چگونگی ثبت برند سنگ ساختمانی و فروش برند سنگ ساختمانی



سنگ نمای ساختمان بسیار متراکم و سنگین بوده و برای ساخت‌وساز تعریف‌شده است. سنگ‌های آذرین، دگرگونی و رسوبی که به‌عنوان سنگ نمای ساختمان بکار برده می‌شوند به دلیل ماندگاری بالایی که دارند و همین‌طور جذابیت و مقرون‌به‌صرفه بودن آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. سنگ‌های استخراج‌شده از معدن با توجه به مشخصات کاربرد آن‌ها در ابعاد مختلف برش داده‌شده و برای نماکاری ساختمان آماده می‌شوند. درواقع سنگ تزئینی سنگی است که می‌تواند برش داده‌شده و یا روی آن حک کاری صورت گیرد که زیبایی فوق‌العاده‌ای برای ساختمان ایجاد می‌کند. سنگ نمای گرانیت همانند آهن محکم بوده و حجم بسیار بالایی دارد که به دلیل همین تراکم بالا، آب کمتری را به خود جذب می‌کند. سنگ نما تراورتن و مرمریت دو نوع دیگر از سنگ نمای ساختمانمی‌باشند که تنوع رنگی و طرح آن‌ها زیاد است و در انواع ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری و همین‌طور اماکن عمومی همچون حرم‌ها و مساجد کاربرد دارند. در این نوشتار در مورد سنگ نمای ساختمان توضیح می دهیم:

سنگ نمای ساختمان چیست؟

  • سنگ نمای ساختمان ازنظر مقاومت و استحکام مطلوب‌تر بوده و دوام بالا، زیبایی، سهولت استخراج، برش و حکاکی از ویژگی‌های آن‌ها می‌باشد.
  • انواع سنگ‌های مختلف از قبیل آذرین، دگرگونی و رسوبی به‌عنوان سنگ نمای ساختمان استفاده می‌شوند.
  • سنگ‌های رسوبی بسیار متنوع بوده و در رنگ، بافت و ترکیبات متفاوت وجود دارند. برخی از ماسه‌سنگ‌ها مانند رسوب‌هایی هستند که از سنگ‌های قبلی تولید شدند درحالی‌که برخی دیگر همانند سنگ‌آهک از رسوبات حاصل از مواد تشکیل‌شده‌اند. این رسوبات در لایه‌ها قرار می‌گیرند و با گذشتن مدت‌زمانی طولانی به هم فشرده و چسبیده می‌شوند.
  • سنگ نما تراورتن و دیگرگونه‌های متراکم سنگ‌آهک همانند سنگ مرمر(که نوعی سنگ دگرگونی است) توسط صنایع سنگ‌سازی ساختمان طبقه‌بندی‌شده‌اند.
  • سنگ‌های آذرین از ماگما تشکیل‌شده‌اند که مخلوطی از مواد معدنی گداخته شده هستند و در اعماق زمین یافت می‌شوند. برخی از سنگ‌های آذرین سرد و سخت مثل گرانیت، کوارتز و دیوریت در عمق زمین وجود داشته و ممکن است بعدها در معرض فرسایش قرار گیر‌ند درحالی‌که انواع دیگر سنگ‌ها همانند گدازه بازالتی و دیگر رسوبات آتش‌فشانی به سطح زمین منتقل می‌شوند(مانند ریولیت).
  • سنگ نمای گرانیت با توجه به قدرت و دوام بالا و قابلیت تحمل بلوک‌های سنگین ازلحاظ تاریخی قدمت زیادی داشته و استفاده از آن در ساختمان‌های تجاری و مذهبی بسیار پرکاربرد بوده است.
  • نوع دیگری از سنگ نمای ساختمان سنگ‌های دگرگونی هستند که از سنگ‌های موجود پیشین تشکیل‌شده‌اند و از طریق گرما، فشار و یا اعمال شیمیایی مایعات و گازها تغییریافته‌اند. کوارتزیت(ماسه‌سنگ تغییریافته)، سنگ مرمر(سنگ‌آهک تغییریافته) و گرانیت گنیس(گرانیت تغییریافته)نمونه‌ای از سنگ‌های ساختمانی دگرگونی معمول هستند.

کشور ما دارای ذخایر طبیعی و معدنی بسیاری می باشد و از این نظر در دنیا یکی از کشور های غنی به حساب می آید. سنگ های ساختمانی و تزیینی از جمله این ذخایر ارزشمند می باشد. سهم ناچیزی از بازار جهانی سنگ در اختیار صنعتگران سنگ ایران می باشد. شما می توانید با ثبت برند سنگ ساختمان دستاوردها و محصولات سنگ خود را به بازارهای داخلی و خارجی وارد کنید و باعث حضور خود در بازارهای جهانی و رقابت با رقبا شوید.
امروزه برای اینکه بتوانیم کالای خود را صادر کنیم یا خدمات خود را به فروش برسانیم، نیازمند ثبت برند تجاری هستیم. برای ثبت علامت تجاری سنگ ساختمان باید ابتدا طبقه بندی محصول خود را مشخص کنیم و سپس یک نام برای ثبت برند خود انتخاب نماییم.
نام مناسب برای ثبت علامت تجاری می تواند مرتبط و یا غیرمرتبط با کار ما باشد. هم چنین نام مناسب برای ثبت برند باید به گونه ای باشد که قبلا توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی انتخاب نشده باشد. در صورتی که نام موردنظر قبلا استفاده شده باشد می توانید با اضافه کردن کلماتی یک نام مناسب برای ثبت برند سنگ ساختمان پیدا کنید.
برای ثبت علامت تجاری ساختمان به پروانه کسب یا جواز تاسیس، کارت بازرگانی و ... نیاز دارید.


نحوه انتخاب برند

- برند انتخابی می بایست جدید و متفاوت باشد.
- دارای خلاقیت و نوآوری باشد.
- موجب گمراه کردن مشتریان نگردد.
- پیام محصول را به مصرف کننده برساند.
- تلفظ آن آسان باشد.
- به خاطر سپردن آن آسان باشد.
- جذاب باشد و ترغیب مصرف کننده را به خود جلب کند.
- از لحاظ قانونی قابل شناسایی باشد.


طبقه بندی سنگ در علائم صنعتی و تجاری

در آئین نامه جهت کلیه ی اجناس، طبقاتی قائل شده اند. بنابراین متقاضی باید معلوم کند جنس مورد تقاضای او با کدام یک از طبقاتی که در آئین نامه ی ذکر شده مطابقت دارد و برای هر طبقه حق الثبت جداگانه باید پرداخت نماید.
شایان ذکر است، طبقه بندی علائم صنعتی و تجاری به موجب آیین نامه قدیم محصولات به 80 نوع از لحاظ طبقه بندی تقسیم شده بودند . ولی طبقه بندی مزبور از لحاظ شباهت محصولات اسباب اشکال بود و اشخاص می توانستند محصولات مشابه را در طبقات دیگر به ثبت برسانند.
در طبقه بندی فعلی کلیه محصولاتی را که ممکن است دارای علامت باشند به 36 طبقه به شرح ذیل تقسیم شده اند :
اول- صنایع و محصولات شیمیایی
دوم- فلزات معدنی و مصنوعات فلزی


مدارک برای ثبت برند سنگ ساختمان برای اشخاص حقوقی

1.نمونه برند طراحی شده در ابعاد 6 در 6
2.کپی تمامی مدارک شرکت
3.آگهی و روزنامه تاسیس شرکت و تغییرات آن
4.ارائه پروانه بهره برداری
5.کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
6.در صورت استفاده از حروف لاتین در علامت تجاری، ارائه کارت بازرگانی
7.ارائه پروانه اشتغال به کار رییس هیئت مدیره یا مدیرعامل

 
مدارک برای ثبت برند سنگ ساختمان برای اشخاص حقیقی

-در صورت استفاده از حروف لاتین در علامت تجاری، ارائه کارت بازرگانی
-کپی شناسنامه، کارت ملی و پروانه کسب
-نمونه برند طراحی شده در ابعاد 6 در 6

پس از اینکه برند سنگ شما توسط سازمان مربوطه تاید شد، متقاضی ثبت برند باید علاوه بر مدارک بالا، ده عدد پرینت علامت تجاری تایید شده با مشخصات خواسته شده توسط وکیل قانونی یا متقاضی برای صدور آگهی نوبت اول، ارائه گردد.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده