فروش برند تجاری و بیانیه ماموریت و چشم انداز در برندها




بررسی چگونگی استفاده از بیانیه ماموریت و چشم انداز در برندها

 

شرکت‌هایی که موفق می‌شوند، در طی سالیان دراز به ارزش‌های اصلی خود پایبند هستند و شرکتی را می‌سازند که کارمندان و مشتریانش به ارتباط با آن افتخار می‌کنند.

این‌جاست که مفهوم و ارزش بیانیه‌ ماموریت و چشم انداز مشخص می‌شود.
بیانیه ماموریت عبارت است از این‌که “چه کسی” “چه کاری” را انجام می‌دهد. چشم انداز هم بیان‌کننده است که آن شرکت “چرا” و “چگونه” آن کار را انجام خواهد داد.

بررسی چند بیانیه ماموریت و چشم انداز محبوب

وفاداری به برند از چه چیزی ناشی می‌شود؟
در مورد برندهایی که از آن‌ها خرید می‌کنید، فکر کنید.
  • آیا شما معمولا از خدمات یک شرکت هواپیمایی خاص استفاده می‌کنید؟
  • آیا هر صبح قهوه‌ی خود را از همان محلی که هر روز خرید می‌کنید، می‌خرید؟
  • آیا از محصولات برند خاصی مثل اپل استفاده می‎‌کنید؟
اغلب به برندهایی که از محصولات‌شان استفاده می‌کنیم، وفادار هستیم.
چرا که آن‌ها ارزش‌هایی را ارائه می‌کنند که سایرین آن را ارائه نمی‌کنند.
هنگامی‌که یک برند به خوبی با مشتریان و کارکنان خود ارتباط برقرار می‎‌کند، آن‎‌ها را نسبت به خود وفادار می‌کند.
این وفاداری منجر به سودآوری هر چه بیشتر او می‌شود.
اما دستیابی به این ارتباطات به هیچ وجه آسان نیست.

تفاوت بیانیه‌ ماموریت و چشم انداز در چیست؟

بیایید با معانی لغوی شروع کنیم.
بیانیه ماموریت اغلب توصیفی کلی از یک شرکت، اهداف و عملکردهای آن است.
در حالی‌که چشم‌انداز دلیل وجودی شرکت را بیان می‌کند. این دو در کنار هم می‌توانند یک شرکت را توصیف کرده و اهمیت و ارزش آن را بیان کنند.
از همین رو، برای هر کسب‌وکاری ضروریست که از این دو مسئله آگاه باشد.
در ادامه بیانیه ماموریت و چشم‌انداز برخی از شرکت‌ها آورده شده است.
این شرکت‌ها از بین چندین شرکت انتخاب شده‌اند و می‌توان چشم‌انداز و بیانیه‌ی ماموریت آن‌ها را جزو بهترین نام‌گذاری کرد.

برند لایف ایز گود

زندگی خوب است، در تلاش برای تقویت قدرت خوش‌بینی.
میلیون‌ها برند تولید کننده لباس در سراسر جهان وجود دارد، اما لایف ایز گود با بیانیه‌ی ماموریت متفاوتش فراتر از برند پوشاک خوب  رفته است. بیانیه‌ی ماموریت آن‌ها این چنین است: در تلاش برای توسعه‌ی قدرت خوش‌بینی.
اما این بیانیه‌ی ماموریت به تنهایی کاری را از پیش نمی‌برد.
همکاری در کارهای خیریه و حمایت از کودکان از اصلی‌ترین برنامه‌های آن‌هاست که نشان می‌دهد واقعا به بیانیه‌ی ماموریت خود پایبند هستند.

سوئیت گرین

ساخت جامعه‌ای سالم با پیوستن مردم به جرگه‌ی استفاده کنندگان از غذاهای سالم.
این شرکت در بیانیه‌ی ماموریت خود بیان کرده که با شبکه‌ای از کشاورزانی که به تولید مواد غذایی سالم می‌پردازند، قرار داد دارد. هم‌چنین آن‌ها برنامه‌های بسیار بزرگی برای آموزش کودکان در مدارس دارند، برنامه‌هایی هم‌چون تغذیه سالم و تناسب اندام.

آمریکن اکسپرس

ما سخت کار می‌کنیم تا معتبرترین شرکت خدمات مالی در جهان باشیم.
آمریکن اکسپرس یکی از بهترین شرکت‌های خدمات مالی در جهان می‌باشد که خدمات به مشتری عالی، آن را از سایر کسب‌وکارهای رقیبش متمایز کرده است.
آن‌ها در بیانیه‌ی ماموریت خود بیان کرده‌اند که ما شدیدا به کار تیمی علاقه‌مندیم و از کارکنان‌مان حمایت می‌کنیم تا آن‌ها نیز بتوانند از مشتریان به خوبی حمایت و پشتیبانی کنند.
همان‌طور که سیمون سینک می‌گوید: کارمندان شما شرکت‌تان را دوست نخواهند داشت، تا زمانی‌که مشتریان آن را دوست داشته باشند.

هانست تی

در تلاش برای ساخت چای‌هایی با عطر و طعم خاص، سالم و ارگانیک.
بیانیه‌ی ماموریت این برند با یک پیام ساده آغاز می‌شود و آن برای جلب اعتماد مخاطب است.
آن‌ها از همان ابتدا سعی می‌کنند به مخاطب بگویند که چه فرمول‌هایی چای تولیدی آن‌ها را از بقیه متمایز می‌کند.
این برند با مخاطبانی که سال‌ها به دنبال یک لذیذ اما سالم بوده‌اند، صحبت می‌کند.
و به آن‌ها توضیح می‌دهد که چگونه این مشکل بزرگ را حل کرده‌اند.

شرکت محصولات چوبی IKEA

ما سعی زندگی روزمره‌ی بهتری برای مشتریان‌مان بسازیم.
ماموریت این شرکت فوق‌العاده خاص و متفاوت است.
آن‌ها به کیفیت محصولاتشان بسیار اهمیت می‌دهند و در تلاش هستند هر طور که شده زندگی بهتری برای مشتریان‌شان بسازند.
شما می‌توانید نام هر شرکت را در گوگل سرچ کنید و بیانیه‌ی ماموریت کامل آن‌ها را بخوانید و از ایده‌های آن‌ها برای بیانیه‎‌ی ماموریت خود الهام بگیرید.

مقایسه بزرگترین برندهای تکنولوژی در چین با همتایان آمریکایی خود

 

در دنیای تلفن‌های هوشمند روز به روز استفاده از برندهای چینی افزایش می‌یابد و این کمپانی‌ها به رقیبان قدرتمندتری برای برندهای مشهور تبدیل می‌شوند؛ اما بهتر است بدانید که این شرایط رقابتی چندان عادلانه نیست. دیوار آتشین دولت چین بسیاری از غول‌های تکنولوژی جهان را برای ورود به داخل کشور با محدودیت‌هایی روبه‌رو نموده و با حمایت از تکنولوژی‌های بومی، مردم را ترغیب یا به عبارت دیگر وادار به استفاده از آن‌ها می‌کند.

همچنین با حمایت‌های مالی و پشتیبانی قوی از برندهای چینی باعث رشد و ترقی آن‌ها می‌شود. به این ترتیب چین در زمینه‌های مختلف تکنولوژی نام‌های خاص خودش را دارد.
تقریبا همه ما با جا و مکان شرکت‌های بزرگ تکنولوژی جهان یعنی دره سیلیکون کالیفرنیا آشنا هستیم اما شاید ندانید که شهر شنزن هم به دره سیلیکون چین معروف است، به دلیل آن که خانه تعدادی از کمپانی‌های بزرگ چند ملیتی جهان از قبیل Tencent، هواوی، ZTE و… محسوب می‌شود. البته همان‌طور که انتظار می‌رود دفتر مرکزی تعدادی از شرکت‌های معروف چینی در شهر پکن واقع شده است.
این کمپانی‌های چینی در کشور خودشان گاهی از شرکت های معروف جهان هم بزرگ‌ترند، با این حال ممکن است در خارج از چین چندان شناخته شده نباشند؛ به همین دلیل نام‌شان را در کنار همتایان آمریکایی خود در دره سیلیکون قرار داده‌ و با آن‌ها مقایسه کرده‌ایم.

وی‌چت (Tencent) / فیس‌بوک

فیس‌بوک قطعا بزرگ‌ترین نام در رسانه‌های اجتماعی و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در دره سیلیکون است. این کمپانی نه تنها برای برنامه‌های کاربردی و نام تجاری اصلی خود شناخته شده، بلکه شرکت‌های اینستاگرام و واتس‌اپ را هم به مبلغ بسیار گزاف خریداری کرده است تا در سرویس‌های اشتراک عکس و پیام‌رسانی‌ هم بی‌رقیب باشد.
پیام‌رسان وی‌چت متعلق به هولدینگ Tencent، احتمالا مشابه‌ترین سرویس به فیس‌بوک در کشور چین است. با خدماتی مانند:  ارایه Moments (فید‌های اجتماعی و آپدیت‌های دوستان)، پیام‌رسانی ( متنی، تماس‌های چندجانبه، ارتباط ویدیویی و به اشتراک گذاشتن فایل‌های رسانه)؛ همچنین فیدهای خبری و بسیاری از موارد دیگر در یک پلت فرم واحد.
وی‌چت هم‌اکنون بزرگ‌ترین نقش را در صنعت پرداخت موبایل چین بازی می‌کند؛ مشتریان می‌توانند با سیستم پرداخت وی‌چت صورت‌حساب‌های‌شان را پرداخت کنند، به حساب دیگران پول منتقل کنند و پرداخت‌های فروشگاهی را انجام دهند. امسال تاکنون سیستم پرداخت موبایلی وی‌چت ۶۰۰ میلیون کاربر داشت در حالی که نزدیک‌ترین رقیبش، Alipay (سیستم پرداخت موبایلی علی‌بابا) میزبان ۴۵۰ میلیون کاربر بود.
وی‌چت در سال ۲۰۱۱ شروع به کار نموده و طبق آخرین آمار اعلام شده ۹۸۰ میلیون کاربر فعال دارد که البته ۹۰ درصد کاربرانش چینی هستند. به‌عنوان مقایسه، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ تقریبا ۱/۲ میلیارد کاربر، اینستاگرام ۷۰۰ میلیون و تویتر ۳۲۸ میلیون کاربر در سراسر جهان دارند. اپلیکیشن اصلی فیس‌بوک با ۲ میلیارد کاربر فعال همچنان بزرگ‌ترین رسانه اجتماعی دنیا به شمار می‌رود اما وی‌چت هم در این میان نقش مهم و قابل توجهی ایفا می‌کند.
هولدینگ Tencent که مالکیت وی‌چت را دارا است، در زمینه‌های دیگری هم نقش ایفا می‌کند که برخی از آن‌ها با فیس‌بوک تداخل دارند، این شرکت درسال جاری یک هدست واقعیت مجازی را تولید کرده است. (فیس‌بوک، Oculus را دارد.) همچنین در زمینه پخش موسیقی، استریم ویدیو، و بیزنس‌های گیمینگ آنلاین فعالیت دارد. در مجموع، Tencent بزرگ‌ترین کمپانی چین در زمینه تکنولوژی است.

هواوی / اپل

هواوی در حال حاضر یک برند شناخته شده در بازار بین‌المللی و همچنین بزرگ‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در چین است؛ در حالی که توسط  Oppo و Vivo سایه به سایه تعقیب می‌شود! اما هواوی تنها برند چینی محسوب است که سهم عمده‌ای از فروش جهانی را به خود اختصاص داده و با اختلاف نه چندان زیاد نسبت به اپل در جایگاه سوم قرار دارد.
هواوی در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۷ با فروش تعداد ۳۴/۶ میلیون تلفن هوشمند در سرتاسر دنیا، ۱۰ درصد از بازار جهان را به خود اختصاص داد؛ در همین دوره، سهم اپل با فروش ۵۰ میلیون دستگاه، برابر با ۱۴/۷ درصد بود. سامسونگ، همچنان پیشتاز است اما اپل و هواوی با اختلاف زیاد نسبت به سایرین در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.
در مقایسه با اپل، هواوی هم از روش‌های مشابهی برای در دست گرفتن بازار استفاده می‌کند، طراحی‌های آن‌ها مشابه هستند، اپل پردازنده‌های سری A را دارد و هواوی هم پردازنده‌های کایرین را با تکنولوژی اختصاصی خودش توسعه داده است. هر دو کمپانی سخت‌افزار دوربین دوگانه خودشان را توسعه داده‌اند که در مورد هواوی این کار با مشارکت کمپانی آلمانی Leica صورت گرفته است؛ تکنولوژی Super Charge هواوی را هم از یاد نبرید. این سطح از تکنولوژی و توجه به جزئیات آن جایگاهی است که OEM‌های کمی می‌توانند به آن دست پیدا کنند.
البته اپل در هر سال مدل‌های بسیار کمی را تولید می‌کند اما هواوی در بازه‌های گسترده قیمتی محصولات مختلفی به بازار عرضه می‌کند؛ همچنین هواوی در حال ورود به بازار ایالات متحده است تا به زودی در خانه اپل با آن مبارزه کند.

Baidu / گوگل

شاید گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان باشد اما در چین این طور نیست و Baidu این جایگاه را در اختیار دارد. دسترسی گوگل به مارکت چین محدود شده و سرویس‌های بومی جای خالیش را پر کرده‌اند که در این میان Baidu نقش اساسی را ایفا می‌کند. ممکن است عجیب باشد که گوگل خیلی قدیمی‌تر از همتای چینی خود نیست؛ این کمپانی در سپتامبر ۱۹۹۸ شروع به کار کرده و آغاز کار Baidu ژانویه سال ۲۰۰۰ بوده است؛ با تفاوت کمی بیش‌تر از یک سال!
تخمین زده می‌شود که Baidu در حدود ۸۰ درصد کل ترافیک اینترنت چین را به خود اختصاص می‌دهد در حالی که سهم گوگل در منطقه مشابه فقط ۱۰ درصد است. گوگل ۹۰ درصد از سهم موتورهای جستجوی جهان را به دست آورده اما در چین گرفتار فایروال شده است. البته نفوذ جهانی گوگل به معنای کسب سود بیشتر است؛ در حدود ۹۰ میلیارد دلار فقط در سال ۲۰۱۶٫  در مدت مشابه، درآمد Baidu مبلغ کمی بیش از ۱۰ میلیار دلار بوده که برای یک کمپانی که فقط در یک کشور حضور دارد رقم قابل توجهی به حساب می‌آید.
درست مانند گوگل، Baidu هم فقط به جستجو محدود نمی‌شود. این کمپانی سرویس موسیقی خود با نام Baidu Music را با بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه اداره می‌کند که شمار کاربرانش از Play Music بیشتر است. همچنین بر روی نرم‌افزارهای اتومبیل‌های خود راننده و پروژه‌های تحقیقاتی مربوط هوش مصنوعی کار و سرمایه گذاری می‌کند. علاوه بر همه این‌ها، Baidu خدمات ذخیره ابری، نقشه‌ها و ترجمه را هم ارایه می‌دهد.

علی‌بابا / آمازون

آمازون یک نام بزرگ در ایالات متحده است؛ اما نه فقط برای خرید. این شرکت به سرعت فعالیت خود را در زمینه استریم رسانه‌ها، خانه های هوشمند و حتی صنایع فروشگاهی توسعه داده است. آیا تاکنون می‌دانستید که علی‌بابا یک خرده فروشی بزر‌گ‌تر از آمازون است؟ گروه علی‌بابا بزرگ‌ترین خرده فروشی جهان در سال ۲۰۱۶ لقب گرفت چرا که میزان فروش آن به تنهایی از مجموع فروش آمازون و eBay بیشتر بود. همچنین علی‌بابا یک نام بزرگ در صنعت پرداخت موبایلی چین با سرویس AliPay به شمار می‌رود.
بر خلاف آمازون، کانال های خرده فروشی علی‌بابا به تعدادی کمپانی زیر مجموعه تقسیم می‌شوند؛ Tmall بزرگ‌ترین خرده فروشی برای مصرف کنندگان چینی، Taobao۷ مشابه با eBay و  Alibaba.com برای کسب وکار و تجارت.
این شرکت شباهت‌هایی هم با آمازون دارد؛ این کمپانی با استفاده از Alibaba Planet و Xiami به دنبال توسعه حضور در مارکت‌های استریم موزیک است. همچنین از سال ۲۰۱۵ سرویس ویدیویی Youku Tudou TV را هم در اختیار دارد. علی‌بابا فروشگاه نرم افزاری خودش را هم دارد که شاخه‌ای از اندروید به حساب می‌آید؛ به‌خاطر داشته باشید که فروشگاه گوگل پلی در چین مسدود است. Aliyun App Store اپلیکیشن‌های سیستم عامل YunOS را ارایه می‌کند که بر روی اسمارت‌فون‌ها، تلویزیون های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و تجهیزات اتومبیل اجرا می‌شود.  YunOS دومین سیستم عامل تلفن‌های هوشمند در چین بوده و سهم بیشتری از iOS را به خود اختصاص داده است.
علی‌بابا سیستم خدمات کلاود خود را با نام Aliyun دارد که معادل خدمات وب آمازون است؛ این کمپانی همچنین در Sina Weibo سهام دارد که پلت‌فرمی مشابه با وی‌چت به نام LaiWang و همچنین  Kanbox را ارایه می‌دهد که شبیه دراپ‌باکس است؛  علاوه بر این‌ها، علی‌بابا در بسیاری از کمپانی‌های تکنولوژی چین مشارکت دارد و به تنهایی بسیار بزرگ‌تر از آمازون است.

Uber/ Didi Chuxing

ما نمی‌توانیم درباره شرکت‌های فناوری مدرن صحبت کنیم بدون این که سخنی از استارت‌‌آپ‌ها به میان بیاوریم. Uber علی‌رغم همه حرف و حدیث‌ها یکی از بهترین نمونه‌های موفقیت در سال‌های اخیر است؛ درست حدث زده‌اید! چین هم نسخه بومی Uber را با نام Didi Chuxing دارد.
هر دو کمپانی اپلیکیشن‌ کرایه اتومبیل را ارایه می‌کنند که از طریق آن، کاربران در ارتباط با رانندگان تاکسی محلی قرار می‌گیرند. در حالی که Uber سرویس اختصاصی خودش را ارایه می‌دهد، Didi با موسسه‌های  Lyft ،۹۹ ،Ola و Grab همکاری می‌کند و به کاربرانش اجازه می‌دهد که از شبکه حمل و نقل تمامی این موسسه‌ها استفاده کنند. Dixi Chuxing در آگوست سال ۲۰۱۶ در پی یک رقابت بر سر قیمت، توانست  Uber China را با مبلغ ۳۵ میلیارد دلار به دست‌ آورده و به رقیبی بزرگ‌تر برای Uber تبدیل شود.
از نظر ارقام و آمار،  Dixi Chuxing در ۴۰۰ شهر چین فعالیت دارد، روزانه ۲۰ میلیون مسافر جا به جا می‌کند و این رقم در سال ۲۰۱۵ برابر با ۱/۴ میلیون نفر بوده است. به‌عنوان مقایسه، Uber در سال ۲۰۱۵ تعداد ۲۰ میلیون مسافر داشته، اما حالا این رقم به ۵/۵ میلیون نفر به صورت روزانه رسیده است؛ با وجود آن که این شرکت در ۶۳۳ شهر جهان فعالیت دارد.
اخیرا  Dixi Chuxing به مبلغ ۲۸ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده در حالی که ارزش Uber تقریبا ۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود اما هنوز هم این رقم برای شرکتی که فقط در یک کشور فعالیت می‌کند کم نیست. اخیرا گفته می‌شود که این دو کمپانی قصد دارند برای به دست آوردن سهم بازار خاورمیانه با یکدیگر رقابت کنند.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده