فروش برند آماده و انتخاب نام شرکت خود در برندسازی




نام شرکت تأثیر بسیار زیادی در بازاریابی و محبوبیت برند شما خواهد داشت و اگر به درستی انتخاب نشود، می‌تواند نتیجه‌ی بسیار بدی بر فعالیت‌های شما داشته باشد.

پیدا کردن نام مناسب برای شرکت یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها است. ساده‌ترین راه این است که نام شرکت خود را از مشتقات اسم خودتان انتخاب کنید. اما از آنجایی که ۷۷ درصد مشتری‌ها هنگام خرید کردن تحت تأثیر نام شرکت قرار می‌گیرند، انتخاب نام مناسب می‌تواند تفاوت چشمگیری در موفقیت شما ایجاد کند. انتخاب یک نام مناسب و خلاقانه کار سختی است و ساعت‌ها وقت از شما می‌گیرد. در ادامه‌ی این مقاله‌ به بررسی نکاتی می‌پردازیم که برای انتخاب یک نام مناسب به شما کمک می‌کنند.

۱- پیام شرکت خود را مشخص کنید

نام شرکت شما جنبه‌ی مهمی از هویت شرکت شما است. این نام روی کارت ویزیت، سربرگ شرکت، وب‌سایت و لوازم تبلیغاتی قرار می‌گیرد. بنابراین باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که خواننده با خواندن آن بتواند نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، تشخیص دهد. کسب‌و‌کارهایی که خدمات ارائه می‌دهند باید نام شرکت خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنند که مشتری بتواند وجه تمایز آن‌ها با دیگر شرکت‌ها را متوجه شود. به‌عنوان مثال نام «Quickly Legal» نشان‌دهنده‌ی ارائه‌ی خدمات حقوقی سریع به مشتری‌ها است.

۲- تمام نام‌های ممکن را در نظر بگیرید

بعد از اینکه مشخص کردید نام شرکت شما چه پیامی باید به مشتری منتقل کند، نوبت به طوفان فکری می‌رسد. با اعضای تیم خود دور هم جمع شوید و تمام کلماتی را که توصیف‌کننده‌ی صنعت کسب‌و‌کار، محصول و خدمات شما هستند، یادداشت کنید. همچنین کلماتی را که رقبای شما را وصف می‌کنند نیز یادداشت کنید و تفاوت میان شرکت خود و رقیبانتان را در قالب کلمات مشخص کنید. فراموش نکنید که برای توصیف مزایای محصول یا خدمات خود، باید از کلمات مناسب استفاده کنید.
همچنین می‌توانید لغات خارجی که معنی مورد نظر شما را دارند انتخاب کنید. کافی است لغت مورد نظر خود را به زبان‌های دیگر در اینترنت جستجو کنید. از مزایای این روش این است که ایده‌های جدیدی به شما می‌دهد. انتخاب نام، فرآیند وقت‌گیری است. سعی کنید در هر مرحله نظر دیگران را نیز جویا شوید و از آن‌ها بازخورد بگیرید و ایده‌هایی که احساس خوبی به شما نمی‌دهند، کلا فراموش کنید.


۳- از نام‌های مختصر، مفید و ساده استفاده کنید

نام‌هایی که کوتاه هستند و راحت نوشته می‌شوند ماندگاری بیشتری در ذهن مشتری‌ها دارند. نام‌هایی که مبهم هستند معمولا سخت‌تر به حافظه سپرده می‌شوند. به یاد داشته باشید که نام مناسب نقش بسیار زیادی در موفقیت بازاریابی شما خواهد داشت. اگر مشتری‌ها نتوانند نام شرکت شما را به یاد بیاورند، طرز صحیح نوشتن آن را ندانند یا نتوانند آن را به‌درستی برای دیگران تلفظ کنند، آ‌نگاه شانس بازاریابی شما از این طریق از دست خواهد رفت. همچنین به لغتی که از مخفف کردن نام شرکت شما به دست می‌آید نیز فکر کنید. شاید شما شرکت خود را با نام مخفف صدا نکنید، اما بسیاری از مشتری‌ها این کار را انجام می‌دهند؛ بنابراین طوری نام شرکت خود را انتخاب کنید که مخفف آن معنی بدی ندهد.

۴- از نام‌های محدود استفاده نکنید

زمانی که می‌خواهید برای کسب‌و‌کار خود نام انتخاب کنید باید آینده‌ی آن را نیز در نظر بگیرید و مطمئن باشید که با خدمات شما هماهنگی دارد. به‌عنوان مثال اگر نام شرکت خود را بگذارید «لوازم جانبی اپل» و در آینده بخواهید لوازم جانبی محصولات دیگر را بفروشید، آنگاه نام شرکت شما به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود.


۵- از نظرسنجی جمعی خودداری کنید

انسان‌ها معمولا برای انتخاب نام شرکت خود نظر دوستان، فامیل و مشتری‌ها را جویا می‌شوند. این کار گاهی اوقات نتیجه‌ی خیلی خوب دارد، اما از طرفی ریسک انجام آن بالا است؛ زیرا اگر نام‌ پیشنهادی توسط آن‌ها را انتخاب نکنید ممکن است ناراحت شوند و اگر آن‌ را انتخاب کنید ممکن است عواقب بدی برای کسب‌و‌کار شما داشته باشد. بهترین کار این است که تعدادی از نام‌های پیشنهادی خودتان را با دوست، اعضای فامیل و مشتری‌ها در میان بگذارید و از آن‌ها بازخورد بگیرید.

۶- از نام‌های دوبخشی استفاده نکنید

نام‌های دوبخشی تشخیص دادن شما از رقیب‌هایتان را خیلی سخت می‌کند. ممکن است این لغات قبلا انتخاب شده باشند و لوگوی آن‌ها نیز طراحی شده باشد و این موضوع خاص بودن نام برند شما را کاهش می‌دهد. البته شرکت‌های موفق زیادی مانند General Electric وجود دارند که نام‌هایشان دوبخشی است و در سراسر جهان شناخته‌شده هستند. اما فراموش نکنید که General Electricc یکی از اولین شرکت‌هایی بود که در صنعت مربوط به محصولات یا خدمات خود تأسیس شد و میلیاردها دلار برای تبلیغات خود هزینه کرد. انتخاب نکردن نام‌ دوبخشی برای تضمین موفقیت شرکت توصیه می‌شود؛ مگر اینکه بتوانید جهانی شدن برند خود را تضمین کنید.

۷- در استفاده از نام‌های محدود به مکان خاص احتیاط کنید

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند از نام شهر خود برای قسمتی از نام شرکت استفاده کنند. این ایده زمانی جواب می‌دهد که قصد داشته باشید خدمات خود را فقط در شهر خودتان عرضه کنید. اما اگر شرکتتان توسعه پیدا کرد و خواستید خدمات خود را به شهرهای دیگر عرضه کنید، باید نام آن را تغییر بدهید.

۸- از لغات مبهم استفاده نکنید

لغت‌های مبهم تلفظ و املای سختی دارند. مخصوصا اگر قصد داشته باشید مخاطبان زیادی را در اینترنت به سمت خود جذب کنید. البته گاهی اوقات نام‌های مبهمی مانند Xerox می‌توانند موفق شوند؛ اما هزینه‌ و تلاش زیادی برای بازاریابی احتیاج دارند. به یاد داشته باشید که برای انتخاب نام برند باید بر مهم‌ترین ارزش، ویژگی و هدف شرکت خود تمرکز کنید.

۹- از لغت‌های محبوب یا ترند دوری کنید

لغت‌ها یا تلفظ خاصی از آن‌‌ها که در یک مقطع زمانی محبوب می‌شوند، تنها در همان محدوده‌ی زمانی باید استفاده ‌شوند. اگر نمی‌خواهید نام شرکتتان تنها برای یک زمان محدود اعتبار داشته باشد، بهتر است لغت‌های ترند را پیدا کنید و از انتخاب آن‌ها بپرهیزید. به‌عنوان مثال در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰۰ میلادی، بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه نشان بدهند که کسب‌و‌کارشان مرتبط با اینترنت است، از comm. در آخر نام شرکت خود استفاده می‌کردند. اما زمانی که تب استفاده از اینترنت فروکش کرد، کلمه‌ی com. در مورد کسب‌و‌کارهایی به کار می‌رفت که مدل تجاری نداشتند و تنها شرکت‌هایی توانستند به بقای خود ادامه دهند که عبارت com. را از انتهای نام خود حذف کردند.

۱۰- دامنه را فراموش نکنید

بسیار مهم است که رقبای موجود در صنعت شما از نام مشابه با نام شرکت شما استفاده نکنند. استفاده از نام‌های مشابه در صنایع مختلف غیر معمول نیست، اما باعث گمراهی مشتری‌ها خواهد شد. در عوض سعی کنید از نام‌هایی استفاده کنید که دامنه‌ی آن‌ها در دسترس باشد. از آنجایی که دامنه‌هایی با پسوند com. بسیار محبوب هستند، بسیار سخت می‌توان نام دامنه را با نام شرکت تطبیق داد. البته این روزها اهمیت استفاده از URL  پایین آمده است، زیرا مردم اغلب اوقات به صورت آنلاین جستجو می‌کنند و با کلیک کردن روی لینک‌ها وارد صفحه‌ی مورد نظر خود می‌شوند؛ اما در هر صورت سعی کنید تا جای ممکن آدرس URL خود را کوتاه و ساده انتخاب کنید. همچنین از انتخاب URL بی‌ارتباط با نام شرکت خود نیز اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است مشتری‌هایی که نگران مسائل امنیتی در اینترنت هستند، از ورود به سایت شما اجتناب کنند.


09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده