چگونه میتوانید جوانان را به برند خود جذب کنید؟




اگر می‌خواهید نسل جوان را جذب کنید، باید ثابت کنید قابل‌اعتماد هستید.

جوانان امروز شرکت‌ها را باور ندارند؛ به همین علت بسیاری از تلاش‌ها و حرکت‌های بازاریابی که برای جذب آن‌ها صورت می‌گیرد با شکست مواجه می‌شود. آن‌ها از کجا باید بدانند که شما یک شرکت بزرگِ دیگر نیستید که از پایین آمدن قیمت نفت یا از جنگ‌های تمام‌نشدنی در گوشه و کنار دنیا  سود می‌برد یا اینکه به دنبال ترفندی برای بالا بردن هزینه‌های بهداشت و سلامت نیستید؟ یا اینکه یک شرکت دیگر نیستید که هزینه‌های میلیون دلاری‌اش به محیط‌زیست آسیب می‌زند؟
اگر شما نمی‌دانید بسیاری از شرکت‌ها مسئول اصلی صدمات جبران‌ناپذیری هستند که کره‌ی زمین با آن مواجه است، چطور می‌خواهید با بازاریابی مدرن خود نسل جوان را جذب کنید؟
نسل جوان امروز، تحصیل‌کرده‌ترین و کاراترین نسل همیشه‌ی تاریخ است؛ اما به لحاظ مالی پیشرفت نمی‌کند. به نظر می‌آید این نسل درنهایت موفق می‌شود همان‌قدر کسب درآمد کند که پدرانشان سه دهه پیش پول درمی‌آوردند. از طرفی اجاره‌های سرسام‌آور باعث شده است هفتاد درصد این نسل به کمک مالی والدینشان وابسته باشند. بسیاری از مشاغل موجود در بازار حتی به جوانانی که تحصیلات بالایی دارند، شغل‌های رده پایین و دستمزد کمی پیشنهاد می‌کنند. متأسفانه این روند در شرکت‌های بزرگ هم دیده می‌شود.
بنابراین اگر شما یک برند معروف با استراتژی‌های بازاریابی ضربه ناپذیر هستید، لازم نیست انتظار داشته باشید جوانان هم به شما اهمیت بدهند! اولویت‌های نسل جوان عدالت اجتماعی و کیفیت زندگی هستند، همان مسائلی که شرکت‌های بزرگ روزبه‌روز از آن‌ها دورتر می‌شوند.


بازاریابان دلسرد می‌شوند

در یک سال گذشته، اغلب تلاش‌های متخصصین بازاریابی برای جذب تعامل نسل جوان در کمپین‌های معرفی کالا و خدمات بی‌نتیجه مانده است. شرکت‌های معروف، بازاریابی محتوای خود را سه برابر کرده‌اند به این امید که شبکه‌های اجتماعی بتوانند نظر این نسل را جلب کنند؛ ولی به نظر می‌آید توجه آن‌ها به همین راحتی دست‌یافتنی نیست.
جالب این‌که انگار هیچ خط پایانی برای این انفعال وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود نسل جوان همچنان در برابر تلاش‌های بازاریابی آتی بی‌تفاوت باقی بماند. تنها ۲.۱۱ درصد محتوایی که به‌منظور بازاریابی در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته می‌شود بازخورد مثبت می‌بیند و البته فیس‌بوک از پولی که بابت این تبلیغات کسب می‌کند به‌هیچ‌وجه ناراضی نیست. با چنین چشم‌انداز تاریکی، چطور یک شرکت می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند؟

بگذارید مشتریان به‌جای شما حرف بزنند

برای شروع فرض می‌کنیم شما یک برند عالی هستید که تلاش می‌کنید تغییرات مثبتی در جهان اتفاق بیفتد. شما تلاش می‌کنید خدمات مفید را بدون آسیب زدن به محیط‌ زیست به مشتریان خود ارائه کنید. ولی شاید بهتر است به‌جای اینکه مدام از خودتان تعریف کنید، بگذارید نسل جوان شرح‌ حال خودش را بگوید. این همان ایده‌ای است که تحت عنوان «محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC)» تعریف می‌شود و یکی از معدود استراتژی‌های بازاریابی است که در تعامل با نسل جوان موفق عمل می‌کند.
به‌عنوان یک مثال خوب می‌توان از بخش مد و لباس شرکت باربری (Burberry) نام برد که از مصرف‌کنندگان خواست عکس‌های خود را با لباس‌های این برند، با هر سبکی که دوست دارند و در هر محیطی که می‌پسندند؛ آپلود کنند. درواقع این شرکت به‌جای اینکه سبک خاصی برای مصرف پیشنهاد بدهد، از سلایق شخصی جوانان استقبال کرد و نتیجه این بود که تا پایان فصل، شاهد افزایش ۵۰ درصدی  فروش خود بود. این کمپین و موارد مشابه آن، خوب جواب می‌گیرند؛ چون جوانان مشتاق به اشتراک‌گذاری نظرات و تجربیات خود هستند. احتمال اینکه یک جوان لباسی را پس از دیدن پست دوستش خریداری کند، ۶۸ درصد بیشتر از تبلیغات عادی است و UGC می‌تواند این رقم را تا ۸۴ درصد بالا ببرد.

ایده‌های مصرف‌کنندگان را به نمایش بگذارید

جوانان به نظرات دیگر مصرف‌کنندگان اعتماد دارند و بر این باورند که دیگران هم به صداقت آن‌ها ایمان‌ دارند. مرور دیدگاه‌های ویرایش نشده مصرف‌کنندگان عادی (حتی با غلط‌های تایپی و املایی) برای آن‌ها معتبرتر از هر توصیف دیگری است. پس با ارائه توضیحات جزئی و آماری وقت خود را هدر ندهید.
استراتژی شما باید بازتاب نظرات مصرف‌کنندگان باشد. حتی برندهای معروف جهانی مثل استارباکس، کوکاکولاو اپل با به‌کارگیری UCGG فروش خود را تضمین‌شده‌تر می‌بینند و البته انتشار و نمایش محتوای تولیدی کاربران برای شرکت‌های تخصصی کوچک، به همان خوبی بازدهی دارد. نظرات و دیدگاه‌های مصرف‌کنندگان را به نقطه کانونی تبلیغات خود تبدیل کنید و در رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
یک مثال عالی از نتایج مثبت این روش، مک‌دونالد بود که از مصرف‌کنندگان خواست با محصولات این شرکت عکس سلفی بگیرند و بعد نمایشگاهی برای به تصویر کشیدن این عکس‌ها برپا کرد. این برند با به اشتراک‌گذاری عکس‌های شخصی مصرف‌کنندگان، احساس نوستالژیک تولیدات پیشین خود و روند بهبودی خدماتش را تا به امروز نشان داد و توانست با استفاده از UCG و پرداخت هزینه‌ی مناسب به شبکه‌های دیجیتال خود، ثروتی قابل‌توجه از افزایش فروش به دست آورد.
به یاد داشته باشید این نسل قبل بود که برای خرید کردن به فروشگاه می‌رفت. نسل جدید ترجیح می‌دهد بیشتر خریدهای خود را آنلاین انجام دهد؛ پس تجربیات مصرف‌کنندگان را به تصویر بکشید و بگذارید خود آن‌ها کار بازاریابی شما را انجام دهند. اگر آن‌ها محصولات شما را دوست داشته باشند، از به اشتراک‌گذاری علاقه‌ی خود لذت هم می‌برند. اگر شما اعتماد نسل جوان را با خود همراه کنید، آن‌ها هم به برند تجاری شما وفادار می‌مانند.

در به‌کارگیری UCG خلاق عمل کنید

خودتان را به یک هشتگ محدود نکنید. ایده‌های جدیدی پیدا کنید، مثل کاری که کمپانی فاکس با همکاری اسنپ‌چت برای فروش بیشتر فیلم «مردان ایکس: آخرالزمان» انجام داد. آن‌ها ماسک‌های جدیدی از شخصیت‌های اول فیلم را به فیلترهای اسنپ‌چت اضافه کردند تا مردم بتوانند با آن‌ها عکس سلفی بگیرند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند. این استراتژی آن‌ها موفق شد تعداد تماشاگران فیلم را به ۲۵۱ میلیون نفر برساند که یک نرخ مشارکت ۸۴ درصدی است.
شما با استفاده از محتوای تولیدی مخاطبان، پول خود را در رویکردهایی خرج می‌کنید که برایتان بازدهی خواهند داشت. جوانان شاید به شرکت‌ها و برندها بی‌اعتماد باشند؛ اما به یکدیگر اعتماد دارند و از به اشتراک‌گذاری تمام تجربه‌های خود لذت می‌برند.

 

کسب و کارتان را به سبک کمپانی ایکیا متحول کنید!

کمپانی سوئدی ایکیا در زمینه تولید مبلمان و سایر لوازم منزل فعالیت داشته و یکی از بزرگ ترین شرکت های خرده فروشی مبلمان در دنیا به شمار می رود.

این شرکت در سال ۱۹۴۳ توسط اینگوار کامپراد در سوئد تأسیس شد. دفتر مرکزی ایکیا در هلند واقع شده است.

چشم انداز

چشم انداز کمپانی هایی مثل ایکیا، براساس اهدافی که آن کسب وکار در پی دستیابی به آن است، ایجاد می شود. چشم انداز، جایگاه یک کسب کار را مشخص می‎کند و بهترین راه برای رسیدن به موفقیت را نشان می دهد. مدیران ایکیا به دنبال اطمینان خاطر از دسترسی محصولات خود و راحت تر کردن زندگی روزمره مصرف کنندگان‎شان هستند. به گفته آنها، ایکیا سرمایه خود را روی ایجاد فروشگاه‎های جدید و توسعه محصول متمرکز کرده و دائما قیمت‎ها را برای رفاه حال مشتریانش کاهش می‎دهد.



کلیه کسب‎وکارها همچنین بیانیه ماموریتی دارند که چشم انداز آن دستیابی به تمام اهدافی است که آن شرکت در پی آن است. بیانیه ماموریت، آنچه را که یک کسب و کار قصد انجام آن را دارد و نحوه انجام آن را، دربر می‎گیرد. چشم انداز و بیانیه ماموریت، هر دو اهداف کلی شرکت را مشخص می‎کنند.

تولید مبلمان و وسایل خانگی با قیمت‎هایی مناسب، از جمله چشم اندازهای اصلی این کمپانی به شمار می‎رود. توسعه محصول ایکیا براساس تولید محصولاتی است که از لحاظ قیمت به صرفه بوده، طراحی مناسبی داشته و برای همگان در دسترس باشد. هدف ایکیا این است که روز به روز محصولاتی بهتر و اقتصادی‎تر تولید کند.

ارزش ها

داشتن چشم انداز و بیانیه ماموریت اهمیت ویژه‎ای دارد، اما یک کسب و کار به مجموعه‎ای از ارزش‎ها نیز نیازمند است.

ارزش‎ها شامل باورها و قوانینی است که فعالیت‎ها و نحوه اداره یک کسب‎وکار را تحت تأثیر قرار می‎دهد. ارزش‎های ایکیا تمام فعالیت‎های آن را هدایت کرده و بر این باور استوار است که هر فردی ویژگی ارزشمندی در وجود خود برای ارائه دارد. این ارزش‎ها به تثبیت فرهنگ سبر

ازمانی کمک می‎کند. فرهنگ شامل اعتقادات، رفتار‎ها و برنامه‎هایی است که ویژگی‎های یک کمپانی را شامل می‎شود. برای ایکیا، فرهنگ سازمان براساس روحیه کار تیمی ایجاد شده است.

یکی از راه‎هایی که ایکیا به کمک آن نیازهای مشتریان خود را درک می‎کند، بررسی منازل است. سالانه چندین خانه به وسیله این کمپانی بازدید می‎شود تا از این طریق، ایده‎های لازم برای ساخت محصولات، طبق نیاز مصرف‎کنندگان را به دست آورند.
این ایده‎ها مستقیما طی مراحل ساخت محصولات، مورد استفاده قرار می‎گیرد. به عقیده موسس این کمپانی، ملاقات با مردم در منازل‎شان، بهترین راه درک نیازها، رویاها و شرایط زندگی آنها است.

ایکیا بر این باور است که کار کردن در کنار هم مفید بوده و همکاران مشکلاتی را که به نظر غیرقابل حل می‎آیند برطرف خواهند کرد. برای مثال، از همان مراحل اولیه طراحی، تولید‎کنندگان و طراحان شامل تیم تکنیسین‎ها و کارشناسان هستند. این همکاری‎ها و درکنار هم بودن‎ها کمک می‎کند تا این کمپانی، به تولید محصولات مقرون به صرفه ادامه داده و از به روز‎ترین روش‎ها برای تولیدات خود بهره ببرد.

از جمله ارزش‎های ایکیا به این موارد می توان اشاره کرد:

آگاهی از قیمت: توجه به این ارزش، برای پایین نگه داشتن قیمت‎ها لازم است.

در کنار هم بودن: این ارزش به احترام متقابل بین کارکنان، مصرف‎کنندگان و تأمین کنندگان تأکید دارد. ایکیا مستقیما با تأمین کنندگان و داخل کارخانه ها، همکاری می‎کند.

این کار کمپانی را قادر می‎سازد تا بهترین، مقرون به صرفه‎ترین و خلاقانه‎ترین روش‎ها را برای پیاده‎سازی ایده‎های طراحی محصول ارائه دهد. به عقیده آنها، این کار به ایکیا اجازه می‎دهد تا در زمینه طراحی، بسته‎بندی و پخش، هوشمندانه‎تر عمل کند.

ارزش‎های ایکیا، این شرکت را در کلیه فعالیت‎هایش هدایت کرده و این امکان را به آنها می‎دهد تا استانداردهای بالای خود را حفظ و موفق عمل کنند.

ماموریت

ماموریت یک کمپانی براساس چشم‎انداز و ارزش‎های آن ایجاد می‎شود. ماموریت ایکیا بر توسعه بلند مدت شرکت تأکید دارد که از طریق سرمایه‎گذاری‎های آتی این شرکت حاصل شده و برای کارکنان، مصرف‎کنندگان و تأمین ‎کنندگان ایکیا سودمند خواهد بود. ایکیا بخش عظیمی از سود خود را برای ایجاد فروشگاه‎های جدید و توسعه محصول و کاهش قیمت‎ها، دوباره سرمایه‎گذاری می‎کند. ماموریت ایکیا بر تولید محصولات تجملی و گران‎قیمت بنا نشده، بلکه تولید محصولاتی است که برای عموم قابل دسترس و استفاده باشد.

استراتژی

استراتژی ایکیا همیشه بر طراحی و تولید محصولاتی تأکید داشته که با نیاز روزانه مصرف کنندگان مطابقت داشته و از لحاظ قیمت، زیبایی و اطمینان مناسب باشد. از سال ۲۰۱۶، در تمامی وسایل روشنایی این شرکت، از لامپ های ال. ای. دی استفاده شده که حدود ۲۰ سال قابل استفاده بوده و ۸۵ درصد کمتر از لامپ های معمولی، انرژی مصرف می‎کنند. از سوی دیگر، این کمپانی مصرف‎کنندگان خود را تشویق می‎کند تا از وسایلی استفاده کنند که مصرف انرژی کمتری داشته و قابل بازیافت نیز باشند. استــراتــژی‎هــای ایکیا روی کارکنانش نیز تأکید دارد.

برای مثال، هدف این کمپانی این است که نیمی از تیم مدیران خود را از میان زنان انتخاب کند.

طبق برآورد‎ها، تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۵۰۰ نفر در بنیاد ایکیا عضو خواهند شد. این بنیاد، سازمان خیریه‎ای است که سالانه چندین میلیون یورو، جدا از سود این کمپانی را برای فعالیت‎های بشردوستانه هزینه می‎کند. این بنیاد به سازمان‎هایی که برای جلوگیری از کار اجباری کودکان در کشورهایی مثل هند و پاکستان تشکیل شده‎اند، کمک می‎کند.

نقاط قوت

نقطه قوت یک کمپانی، می تواند به کارشناسان بازاریابی یا منطقه‎ای که شرکت در آن واقع شده، وابسته باشد.

نقاط قوت ایکیا از این قرار است:

– یک برند قدرتمند جهانی که گروه‎های مختلف مصرف‎کنندگان را به خود جذب می‎کند. این شرکت متعهد شده که کیفیت و حجم تولیداتش در نقاط مختلف جهان یکسان باشد.

– چشم‎انداز این کمپانی این است که کیفیت زندگی روزانه مردم را بالا ببرد

– ارائه حجم گسترده‎ای از محصولات با طراحی زیبا، عملکردی مناسب و قیمتی پایین

نقاط قوت ایکیا، این امکان را به کمپانی داده که مصرف‎کنندگان متعددی را به خود جلب کند.

فرصت ها

یک کسب‎و‎کار، از نقاط قوت خود برای بالا بردن فرصت‎هایش استفاده می‎کند. ایکیا بر این باور است که تأکید این کمپانی بر حفظ محیط زیست، برای ایکیا سودمند خواهد بود.

برخی از فرصت‎هایی که ایکیا از آن‎ها بهره می‎گیرد به این شرح است:

– تقاضای روز افزون برای استفاده از محصولات سبزتر

– تقاضای روز افزون برای محصولات ارزان‎تر

ایکیا بر حوزه‎های متعددی تمرکز دارد که در بقای آن مؤثر است:

ایده‎ها و راهکارهایی برای داشتن یک زندگی آرام که به صورت آنلاین توسط این کمپانی ارائه می‎شود.

ایکیا به فکر حفظ منابع طبیعی بوده و به دنبال کاهش مصرف آب و سامان دادن به فاضلاب‎ها است.

برنامه‎های ایکیا در جهت کاهش مصرف انرژی و استفاده بیشتر از انرژی‎های تجدید پذیر است. یکی از راهکارهای این کمپانی در این زمینه، کاهش میزان پروازهای کاری ایکیا و پایین آوردن میزان بسته‎بندی آن است.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده