می‌ نویسد، «در دنیای امروز و با توجه به دسترسی آنلاین به محتوا، می‌ توان گفت که محتوای شما در واقع، نقش فروشنده، فروشگاه و واحد بازاریابی شما را ایفا می‌ کند. محتوا داستان شما است؛ هر مطلبی که منتشر می‌ کنید بر برند شما تأثیر گذاشته و بخشی از داستان آن را تعریف می‌ کند.»
  • لحن 

از لحن و زبانی استفاده کنید که با شخصیت برند شما مطابقت داشته باشد. در صورتی که برند شما از هویتی لوکس و عالی برخوردار است، باید برای محتوای آن لحنی حرفه‌ ای را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که زبان و لحن مورد استفاده به صورت یکپارچه در تمامی جنبه‌ های کسب و کار شما تجلی یافته و به برندینگ نام تجاری کمک خواهد کرد. بنابراین، لازم است که آن را با دقت هر چه تمام‌ تر و به گونه‌ ای انتخاب کنید که با شخصیت برند شما مطابقت داشته باشد.
  • برقراری ارتباط و برانگیختن عواطف

امروزه، داستان‌ گویی مورد توجه مخاطبان است. مردم عاشق شنیدن داستان‌ هایی هستند که آن‌ها را از نظر عاطفی و عملی به تحرک وادارند. یک برندینگ قوی و به تبع آن هویتی قدرتمند می‌ تواند با مصرف کنندگان ارتباطی عاطفی برقرار کرده و رابطه‌ ای پایدار با برند ایجاد کند.
  • تبلیغات

انجام تبلیغات اعم از سنتی و دیجیتال، یکی از مهم‌ ترین عناصر برندینگ و موثرترین روشی است که می‌ تواند برند شما را به جهانیان معرفی کند. مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه از طریق تبلیغات با نام تجاری شما آشنا شده و پیام آن را دریافت می‌ کنند.
  • رسانه‌ های اجتماعی

رسانه‌ های اجتماعی نیز یکی دیگر از بهترین ابزارهای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان محسوب می‌ شوند. تعداد بی‌شمار پلت‌فرم‌ های موجود در فضای مجازی، بستر مناسبی را برای برندینگ و تعیین هویت برند در اختیار گذاشته‌ اند.
رسانه‌ های اجتماعی فرصت مغتنمی برای برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبان و گفتگو با آن‌ها را فراهم کرده‌ اند. در فضای مجازی و در شبکه‌ های اجتماعی، هر جا که نامی از شما برده شود، ملزم به پاسخگویی هستید؛ انجام این کار به برندینگ و افزایش اعتبار برند کمک خواهد کرد و میزان وفاداری مشتری را افزایش خواهد داد .

4- نبایدها را نیز به خوبی بشناسید و از آن‌ها اجتناب کنید.

آشنایی با نبایدهای برندینگ به شما کمک می‌ کند تا از انجام اشتباهات رایج اجتناب کرده و احتمال شکست برند را کاهش دهید. 
  • از ارائه پیام نامفهوم و مبهم اجتناب کنید

از محتوای پیام و واضح بودن لحن خود اطمینان یابید. ممکن است پیام شما از نظر خودتان منطقی باشد؛ با این حال، این به معنای آن نیست که مخاطبان شما نیز با آن ارتباطی معنادار برقرار خواهند کرد.
  • از تقلید و کپی کردن اجتناب کنید

ممکن است، برندینگ رقیب شما عالی باشد. ممکن است شما هم محصول یا خدمات مشابهی را عرضه کرده و به این فکر بیافتید که از او تقلید کنید. به شدت توصیه می‌ کنیم این کار را انجام ندهید. روی فعالیت‌ های برند و پیشرفت خودتان تمرکز کرده و تلاش کنید تا در صنعت حوزه فعالیت خویش از رقیبان‌تان پیشی بگیرید.
  • از عدم هماهنگی و انسجام میان فضای آنلاین و آفلاین اجتناب کنید:

محتوای چاپی شما ممکن است اندکی با آن چه در فضای آنلاین ارائه می‌ دهید تفاوت داشته باشد؛ با این حال، رنگ، فونت، ماهیت و پیام شما باید در هر دو فضا هماهنگ باشد.

5- به طور دائم بر برند خویش نظارت داشته باشید تا هویت برند خدشه‌ دار نشود.

بدون دنبال کردن شاخص‌ های عملکرد کلیدی (KPI) و سایر جنبه‌ های بازاریابی، اطمینان از صحت و سقم عملکرد برند کار بسیار دشواری است. برای نظارت و کنترل برند و آگاهی از نظران و عقاید افراد درباره برندینگ و برندتان می‌ توانید از Google Analytics، انجام نظرسنجی، بررسی اظهار نظرها و بحث‌ های موجود در رسانه‌ های اجتماعی و مواردی از این قبیل بهره جویید. 
انجام این کار فرصتی را در اختیار شما قرار می‌ دهد تا در صورت لزوم بتوانید تغییرات و تحولات مورد نیاز را در برندتان اعمال کنید. یک برندینگ قوی و ایجاد یک برند به یاد ماندنی، نیازمند استفاده مستمر از رنگ، فونت، تصاویر و لحنی مناسب و یکپارچه است. با کمک یک برندینگ قوی، لوگوی سازمان شما چیزی بیش از یک نام یا نماد بوده و مصرف کنندگان به محض برخورد با آن، کسب و کارتان را شناسایی کرده و پیام شما را خواهند یافت.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده