فروش برند تجاری،چند اشتباه بازاریابی کلیکی



۷ اشتباه بزرگ در بازاریابی کلیکی

در دنیای بازاریابی کلیکی تک تک کلیک ها واقعا ارزشمندند. در کار ارائه خدمات کلیکی به مشتریان، احتمال سود و همین طور زیان بسیار است. رساندن مشتری به تعداد کلیک هایی که برای ارتقای کسب وکارش به آن نیاز دارد، برای موفقیت شما در کار ضروری است.

اگر نتوانید تعداد کلیک کافی را در اختیار مشتری بگذارید، ممکن است آن مشتری را از دست بدهید و باعث بدنامی خود در توانایی تان برای انجام کار شوید. بازاریابان کلیکی زیادی هستند که در فرآیند برقراری راهبردهای مشتریان خود برای دستیابی به ترافیک و کسب وکار جدید دچار اشتباه می شوند. شما مجبور نیستید یکی از آنها باشید.

اگر تله های پیش روی تان را بشناسید و از آنها دوری کنید، خود را برای موفقیت مهیا ساخته اید و مشتری ها را هم راضی نگه داشته اید. گاهی اگر بدانیم باید از چه چیزی اجتناب کنیم، نصف راه را رفته ایم.

در اینجا هفت مورد از بزرگ ترین اشتباهاتی که از بازاریابان دیده ام بازگو می کنم:


اشتباه اول: موبایل را از قلم می اندازند

به عنوان یک بازاریاب کلیکی نمی توانید فقط روی یک پلتفرم تمرکز کنید. کارتان را محدود به کاربران رایانه های شخصی نکنید. موبایل حتی می تواند مهم تر از رایانه باشد.

باید مخاطب تان را بشناسید تا بدانید چطور با او ارتباط برقرار کنید. اگر مخاطب از موبایل استفاده می کند، در تدارک فعالیت های خود، این ویژگی مهم را در نظر داشته باشید.

اشتباه دوم: مخاطب هدف را درست انتخاب نمی کنند

اگر مخاطبی که برای آگهی تان هدف قرار داده اید اشتباه باشد، به نتیجه مطلوب تان نمی رسید.

اول باید بدانید مخاطب تان کیست؛ از کدام گروه سنی است؟ ویژگی های جمعیت شناختی او چیست؟ چه علایقی دارد؟ با هدف قرار دادن دقیق مخاطب، قادر خواهید بود آگهی تبلیغاتی خودتان را به سوی مخاطبی سوق دهید که به احتمال بیشتری کلیک می کند و به مشتری شما بدل می شود.

اشتباه سوم: امتیاز کیفی را نادیده می گیرند

بهره گیری مؤثر و بهینه از امتیاز کیفی گوگل می تواند پولی را به ازای هر کلیک برای تان ذخیره کند.

بعضی از بازاریابان تصمیم گرفته اند کاری به امتیاز کیفی نداشته باشند چون دقیقا نمی دانند گوگل چطور آن را محاسبه می کند. درست است که این وضعیت ناامیدکننده است، اما به این معنی نیست که امتیاز کیفی نمی تواند کمک تان کند.

به جای ناامیدی، امتیاز کیفی خود را ارتقا دهید تا به رده بهتری برسید و هزینه کمتری به ازای هر کلیک داشته باشید.

اشتباه چهارم: از کلیدواژه های نامناسب استفاده می کنند

همانطور که باید مخاطب درستی برای آگهی خود در نظر بگیرید، لازم است از کلیدواژه های مناسبی هم استفاده کنید که هم توصیفی از مخاطبان هدف و هم موردعلاقه آنها باشد.

در نهایت، به یاد داشته باشید که تلاش شما در جلب توجه مخاطب هدف است و اگر نتوانید با کلیدواژه ها این کار را انجام دهید، فرصت تبلیغات ارزشمندی را از دست می دهید.

وقتی مخاطب هدف تان را بشناسید و بدانید برای چه چیز بازاریابی می کنید، می توانید کلیدواژه های مناسب آگهی تان را پیدا کنید. این کار احتمال کلیک کردن را بالاتر می‎برد.

توصیه: نگذارید همه سرمایه تان در گرو یک کلیدواژه تنها باشد.

اشتباه پنجم: نرخ کلیک آگهی را افزایش نمی دهند

واقعیت تبلیغ در سایتی مانند گوگل این است که کاربران حدود نیمی از آگهی ها را هرگز نمی بینند. اگر متوجه شوید که روی آگهی خوب تان به اندازه کافی کلیک نمی شود، ممکن است روی بالابردن قیمت پیشنهادی خود برای هر کلیک فکر کنید. این کار می تواند تعداد کلیک ها را افزایش دهد.

تا زمانی که بودجه معینی برای آگهی های تان تعیین نکرده اید، این کار می تواند راهی بی خطر برای آزمودن آنها باشد.

اشتباه ششم: صفحه فرود خوبی ندارند

اگر یک آگهی عالی داشته باشید و برای آنکه آگهی را به مخاطب مناسبش ارائه دهید هم کار و پژوهش بسیاری انجام داده باشید، اما در آخر مخاطب را به صفحه فرود نامناسبی هدایت کنید، احتمالا کاربر را از دست می دهید.

صفحه فرود شما جایی است که می توانید از یک کاربر صرف یک مشتری بسازید. اگر سخت کار کرده اید و به تعداد کلیک موردنظرتان رسیده اید، حال سعی در جلب اعتماد کاربر داشته باشید و اطلاعاتی را در اختیارش بگذارید که او را به سمت خرید کالا یا خدمات شما سوق دهد.

روی صفحه فرود خود سرمایه گذاری کنید تا شاهد رشد پایگاه مشتریان خود باشید. خواهید دید که ترافیک سایت تان بیشتر می شود، چرا که پیوند یک آگهی خوب با یک صفحه فرود خوب دلیلی عالی برای بازگشت مکرر مشتری به سایت خواهد بود.

شما می خواهید به مشتریان جدید خود اطلاعات ارزشمندی بدهید که بتوانند فورا از آنها استفاده کنند. می خواهید محصولات و خدماتی را به آنها نشان دهید که زندگی شان را بهتر می کند. وقتی چنین کاری می کنید، مشتری ها درباره شما به دیگران هم می گویند و هر روز ترافیک بیشتری به سوی شما سرازیر می شود.

اشتباه هفتم: ناامید می شوند

حرف آخر اینکه بازاریابی کلیکی می تواند تنش زا و مأیوس کننده باشد، با این حال رهایش نکنید و باز هم ادامه دهید.

بازاریابی کلیکی به رغم طاقت فرسا بودنش، می تواند هیجان انگیز هم باشد. این کار را یک تجربه در نظر بگیرید؛ تجربه ای که در آن سعی می کنید بهترین راه های ارتباط با مخاطبان هدف را بیابید و آنها را ترغیب کنید از طریق کلیک روی آگهی شما وارد وب سایت تان شوند.

روش کار برای هر کاربر متفاوت است، اما به مرور متوجه می شوید که کدام روش بهترین تأثیر را بر مخاطب خواهد گذاشت، بنابراین به کار ادامه دهید و راهبردهای جدیدی را امتحان کنید.

ممکن است یکی از این راهبردها در حال حاضر مؤثر نباشد، اما وقتی همگی آنها کنار هم قرار می گیرند، ترکیبی نجومی می سازند که می تواند شما را به جایگاهی برساند که از خود در پایگاه مشتریان انتظار دارید.



چه عواملی در رتبه جستجو وب سایت تاثیر می گذارد؟

شرکت گوگل بعد از گذشت سال ها تنها یکسری فایل راهنما برای توسعه دهندگان وب منتشر کرده و هرگز روند کاری الگوریتم های خود را به صراحت بیان نکرده است، بنابراین این وظیفه خود وب سایت ها است که موثرترین عوامل در بهبود رتبه بندی را تشخیص دهند. در حال حاضر مقالات بسیار زیادی در سراسر اینترنت وجود دارد که عوامل موثر در رتبه بندی را شرح داده اند. این عوامل معمولا با نظرسنجی از هزاران وب سایت به دست آمده اند. در این میان عوامل متعددی هستند که معمولا دست کم گرفته می شوند، اما روی رتبه بندی تأثیر می گذارند.

عوامل اصلی و شناخته شده

زمانی که صحبت از عوامل موثر در رتبه بندی نتیجه جست وجو به میان می آید سه فاکتور اصلی محتوا، ساختار و لینک ها در ذهن متخصصان تداعی می شود:

محتوا: حجم، کیفیت و مرتبط بودن محتوا تأثیر فوق العاده زیادی روی رتبه بندی وب سایت می گذارد. تولید محتوای بیشتر و باکیفیت تر می تواند اعتبار شما را افزایش دهد، همچنین میزان مرتبط بودن وب سایت با کلمات کلید اصلی را نیز افزایش می دهد.

ساختار: ساختار کلی وب سایت، قابلیت شناسایی آن توسط موتورهای جست وجو و عوامل فنی، نقش بسیار مهمی در رتبه بندی وب سایت دارند.

لینک ها: کمیت و کیفیت وب سایت هایی که به وب سایت شما لینک می دهند، تأثیر زیادی روی نفوذ آن می گذارند و درنهایت نقش پررنگی را در رتبه بندی وب سایت برای نتیجه عبارت جست وجو شده بازی می کنند.

به غیر از این موارد، چه فاکتورهای دیگری در رتبه بندی وب سایت نقش دارند؟

دیگر عوامل موثر

در ادامه این مقاله به بررسی هفت عاملی می پردازیم که تا به امروز کمتر توسط متخصصان مورد توجه قرار گرفته اند:

۱- سن دامنه

گوگل اعلام کرده است که سن دامنه وب سایت روی رتبه جست وجوی وب سایت تأثیر می گذارد. دامنه هایی که محتوای بی کیفیت دارند بعد از گذشت مدتی از بین می روند، اما دامنه های خوب سال های سال به فعالیت خود ادامه می دهند. مطمئنا سن دامنه چیزی نیست که بتوانید مانند محتوا یا ساختار مستقیما تحت کنترل داشته باشید. در عوض برای رسیدن به موفقیت باید برای طولانی مدت به دامنه خود پایبند باشید. شواهد نشان می دهد که یک وب سایت بعد از گذشت چند سال تعهد خود را نشان داده و اعتماد موتورهای جست وجو را جلب می کند.

۲- شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی از جمله دیگر مواردی هستند که معمولا برای بهبود سئو در نظر گرفته نمی شوند، اما مطالعات نشان داده که فعالیت در شبکه های اجتماعی نقش پررنگی را در رتبه بندی ایفا می کنند. این عامل در مقایسه با کیفیت محتوا از ارزش پایین تری برخوردار است، اما نباید نادیده گرفته شود.

ولویت و تمرکز اصلی خود را روی تولید محتوای با کیفیت بگذارید، اما از فعالیت در شبکه های اجتماعی غافل نشوید.

۳- به روزرسانی محتوا

گوگل از سال ۲۰۱۰ به بعد به محتواهای جدید اهمیت بیشتری می دهد. اگر به پست های قبلی مراجعه کنید و بخشی از محتوا را به روز رسانی کنید، احتمال دیده شدن آن در نتیجه جست وجو را بالا می برید. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که هرقدر حجم محتوایی که به روز رسانی می شود بیشتر باشد، از نظر موتورهای جست وجو بهتر است. بنابراین بازنویسی کردن کل مطلب ایده خوبی به نظر می رسد. پس اگر قصد دارید بخشی از محتوای وب سایت را به روزرسانی کنید این نکته را در ذهن داشته باشید.

۴- لینک های خروجی

همان طور که می دانید لینک های داخلی رتبه بندی را عمیقا تحت تأثیر قرار می دهند، اما شاید ندانید لینک هایی که به وب سایت های دیگر می دهید نیز روی رتبه بندی اثر می گذارند. گوگل به منابع و لینک هایی که در مقالات خود می دهید نگاه می کند و اعتبار آنها را ارزیابی می کند. به عنوان مثال اگر به وبسایت های باکیفیت و مهم لینک دهید، ارزش و اعتبار بیشتری کسب می کنید تا زمانی که به وب سایت های کم اهمیت و حاوی مطالب اسپم لینک دهید.

۵- نرخ کلیک نسبت به رتبه (CTR)

CTR ها متغیرهای پیچیده ای هستند، زیرا می توانند روی رتبه بندی تأثیر بگذارند همچنین از طرفی رتبه بندی نیز می تواند CTR وب سایت را تحت تأثیر قرار دهد. با

 این حال معمولا گفته می شود CTR بالاتر از حد انتظار می تواند رتبه بندی را بهبود دهد و CTR پایین تر از حد انتظار نتیجه عکس خواهد داشت.

۶- بازدیدکننده های تکراری

از نظر گوگل، بازدیدکننده های تکراری عوامل مهمی هستند. بازدیدکننده های جدید نشان می دهند که شما می توانید برند خود را گسترش داده و جمعیت جدیدی را به سمت وب سایت هدایت کنید. اما بازدیدکننده های تکراری یعنی وبسایت شما محتوای باکیفیتی داشته است و ارزش دو بار دیده شدن را دارد. بر این اساس اگر درصد بالایی از بازدیدکنندگان تکراری داشته باشید، قدرت نفوذ و رتبه بهتری خواهید داشت.

۷- زمان ماندگاری کاربر

گوگل فاکتور دیگری به نام dwell time یا ماندگاری کاربر در وب سایت را نیز تحت نظر قرار می دهد. این فاکتور برابر مدت زمانی است که کاربر قبل از بستن صفحه یا مراجعه به صفحه دیگر در یک وب سایت سپری می کند. به عنوان مثال اگر کاربر روی لینکی کلیک کرده و پنج دقیقه زمان سپری کند، وب سایت dwell time بهتری نسبت به زمانی خواهد داشت که شخص تنها ۱۵ ثانیه در وب سایت بماند.

عواملی که در این مقاله بررسی کردیم نسبت به عوامل اصلی از اهمیت کمتری برخوردار هستند و نباید وقت و انرژی زیادی از شما بگیرند. اما هر کدام از آنها نکات جالبی دارند و تأثیرگذار هستند درنتیجه بهتر است بعد از رسیدگی به عوامل اصلی مانند محتوا، ساختار و لینک ها مورد توجه قرار بگیرند.




09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده