فروش برند آماده و مراحل ثبت برند هتل

فروش برند آماده


متل ‏Motel‏:‏

‏‏‏‏ متل تلفیقی است از دو واژه ‏Motor‏ و ‏Hotel‏ و اساساً ماهیت بین راهی داشته و معمولاً خارج از شهرها قراردارد . در تعریف ‏متل می توان گفت که هتلی است که در آن مسافران می توانند با خودروی شخصی وارد شده و حتی خودرو را مقابل درب اتاق ‏خود پارک نمایند . یکی از مشخصه های اصلی متل ها عدم وجود لابی در آنهاست چرا که میهمانان به مجرد وارد شدن به متل ‏بدون نیاز به پیاده شدن کلید اتاق خود را از رسپشن دریافت نموده و مستقیماً به سمت اتاق خود رانندگی می نمایند.‏‏‏‏ ‏‏ ‏ ‏

هتل پانسیون ‏Hotel Pension‏:‏‏‎

درشهرواقع شده و تعدادی اتاق ، سالن غذاخوری ـ به اندازه ای که بتواند غذای ساکنان اتاقها را تأمین نماید ـ کتابخانه و سالن ‏مطالعه و اتاق تلویزیون درآن پیش بینی وآماده شده است.اتاق های پانسیون معمولا یا هیچ امکاناتی ندارد یا کمترین و اولیه ترین ‏امکانات را دارا می باشد. معمولا در اتاق های پانسیون حمام اختصاصی وجود دارد. پانسیون معمولاً اتاق را به صورت ماهانه و ‏یا سالانه اجاره داده و مشتریان دیگری را از خارج هتل برای صرف غذا نمی پذیرد . بر همین اساس معمولاً سالن غذاخوری ‏پانسیون فقط به اندازه احتیاج اتاق ها در نظرگرفته می شود . درپانسیون ها مقرارت خاصی وجود دارد و مسافران می بایست در ‏ساعات معیّنی برای صرف صبحانه ، نهار و شام سرمیزحاضرشوند وتا ساعت مشخصی نیز درب ورودی پانسیون باز است.‏ ‏ ‏ ‏

هتل آپارتمان ‏Apartment Hotel‏:‏

هتل مکانى است براى اقامت تا در آن از مسافر پذیرایى شود. حال اگر امکان پذیرایى در هتل کاهش یابد ، هتل آپارتمان شکل می ‏گیرد . در هتل آپارتمان ها وسایل آشپزى وجود دارد و نیازى به رستوران احساس نمى شود . اقامت در هتل آپارتمان بسیار شبیه ‏به اجاره آپارتمان است با این تفاوت که قرارداد اجاره ای وجود ندارد و مسافر هر وقت بخواهد می تواند با هتل تسویه حساب ‏نموده و آنجا را ترک نماید . بر خلاف هتل ها که دارای شرایط سختی هستند هتل آپارتمانها دارای انعطاف پذیری بالائی بوده و ‏انواع بسیار متفاوتی دارند . معمولاً شبیه هتل ها ساخته می شوندو دارای تعداد زیادی آپارتمان می باشند . دوره اقامت در آنها ‏بسیار متفاوت بوده و از چند روز تا چند ماه متغیر است .معمولاً قیمت آنها از هتل های هم ردیف پایین تر است مسافرینی که در ‏آن اقامت می گزینند آنرا به مثابه خانه خود انگاشته که موقتاً از محل اصلی زندگی آنها به دور است . بنابراین هرآنچه که در ‏خانه فراهم است ممکن است در هتل آپارتمان نیز فراهم باشد ‏ ‏ ‏

ریزورت هتل ‏Resort Hotel‏:‏

ریزورت هتل ها یا هتل های مخصوص استراحت ، دارای امکاناتی لوکس هستند که معمولا در کنار ساحل ، چشمه های آبگرم یا ‏جاذبه هایی نظیر پیست اسکی و طبیعت بکر واقع شده اند. تفاوت ریزورت ها و هتل ها در موقعیت آنها ، امکانات ، تفریحات و ‏خدماتیست که ارائه می شود. ریزورت ها معمولا فضای بزرگتری نسبت به هتل ها دارند و تفریحات متنوع تری را در اختیار ‏میهمانانشان قرار می دهند از جمله پارک آبی یا استخر های بزرگ روباز.‏ ‏ ‏‏‏ ‏


مراحل ثبت برند هتل 
هتل ها را می توان بخش مهمی از صنعت بزرگ گردشگری دانست . این موضوع به حدی بزرگ شده است که این روز ها بسیاری هتلداری را خود یک صنعت جداگانه به حساب می آورند چرا که گردش مالی بسیار زیادی دارد . این حجم از گردش سبب شده تا رقابت در این حیطه رشد چشم گیری داشته باشد . ثبت برند و علامت تجاری هتل یکی از راهکار هایی است که کمک می کند تا بتوانید در بین انبوهی از رقبا ، بازار پایداری برای خود ایجاد نمایید . این عمل سبب می شود تا برای خود مشتریان وفاداری ایجاد نمایید . از طرفی دیگر میزان مشتریان شما به واسطه برند شما رشد چشم گیری را تجربه می کند . 

اهمیت ثبت برند و علامت تجاری هتل

همانگونه که اشاره کردیم صنعت هتلداری رشد چشم گیری داشته و مازاد بر افزایش تقاضا ، تعداد شرکت های هتلداری نیز رشد زیادی داشته اند و به همین سبب است که بسیاری از شرکت ها برای جذب مشتریان با یکدیگر در رقابت هستند . خدمات بهتر، ساختمان زیبا تر، قیمت مناسب تر و…. همگی مواردی است که به این افزایش مشتری کمک می کند اما هیچ یک در این بین نمی تواند به اندازه ثبت برند و علامت تجاری هتل مشتری وفادار ایجاد نماید . این موضوع در حالی است که ثبت برندتان می تواند شما را در ذهن مخاطبان ماندگار سازد . بنا بر نتیجه یک تحقیق که در سال 2006 انجام شده ، بیشتر مسافران ترجیح می دهند در هتل هایی اقامت داشته باشند که شناخته شده و معتبر هستند . ثبت برند همان چیزی است که این اعتبار را ایجاد می کند .
از طرفی دیگر شما تنها با وجود یک برند ثبت شده می توانید به رقابت بپردازید و بدون وجود آن شما قادر نیستید در لیست شرکت های معتبر حضور یابید . از طرفی دیگر داشتن برند ثبت شده کمک می کند تا بتوانید در ادارات و مراکز قانونی از حقوق خود دفاع کنید و از امتیاز های قانونی برخوردار شوید .مجموع این موارد سبب شده است تا هتل دار ها و شرکت های هتل داری اهمیت ثبت برند را بیش از پیش دریابند و نسبت به انجام آن اقدام نمایند . اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل دارید تا نسبت به ثبت برند و علامت تجاری هتل اقدام کنید بهتر است تا انتهای این متن ما را همراهی کنید چرا که ما تمام شرایط و مدارک لازم را برای این کار را ذکر کرده ایم .


فرآیند ثبت برند و علامت تجاری هتل

برای ثبت برند و علامت تجاری هتل می بایست ابتدا به وبسایت سازمان مالکیت معنوی مراجعه نمایید . شما می بایست در این سایت اطلاعات لازم را وارد و مدارک یاد شده را مطابق مرحله بندی وبسایت تکمیل نمایید. پس از این در صف بررسی توسط کارشناس قرار می گیرید . مادامی که کارشناس پرونده های شما را مورد تایید قرار دهد، باید مدارک یاد شده را برابر با اصل نموده و آن ها را با پست سفارشی ارسال نمایید . پس از این کار باید هزینه آگهی نوبت اول در روزنامه و حق ثبت برند را بپردازید و تقاضای شما برای ثبت برند در روزنامه رسمی به چاپ می رسد . اگر تا 30 روز هیچ اعتراضی وجود نداشته باشد، شما وارد آگهی نوبت دوم می شوید و پس از آن گواهی 10 ساله برند خود را دریافت می کنید . البته این مراحل می تواند گاها نیازمند مجوز از اداراتی همچون میراث فرهنگی باشد. به همین جهت است که حضور افراد با تجربه می تواند کار شما را ساده تر نماید . 

شرایط و مدارک لازم برای ثبت برند و علامت تجاری هتل

بر ای ثبت برند و علامت تجاری هتل شما می بایست ابتدا یک نام مناسب انتخاب نمایید و آن را استعلام بگیرید. نام شما باید مجموعه ای از شرایط لازم را داشته باشد . این نام نباید قبلاً توسط شخص دیگری ثبت شده باشد . از طرفی دیگر نباید در برگیرنده مفاهیم و یا مطالب غیر اخلاقی و یا خلاف قانون باشد . نام برند شما نباید دارای القاب حکومتی و یا دولتی باشد و از نشان های آنان هم نباید استفاده نماید . بهترین کار این است که نامی را انتخاب کنید که ساده تر در ذهن مشتری بماند و بتواند در ذهن آن ها ماندگار شود .
مادامی که نام شما شرایط لازمه را داشت، می بایست آن را از طریق وبسایت استعلام نمایید تا مبادا قبلاً توسط شخص دیگری ثبت شده باشد . اگر نام قبلاً توسط شخص دیگری ثبت نشده بود، می توانید فرآیند ثبت آن را شروع نمایید . اما قبل از شروع به این کار شما می بایست مجموعه ای از مدارک را آماده نمایید . این مدارک برای فرآیند کلی کار شما مورد استفاده قرار می گیرد و برای احراز هویت شما می باشد. این مدارک به شرح زیر است :
1.   اظهارنامه ثبت برند و تکمیل آن (در دو نسخه)
2.   مدارک هویتی ( برای شخص حقیقی کپی کارت ملی و شناسنامه و برای شخص حقوقی آخرین روزنامه رسمی شرکت و مدارک هویتی صاحبان امضا)
3.   مجوز فعالیت در حیطه مربوطه
4.   نسخه ای از شرایط و ضوابط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه یک مقام صلاحیت دار
5.   ارائه 10 تصویر گرافیکی با ابعاد 10 در 10 سانتی متر از لوگوی برند
6.   رسید مربوط به هزینه های ثبت 09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده