فروش برند آماده/صفر تا صد ثبت برند




همه چیز درباره‌ ثبت برند

ثبت برند با حمایت از نام علائم تجاری و نام نشان هر فرد و یا شرکت که از طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن و معرفی کالا ها و خدمات و یا اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ، صاحب کالا را محافظت می کند. مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی قابل تمدیدشدن می باشد محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظام ها اجازه ی متوقف کردن و تخلف در این زمینه را دارند تایید میشود از دیدگاه دیگرعلائم تجاری با وسعت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آ نها در سطح جهانی سرمایه گذاری می کنند و این ابتکار را ترویج میدهند حفاظت نام و علائم تجاری و همچنین مانع تلاش های رقبای غیر منصف مثل متقلبان و سود جویان برای استفاده از علائم مشخص به منظور مصولات ارائه خدمات نامرغوب و بی کیفیت و یا متفاوت می شوند این نظام آگاهی و امکان سرمایه گذاری جهت تولید خرید و فروش کالا ها و خدمات را در منصفانه ترین شرایط ممکن به مردم می دهد و از این راه تجارت بین المللی را تسهیل می کند.

دیگر نگران تقلب و کپی برداری از نام نشان تجاری خود نباشید . با ثبت برند نام و نشان تجاری خود، می توانید مانع از سو استفاده سود جویان از کالا های خود باشید.

برند چیست؟

ثبت یک نام، عبارت یا علامت یا ترکیبی از این ها است. هدف از ایجاد آن، متمایزکردن کالاها یا خدماتی از دیگر کالاها و خدمات است. اما این تعریف، به تنهایی نمی تواند مفهوم «برند» رانشان دهد. برند در واقع چیزی است که هرکس با دیدن، شنیدن، لمس کردن یا حتا چشیدن و بوییدن آن، به یاد ویژگی های مورد نظر سازنده‌ی آن می افتد. ویژگی ها و مفاهیمی که به یک نام خاص مربوطند. این نام می تواند نام یک شرکت، فروشگاه یا یک محصول خاص باشد. هر تاجر و یا تولید کننده یا کسبه و یا صاحب شغلی برای محصولات خود می بایست نامی انتخاب نماید که مشتریان برای خرید و شناخت محصول بدنبال نام تجاری همان محصول باشند.در درجه اول شروع هر فعالیت و یا راه اندازی خط تولید انتخاب نام تجاری می باشد که این امر موجب جلوگیری از کپی برداری افراد سودجو می باشد.امروزه اکثر مدیران و یا صاحبان مشاغل مختلف برند خود را به ثبت رسانده اند و شاید به فکر ثبت نمودن چندین برند جدید دیگر برای خود باشند.


فرق برند و نام تجاری چیست؟

نام و نشان تجاری (Trade Mark)، علامت مخصوصی است با رنگ، شکل، حرف، شعار، آهنگ و تصاویر خاص. کسی که نام تجاری را ثبت می کند، با ثبت آن، مطمئن است که هیچ کس دیگری، حق استفاده از آن نام و نشان را ندارد. نشان تجاری تصویری است که یک شرکت یا سازمان از خود یا محصولش، آن چنان که هست و دوست دارد دیگران بشناسند، ارائه می دهد. اما برند در واقع، ثبت هویت نشان تجاری است. برند، فقط یک مفهوم گرافیکی نیست، بسته بندی، نوع ارائه  محصول، مخاطبان محصول، کیفیت آن، تبلیغات، تجربه ها و... همه در ایجاد یک برند دخیل هستند.

برای ثبت برند چه باید بکنیم؟

شما می توانید مستقیما به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید. اما یادتان باشد که روند این کار، کمی طولانی و وقت گیر است. علاوه بر این اگر پیش از اقدام، از مشاوران ماهر کمک نگیرید مکن است مجبور شوید چندین بار برند خود را تغییر دهید. پس بهتر است از کمک افراد متخصص بهره مند شوید.

قانون درباره ثبت برند چه میگوید؟

ماده های 576 تا 582 قانون تجارت ایران، مربوط به نام تجاری هستند. این فصل قانون، «اسم تجارتی» نام دارد و در آن به کلیات ثبت یک اسم برای یک فعالیت تجاری پرداخته شده است.
علاوه بر این، قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری نیز در سال 1386 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. در فصل سوم این قانون، درباره ثبت علامت تجاری با جزئیات کامل صحبت شده است.

نحوه ثبت برند

برای ثبت علامت تجاری در ایران پس از اینکه علامت خود را با مشاوره یک طراح حرفه ای طراحی کردید و نسبت به مفهوم و اعتبار برند خود و دیدگاه های مناسب برند خود اطمینان حاصل نمودید نوبت به ثبت برند قبل از هرگونه اقدام برای معرفی و در واقع برند سازی در بازار خود می باشد.

برای این منظور باید از طریق مشاوران خبره و با صلاحیتی که واجد شرایط لازم بوده و به خوبی قوانین مرتبط با آن را می دانند اقدام به ثبت نام در سایت مالکیت معنوی نموده و مدارک مورد نیاز را تهیه و به صورت الکترونیکی برای این اداره ارسال نمایید.

توجه گردد که داشتن اظهارنامه ثبت الزامی است. فراموش نکنید این اظهارنامه را به دقت تنظیم نمایید و از هرگونه اشتباه که بتواند در اینده برند شما تاثیر گذار باشد پرهیز نمایید. این اظهارنامه باید به همراه سایر مدارک مورد نیاز به اداره مالکیت معنوی ارسال شود .

برای انجام ثبت برند و علامت تجاری باید فردی به عنوان نماینده شرکت برای موارد نیاز و هماهنگی های لازم معرفی شود. پیشنهاد می کنیم این فرد حتما یکی از وکلای شرکت ویونا باشد. این افراد به توانایی خود اشراف دارند و به خوبی می توانند خواسته های کارشناسان اداره مالکیت معنوی را براورده نموده و برند شما را با بهترین نحو به ثبت برسانند. در هر مرحله اگر برند شرایط لازم را نداشته باشد ممکن است اسناد و مدارک شما عودت داده شود و یا درخواست شما به کل منتفی شود.

از برند مورد نظر خود حتما پرینت های با کیفیت زیاد تهیه نمایید. اداره به تنهایی 10 نمونه از این پرینت ها را از شما در ابعاد مشخص تحویل خواهد گرفت. شما می توانید در هر مرحله وضعیت ثبتی آن را با مراجعه به سایت اداره مالکیت معنوی پیگیری نمایید.

پس از اینکه تمامی موارد و مدارک مورد تایید کارشناسان این اداره قرار گرفت به شما برای پرداخت هزینه حق الثبت اطلاع داده می شود که یکی از موارد محاسبه هزینه ثبت برند میباشد. شما باید هزینه را در بانک ملی محل خود شرکت پرداخت نموده و گواهی بانکی مورد نظر را به اداره تحویل نمایید تا پیش نویس اگهی برای شما آماده شود. برند ثبت شده باید ابتدا در یک روزنامه کثیر الانتشار و همچنین روزنامه رسمی به ثبت برسد.

کار ثبت شما به اتمام رسیده و اکنون فرصت سرمایه گذاری و مدیریت آنرا برای رسیدن به خواسته های شرکت می باشد. به خوبی می توان یک برند ثبت شده و قانونی را مدیریت کرد و اصلا هم نگران سو استفاده و تبعات دیگر در مورد آن نبود . برند های ثبت شده بهترین ابزار در دست شرکت ها و افراد حقیقی هستند تا بوسیله آنها به شهرت دست پیدا کرده و در بازار محصول و خدمات خود معرفی شوند.

مراحل تقاضای ثبت برند در ایران:

1-ارائه طرح منحصر به فرد

اولین اقدام قاعدتا داشتن طرحی برای ثبت می باشد. اداره مالکیت معنوی برند را ثبت می کند اما به شما علامت تجاری اماده برای ثبت نمی دهد .

برند های قابل ثبت باید حداقل هایی را داشته باشند و از مواردی پرهیز نموده باشند. این موارد به صراحت در قوانین دیده شده و سلیقه ای نیست. مثلا برند باید کاملا قابلیت ایجاد تمایز را داشته باشد، دارای اصالت باشد، بدون استفاده از حروف لاتین، حروف و کلمات تعریفی، کلمات و نشان های خارج عرف و مغایر فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

 همچنین علامت تجاری نباید کپی، الگو گرفته، با استفاده از نمادهای کشوری و ملی و بین المللی و ... باشد و ده ها فاکتور قانونی دیگر که در ثبت برند یا علامت تجاری باید مد نظر باشد. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی نظر یکی از کارشناس حقوقی در موسسه حقوقی ویونا طراحی و استعلام کنید.

2-تهیه اظهار نامه ثبت برند

اظهارنامه اولین سند  و مهم ترین آنها برای تقاضای ثبت برند است. اظهار نامه برگه ای حقوقی است که اطلاعت برند و مالک ان را با تمامی موارد حقوقی مورد نیاز شرح می دهد . این سند حساسیت بالایی دارد و حتما باید با نظر مشاور حقوقی تهیه شود

3- ثبت نام در سایت اداره مالکیت صنعتی

به منظور رفاه حال متقاضیان، شرایطی توسط سازمان فراهم شده تا بتوان قبل از تشکیل پرونده با ثبت اطلاعات، شرایط ثبت برند خود را بررسی کنند. برای این منظور باید متقاضی، نماینده قانونی او و یا وکیل حقوقی او با ورود به سایت اداره مالکیت صنعتی و درقسمت مالکیت معنوی اطاعات متقاضی، حقیقی یا حقوقی بودن ، اظهار نامه و سایر مدارک مورد نیاز دیگر بسته به حقیقی یا حقوقی بودن بارگذاری و تقاضا با دریافت کد رهگیری ارسال شود.

4- بررسی تقاضا

این مرحله را باید کارشناسان اداره مالکیت معنوی انجام دهند وکاری از دست شما تا اتمام این مرحله ساخته نیست. این کارشناسان با انجام استعلام هایی و بررسی شرایط طرح شما و همچنین بررسی موارد قانونی نتیجه درخواست شما را اعلام می کنند. در این مرحله اگر مستندات مشکلی داشته باشد با دادن زمانی به متقاضی درخواست اصلاح می شود. معمولا این زمان یک ماهه است. ولی در شریطی هم ممکن است کلا طرح به دلایلی رد شود که در این حالت دیگر امکان پیگیری موضوع نیست.

5- تکمیل پرونده

اگر درخواست قبول شود باید متقاضی خود و یا وکیلش برای تشکیل پرونده بصورت حضوری در محل اداره حضور پیدا کنند. در این محله اصل مدارک به همراه چند نسخه کپی باید ارائه شود. هزینه ثبت برند پرداخت می شود و برند نهایی می شود.

6- آگهی کردن برند

پس از ثبت برند یا علامت تجاری باید با هزینه متقاضی در روزنامه رسمی دادگستری و یک روزنامه کثیرالانتشار اگهی شود تا احیانا اگر مدعی و شاکی وجود دارد مشخص شود.

افرادی که ادعای مالکیت طرح را دارند و انهایی که معتقدند طرح شما از انها الگو برداری شده و یا به برند انها اسیب می زند می توانند در این مرحله با طرح شکایتی جلوی ثبت نهایی برند را بگیرند.

7- صدور پروانه ثبت برند

پس از فرصت یک ماهه از اگهی برند اداره مالکیت معنوی گواهینامه ثبت برند را به مدت 10 سال برای متقاضی و به نام او صادر خواهد کرد

8- اگهی دوم

پس از صدور گواهینامه برند یکبار دیگر موضوع برند اگهی خواهد شد.

این تمامی مراحل ثبت برند است. البته باید خاطر نشان کرد که برند قابل خرید و فروش و انتقال به دیگران هم هست و حتی می توان به مدت مشخصی ان را اجاره داد. شرایط این موارد هم در قانون تعریف شده که باید اطلاعات و قوانین حقوقی ان را به خوبی بدانید.

وکالتنامه وکیل در صورتی باید ارائه شود  که شما از خدمات موسسه حقوقی و یا یک وکیل استفاده نمایید. در ضمن در صورتیکه برند دارای حروف غیر ایرانی هم باشد باید کارت بازرگانی ارائه شود و در غیر اینصورت نیاز نیست.

برند یا علامت تجاری توسط هر فرد حقیقی و حقوقی می تواند به ثبت برسد. این اشخاص می توانند برای هر طبقه از کالا و خدمات خود برند مخصوص به خود را به ثبت برسانند و برای این موضوع هیچ محدودیتی ندارد. برند حق انحصاری اشخاص حقیقی و یا حقوقی است که ان را به ثبت رسانده باشند و استفاده از این برند یا علامت تجاری فقط منحصر به خود انها می باشد مگر اینکه به دلایل اقتصادی و یا مصلحتی فرد صاحب برند تمایل داشته باشد برند و علامت خود را با توافقنامه ای به فرد دیگری واگذار و یا حق استفاده از ان را به دیگران بدهد.

مدارک لازم برای ثبت برند عباتند از:

اشخاص حقوقی

  • یک نسخه کپی از آگهی تاسیس ، هر نوع تغییرات مانند تغییر نام ، آدرس و تغییر مدیر عامل و همچنین روزنامه تاسیس به همراه درج تغییرات
  • یک نسخه کپی از مجوز های شرکت شامل پروانه بهره برداری و جواز تاسیس

تبصره : چنانچه مجوزی به نام شرکت وجود ندارد و شرکت رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل به صورت شخصی داشته باشند برای ثبت قابل قبول می باشد .

  • کپی کارت بازرگانی به نام شرکت یا مدیر عامل شرکت
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت
  • ارائه یک نمونه از علامت تجاری مورد تقاضاد در ابعاد 10*10
  • مهر شرکت 

اشخاص حقیقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • کپی جواز کسب و یا هرگونه مجوز فعالیت
  • کپی کارت بازرگانی به نام متقاضی
  • یک نمونه از علامت تجاری مورد درخواست در ابعاد 10*10

متقاضی باید خود و یا نماینده قانونی او از طریق سامانه الکترونیکی اداره مالکیت صنعتی اقدام نماید. این سامانه جهت ثبت علائم تجاری بدون نیاز به حضور در دفتر اداره می باشد.

برای این منظور قبل از شروع به ثبت نام در این سامانه باید مدارک فوق الذکر تهیه شده باشد و در یک کارت حافظه نگهداری شود. در هنگام ورود اطلاعات به سامانهباید مدارک مورد نیاز اماده و اسکن شده در این سایت اپلود و بارگذاری شوند. ذکر این نکته اهمیت دارد که در تهیه اظهارنامه ثبت علامت تجاری و تقاضانامه ثبت خود دقت داشته باشید تا اطلاعات غلط و شبه انگیز ارائه نکرده و یا تمامی موارد حقوقی را در نظر گرفته باشید.در این مورد مشاوران ثبت برند ویونا می توانند شما را یاری رسانند.

کارت های بازرگانی درصورتیکه در هنگامی طراحی انها از حروف لاتین استفاده شده باشد باید حتما کارت بازرگانی نیز به همراه داشته باشند در غیر اینصورت در ارائه مدارک نیازی به کارت بازرگانی نیست.

با واردکردن اطلاعات و سپس مدارک و نهایی شدن ثبت نام شما این سامانه به شما شماره ای به نام شماره پیگیری خواهد داد که باید یادداشت نموده و از ان برای مراحل بعدی و پیگیری برند استفاده کنید. پس از بررسی مدارک و مستندات شما و در صورت تایید دو نسخه قرار داد به ادرسی که در سایت اعلام کرده بودید ارسال خواهد شد که باید هر دو نسخه امضا و یک نسخه را به همراه فیش واریز حق الثبت و اصل سایر مدارک را ارسال و یا حضورا ان را تحویل دهید.

اداره مالکیت صنعتی مراحل کار را عملا پس از دریافت مدارک  و فیش واریز حق الثبت شما اغاز خواهد کرد. در نظر داشته باشید که اظهارنامه های ثبت برند بر اساس اولویتی خواهد بود که در سامانه ثبت شده و نیازی به حضور مداوم در اداره ثبت مالکت صنعتی نمی باشد. اظهار نامه شما با شرایط و ضوابط قانونی کشور و تجارت سنجیده خواهد شد و در صورتیکه مشکلاتی برای ان وجود داشته باشد از طریق ابلاغیه رفع نقص به شما اطلاع رسانی خواهند شد و در غیر اینصورت چنانچه اظهارنامه شما مورد توافق باشد و ایرادی برای ثبت نباشد اجازه انتشار اگهی ثبت برند در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیر الانتشار داده می شود.

مواردی که ممکن است برای ان ابلاغیه رفع نقص و یا عدم پذیرش برند صادر شود زیاد هستند ولی از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مشابه و یا الگو گرفته از روی برندی باشد
  • با موازین و اخلاق اجتماعی و عرفیات متضاد باشد
  • قبلا درخواست ثبت این برند داده شده باشد
  • بخشی از کالا و خدمات شما قابل ثبت نمی باشد
  • از کلمات و اشکال عام و یا غیر قانونی در ان استفاده شده باشد
  • ممکن است خلاف گویی در برند شده باشد
  • و ...

ثبت علامت های تجاری همواره توصیه می شود تا جلوی هرگونه سو استفاده از برند و علامت های شما گرفته شود ولی برای این موضوع در هیچ کجای قانون الزامی تعریف نشده است مگر در مواردی که قانون عملا ثبت برند را الزامی کرده است. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • داروهای اختصاصی
  • موار استعمال طبی و یا بیطاری
  • موارد غذایی خاص که در ظروفی خاص بسته بندی شوند
  • نوشیدنی ها و اب های گاز دار
  • لوازم ارایشی که بر روی پوست استعمال می شوند

هر برند یا علامت تجاری باید حداقل یک طبقه از کالا و یا خدمات را به خود اختصاص داده باشد. این طبقه بندی هم می تواند داخلی باشد و هم خارجی. البته خود برند را هم می توانید داخلی و هم می توانید خارجی و در کشورهای دیگر و هم بصورت بین المللی بر اساس پروتکل و یا توافقنامه مادرید به ثبت برسانید.

مورد دیگر اینکه برای پرداخت هزینه حتما باید از طریق سامانه ثبت علامت های تجاری اقدام شود و نمی توان برای پرداخت هزینه از بانک اقدام نمود. مدت اعتبار ثبت برند به مدت 10 سال از زمان ارائه اظهارنامه می باشد و قبل از اتمام دوره اعتبار برند باید برای تمدید ان اقدام شود. برای این منظور یک فرصت ارفاقی شش ماه توسط اداره مالیکت صنعتی در نظر گرفته می شود و پس از ان هر فرد دیگری می تواند برای آن اقدام نماید.

در صورتیکه فردی تقاضای علامت تجاری را داشته باشد که فرد دیگری نسبت به ان معترض باشد و ان را مشابه برند خود بداند و یا ان را متعلق به خود بداند باید در زمان انتشار اگهی و یا بعد از ان در صورت داشتن عدله کافی و اینکه واقعا شباهت برند بتواند مصرف کننده و مشتریان انها را دچار اشتباه کند نسبت به این موضوع اعتراض نماید.

برای داشتن یک برند موفق و تاثیر گذار بهترین راه این است که قبل از اقدام برای طراحی یک برند برای محصولات و خدمات خود از مشاورین و متخصصین این حوزه در موسسه حقوقی ویونا مشورت گرفته و با تخصص این کارشناسان اقدام نمایید که از همه نظر موافق اصول و رویکرد های شما بوده و بتواند وجهه و اعتبار بالایی برای شما به همراه داشته باشد.

یک برند خوب، چه ویژگی هایی دارد؟

برای ثبت یک برند خوب باید به چند نکته توجه کنید:

  1. ایجاد تفاوت و تمایز: شما باید با رقبای خود، متفاوت باشد
  2. درگیری با احساس و عواطف مخاطب: به جای آن که در قدم اول سهمی از جیب مشتری بخواهید، سهمی از احساس او دریافت کنید
  3. ایجاد کاریزمای : سعی کنید به ارزش هایی که مخاطبانتان به آن ها پایبندند توجه کنید
  4. ایجاد فرهنگ : تک تک کارمندان تان را آموزش دهید که ارزش برندتان را بدانند و از آن استفاده کنند
  5. ایجاد سیستم مدیریت : برند شما باید همه ی نیازمندی های حوزه ی مورد نظر را پوشش دهد
  6. توجه به تغییرات: با زمانه حرکت کنید. به علاقمندی های جدید مخاطبان خود احترام بگذارید
  7. ایجاد برند به عنوان سرمایه گذاری: یادتان باشد اگرچه هزینه ثبت برند بدوا" پرداخت میشود ولی سرمایه است و نه هزینه


(میهن برند)
میهن برند بزرگترین سایت در خصوص خرید و فروش برند،واگذاری برند،برند آماده خشکبار و حبوبات، برند آماده برای فروش برند مواد غذایی،فروش برند مواد شستشو، فروش برند مواد ضد عفونی ، فروش برند خوراکی و .... جهت ارتباط با مجموعه میهن برند با مشاوران مجموعه میهن برند در 24 ساعت از شبانه روز میتوانید در ارتباط باشید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده