فروش برند آماده و طراحی لوگو و ساخت هویت بصری




طراحی لوگو، هویت بصری و برندینگ

طراحی لوگو، هویت بصری و برندیگ دو اصطلاحی هستند که اغلب در زمان ساخت یک برند اشتباه گرفته می‌شوند. به زبان ساده، هویت بصری جنبه تصویری و بصری برندینگ یک کسب وکار است و می‌کوشد به وسیله تصاویر احساسات مشخصی را در مشتری برانگیزد. هویت بصری تلاش در رساندن معانی نمادینی دارد که تنها توسط کلمات قابل بیان کردن نمی‌باشد. یک برند به معنای تمامی اقداماتیست که یک شرکت برای ایجاد آگاهی در مورد فعالیت خود در ذهن مشتری و ربودن گوی رقابت از میان رقبا انجام می‌دهد.

هویت بصری چیست

به طور کلی، هویت بصری شرکت، ارزش ها و اهداف یک سازمان، نوع کسب وکار و خصوصیات آن را ابراز می‌نماید.
هویت بصری بخشی از برندینگ است، و برندینگ تنها به معنای طراحی لوگو برای یک شرکت نیست.
هویت بصری شامل عناصر زیر می‌باشد:
  • طراحی لوگو
  • فونت ها
  • تصاویر
  • رنگ ها و اشکال
  • و هرگونه ابزارهای دیداری دیگر جهت کمک به ابلاغ پیام برند شما
امارکس “Emarex”  ویدیوی بسیار ساده‌ای همراه با اینفوگرافی(اطلاعات نگاری) از اهمیت هویت بصری برای یک کسب و کار، ساخته است:
 
باید توجه داشته باشید که آنها درباره‌ی این مسئله به شما آموزش و آگاهی می‌دهند، اما به طور هم‌زمان خلاصه ای از اطلاعات خدماتشان را نیز به شما ارائه می‌دهند.
در اینجا همچنین در سه دقیقه سه طرز نگرش به هویت بصری توسط سه فرد در حال کار در زمینه طراحی وجود دارد:

برندینگ چیست؟

برندینگ آن چیزیست که ارزش‌های شما را مخابره می‌کند. برندینگ تعهدات و پیمان شما به مشتری است و در نهایت، مهیا ساختن هویت بصری بخشی از فرایند مخابره این اطلاعات می‌باشد. برندینگ به معنای این نیست که به مردم بگویید به چه چیزی فکر کنند، برندینگ چیزی مانند عبارت “خریدم، فروختم، من بهترین در کسب وکارم!!!…” نیست. بلکه برندینگ شیوه‌ی فکر و حس مردم درباره برند شماست.

بی جی کانینگهام “BJ Cunningham”:

“برند یک تعهد است. و اگر شما به تعهدی اعتماد ندارید پس آن تعهد ارزشی ندارد. بنابراین تعهدات قابل اطمینان برای یک برند، اعتبار، قدرت و جایگاه قوی در بازار می‌سازد…. و مردم نیز مایل به پرداخت پول زیادی بابت تعهدی که به آن باور دارند، هستند”
این مصاحبه را کامل تماشا کنید که شامل نمونه هاییست از شرکت‌ های معروف و اینکه چگونه برندینگ خود را انجام می‌دهند:
چگونه برند خود را گسترش دهید

افزایش آگاهی مشتری:

 
این کار زمانبر است و برنامه ریزی محتاطانه‌ای را طلب می‌کند. زمانی که شما شفافیت و اعتماد را در برند خود ایجاد می‌کنید، ترجیحی برای محصولات خود ساخته اید و مردم نام را به خاطر خواهند داشت و همواره به دنبال چیز بیشتری از شما هستند. به پمپرز”Pampers” و زیراکس” Xerox” فکر کنید. اینها نام شرکت های ست که مردم برای شناسایی و جستجوی محصولاتی مشخص از نام آنها استفاده می‌کنند. اگر مردم شروع به استفاده از نام برند شما به عنوان فعل کنند، باز هم شما می‌دانید که در ایجاد آگاهی نسبت به برند خود موفق بوده اید. “گوگل کنید”، “دوستان فیسبوکی” فقط برخی از این نمونه ها هستند.
 

بازار هدف را شناسایی کنید

 
شما باید بپذیرید که همه ی مشتری های آن بیرون به سادگی محصول یا خدمات برند شما را شناسایی نخواهند کرد. اما قسمت خوب کار آن است که این امر هدف شما نیست. کار شما شناسایی مشتری ایده آلتان و ارائه‌ی آن چیزیست که وی نیاز دارد. همچنین علایق مشتریان بالقوه را نیز فراهم کنید.
 

علایم تجاری و قانونی بودن

 
درباره‌ی ایده‌های خود تحقیق کنید تا حقوق دیگر برندها را نقض نکنید. گام مهم دیگر ثبت علامت تجاری به شیوه‌ی قانونی است که با این کار از فرایند طولانی هویت سازی خود در مقابل متقلبان حفاظت کرده تا از اشتباه گرفته شدن برندتان با دیگر کسب و کارها توسط مشتری در امان باشید.

ساخت لوگو، طرح حروف و رنگ

 
قواعد بسیاری برای ساخت تصویری خوشایند و لوگویی کارآمد وجود دارد و به همین علت است که ما مقاله ای جداگانه را برای این موضوع اختصاص داده ایم. هرچند اگر بخواهیم همه چیز را خلاصه کنیم باید بگوییم: “آن را ساده و شیرین نگه دارید” اگر نگاهی به برخی از معروف ترین لوگوها بیاندازید، درمیابید که آنها تنها از دو یا سه رنگ استفاده می‌کنند. توصیه‌ی کاربردی دیگر انتخاب فونتی برای هویتتان است که به سادگی خوانده شود.
در اینجا میتوانید ویدیویی بسیار جالب را درباره‌ی اینکه چگونه طراحان گرافیک حرفه‌ای این تحقیقات را انجام می‌دهند و لوگویی جدید و امروزی برای یک شرکت ماهیگیری می‌سازند، تماشا کنید. او فرایند را توضیح می‌دهد که چه چیزی درمورد لوگوی قدیمی بد است و او چگونه تلاش می‌کند که ارزش های شرکت را در لوگوی تازه طراحی شده وارد کند:

در زمان مناسب از شعار استفاده کنید

آن ها عباراتی گیرا هستند که به مشتری نشان می‌دهند که شما نیاز های آنان را شناسایی کرده اید. لازم به ذکر است، این عبارات چیزهایی نیستند که می‌خواهید به مشتری بفروشید، بلکه آن چیزیست که می‌توانید به آن ها پیشنهاد و ارائه دهید تا زندگیشان را بهتر و ساده‌تر کند. برای مثال شعار مک دونالد: ” او امروز سزاوار استراحت است” نیاز به کمی استراحت را در خانم های خانه دار شناسایی کرده و خانواده ها را به بیرون رفتن برای یک وعده فست فود تشویق می‌کند.
اما در عین حال، درباره‌ی آنکه چه چیزی را ترویج می‌دهید و چه تعهداتی را ارائه می‌دهید مراقب باشید و درباره ی آن ها مسئول و قابل اعتماد باشید. همانگونه که پیش تر بحث شد.
بیایید نگاهی به نمونه هایی زیبا و متنوع درباره هویت بصری بیاندازیم. می‌توانید ببینید که طراحان چگونه هسته ارزشها و نمایشات بصری یک شرکت را با موفقیت باهم مطابق می‌سازند.

نمونه های متعدد از هویت بصری جهت الهام گیری شما

یک آپارتمان مدیترانه‌ای با رنگهای روشن و تازه. دو طبقه از یک ساختمان با یکدیگر ترکیب شده اند که آن را مقداری جادارتر می‌کند. و همچنین چگونگی نامگذاری و خصوصیات این برند که جزئی از لوگو و هویت بصری آن است را نشان می‌دهد. مخاطب فورا نام را همراه با مکان به خاطر آورده و مرتبط می‌سازد. نگاه کنید که آنها چگونه طرح رنگ، حروف و دیگر عناصر هویت بصری را در قالب کلی یک آپارتمان پیاده کرده‌اند.

طراحی بسیار ساده، زیبا و شیک. تنها، آن چیزیست که یک شرکت طراحی داخلی می‌خواهد که به عنوان پیام به مخاطبان خود ارائه دهد. فورا این حس ایجاد می‌شود که این یک کسب و کار سطح بالا و بسیار حرفه‌ای است. شما چگونه فکر میکنید؟ آیا تیم طراحی کار خود را به خوبی انجام داده است؟

بگذارید برخی از تفاوت های روش طراحی در شرکت‌های های مختلف را به شما نمایش دهیم. ما تنها به شما یک طراحی نسبتا تک رنگ را که برای هویت بصری یک شرکت طراحی داخلی استفاده شده است را نشان دادیم. بیایید نگاهی به پروژه هویت بصری آبنبات و شیرینی بیاندازیم. چه چیزی نخست به ذهن شما می‌رسد؟ درست است… رنگهای شاداب و روشن که فراوان است.
در این نقطه شما شروع به دریافت ایده هایی کرده‌اید از اینکه چگونه طراحان با هسته ارزشهای شرکت در اجرای طراحی برخورد و چگونه تلاش می‌کنند که چکیده‌ای از مفهوم کسب وکار را به کمک هویت بصری نمایش دهند. ما اطمینان داریم شما به درستی حدس زده‌اید که چه کسانی مخاطبان هدف در پروژه‌ی بعدی ما برای کلینیک دندان پزشکی هستند.
آنها از تصاویر کارتونی بدون هیچ ایرادی استفاده کرده‌اند.. همه کارتون ها را دوست دارند. آنها دوستانه و جذاب هستند و به یادآوری و توضیح چیزها کمک می‌کنند. کارتان خوب بود!
این پروژه ای با طراح یکسان است که نشان می‌دهد یک طراح خوب و طراح لوگو چگونه خلاصه ای از مشتری و نوع فعالیت شرکت را درک کرده و چگونه اشکال و حالت‌های گوناگون را برای پروژه های مختلف به کار می‌گیرد.
در اینجا روی کلمات کلیدی: “جدید، نوآورانه، سبز، تازه، شروع، محافظت، سازمان یافته، برنامه” تمرکز شده است. شرکت تمایل دارد تمامی این کلید واژه ها با وی در ارتباط و آمیخته باشد. به همین دلیل، طراحی بسیار ساده و تمیز است. فونت مدرن، رنگهای سبز و آبی به (معنای قابل اطمینان بودن وتازگی) و دارای علائم اینفوگرافی (اطلاعات نگاری) بسیاری برای توضیح ایده هاست.

در این پروژه، طراح تلاش می‌کند تا کلید واژه ها و مفاهیم مورد نظر در طرح پیشنهادی خود لحاظ کند. طراح باید اطمینان حاصل کند که مشتری درمیابد که کسب و کار درباره‌ی چه چیزیست. در طراحی، طراح امیدوار است که افکار و احساسات یکسانی را به بیننده ابراز کند. همانگونه که پیش تر گفتیم، برندینگ تماما آن چیزیست که بیننده دریافت و درک می‌کند.
بیایید نمونه زیبای دیگری از هویت بصری ساخته شده برای یک رستوران را ببینیم. طراح انواع بیشماری از طراحی را برای مشتری می‌سازد. و به این ترتیب مطمئنا برند مبهم نخواهد ماند. پیام محکم، استوار و مشخص است.
گام مهم نگاه داشتن ثبات در برندینگ ساختن یک راهنما مانند کتاب است. این مدرکی است که چگونگی استفاده از لوگو در شرایط مختلف را با جزئیات توضیح می‌دهد و اینکه از چه رنگهای اصلی و چه فونت هایی برای طراحی استفاده می‌شود و هرگونه اطلاعات کاربردی دیگر برای کمک به طراح برای ساخت ظاهری منحصر به فرد.
گاهی اوقات یک شرکت یا موسسه درحال حاضر بسیار مشهور است و تنها نیاز به مقدار کمی تازه شدن و بازطراحی دارند. مانند این نمونه از خانه اپرای سینت اتین. ساختمان در حال حاضر هم شخصیت زیادی دارد و طراح قصد دارد از آن به عنوان یک عبارت بصری قدرتمند برای مفهوم لوگو استفاده کند. تفاوت اینجا در این این است که مشتری نیاز به ساخت هویت از عناصر وعوامل دیگر را ندارد. بلکه نیاز به لوگویی تازه دارد که به بهترین نحو شخصیت و هویت قدرتمند خود را بازتاب دهند.
آنها با ساخت عناصر مفرح و جالب در تبلیغاتشان یک قدم رو به جلو در طراحی گزارده‌اند. پوسترها بسیار موفق و گیرا بودند و توجه شهروندان را جلب کردند. این پیچش با عناصر مفرح،  اپرا را برای مردم عادی قابل دسترس تر و به آنها در ارتباط گرفتن با اپرا کمک کرده است. همچنین کنجکاوی را برانگیخته و شما را وادار به دیدن کردن از اپرا می‌کند.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده