برند ارزان،فروش و هزینه ثبت برند ارزان

فروش برند ارزان



برندینگ چیست؟

«برند» یک نام، نشان یا مؤلفه متمایزکننده است که در شناسایی یک شرکت یا محصول از سایر موارد مشابه به مخاطب کمک می‌کند. در واقع، امروزه دیگر صرفاً خود محصولِ ملموس تنها دلیل برای خرید مردم نیست؛ بلکه محصول تنها بخشی از برند است و مردم عملاً برند را خریداری می‌کنند. به‌عنوان مثال، آیا حاضرید قوطی نوشابه‌ای را خریداری کنید که هیچ نام و نشانی از یکی از برندهایی که می‌شناسید و به آن اعتماد دارید ندارد؟
بازار پر از محصولات مشابه است؛ برای اینکه بتوان محصولی را متمایز نشان داد باید به آن هویت بدهیم. استفاده از مواردی مانند نام، نماد یا لوگو، رنگ‌های خاص و مؤلفه‌های دیگر در راستای همین هویت بخشیدن به محصول است. در واقع، از این طریق تلاش می‌کنیم تا به محصولمان شخصیت بدهیم و برای آن در ذهن مشتری جایگاه ویژه‌ای را ایجاد کنیم. 
در واقع این‌طور می‌توان گفت که برند شما در ذهن مشتریانتان وجود دارد. به زبان ساده، برند برداشت کلی یک مشتری با توجه به تک‌تک تعاملاتی است که با شما، شرکتتان و محصولاتتان داشته است. «برندینگ» فرآیند ایجاد و تقویت برداشت مثبت نسبت به شرکت یا محصولات آن در ذهن مخاطب هدف است؛ به عبارت دیگر، برندینگ فرآیندی است که از طریق ایجاد و شکل دادن به برند در ذهن مشتریان، به شرکت، محصولات یا خدمات آن معنا می‌دهد.


مزایای برندینگ

به دلیل تأثیر مهمی که برندینگ بر کل شرکت دارد، برای هر کسب‌وکاری لازم و ضروری است. از جمله مهم‌ترین منافع برندینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- برندینگ، آگاهی و توجه نسبت به کسب‌وکار را افزایش می‌دهد: مهم‌ترین خاصیت برندینگ برای هر کسب‌وکار، افزایش آگاهی مردم و معروفیت کسب‌وکار است. 
- برندینگ، ارزش کسب‌وکار را بالا می‌برد: برندینگ با شناساندن هرچه بیشتر و تقویت جایگاه برند، آن را به فرصت جذاب‌تری برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.
- برندینگ باعث جذب مشتریان جدید می‌شود: برندینگ باعث مثبت‌تر شدن هر چه بیشتر برداشت و تداعیات مردم نسبت به برند می‌شود و با تقویت حس اعتماد مردم احتمال خرید و ارجاع دیگران را افزایش می‌دهد.
- برندینگ عاملی در جهت تقویت رضایتمندی و افتخار کارکنان به کسب‌وکار است: طبیعتاً شخصی که برای برندی کار می‌کند که شناخته‌شده‌تر است و مردم بیشتر به آن علاقه‌مند هستند، رضایت و علاقه بیشتری نسبت به کار خود دارد. این رضایت به نوبه خود باعث ایجاد حس تعلق و اشتیاق به کار و در نتیجه، افزایش بهره وری می‌شود.


معرفی انواع برند 

1 – برند محصول (product brand )

روزانه میلیون ها نفر در سطح جهان کالاهای مصرفی خریداری می کنند. این کالاها جز لاینفک زندگی روزانه ی ما هستند و در هر لحظه با آنها در ارتباط هستیم . برند محصول چیزی است که ما به وضوح در تمامی کالاهای مصرفی روزانه میبینیم و برای مشتریان به محض دیدن آن یک سری احساسات و خاطرات خوب تداعی می شود که همین ترغیب کننده ی خرید مجدد برند است . برند محصول رایج ترین و ساده ترین نوع برند در بازار امروز است که کوکاکولا یکی از رایج ترین آنهاست .
   

2- برند خدمات ( service brand )

این نوع برند تا حدودی شبیه برند محصول است اما با این تفاوت که مانند محصولات قابل لمس نیست . ارزش آن بیشتر قابل ادراک است که همین امر توسعه و گسترش برند خدمات را کمی دشوارتر کرده است . اینکه اینگونه برندها به صورت حسی گسترش پیدا کنند و مانند برند محصول قابل لمس و ارتباط باشند دشوار است اما بازاریابان برای این نوع برند ها استراتژی هایی در نظر میگیرند که انتظارات مشتریان برآورده شده و حتی گاها مبالغی هم به صورت سالیانه و ماهانه برای استفاده از خدمات برند مورد نظرشان پرداخت می کنند . برند خدمات در ارتباط مستقیم با سبک زندگی افراد است و بیشتر در فضای وب دیده می شود .
   

3- برند شخصی (personal brand )

از این نوع برند به عنوان برند فردی هم یاد می شود . نوعی از برندسازی است که مختص افراد می باشد . در حقیقت نام و شخصیت شخص به عنوان خود برند مطرح می شود . شخص با معرفی محاسن ، توانایی ها ، استعدادها ، قابلیت ها و ظرفیت های خود از طریق رسانه های مختلف از جمله دنیای مجازی برای خود بازاریابی کرده و موقعیت های شغلی جدید ایجاد می کند و در یک کلام دیده می شود . بازاریابی فقط مختص کالاها و خدمات نیست و هر شخصی می تواند به صورت منحصر به فرد خود را بازاریابی کند . هنرپیشه ها ، خواننده ها و ورزشکاران مثال بارز این نوع برند هستند .
   

4 - برند خصوصی ( private brand )

از این نوع برند با نام اتیکت یا برچسب خصوصی هم یاد می شود . اینگونه برندها بیشتر مبتنی بر ارزش هستند . تمرکز محصولات این برند ها بر سر قیمت است . یکی از مزایای اصلی این نوع برند پتانسیل بالای آن برای مقرون به صرفه بودن در بازار است که می تواند باعث ارزشمند تر شدن و جذاب تر شدن برند گردد . حس وفاداری مشتری در اینگونه برند ها سریع تر برانگیخته می شود .
   

5 - برند عمومی ( public brand )

از آن با نام برندسازی دولتی هم یاد می شود . در حقیقت تمامی برند های مربوط به خدمات عمومی ارائه شده توسط دولت را در بر می گیرد البته لازم به ذکر است که این گونه نهاد ها قبل از اینکه به برند احتیاج داشته باشند به توسعه ی نمادی اطمینان بخش نیاز دارند تا از برندهای بخش خصوصی قابل تمایز باشند. مثال بارز آن برند گوگل است که با اینکه به بخش خصوصی وابسته است ولی تمامی زندگی ما را تحت شعاع قرار داده است .
   

6 – برند شرکتی ( corporate brand )

جزء معتبرترین انواع برند است که از آن به عنوان برند سازمانی هم یاد می شود . یکی از بهترین تعاریفی که می توان برای آن ارائه داد نظریه ی دیوید آکر است که می گوید : برند شرکتی آرمانی را تعریف می کند که متولی پیشنهاد یا خدمتی است که مشتریان آن را خواهند خرید و از آن استفاده خواهند کرد . برند شرکتی یک نوع حس اطمینان و اعتماد قوی برای مشتریان خود به وجود می آورد که حس وفاداری مشتری را به برند دو چندان می کند و همین امر ارزش برند را بالا برده و زمینه ی خرید های مجدد را ایجاد می کند .
   

7 – برند عوامل سازنده ( ingredient brand )

این برند در واقع به صورت مستقل کاربردی ندارد بلکه در رابطه با اجزای دیگر معنی پیدا می کند و خود را نشان می دهد . در حقیقت از این نوع برند ها برای ساخت محصولات دیگر استفاده می کنند و به آن محصولات ارزش می بخشند . مشتریان معمولا این نوع برند ها را به تنهایی نمی خرند بلکه محصولاتی میخرند که از این برندها داخلشان استفاده شده باشد . مثال بارز آن برند اینتل در لب تاپ هاست .
   

8 - برند جامع ( generic brand  )

اگر بخواهم به صورت کوتاه و خلاصه این نوع برند را برایتان تعریف کنم زمانی که تمایز و رقابتی وجود نداشته باشد برخی برندها که پیشرو و خالق اولین ها هستند به مرور زمان وارد زبان عامیانه ی افراد جامعه می گردند و نام برند به جای نام محصول می نشیند . مثال بارز آن برند کلنکس است که هنوز هم بسیاری از افراد به جای واژه ی دستمال کاغذی از آن استفاده می کنند . نکته ی مهم این است که این نوع برند بیشتر برای محصولات مصرفی و بهداشتی خانگی کاربرد دارد . البته لازم به ذکر است که نام های تجاری وجود دارند که فاقد برند و لوگوی خاصی هستند ولی توضیحات کارکردی دارند که ارزش برندی برای آنها متصور نیست . این برند ها هم در دسته ی برند جامع قرار می گیرند .
   

9 - برندهای پاک و بی عیب  ( clean slate brand )

این برند به نام های تجاری غیر استاندارد هم مشهور است . اینگونه برندها تابع هیچ کدام از اصول و قوانین برندینگ و استراتژی های مربوط به برند سازی نیستند و از هیچ کدام پیروی نمی کنند بلکه صرفا پاسخگوی نیازهای دوره ای و موقت مشتریان بوده و خواسته ها و تمایلات آنها را به صورت گذرا پاسخ می دهد .
   

10 – برند جهانی ( global brand )

برند جهانی یا نام های تجاری بزرگ . از انواع برندها هستند که به راحتی قابل شناسایی و استفاده هستند و در تمامی سطح دنیا شناخته شده و پراکنده اند . نکته ی اصلی این نوع برند این است که به نام های داخلی خود وجهه های برون مرزی و جهانی می بخشند و بازاریابی آنها به گونه ای است که بر پایه ی آشنایی ، ثبات و دسترسی آسان و ارزان پایه ریزی شده است . اینگونه برندها هنگام ورود به کشورها و قومیت های مختلف ، سلایق و انتظارات عموم آن جامعه را در نظر می گیرند و برای ورود به بازار آنها خود را به نحو هوشمندانه با آنها تطابق می دهند .
   

11 - برند مکان ( place brand )

از این برند با عنوان برند شهر و برند مقصد هم یاد می شود . نوعی نام تجاری است که بیشتر برای مناطق خاص و به خصوص کاربرد دارد و بومیان منطقه آن را خلق می کنند تا از این طریق جاذبه های توریستی و گردشگری شهر و کشور خود را به دیگران معرفی کنند و فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار منطقه ی خود را بیان می دارند . یکی از فاکتورهای موفقیت اینگونه برند ها این موضوع است که متولیان و بومیان منطقه در قبال کسانی که به عنوان گردشگر و مهمان به آن منطقه سفر کرده اند حس مسولیت قوی دارند و همین باعث تعامل و جاذبه ی بیشتر برای گردشگران و منطقه ی مذکور می شود .
   

12 – برند سرمایه گذار ( investor brand )

این نوع برند برای برندهای بازار سهام و بورس و کلیه ی شرکت های فعال در حوزه ی سرمایه گذاری و مالی مورد استفاده قرار می گیرد . این نوع شرکت ها در وهله ی اول باید قیمت سهام خود را منعطف کرده و مطالعه و درک آگاهانه ای از ارزش سهام خود در میان مشتریان داشته باشند . از آنجا که این برندها مختص نهادهای سرمایه گذاری و بورس هستند برای برندینگ شدن آنها باید استراتژی های متفاوت و منحصر به فردی در نظر گرفت .
   

13 – برند سلبریتی ها یا اشخاص مشهور ( celebrity brand )

این برند مختص افراد مشهور دنیاست و ترکیبی از توانایی ها و محتواهای ارسالی آنها در شبکه های اجتماعی می باشد . این قضیه بیشتر ازین بابت حایز اهمیت است که سلبریتی ها از این طریق رو به فراموشی نروند . در حقیقت اگر سلبریتی ها برنامه ای برای برندینگ خود و به دنبال آن بازاریابی شان نداشته باشند وجه تمایزی هم با دیگر افراد نخواهند داشت . آنها هر لحظه باید از طرق مختلف در رسانه های جهانی دیده شوند . مانند : جوایز ، گواهی نامه ها ، نقش سفیر برند و موضوعات مختلف بودن ، برندهای وابسته به مکان و موضوعات بین المللی و انواع فستیوال ها .
   

14 – برند ملی ( nation brand )

این نوع برند مختص به مکان و نواحی های مخصوص دنیاست که بر اساس یک سری ویژ گی ها و به خصوص آداب و رسوم مردم آن منطقه شکل گرفته است . بیشتر برای ایجاد شهرت در زمینه های خاص برای کشورهای مختلف است . مانند نظم برای آلمانی ها .
   

15 - برند چالشگر ( challenger brand )

این برند ها معمولا در بازارهای مخصوص و منحصر به فردی فعالیت خود را آغاز می کنند و معمولا در بدو فعالیت برندهای معتبر را به چالش می کشند . معمولا استراتژی هایی برای این نوع برند در نظر گرفته می شود که در جایگاهی قرار بگیرد که بتواند چالش های متنوع را در زمینه های مختلف ایجاد کند تا بتواند با برندهای بزرگ که سلطه گر بازار هستند به رقابت بپردازد .
   

16 – برندهای غیرانتفاعی ( NGO )

برندهای غیرانتفاعی بیشتر به سمت ماموریتهای اجتماعی رو می آورند و جنبه ی مالی آنها مد نظر نیست . بیشتر به نهادهای عام المنفعه و خدمات اجتماعی تعلق دارد و برای مخاطبان ارزشی ورای ارزش های مالی در بر دارد.
   

17 – برند اخلاقی ( ethical brand )

برندهای اخلاقی به دو روش مورد استفاده قرار می گیرند . اول اینکه توضیحی از چگونگی کارکرد محصولات ،توصیف تکنیک ها و فناوری به کار رفته در محصول ، تعهدات مربوط به حوزه ی امنیت کار و مسائل مربوط به محیط زیست ارائه می دهند و دوم آنکه محدوده ی حداقلی که در رابطه با کیفیت ، مشتریان به دنبال آن هستند تعیین می کنند و با توجه به همین دورنما استراتژی های برندینگ خود را ترسیم می کنند و قابل اجرا می نمایند
   

18 – برند عملگرا ( activist brab )

از آن با نام برند هدف گرا هم یاد می شود . این دسته از برند ها به صورت دقیق تمایزات خود را با سایر برند ها در ذهن مشتریان مشخص می کنند .
   

19 – برند دینی یا آیینی ( cult brand )

این نام تجاری جامعه ای از حامیان متعصب و سرسخت خود را دارد و اغلب در جنگ با رقیبان هستند تا رتبه و جایگاه بهتری را کسب کنند . اما جنگ نرم . این برند ها به داشته های خود اکتفا می کنند و صادقانه و درست پیش می روند . این برندها بیشتر ترجیح می دهند هوادار و دنبال کننده داشته باشند تا مشتری و همین امر باعث شده که مردم بیشتر به سوی آنها کشیده می شوند تا رقبا .
   

20 – برند کارفرما ( employer brand )

این برندها توانایی بالایی برای جذب کارمندان با قابلیت و استعداد بالا در محدوده بازار جهانی دارند و با ارزش پیشنهادی کارکنان رابطه ی تنگاتنگ دارد . این برند ها برای فرایند استخدام ارزش و اهمیت بالایی قائل هستند . این امر به این موضوع باز می گردد که کارکنان منابع انسانی وسواس فکری بیشتری نسبت به کارکنان حوزه ی برندینگ و مارکتینگ به خرج می دهند و توجه بیشتری به نیازهای افراد و مشکلات پیش رو دارند ولی در حال حاضر کارهای بسیاری باید انجام بشود تا پتانسیل اصلی این نوع برند به درستی ادراک شود .
   

21 - برند لوکس ( luxury brand )

نوعی از نام های تجاری هستند که پرستیژ اجتماعی بالایی دارند و نوعی از سبک زندگی را به مصرف کنندگان ارائه می دهند . مصرف کنندگان این نوع برندها برای قیمت محصولات اهمیتی قائل نیستند و به دلیل صرف اطمینان و اعتماد و ویژگی های انحصاری برند آن را خریداری می کنند .وجه تمایز اصلی این برند ها هم به قیمت های نجومی محصولات باز میگردد .مصرف کنندگان این برندها طیف محدودی از افراد جامعه را شامل می شوند و به دلیل اینکه به صورت مستقیم با تمایلات و نیازها و تفکرات این دسته از مصرف کنندگان خاص در ارتباط تنگاتنگ هستند در عملکرد خود باید بسیار دقت کنند



ثبت برند ارزان

پس از ثبت شرکت، بهترین راه ثبت برند می‌باشد. ثبت برند ارزان این مزیت را دارد که هم از نام و برند شما سو استفاده نمی‌شود، هم باعث شناخته شدن محصولات و خدمات شما می شود که این به علاوه ی افزایش مشتری، افزایش اعتبار و افزایش قیمت محصولات شما را به همراه دارد تا هزینه ثبت برند نیز به چشم شما نیاید. ثبت برند تنها برای شما مزیت به همراه دارد و هیچگونه ضرری ندارد، اگر سریع و ارزان صورت گیرد که شما را چند مرحله به جلو برده است.
آمار نشان داده که به دلیل دشوار بودن و پیچیده بودن مراحل اداری ثبت برند ارزان، 84% پس از طی کردن مراحل اولیه به صورت ناقص به سراغ مشاورین حقوقی و ثبتی برای انجام ادامه و تکمیل کارشان می روند.


فواید ثبت برند ارزان، علامت تجاری و لوگو

با ثبت برند ارزان یا علامت تجاری مجموعه ی خود، انحصار آن شرکت را به طور اختصاصی به دست میگیرند؛ که در واقع نشان مجموعه و تاسیس کننده آن می باشد. در این بخش ما به مهمترین فواید ثبت برند می پردازیم:
  • برند، شما را از شرکت های دیگر متفاوت کرده و شکلی خاص به خدمات و کالاهای شما می بخشد.
  • برند، معرف رسمی یک شرکت به حساب می آید.
  • برند، باعث کاهش هزینه های معرفی و تبلیغاتی کالا یا خدمات می شود.
  • برند، فروش و یا واگذاری آن به مجموعه های دیگر، باعث ایجاد منبع درآمد جدید می شود.
  • برند، باعث دریافت نمایندگی توسط شرکت می گردد.
  • برند، باعث تسهیل و تسریع بازاریابی می گردد.
  • برند، باعث کم شدن هزینه های جانبی کالا یا خدمات مجموعه می گردد.

مراحل ثبت نمودن برند ارزان

برای ثبت باید درخواست ثبت برند خود را در سامانه مالکیت صنعتی به ثبت برسانید تا برتد ارزان شما ثبت شود. این مراحل را در این قسمت به طور کامل برای شما شرح می‌دهیم تا به طور کامل از آن مطلع باشید. برای شروع ثبت برند به سامانه اینترنتی مالکیت صنعتی وارد شوید. به قسمت ثبت برند رفته و اظهارنامه ثبت برند را در وبسایت مالکیت صنعتی تکمیل کنید. سپس باید روی لینک ثبت نام که در سامانه موجود می‌باشد را کلیک کنید. این پیشنیاز مراحل ثبت برند بود و حال به سراغ مراحل اصلی برند ارزان ثبت کردن می‌رویم که باید قدم به قدم آن ها را اجرا کنید.
  1. در ابتدا باید نوع اظهارنامه خود را انتخاب کنید.
  2. مشخصات صاحب برند را وارد کنید. (مشخصات کامل شخصیت حقیقی یا حقوقی را به طور کامل باید وارد کنید یا اگر از وکیل استفاده می‌کنید، مشخصات وکیل را به طور کامل و دقیق وارد کنید.)
  3. مدارکی که در بالا عنوان کردیم را در سایت بارگذاری کنید. (مدارک برای بارگذاری نیاز به اسکن دارند.)
  4. مدارک و اطلاعات مجددا نمایش داده می‌شود تا شما آن ها را تایید کنید.
  5. حال به درگاه پرداخت متصل می‌شوید تا هزینه ثبت برند ارزان را به صورت اینترنی پرداخت کنید.
  6. دریافت کد اظهارنامه و رمز ورود به سامانه به واسطه ی تلفن
    (پس از به پایان رسیدن مراحل، سیستم نام کاربری، رمز عبور و کد رهگیری را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ که باید در حفظ آن کوشا باشید.)
  7. حال به سراغ امضا نمودن نسخه تایید شده ی علامت تجاری می‌رویم که در اینجا باید یکی از نسخه ها را همراه با مدارکی که قبلا برابر با اصل شده، به همراه فیش از طریق مراجعه به اداره پست معتبر به آدرس مرکز ارسال کند.

مدارک لازم برای تقاضای ثبت برند

  1. مدارک شناسایی شخصیت های حقیقی ( کپی شناسنامه و کارت ملی )
  2. مدارک شناسایی شخصیت های حقوقی ( کپی کارت ملی و شناسنامه )
  3. در صورتی که علامت تجاری لاتین باشد یا دارای ریشه عربی باشد، ارائه کپی کارت بازرگانی الزامی می باشد.
  4. ارائه نمونه برند و علامت مورد نظر ( علامت مورد نظر خود را در حالت گرافیکی اسکن کرده تا در مواقع نیاز، در سایت آپلود کنید.)
  5. مدارک نشان دهنده ی حوزه فعالیتتان، مانند فعالیت آموزشی، پزشکی و … را که می خواهید برند مربوط به آن را ثبت نمایید، ارائه نمایید.
  6. فتوکپی پروانه بهره برداری، مجوز ساخت یا هر نوع مجوز جهت فعالیت ( برای اشخاص حقوقی )
  7. مهر شرکت حتما باید باشد تا شناخته شود.
  8. اگر بخواهید برند ثبت مادرید شود، باید هزینه های ثبتی را به شکل ارزی پرداخت کنید.
  9. هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت ثابت در نظر گرفته شده اند.
  10. اگر یک وکیل تمامی امور حقوقی و ثبتی شما را انجام می‌دهد، ارائه مدارک شناسایی وکیل یا نماینده که حق امضا دارد الزامی است.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده