ویژگی شخصیتی برند موفق/اصول مهم هویت برند




چگونه می توانیم یک برند موفق و ماندگار را بسازیم؟

هر کسب و کاری به یک برند موفق و ماندگاری نیاز دارد که تنها یک اسم تجاری نمیباشد بلکه نشان دهنده ویژگی های آن هست. در این مقاله از اهمیت برند در کسب وکارها صحبت شده است.

برند سرمایه پنهان کسب و کارها است. سرمایه‌ای که حاصل سال‌ها تلاش بی‌وقفه است. اگر سری به سایت اینتربرند بزنید می‌توانید با ارزش پولی برندهای شناخته شده دنیا آشنا شوید. این عددهای بزرگ و قابل توجه به ما نشان می‌دهند که مثلا اگر قصد خرید برند اپل را داشته باشیم باید چه مبلغی را پرداخت کنیم؟ مبلغی که فقط و فقط مربوط به استفاده از نام یک برند است. این مبلغ بدون لحاظ کردن هزینه ساختمان شرکت، امکانات و تجهیزات و … تعیین شده است و این نشان می‌دهد که برندها یکی از باارزش‌ترین سرمایه‌های هر کسب و کار هستند. برخلاف تصور خیلی از افراد، برند تنها یک اسم یا نشان تجاری نیست. هر برند می‌تواند به عنوان یک شخصیت انسانی، معرف هویت کسب و کار شما باشد. اما شخصیت یک برند چگونه ساخته می‌شود؟ در ادامه‌ با مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی یک برند آشنا می‌شویم و روش های ساخت برند ماندگار را شرح می دهیم.


گام به گام تا ساخت یک برند موفق

گام اول: مخاطب‌های واقعی هدف را شناسایی کنید

برند شما مثل یک شخصیت انسانی است که نمی‌تواند همه افراد با سلیقه‌ها و فرهنگ‌ها و خواسته‌های متفاوت را راضی کند. بنابراین باید دایره ارتباطی برندتان را از همان ابتدا مشخص کنید. کسانی که در این دایره قرار می‌گیرند مخاطبان برند شما هستند و هر چه شناخت بیشتری درباره این دایره آشنا داشته باشید بهتر می‌توانید حس و حال برندتان را به حس و حال مخاطب‌هایتان نزدیک کنید و پیام برند را متناسب با سن و سال و ارزش‌های مخاطبان هدف، طراحی کنید.

گام دوم: اهداف اصلی برندتان را مشخص کنید

در این مرحله باید شناخت کافی از حوزه‌ای که می‌خواهید برندتان در آن مطرح شود به دست بیاورید. اگر شما تولیدکننده یک اسباب‌بازی هستید هدفتان متفاوت از یک کسب و کار در حوزه صنعت است. بعد از عبور از این مرحله، از خودتان بپرسید که این کسب و کار چه ارزشی به زندگی مشتری‌ها اضافه خواهد کرد؟ تعیین یک هدف روشن و مشخص به شما کمک می‌کند که آگاهانه‌تر در جهت طراحی پیام و شخصیت برندتان قدم بردارید.

گام سوم: یک نام مناسب برای برندتان انتخاب کنید

اسم برند اولین قدم در ساخت شخصیت برند است که باید متناسب با هویت کسب و کار شما باشد. در این مرحله باید پتانسیل و انرژی کلمات را جدی بگیرید. بعضی کلمات سخت و خشن و برخی کلمات لطیف و ملایمند. کسب و کار شما به کدام دسته از کلمات نزدیک‌تر است؟ نام برند باید یادآور حس و حال کسب و کار شما باشد. بهتر است که از اسم‌های مخفف گذاری‌شده استفاده نکنید مگر این که کلمه مخفف گذاری‌شده معنی مستقلی داشته باشد. هم‌چنین به دلیل ثبت برندهای بسیار، قوانین مختلفی درباره ثبت اسم برند وجود دارد. برای مثال نام برند شما نباید یادآور کسب و کارهای ثبت شده قبلی باشد. بنابراین باید حواستان به درجه شباهت‌های اسمی باشد و مناسب‌ترین و خلاقانه‌ترین اسم را برای برندتان انتخاب کنید.

گام چهارم: نشان تصویری برندتان را متناسب با شخصیت برند، طراحی کنید

لوگو یا نشان تجاری، صورت و ظاهر برند شماست. لوگو باید منتقل کننده تصویری باشد که می‌خواهید در ذهن مخاطب نقش ببندد. بنابراین سرمایه‌گذاری روی طراحی نشان تجاری برند را جدی بگیرید. این آرم و نشانه‌ای است که قرار است روی حافظه‌ تصویری مخاطب‌هایتان اثر بگذارد و یادآور حس خوشایندی از برندتان باشد. لوگو ترکیبی از رنگ‌ها و تصویرها نیست بلکه پیام و مفهوم تصویری برند شماست که می‌تواند تداعی‌کننده حس خوب برند در ذهن مخاطب‌ها باشد.

گام پنجم : لحن منحصر به فرد برندتان را پیدا کنید

لحن مناسب برندتان را پیدا کنید. اگر برند شما یک انسان بود در چه فاصله‌ای از مخاطب و مشتری‌ها قرار می‌گرفت. آیا یک پیرمرد با لحن نصیحت‌گر بود یا یک جوان شاد و پرانرژی که موقع حرف شدن دست می‌گذارد روی شانه مخاطب و با لحن دوستانه حرف می‌زنند؟ آیا برند شما مثل یک مدیر عصا قورت داده رسمی حرف می‌زند یا مثل یک معلم مدام می‌خواهد آموزش بدهد؟ پیدا کردن صدا و لحن برند به شما کمک می‌کند تا سایر ویژگی‌های برند را هماهنگ با همین لحن انتخاب کنید.

گام ششم: یک شعار مناسب و خلاقانه برای معرفی پیام برندتان طراحی کنید

شعار صرفا یک جمله زیبا و قشنگ نیست بلکه قرار است منتقل کننده پیام کسب و کار ما به مخاطب باشد. اگر شما در صنعت خودرو با شعار “ما حافظ امنیت شما هستیم” مطرح شوید اما مشتری‌ها محصولات شما را ناامن بدانند، شعار شما هیچ کارکردی نخواهد داشت. شعار برند باید هماهنگ با تجربه مشتری از کسب و کار شما باشد تا باعث ایجاد حس مثبت در ذهن مخاطب بشود. بهتر است شعارها کوتاه و ساده باشند و به راحتی در ذهن ثبت شوند. شعارهای پیچیده هرچند که دقیق و باجزییات نوشته شوند خیلی زود فراموش می‌شوند. هم‌چنین بهتر است تاکید شعار روی ویژگی‌های باارزش و منحصر به فرد کسب و کار شما باشد. مثلا “اولین مدرسه شهر” با تاکید روی اولین بودن ارزشی را به مخاطب منتقل نمی‌کند اما شعار “مدرسه هوشمند” با تاکید روی مزیت رقابتی ، قوی‌تر انتخاب شده است.

گام هفتم: رفتارهای برندهای رقیب را بررسی کنید

شما همیشه باید رقیبتان را زیر نظر داشته باشید. به این دلیل که دقیقا همان کار را انجام ندهید و خلاقانه‌تر عمل کنید. مسیری را که آن‌ها در جهت برندسازی طی کرده‌اند دنبال کنید و بررسی کنید که برندهای رقیب بین مخاطب‌ها با چه ویژگی‌ای شناخته شده‌اند و یا کیفیت محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنند چه طور است؟ این آنالیزها به شما کمک می‌کند تا مسیر برندتان را منحصر به فرد و جذاب طراحی کنید.

گام هشتم: مزیت‌های رقابتی برندتان را فریاد بزنید

یکی از نکات مهمی که در آنالیز شرکت‌های رقیب به دست می‌آورید پیدا کردن مزیت‌های رقابتی است. شما باید بدانید که در چه چیزی از رقبایتان بهتر عمل می‌کنید. آیا سطح کیفیت محصولات شما بالاتر است؟ آیا خدماتی که به مشتری ارائه می‌دهید دقیق‌تر و حساب شده‌تر است؟ اگر بدانید که در چه چیز قوی هستید دیگر می‌توانید خودتان را با مزیت رقابتی‌تان معرفی کنید وبا متمایز کردن خودتان از صف رقبا، مخاطب‌ها را وادار کنید تا جذب برند شما شوند.

گام نهم: رفتار و شخصیت برندتان را تثبیت کنید

برای برندتان یک شخصیت باثبات و پایدار تعریف کنید. برندی که مدام در حال تغییر است مثل یک شخصیت متزلل هر لحظه یک رفتاری از خود نشان می‌دهد. این بی‌ثباتی مخاطب‌ها را دچار سردرگمی می‌کند و باعث می‌شود اعتمادشان را نسبت به برند شما از دست بدهند. پس با ثبات و پایدار قدم بردارید و شخصیت برندتان را همه جا حفظ کنید.

گام دهم: ردپای برند در تمام نقاط کسب و کارتان دیده شود

همه‌ی کسب و کار شما باید رنگ و بوی برندتان را به خود بگیرد. از طراحی وب‌سایت تا دیوارهای شرکت و حتی خودکار یا لیوانی که استفاده می‌کنید باید لوگوی برند را داشته باشند. اگر لحن برند شما در شبکه‌های اجتماعی دوستانه است این لحن باید در ملاقات‌های حضوری با مشتری‌ها هم حفظ شود. شما باید همراه و هماهنگ با برندتان حرکت کنید به طوری که برندتان روح کسب و کارتان باشد.

اهمیت برند در بازاریابی

  • برند باعث اعتماد مخاطب ها می شود

مشتری‌ها نمی‌توانند به چیزی که نمی‌شناسند اعتماد کنند بنابراین در گام اول سعی کنید از راه‌های مختلف خودتان را به مخاطب‌ها معرفی کنید و با دادن امتیازها و تعامل مثبت در شبکه‌های اجتماعی اعتمادشان را جلب کنید و این حس را به آن‌ها منتقل کنید که رابطه‌تان با آن‌ها فقط محدود به زمان فروش نمی‌شود و در زمان‌های دیگر هم در کنار آن‌ها هستید.
  • برند تمایل مشتری ها را افزایش می‌دهد
هم‌چنین مردم تمایل بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب و کارهایی دارند که برند هستند. برندی که پیش از این آزمایش‌هایش را پس داده و بسیاری از مشتری‌ها را با تجربه خوب با خود همراه کرده است. تمام این تجربه‌های خوب سرمایه برند هستند که می‌توانند مشتری‌های دیگر را به سمت خود جذب کنند.
  • یک برند قوی باعث وفاداری مشتری ها می‌شود
اگر بتوانید وفاداری مشتری‌ها را نسبت به یک برند به دست بیاورید آن وقت حتی در روزهای سخت هم حمایت و پشتیبانی آن‌ها را خواهید داشت. مشتری‌های وفادار ادامه دهنده داستان برند شما هستند و می‌توانند با قصه‌هایی که از تجربیاتشان از برند شما می‌گویند روی دیگران اثر مثبت بگذارند.
  • برندها در افزایش فروش موثرند
اگرچه برند قرار است نشان‌دهنده هویت کسب و کار شما باشد اما در نهایت انتقال این حس به مشتری باید باعث افزایش سهم بازار شود و مشتری را ترغیب کند تا از محصولات یا خدمات شما استفاده کند و باعث افزایش فروش شما بشود.
  • برندها باعث افزایش سهم بازار می شوند
برندینگ می‌تواند شما را به مشتری‌های تازه در بازارهای متفاوت معرفی کند و سهم بازار شما را افزایش بدهد. هم‌چنین اگر مشتری‌ها به برند شما اعتماد کنند می‌توانید هر محصول تازه‌ای را به پشتوانه برند شناخته شده‌تان وارد بازار کنید. برای مثال اگر شما یک برند معتبر در زمینه شیرینی و شکلات باشید و تصمیم بگیرید یک شکلات جدید تولید کنید به پشتوانه‌ برندی که قبلا ساخته‌اید، فقط کافی است محصول را معرفی و بعد وارد بازار کنید.


 9 اصل مهم در برندسازی برای ایجاد هویت برند                                             

رعایت اصول برندسازی برای شرکت کار آسانی نیست، چرا که باید بر توسعه محصول و سایر پروژه های موجود نظارت داشته باشد. با این حال نمی توان از آن چشم پوشی کرد یا آن را عقب انداخت. به همین خاطر، تعدادی از اصول برندسازی که به شما در ایجاد هویت برای برندتان کمک خواهند کرد را انتخاب کرده ایم تا در ادامه به آ نها بپردازیم، با ما همراه باشید:

کلاسیک باشید

گاهی اوقات برندها این گونه فکر می کنند که به هنگام ایجاد هویت برند برای کسب و کارشان باید از جدیدترین ترندهای روز استفاده کنند. در حالی که استفاده از عناصر مدرن طراحی همواره توصیه می شود، اما به این معنا نیست که نباید از عناصر طراحی کلاسیک در برندسازی استفاده کرد؛ در واقع، عامل ایجاد یک حس جاودانگی در برند همین عناصر کلاسیک هستند.


به عنوان مثال به لوگوی کوکاکولا توجه کنید که در 100 سال اخیر با تغییر زیادی مواجه نشده است. کوکاکولا هر سال در صدر لیست بهترین برندهای دنیا قرار می گرفت تا سال 2013 که توسط گوگل و اپل به پایین کشیده شد.

برندسازی باید در راستای وجهه شرکت باشد

یکی دیگر از اصول برندسازی این است که برندسازی شما باید صنعتی که در آن مشغول به کار هستید را نشان دهد و در همین حین، با تصویر کلی یا تم شرکت تان هم مطابقت داشته باشد. از لوگوی شرکت گرفته تا وب سایت آن، همه چیز باید بر مبنای تمی باشد که داستان برندتان را تعریف می کند.


برندسازی شما باید بتواند مخاطبان هدف‎تان را به وجد بیاورد تا بخواهند بیشتر درباره آن محصول یا سرویس اطلاعات کسب کنند. به تصویر بالا توجه کنید. می بینید که همه بخش های آن، از لوگوی تسلا گرفته تا ماشین، از یک طراحی صاف و آینده گرایانه استفاده می کنند که باعث می شود حس مدرن بودن، بهینگی و کارایی در بیننده القا شود. در صورتی که از این مورد از اصول برندسازی پیروی کنید، مشتریان شما پیام واضح تری از مأموریت و ارزش های برندتان دریافت خواهند کرد.

برندتان را منحصربه فرد کنید

کسب و کارها معمولاً تلاش می کنند که با نسخه برداری یا قرض گرفتن از طراحی برند کسب و کارهای موفق موجود در بازار با آنها رقابت کنند. در مواقع دیگر ممکن است این اتفاق به صورت تصادفی یا ناخودآگاهانه رخ بدهد، چرا که بازاریاب ها زمان زیادی را صرف تحلیل و بررسی برندهای رقیب می کنند. در هر صورت، اطمینان حاصل کنید که برندسازی شرکت شما به اندازه کافی با طرح های سایر رقیبان متفاوت است. اگر شباهت بیش از حد میان برندسازی دو شرکت وجود داشته باشد، می تواند باعث ایجاد گمراهی بشود و تأثیری منفی روی نظر مشتریان‎تان بگذارد و آنها برندتان را بی اصالت و تقلیدی از برند دیگر تلقی کنند.


به منظور اینکه مطمئن شوید در زمان طراحی چنین اتفاقی نمی افتد، به شما توصیه می کنیم که طرح‎تان را با شخصی تیزبین و آشنا به بازار در میان بگذارید. در این صورت راحت تر می توانید مشابهت های احتمالی میان برند خود و شرکت های رقیب را پیدا کنید.

برندتان را با پلتفرم های متعددی سازگار کنید

در عصر دیجیتال، طراحی برندتان در همه جا نمایش داده خواهد شد. چه در وب سایت شما باشد یا در صفحات شرکت در شبکه های اجتماعی، برندسازی شما روی پلتفرم های مختلف و دستگاه های مختلف دیده می شود.


حتی ممکن است در برخی رسانه های آفلاین مانند روزنامه ها و مجلات هم به نمایش گذاشته شود. به همین علت، باید مطمئن شوید که طراحی شما روی پلتفرم های مختلف و صفحات با سایزهای متفاوت به درستی نشان داده خواهد شد.

از رنگ های متعدد استفاده نکنید

از جمله اصول برندسازی که باید رعایت شود این است که تعداد رنگ هایی که در طراحی برند به کار می رود، نباید زیاد باشد. اکثر مواقع شرکت ها وسوسه می شوند که رنگ های متعددی به کار بگیرند، چرا که معتقدند این کار باعث می شود لوگوی آنها به یادماندنی تر و چشم گیرتر شود.


اما معمولاً این کار منجر می شود که برندها ظاهری مصنوعی و بی کیفیت پیدا کنند. پیشنهاد ما این است که در کنار رنگ های سیاه و سفید، حداکثر از دو رنگ دیگر استفاده کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که در تمام کمپین های برندسازی شرکت تان نیز از همین دو رنگ استفاده خواهد شد، چرا که ثبات نیز یکی از مهم ترین اصول برندسازی است.

از خصوصیات طراحی مینیمال بهره ببرید

در گذشته طراحان از عناصر متعددی در طرح های‎شان استفاده می کردند که فونت ها و سایزهای مختلفی را شامل می شد، اما امروزه ترندی که اکثر طراحان به آن تمایل پیدا کرده اند، مینیمالیسم است.


طراحان در تلاش هستند که با کاهش تنوع در فونت، وکتور، رنگ یا سایزهای به کاررفته در طراحی، از گمراه کردن بینندگان جلوگیری کنند. این کار باعث می شود که در برندسازی شما یکپارچگی و ثبات به چشم بخورد و شانس تان برای باقی ماندن در خاطر بینندگان را افزایش می دهد.

نام برند باید به آسانی حفظ شود

در رابطه با اصول برندسازی، مورد دیگری که مطرح می شود نام برند است. نام برند نباید به حدی خاص باشد که به‎خاطرسپردن آن دشوار شود. مشتریان معمولاً با نام های آشنا بیشتر رابطه برقرار می کنند. اما باید در نظر داشت که یک نام ساده این ریسک را به همراه دارد که با برند دیگری اشتباه گرفته شود و مشتریان را گمراه کند.


مانند هر چیز دیگری در بازاریابی، این مورد هم شامل بده بستانی میان ریسک و پاداش است. نام های جسورانه و خلاقانه تر ممکن است توجه بیشتری به خود جلب کنند، اما نام های آشنا برای کاربران به یادماندنی تر خواهند بود.

سعی کنید شعارتان کوتاه و گیرا باشد

شعار برندتان باعث می شود که افراد از کاری که شرکت شما انجام می دهد باخبر شوند. در این مورد از اصول برندسازی، معمولاً شعارتان به همراه لوگو در برندسازی استفاده خواهد شد، پس به دنبال ایجاد یک شعار کوتاه، گیرا و به یادماندنی باشید.


شعارتان باید نگرش و حتی فرهنگ شرکت‎تان را هم منعکس کند. شعارهای «متفاوت فکر کن» اپل و «من عاشقشم!» مک دونالد، دو نمونه قابل ذکر از این مورد هستند. شعار «دل. صرفاً تو» دل به طور واضحی شامل نام شرکت می شود. با وجود اینکه غیرضروری است، اما می تواند بر میزان شخصی سازی که در تولید هر محصول به کار می رود تأکید کند.

فضای سفید کافی باقی بگذارید

معمولاً طراحان و بازاریاب ها به منظور اینکه از طریق یک کمپین حداکثر اطلاعاتی که می توانند را در اختیار بگذارند، صفحه را با نوشته ها و طرح های فراوان پر می کنند. این کار باعث می شود که خوانندگان به سختی بر چیزی که اهمیت دارد تمرکز کنند و ممکن است در دریای کلمات غرق بشوند. همچنین ممکن است که باعث دور شدن افرادی که علاقه ای به خواندن ندارند یا تصاویر را بیشتر می پسندند بشود.


پس همیشه مطمئن بشوید که فضای سفید کافی در طراحی تان وجود دارد. این فضا می تواند در میان حروف و کلمات یا در لبه های تصویر باشد.

به عنوان یک شرکت، ضروری است که از این اصول برندسازی پیروی کنید تا کمپین های‎تان، حداکثر تأثیر ممکن را بر روی مشتریان بگذارند. لوگو، نام برند و شعارتان بخش هایی هستند که مشتری در برخورد اول با آنها مواجه می شود و می توانند نقش زیادی در حسی که مشتری نسبت به برندتان پیدا می کند داشته باشند. به منظور اینکه برخورد اول مشتری تبدیل به برخورد آخر او با برند نشود، اطمینان حاصل کنید که شرکت تان این اصول برندسازی را به کار می گیرد.



(میهن برند)
میهن برند بزرگترین سایت در خصوص خرید و فروش برند،واگذاری برند،برند آماده خشکبار و حبوبات، برند آماده برای فروش برند مواد غذایی،فروش برند مواد شستشو، فروش برند مواد ضد عفونی ، فروش برند خوراکی و .... جهت ارتباط با مجموعه میهن برند با مشاوران مجموعه میهن برند در 24 ساعت از شبانه روز میتوانید در ارتباط باشید.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده