فروش برند نوشیدنی خرید برند آماده برای کسب و کار




مواد غذایی از نیاز های اولیه انسان ها به شمار می روند و همواره به عنوان بازاری کارامد و مناسب برای تجارت در بین فعالان تجاری و اقتصادی شناخته می شود. مردم اغلب به دنبال برند های مواد غذایی با کیفیت و مرغوب هستند چراکه به سلامتی خود و خانواده شان اهمیت می دهند. لیست برند های مواد غذایی لیستی طولانی و دارای زیر شاخه های زیادی است.

مواد غذایی شامل همه انواع خوراکی ها ی اماده شده و اماده استفاده می باشد که تنواع زیادی دارند. مانند انواع غذاهای اماده، انواع دسر ها، نوشیدنی ها، تولیدات صنعتی مانند بیسکوئیت و پفک و ... و همه به نوعی برند غذایی محصول می شوند. به همین دلیل شرکت ها و کارخانجات فعال در حوزه غذایی کشور اغلب به ثبت یک برند و یا علامت تجاری بسنده نمی کنند و با توسعه فعالیت های خود و تعریف طبقات برند خود هر روز برندی جدید برای خانواده جدید خود در بازار معرفی می کنند و اهداف و استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی خود را بر این علامت های استوار می کنند.

مثلا ثبت یک برند برای خانواده محصولات غذایی نانی ، یک برند برای خانواده غذایی تنقلات و اجیل ها، یک برند برای نوشیدنی ها و ... . به همین دلیل می توان نقش برند و علامت های تجاری در صنایع تولید مواد غذایی را در دادن وجهه و اعتبار به فعالیت شرکت های مواد غذایی بسیار پر اهمیت دانست چرا که به غیر مزیت های رسمی برند های مطرح بازار مانند ایجاد تمایز و استفاده کاربری برای تبلیغات و بازار یابی به عنوان فاکتوری برای طبقه بندی و تقسیم محصولات غذایی، بازاریابان، بازارها و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

البته این تنها دلیل ثبت برند در شرکت های مواد غذایی نیست. مواد غذایی به دلیل اینکه با سلامت انسان ها در ارتباط مستقیم هستند الزاما باید برند خود را به ثبت برسانند. هیچ کارخانه مواد غذایی بدون داشتن برند به عنوان شناسنامه محصولات خود نمی تواند در بازار اقدام به فروش بکنند . بنابر این شرکت های مواد غذایی ضمن دریافت مجوز ثبت شرکت مواد غذایی از سازمان غذا و دارو و اتحادیه صنایع غذایی ایران و تعیین نفراتی به عنوان مدیر فنی شرکت که دارای شرایط قانونی باشد باید برند غذایی هم داشته باشند.

مسئول فنی در شرکت های مواد غذایی مسئولیت کنترل و نظارت بر تولید مواد غذایی را دارد و باید تحصیلات مرتبط با موضوع تولید را در حداقل پایه کارشناسی داشته باشد. این فرد باید با تایید سازمان غذا و دارو منتصب شده باشد و پروانه مسئولیت  فنی را هم اخذ کرده باشد.


نکات ثبت برند

در صورت ثبت نام تجاری در صنف خود می توان انحصار را در اختیار خود گرفت و اجازه استفاده و کپی برداری را از رقبای خود را گرفت. در صورتی برندها دارای ارزش مالی می شوند که نکات آن رعایت شوند.

نشان تجاری یا لوگو باید در بردارنده و نشان دهنده ویژگی های محصول باشد و از طرح و رنگ و نقش های ساده ، قابل فهم و تخصصی در آن استفاده شود.

اسامی مشهور قابل ثبت نمی باشد و همچنین لوگو و برند تجاری انتخابی که %۵۰ مشابه یک برند دیگر باشد قابل ثبت نمیباشد.نام مناطق جغرافیایی قابل ثبت نمی باشد.

برای ثبت علامت باید اظهارنامه به مرجع ثبت تسلیم شود و بنابر قاعده و سیستم هرکسی زودتر اظهارنامه خود را تسلیم اداره علامت نماید حق ثبت برند را خواهد داشت و تاریخ و زمان تسلیم اظهارنامه معیار اولویت و تقدم او نسبت به سایرین محسوب می شود .

بنابراصل اولین کسی که اظهارنامه تسلیم میکند اولین متقاضی و ثبت کننده علامت محسوب می شود و کسی که مدعی خلاف این اصل باشد باید دلیل و مدرک و بینه ارائه نماید تا خلاف آن را اثبات نماید.

واژه های عام قابل ثبت نمیباشند. مثلا اگر شرکتی قصد ثبت برند تجاری " میز " را برای فروش این محصول دارد. تقاضانامه ی ثبت این نام تجاری مردود است چون کلمه ی "میز" واژه ی عام برای این محصول است .

واژه های توصیف کننده محصول قابل ثبت نمی باشند. برای مثال واژه های بهترین ، کلاسیک قابل ثبت نمی باشند. مگر اینکه این واژه ها بخشی از نام تجاری باشند.

علائم گمراه کننده قابل ثبت نمیباشند، مثلا برای محصولات گیاهی نمی توان نماد گاو که نشان دهنده محصولات لبنی است را ثبت کرد.

علائمی که بر خلاف قوانین عمومی و اسلامی باشد قابل ثبت نمیباشند.

پرچم ها، نشان های سلطنتی و به طور کلی علائم رسمی دولتی نیز قابل ثبت نمی باشند.

برند و برندینگ ستون یک کسب و کار و به لحاظ تداوم در تجارت یک نام یا نشان ماندگار بسیار مهم است. به همین دلیل شرکت هایی هستند که بر این تلاشند تا نام و نشانی که برایش برنامه ریزی کرده اند به سلامت به مسیر موفقیت و پیشرفت خود ادامه دهد.

ثبت برند فقط به ثبت رسیدن آن نیست،قوانین استفاده،نگهداری و مسائل آن بسیارمهم می باشد. وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی تکسفیر بر این تلاشند تا اطلاعات دقیق و مهمی نسبت به ثبت برند، ثبت برند، ثبت لوگو، ثبت برند و دیگر موارد به موکلین خود اطلاع رسانی کامل نمایند.


هرآنچه از ثبت برند نوشیدنی های غیر الکلی باید بدانید : همانطور که می دانید؛ در کشورهای مسلمان مصرف نوشیدنی های غیرالکلی رواج بیشتری دارد. همچنین این دسته از نوشیدنی ها سالم تر هستند و تنوع زیادی دارند. یکی از نوشیدنی های سنتی ایرانی به نام دوغ نیز در همین دسته قرار می گیرد که طرفداران بسیاری دارد. بنابراین در کشور ایران نیز بازار تولید نوشیدنی های مختلف غیرالکلی داغ است.

هرآنچه از ثبت برند نوشیدنی های غیر الکلی باید بدانید

در این رابطه باید بدانید زمانی که شرکت های مختلفی نسبت به تولید یک کالای خاص اقدام می کنند؛ رقابت شدیدی در بازار آن کالا به وجود خواهدآمد. یکی از مسائلی که موجب شهرت و افزایش اعتبار کالاهای مختلف در بازار می شود؛ برند یا نام تجاری آن است. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه این نوشته چگونگی ثبت برند برای نوشیدنی های غیر الکلی را توضیح می دهیم.

همه چیز در رابطه با ثبت برند نوشیدنی های غیر الکلی

جالب است بدانید که طبقات برند 45 عدد هستند که هر یک از آن ها ویژگی ها و قوانین ثبت برند خاصی دارند. زمانی که قصد ثبت برند نوشیدنی  های غیر الکلی را داشته باشید؛ باید بدانید که مواد مورد نظر شما در کدام طبقه دسته بندی قرار می گیرند.
طبقه ای که انواع نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا، ورزشی و برخی اسانس های غیرالکلی و میوه ای در آن قرار دارند؛ طبقه 32 است. البته هر یک از نوشیدنی های این طبقه نیز یک کد منحصر به فرد دارند که با عدد 32 آغاز می شود.

قوانین ثبت برند نوشیدنی های غیر الکلی

ثبت برند برای این نوع از نوشیدنی ها همچون دیگر علائم تجاری قوانین به خصوصی دارد. از جمله آن ها باید به موارد زیر اشاره شود:
  • برند نوشیدنی های غیر الکلی که قصد ثبت آن را دارید؛ مشابه آن نباید به ثبت رسیده باشد. این مسئله یکی از مهم ترین نکاتی که است که در ثبت برند نوشیدنی های غیر الکلی باید به آن توجه کنید؛
  • مرجعی که جهت ثبت برند به آن مراجعه می کنید؛ اداره مالکیت صنعتی است. بنابراین متقاضیان باید از طریق این ارگان مراحل کار را پیگیری کنند؛
  • طبق قوانین تمامی نوشیدنی های غیر الکلی که در بازار ایران به فروش می رسند؛ باید با یک نام مشخص و برچسب مناسب به فروش برسند؛
  • در برچسبی که روی شیشه نوشیدنی قرار دارد؛ باید مواردی همچون نام تجاری و نشانی دقیق سازنده، شماره ثبت برند یا علامت تجاری را نشان دهد.
  • اگر علامت تجاری به صورت لاتین است؛ جهت ثبت برند و فروش نوشیدنی شرکت شما باید کارت بازرگانی داشته باشد.
  • شاید تصور کنید که تنها شرکت ها قادر به ثبت برند هستند؛ اما باید بدانید که اشخاص حقیقی نیز قادر به ثبت برند خواهندبود و برندی که به این صورت به ثبت می رسد؛ از نظر قانونی و میزان اعتبار تفاوتی با نوع دیگر ندارد؛
  • هنگام ثبت برند باید یک لوگو نیز به همراه آن به ثبت برسانید. این کار باعث می شود که نام تجاری نوشیدنی شما در ذهن مشتریان ماندگارتر شود.
  • با توجه به اینکه بسیاری از افراد حقیقی یا حقوقی در نام برند از اسامی مشخصی استفاده می کنند؛ این امکان وجود دارد که دو تقاضا مشابه جهت ثبت یک برند خاص به وجود بیاید. در این صورت باید تنها یک مورد از این دو تقاضا پذیرفته شود. با توجه به قوانین موجود، تقاضایی که زودتر انجام شده است؛ ارجحیت دارد.

مراحل ثبت برند برای نوشیدنی های غیر الکلی

نخستین مرحله در ثبت انواع برند از جمله ثبت برند نوشیدنی های غیر الکلی استعلام است. این مرحله بسیار حائز اهمیت است و باید به درستی و توسط افراد متخصص انجام شود که نتایج آن قابل استناد و ارزیابی باشد. در این مرحله باید اظهارنامه ثبت برند توسط متقاضی یا موکلین او تکمیل شده و در سامانه مالکیت معنوی ثبت نام را انجام دهید.
بعد از اینکه ثبت نام اولیه صورت گرفت و اطلاعات شخصی فرد در سامانه بارگذاری شد؛ شخصیت حقیقی یا حقوقی که متقاضی ثبت برند نوشیدنی است؛ باید به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کرده و حساب کاربری خود را تایید کند. در این مرحله گواهی امضا نیز ارائه خواهدشد.
زمانی که تمامی مدارک و اظهارنامه ثبت برند ارسال شد؛ سه نفر کارشناس و ریاست اداره علائم تجاری نسبت به بررسی مدارک این پرونده اقدام خواهندکرد. در صورتی که پرونده مطالعه شد و مشکل یا نقصی وجود نداشت؛ هزینه های مربوط به ثبت برند باید واریز شود.
در این مرحله ثبت برند در روزنامه اطلاع رسانی خواهدشد و به اشخاص ثالث یک مهلت یک ماهه می دهند که اگر اعتراضی در خصوص ثبت این برند دارند؛ آن را اعلام کنند.
پس از گذشت این یک ماه، آگهی ثبت یک مرحله دیگر در روزنامه به چاپ می رسد. در مرحله آخر باید یک نسخه از هر دو روزنامه رسمی که به چاپ رسیده است و سایر مدارک را با خود به اداره مالکیت معنوی تحویل دهید.
در این رابطه اگر قصد دارید که بسیار سریع امور ثبت برند نوشیدنی  های غیر الکلی خود را انجام دهید؛ به شما پیشنهاد می دهیم که به سایت ثبت فردا مراجعه کنید و از تجربیات وکلا این وب سایت بهره مند شوید.

مدارک ثبت برند نوشیدنی های غیر الکلی

از آن جهت که ثبت برند به دو صورت حقیقی و حقوقی انجام می شود؛ دسته بندی های زیر را برای مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند برای نوشیدنی های غیر الکلی خواهیم داشت.

ثبت برند اشخاص حقیقی

  • اظهارنامه ثبت برند یا علامت تجاری در دو نسخه؛
  • فتوکپی از تمامی مدارک هویتی متقاضی؛
  • فتوکپی از کارت بازرگانی در صورت تمایل به ثبت برند لاتین؛
  • فتوکپی از هر گونه مجوز فعالیت شامل پروانه بهر ه برداری، جوازکسب و غیره.

ثبت برند اشخاص حقوقی

  • دو نسخه اظهارنامه ثبت برند یا علامت تجاری؛
  • فتوکپی از مدارک شناسایی مدیرعامل؛
  • فتوکپی از روزنامه مربوط به تاسیس و آخرین تغییرات شرکت در صورت وجود؛
  • فتوکپی از کارت بازرگانی در صورت نیاز به ثبت برند لاتین؛
  • فتوکپی برابر اصل از تمامی مجوزات شرکت

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده