برند ماندگار و راهکار های جذب مشتری




برای ایجاد یک برند ماندگار باید 12 اصل مهم را رعایت کرد

برند ماندگار برای پیروزی می‌جنگد و تمام تخصص و امکانات خود را به موقعیتی که در آن قرار گرفته است، افرادی که درگیر ساخت برند ماندگار هستند و نحوه ارائه ارزش به مشتریان اختصاص می‌دهد.

برند ماندگار به خاطر بهتر بودنشان همواره انتخاب اول مشتریان هستند. یک برند ماندگار مانند شرکت‌های بی‌نام‌ونشان رفتار نمی‌کند. این برندها دیده می‌شوند چراکه شخصیت خود را نمایان می‌کنند و روابط واقعی با مشتریان ایجاد می‌کنند و نظرهایشان را به اشتراک می‌گذارند.

برندتان را آن‌قدر نمایان و درگیرکننده کنید که نادیده گرفتنش برای رقبا مشکل باشد. برندهای ماندگار در حوزه کاریشان خودنمایی می‌کنند چراکه از رقابت هراسی نداشته و در محیط رقابتی بزرگان را به چالش می‌کشند. برندهای ماندگار نسبت به محصولی که ارائه می‌کنند به‌شدت متعهدند و فراتر از وظیفه خود عمل می‌کنند. در ادامه با ما همراه شوید تا به بیان ۱۲ اصل برای ساخت یک برند ماندگار به قلم جرمی میلر بپردازیم؛
  1. شفافیت برند

شفافیت به زبان ساده چیزی نیست جز توانایی توصیف ساده و خلاصه کسب‌ و کارتان؛ یعنی اینکه چه چیزی کسب‌ و کارتان را منحصربه‌فرد می‌رساند و به چه افرادی خدمت ارائه می‌دهد. شفافیت برند در ساده‌ترین شکل خود پایه و اساس یک ساخت برند ماندگار است. با این شفافیت است که کسب‌ و کارتان راحت‌تر دیده‌شده و مراجعین شما بیشتر خواهد شد.
  1. تغییر شرایط به نفع خود

برند ماندگار در همه‌جا حضور ندارد و خودشان انتخاب می‌کنند که در کجا حضور داشته باشند. این برندها با تمرکز روی بازارهای خاصی، با استفاده از مزیت رقابتی خود شرایط را به نفع خود تغییر می‌دهند.
  1. ارائه محصولی مناسب مشتریان

باید بدانید که مشتریانتان دقیقاً چه چیزی می‌خواهند و به این بیندیشید که چگونه می‌توانید خدماتتان را کامل‌تر نمایید. این اصل به دنبال ارائه خدماتی با ارزش‌افزوده می‌باشد که موردنیاز مشتریان است. باید توجه داشت که مشتریان محتوا و اصل موضوع را به‌ظاهر و رنگ و لعاب ترجیح می‌دهند و جذب شرکت‌هایی خواهند شد که به نیازهای واقعی‌شان پاسخ می‌دهند.
  1. برند چشم‌نواز

برند ماندگار برندی بصری است، بینایی مهم‌ترین حس بشر برای ارزیابی برندها و تصمیم به خرید است. برای برندتان هویت بصری قوی بسازید و حس بینایی مشتری را برانگیخته و به مشتریان بقبولانید که کسب‌وکارتان منحصربه‌فرد است. مشتریان بر اساس آنچه می‌بینند قضاوت می‌کنند.
  1. تجربه مشتری

برندهای ماندگار بر اساس مجموعه‌ای از تجربه‌ها ساخته می‌شوند. تجربه مشتری درک از برند را شکل می‌دهد. برند ماندگار تجارب جذابی را برای مشتریان فراهم می‌کند که موجب می‌شود آن‌ها دوباره به سمت کسب‌ و کارتان بازگردند. توصیه می‌شود چیزی که موجب منحصربه‌فرد شدن کسب‌ و کارتان می‌شود را پیداکرده و به بهترین شکل ممکن در تجربه مشتری به کار بندید.

  1. داستان برند

برندهای ماندگار فضای شلوغ تبلیغاتی بازارشان را کنار زده و مشتریان خود را درگیر داستان برندشان می‌کنند، داستان‌هایی که موجب ایجاد روابط خواهند شد. اگر بتوانید مشتریان را مجبور به گفتن عباراتی همچون ” برایم جالب است، بیشتر بگویید” توجهشان را جلب کرده‌اید و آن‌ها به صحبت‌هایتان گوش خواهند نمود.
  1. ذهن مشتری

برندهای ماندگار اولین گزینه‌های مشتریان در زمان خرید هستند که به ذهنشان می‌رسند. این موقعیت بهترین جایگاه برای فروش است. در این مورد توصیه می‌شود که با مشتریان بالقوه و کسانی که شما را به دیگران معرفی می‌کنند از سه سال قبل ارتباط برقرار کنید. این ویژگی که در ذهن مشتری اولین گزینه باشید انتظارات مشتریان را تعیین و برای حل نیازهایشان قبل از خرید از جای دیگر ایجاد فرصت می‌کند.
  1. حضور در همه‌جا

برندهای ماندگار همه‌جا حضور دارند و همیشه با هیاهوی بسیار فعالیت می‌کنند؛ اما آن‌ها برخلاف بزرگان کسب‌ و کار پول زیادی هم برای تبلیغات خرج نمی‌کنند. آن‌ها به ایجاد جامعه‌ای از مشتریانشان می‌پردازند و روابط شکل گرفته را درجه‌بندی می‌کنند.
  1. تعیین اولویت برند

شرکت‌های کوچک تا متوسط بودجه و منابع نامحدود مارکتینگ ندارند تا بتوانند به‌راحتی در میزان فروش تغییر ایجاد کنند. برندهای ماندگار فروش سریع‌تر و بیشتری دارند اگر به شکل مناسبی از منابع خود بهره ببرند. برای فروش بیشتر و دستیابی به برندی ماندگار بهتر است در هر مرحله روی یک اولویت همچون حجم فروش، سرعت و یا ارزش تمرکز کنید.
  1. برندینگ همه‌جانبه

افراد، فرهنگ و ارزش‌های شرکت به‌مانند چسبی هستند که تاروپود برند را به هم متصل می‌کنند. این‌ها دست‌به‌دست یکدیگر می‌دهند تا نوآوری رشد کرده و بتوان تجربه‌های شگفت‌انگیزی برای مشتریان رقم زد. این پیوندهای قوی به شرکت اجازه می‌دهد تا کارمندان مناسب را جذب کرده و خدمات بهتری به مشتریان ارائه شود.
  1. اصل خدمت‌رسانی

افرادی که به ساخت برندهای ماندگار می‌پردازند به کسب‌ و کارشان (کارشان، مشتریانشان و خدماتی که ارائه می‌دهند) افتخار می‌کنند. درنتیجه این رویکرد و تعهد بسیار به کارشان، مشتریانی را به سمت خود جذب می‌کنند که همواره به تحسین شرکت می‌پردازند. افتخار کردن قدرت زیادی دارد که شرکت را به‌سوی نوآوری و ارائه خدمات استثنایی سوق می‌دهد.
  1. اصل اهداف بزرگ

برندهای ماندگار اهداف بزرگی دارند که این اهداف به برندشان انرژی می‌دهد. هیجان در کسب‌ و کارشان ایجادشده که قابل‌ انتقال و ویروسی است. مردم دوست دارند تا به دلیل دستاوردهای شرکت با هم گفتگو کنند و به معرفی به یکدیگر بپردازند.

14 راهکار مفید برای جذب مشتری مناسب

از این ۱۴ نکته فروش برای دستیابی به مشتری مناسبی که محصول‌تان را خریداری خواهد کرد، استفاده کنید.

۱.مردم خریدار منفعت هستند

مردم محصول را خریداری نمی‌کنند بلکه نتایجی را که آن محصول ارائه می‌دهد، می‌خرند. فرآیند شناسایی مشتری ایده‌آل خود را با تهیه لیستی از تمامی فوایدی که مشتریان از استفاده از محصول یا خدمت شما می‌برند،‌ آغاز کنید.
مسابقه «تقسیم نوشابه»
مسابقه «تقسیم نوشابه» فقط با اضافه کردن اسامی شخص به بطری‌های نوشابه کوکاکولا باعث افزایش ۴ درصدی در فروش شد. آن‌ها نیاز مردم برای شخصی‌سازی را جذب کردند، هیچ چیزی مانند نوشیدن یک نوشابه با نام خودتان روی آن نیست.

۲. مشتری خود را به روشنی تعریف کنید

چه کسی احتمال دارد که محصول شما را بلافاصله خریداری کند؟ از آن مشتری یک شمایل بسازید.

۳. مشکل را به روشنی شناسایی کنید

مشتری‌تان چه مشکلی دارد که شما می‌توانید آن را حل کنید؟ اگر مشتری‌تان را به درستی شناسایی کرده باشید،‌ این افراد برای حل مشکل‌شان به شما پول می‌پردازند.
گاهی مشکلات روشن و واضح هستند
گاهی مشکلات آشکار یا روشن نیستند
گاهی مشکلی برای مشتری وجود ندارد
اگر مشکلی وجود نداشته باشد، مشتری محصول شما را خریداری نخواهد کرد.

۴. امتیاز رقابتی خود را ایجاد کنید

شما امتیاز رقابتی خود را تعریف می‌کنید، دلیل خرید محصولات و خدمات‌تان را از نقطه ‌نظر فواید،‌ نتایج یا پیامدهایی که مشتری با خرید محصول یا خدمات‌تان از آن لذت می‌برد و با خرید از رقیب‌تان آن مزایا را به دست نمی‌آورد.
روی فوایدی تمرکز کنید که محصول‌تان را بهتر از دیگران می‌سازند.


۵. از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و همچنین بازاریابی محتوایی به نفع خود استفاده کنید

نسبت به گذشته، راه‌های زیادی برای رساندن محصول‌تان به مشتری وجود دارند. بهترین بخش آن کدام است؟
شما می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید. با ایجاد ارتباط با مشتریان از طریق این کانال‌ها می‌توانید بیش از پیش به افراد دسترسی داشته باشید.
برخی مزایای محتوایی شامل موارد زیر است:
دسترسی بیشتر به راهنمایان شایسته
کانال‌های بیشتر برای فروش محصولات‌تان
هزینه‌های پایین‌تر برای کسب مشتری

۶. گاهی مجبور به برقراری تماس سرد هستید

پتانسیل مشتریان تماس سرد ممکن است ناامید کننده و مشکل باشد. چه این کار را حضوری یا از طریق تلفن انجام دهید. آماده‌سازی مشتری احتمالی وظیفه شماست. به خصوص وقتی که محصول شما جدید است. شاید مجبور باشید که با تماس با مشتری، در آنان علاقه ایجاد کنید.

۷. وقتی که فروش را آغاز می‌کنید، ‌از روش ۱۰۰ تماس استفاده کنید

این روشی‌ست که وقتی فروش را به منظور غلبه بر ترس عدم پذیرش آغاز کردم،‌ انجام دادم. به سرعت هر چه تمام‌تر به ۱۰۰ مشتری دسترسی پیدا کنید. توجهی به نتایج فروش خود نداشته باشید، تنها به تعداد افرادی که با آن‌ها تماس می‌گیرید، توجه کنید. وقتی محصول خود را می‌فروشید، ترس‌تان از بین می‌رود.

۸. بهترین قیمت را انتخاب کنید

برای تعیین قیمت مناسب در مورد قیمت محصول رقبا تحقیق کنید. اگر محصولی با قیمت بالا دارید،‌ برای کیفیت توزیع بالا به مشتری آماده باشید. قیمت را می‌توان با «ارزش درک شده» محصول‌تان تعیین کرد. اگر می‌توانید کاری کنید که محصول‌تان برتر از رقبا به نظر بیاید،‌ می‌توانید قیمت بالاتری بگذارید.

۹. تکنیک‌های درست مذاکره را بیاموزید

مذاکره‌کنندگان ماهر اغلب به یافتن راه‌حل یا ترتیبی که برای هر دو طرف رضایت‌بخش باشد، توجه دارند.
آن‌ها دنبال آن چیزی هستند که موقعیت «برنده –برنده» نامیده می‌شود و در آن هر دو طرف از نتیجه مذاکرات خشنود هستند. بهترین مذاکره‌کنندگان دارای این ۳ خصوصیت هستند:
۱. آن‌ها سوالات خوبی می‌پرسند تا دریابند شما دقیقا چه نیاز دارید
۲. آن‌ها صبورند
۳. به خوبی آمادگی پیدا کرده‌اند

۱۰. معرفی محصول، موثری ارائه دهید

در فروش، ارائه فروشی خلاق و وادارکننده به مشتریان اهمیت فراوانی دارد. یکی از راه‌ها معرفی به وسیله پاورپوینت است.

۱۱. روی حفظ مشتری در تمام طول زندگی تمرکز کنید

وقتی مشتری محصول شما را خریداری کرد، این نباید پایان ارتباط شما با آن‌ها باشد. بر حفظ ارتباط محکم با مشتریان خود تمرکز کنید. این می‌تواند باعث ایجاد اعتماد شود و ارزشی را به محصول‌تان اضافه کند.

۱۲. چیزی بسیار عالی را به رایگان در اختیار مشتری خود قرار دهید

اگر به مشتری ایده‌آل خود پیش‌زمینه‌ای برای امتحان کردن بدهید، این احتمال بسیار قوی‌ست که آنان محصول‌تان را خریداری کنند. فیلمی کوتاه از کارکرد محصول‌تان بسازید و آن را با زمینه‌ای عالی به رایگان ارائه دهید و مشتری خود را برای آن چه که در راه است، هیجان‌زده کنید.

۱۳. اخبار داخلی هیجان‌انگیز خود را در اختیار مشتریان قرار دهید

اگر قصد دارید که به زودی محصول خود را به حراج بگذارید، به مشتریان خود اطلاع دهید. آن‌ها از شنیدن آن خوشحال می‌شوند و این کار باعث ایجاد اعتماد در آن‌ها می‌شود. حتی ممکن است به دلیل این کار بیشتر خرید کنند.

۱۴. پیام فروش‌تان باید روشن و واضح باشد

یک یا دو مزیت محصول خود را انتخاب کنید و آن را در تیتر فروش خود بگذارید. به دقت برای مشتریان خود توضیح دهید که محصول‌تان قرار است چه کاری برای آنان انجام دهد. خاص باشید. اگر محصول‌تان مزایای متعددی دارد، ‌پیام فروش خود را مخصوص مشتریان مختلفی که آن مزایا به آن‌ها مربوط می‌شود آماده کنید. 09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده