راهنمای برندسازی و فروش برند در سال 2020





به احتمال قوی شما هم مانند هر فرد دیگری می‌ دانید که محصولات اغلب نقشی به مراتب بزرگ‌ تر از یک محصول صرف را بر عهده دارند. به عنوان مثال، می‌ توان به Coca-Cola، Starbucks و Ray-Ban اشاره کرد. هیچ یک از این‌ها را نمی‌ توان تنها یک محصول دانست. (فروش برند)
ما در طول زندگی خود با هر یک از محصولات یاد شده تعامل داشته و تجربیات و خاطرات منحصر به فردی را از آن‌ها داریم. با خرید هر کدام از آن‌ها، در واقع بخشی از آن چیزی را خریداری می‌ کنیم که در ذهن و جان ما نقش بسته است. جالب این جا است که شرکت‌ های تولید کننده محصولات هم کالای خود را با سیاست گذاری و هدفی خاص تولید کرده و تمرکز خود را بر تجربه‌ ای معطوف می‌ کنند که قصد دارند در هنگام خرید در ذهن مشتری ایجاد کنند. به این کار برندینگ  می‌ گویند.(فروش برند)
از لحن محتوای عنوان شده در اینستاگرام گرفته تا رنگ بیلبوردهای تبلیغاتی یا مواد اولیه به کار رفته در بسته بندی کالاها همگی حاصل تلاش شرکت‌ ها و سازمان‌ ها در جهت ارائه تجربه مشتری منحصر به فرد برای مشتری و ایجاد نامی معتبر و شناخته شده است. سازمان‌ ها به خوبی از این نکته آگاه هستند که برند آن‌ها چیزی فراتر از برچسبی است که بر روی محصولات خورده و باید به قدری قدرتمند باشد که بتواند در هر گوشه از جهان به حیات خود ادامه دهد. حاصل چنین تفکر و رویکردی، برندهایی شناخته شده هستند که همه آن‌ها را دوست داشته و از میان هزاران گزینه دیگر همان‌ها را برمی‌ گزینند.(فروش برند)
ما اطمینان داریم که هر فردی چنین سرنوشتی را برای برند خود آرزو می‌ کند. به همین دلیل، در اینجا قصد داریم با ارائه یک راهنمای جامع برندینگ به شما کمک کنیم تا کسب و کار خود را به شکلی به یاد ماندنی، تحسین برانگیز و شاخص در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید.


برند چیست؟

پیش از آن که درباره اهمیت برندینگ و روش ایجاد یک برند معتبر گفتگو کنیم، بهتر است در ابتدا با مفهوم برند آشنا شویم. برند در واقع ویژگی یا مجموعه‌ ای از ویژگی‌ ها است که یک سازمان یا شرکت را از سایر همتایان آن متمایز می‌ کند. برند به طور معمول، از یک نام، عبارت شعار گونه، لوگو یا نماد، طرح، لحن و بسیاری از موارد این چنینی تشکیل می‌ شود. به علاوه، به تجربه مشتری در تعامل با کسب و کار مذکور اشاره دارد. اصطلاح تجربه مشتری در این جا به تجربه همه اعم از یک خرده‌ فروش، مشتری، دنبال کننده‌ های شبکه‌ های اجتماعی یا هر رهگذر دیگری اطلاق می‌ شود که با برند سر و کار دارند.(فروش برند)

برندینگ چیست؟

برنینگ عبارت است از فرآیند تحقیق، توسعه و استفاده از ویژگی‌ های متمایز کننده یا ایجاد ویژگی‌ هایی که سازمان شما را از سایر همتایان خود متمایز کند. به گونه‌ ای که مشتریان بتوانند با برند، محصولات یا خدمات شما ارتباط برقرار کنند. برندینگ فرآیندی است که نیازمند تکرار مکرر است تا بتواند کسب و کار شما را در دل و جان مشتری قرار داده و با او ارتباطی عاطفی برقرار کند. به دلایل گوناگونی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، برندینگ را می‌ توان یکی از مهم‌ ترین مراحل کسب و کار قلمداد کرد.(فروش برند)

اهمیت برندینگ

نام تجاری یا همان برند یکی از مهم‌ ترین اموال و دارایی‌ های سازمان شما به شمار می‌ رود. این نام به سازمان شما هویت می‌ بخشد. کسب و کار شما را در یادها ثبت می‌ کند. مصرف کنندگان را ترغیب می‌ کند تا محصولات شما را خریداری کنند. از بازاریابی و تبلیغات شما پشتیبانی می‌ کند و در عین حال، موجب غرور و سربلندی کارمندان شما می‌ شود.
برندینگ از جمله عوامل تعیین کننده‌ ای است که در هنگام تصمیم گیری برای خرید بر ذهن مصرف کنندگان تاثیر می‌ گذارد. در سال 2015 میلادی، طی یک نظرسنجی جهانی که توسط شرکت Nielsen به انجام رسید، در حدود 60 درصد از خریداران اظهار کردند که تنها از برندهای شناخته شده خرید می‌ کنند. این در حالی است که 21 درصد گفتند که تنها از برندهای مورد علاقه خود خرید می‌ کنند.(فروش برند)
برندینگ به کسب و کار شما هویتی می‌ بخشد که بسیار فراتر از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط آن است. برندینگ در واقع همان چهره سازمانی شما است که با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کرده و شما و کسب و کارتان را به یاد ماندنی می‌ کند؛ و در عین حال، به مصرف کنندگان کمک می‌ کند تا بتوانند تجارت شما را در همه ابعاد از سایر رقیبان و همتایان متمایز کنند. به خاطر داشته باشید که برندینگ با پشتیبانی از فعالیت‌ های بازاریابی و تبلیغاتی شما به شما کمک می‌ کند تا تا جای ممکن بر بازار هدف و بر مخاطبان خود تأثیر گذار باشید و با ارائه یک تجربه منحصر به فرد موجب افزایش سطح رضایت مشتریان شوید. (فروش برند)
پیش از این، گفتیم که برندینگ حس غرور و افتخار را در کارمندان شما ایجاد می‌ کند. دلیل این موضوع آن است که با برندسازی نه تنها هویت تجاری خود را ارائه می‌ دهید، بلکه، مکانی معتبر و مورد توجه را نیز ایجاد می‌ کنید که کار کردن در آن مایه لذت و مباهات است.(فروش برند)

اصطلاحات رایج در برندینگ

در این بخش با اصطلاحات مربوط با برند آشنایی خواهید یافت. آشنایی با این عبارت‌ ها، اهمیت و ارز برندینگ را به شما نشان می‌ دهد.

آگاهی از برند (Brand awareness)

آگاهی از برند به آشنایی عموم مردم و مخاطبان هدف با برند شما اشاره می‌ کند. آگاهی بالا از یک برند به گرایش، محبوبیت و شناخت و یادآوری آن منجر خواهد شد. این امر از آن جهت حائز اهمیت است که مصرف کنندگان تنها در صورتی از برند شما استفاده خواهند کرد که از آن آگاهی داشته و آن را بشناسند.(فروش برند)

تعمیم برند (Brand extension)

تعمیم برند زمانی صورت می‌ گیرد که سازمان‌ ها و شرکت‌ ها به منظور توسعه محصولات خود در حوزه‌ های جدید صنعتی و تجاری بخواهند نام تجاری خود را بسط دهند. به عنوان مثال می‌ توان به ماشین چمن زنی Honda یا محصولات خواب و ملحفه‌ های Martha Stewart اشاره کرد. تعمیم برند به سازمان‌ ها یا افراد این امکان را می‌ دهد تا آگاهی برند را ارتقاء داده و از آن در جهت ایجاد جریان‌ های پر سود، افزایش درآمد و تنوع بخشیدن به خطوط تولید بهره جویند.(فروش برند)

هویت برند (Brand identity)

هویت برند همان شخصیت تجاری و وعده‌ ای است که به مشتریان خود می‌ دهید. این در واقع همان چیزی است که تمایل دارید مشتریان پس از تعامل با برند شما به خاطر بسپارند. به طور معمول، هویت برند مجموعه‌ ای از ارزش‌ ها، نحوه برقراری ارتباط محصول یا خدمات با مخاطبان و آن احساسی است که قصد دارید پس از تعامل در ذهن مشتریان و مخاطبان ایجاد کنید.(فروش برند)

مدیریت برند (Brand management)

مدیریت برند به فرآیند ایجاد و حفظ و نگه‌ داری از برند اشاره می‌ کند. این امر شامل مدیریت عناصر ملموس برند نظیر سبک و سیاق، بسته بندی یا رنگ و مدیریت عناصر ناملموس از قبیل، تاثیرگذاری آن بر مخاطبان هدف و پایگاه مشتری است. به خاطر داشته باشید که برند شما از جمله دارایی‌ هایی است که همچون موجودی زنده نفس می‌ کشد و لازم است درست به همین ترتیب، مدیریت شود.(فروش برند)

شناخت برند (Brand recognition)

شناخت برند به معنای آن است که مصرف کننده و به طور ایده‌ آل، مخاطب هدف بدون دیدن نام تجاری، قادر باشد از طریق لوگو، لحن برند، بسته بندی یا تبلیغات، برند شما را شناسایی کرده و آن را از میان هزاران کالای دیگر تشخیص دهد. این مفهومی است که دوشادوش یادآوری برند (brand recall) حرکت کرده و معنا پیدا می‌ کند. یادآوری برند عبارت از توانایی تشخیص و شناسایی نام تجاری بدون نیاز به علائم خاص دیداری یا شنیداری است. (فروش برند)

اعتماد به برند (Brand trust)

اعتماد به برند به معنای باور و اطمینانی است که مشتریان و مصرف کنندگان به نام تجاری شما دارند. آیا به وعده‌ هایی که هنگام بازاریابی می‌ دهید عمل می‌ کنید؟ آیا واحدهای فروش و خدمات مشتری سازمان شما به خوبی عمل می‌ کنند؟ این‌ها از جمله عواملی هستند که حس اعتماد را در میان مشتریان تقویت می‌ کنند. جالب است بدانید که در جهان امروز، تنها 25 درصد از افراد به مشاغل و سازمان‌ های بزرگ اطمینان می‌ کنند.(فروش برند)
نکته: برندینگ قوی موجب می‌ شود که مشتریان به نام تجاری شما اعتماد کنند.

ارزش گذاری برند (Brand valuation)

ارزش گذاری برند به معنای ارزشی است که از ادراک، شناخت و اعتماد مصرف کنندگان ناشی می‌ شود. این مفهوم با ارزش ویژه برند (brand equity) تشابه دارد. یک نام تجاری قوی می‌ تواند کسب و کار شما را در نظر سرمایه گذاران، کلیه افراد ذینفع و مشتریان بالقوه ارزشمند کند.(فروش برند)
نکته: برندینگ قوی ارزش کسب و کار شما را افزایش می‌ دهد.

روش ایجاد برند

  • مخاطبان هدف را تعیین کنید.
  • بیانیه ماموریت خود را تنظیم کنید.
  • ارزش‌ ها، ویژگی‌ ها و مزایای خود را مشخص کنید.
  • دارایی‌ های بصری و ملموس خود را ایجاد کنید.
  • لحن برند خود را پیدا کنید.
  • انجام برندینگ
این موارد از جمله نخستین گام‌ هایی هستند که شما را در جهت ایجاد یک برند یا نوسازی و تجدید حیات برند موجود هدایت خواهند کرد. به خاطر داشته باشید که ایجاد برند از زوایا و پیچ و خم‌ های زیادی برخوردار است که باید همه آن‌ها را در نظر داشته باشید. بنابراین، بهتر است در حین برداشتن گام‌ های نخست، هوشیار باشید و همه ایده‌ های خود را به دقت یادداشت کنید. به خاطر داشته باشید که برندینگ فرآیندی است که به تکرار نیاز دارد. به این ترتیب، شاید لازم باشد تعدادی از این گام‌ ها را بارها و بارها تکرار کنید تا در نهایت بتوانید برند خود را بسازید.(فروش برند)

1- تعیین مخاطبان هدف 

تا این جا، متوجه شدیم که برندینگ به ایجاد آگاهی، شناخت، اعتماد و درآمد کمک می‌ کند. بهتر است توجه داشته باشید که همه این تلاش‌ ها به منظور جلب نظر و جذب مصرف کنندگان، مشتریان و مخاطبان هدف صورت می‌ گیرند. اگر نام تجاری شما به درستی منعکس نشود، امکان برقراری ارتباط با مخاطبان را نداشته و آگاهی، شناخت، اعتماد و درآمد را به دنبال نخواهد داشت. این جا است که ارزیابی بازار و تحقیق درباره آن به کار می‌ آید.(فروش برند)
بنابراین، پیش از انجام هر کار دیگری باید مخاطبان هدف برند خود را شناسایی و تعیین کنید. نام تجاری شما چه افرادی را خطاب قرار می‌ دهد؟ برند شما برای ارائه خدمات به کدام گروه‌ های انسانی در نظر گرفته شده؟ مصرف کننده ایده‌ آل شما چه کسی است؟ و قبل از هر چیز، این کسب و کار با چه هدفی ایجاد شده؟
ارزیابی بازار هدف و شناسایی مخاطبان به شما کمک خواهد کرد تا در هنگام برندینگ، تصمیم گیری‌ های موثری را به انجام رسانید. بنابراین، لازم است انجام این کار را در اولویت قرار دهید.(فروش برند)

2- تنظیم بیانیه ماموریت

بیائید به پرسشی بازگردیم که در مرحله قبل مطرح کردیم: هدف شما از ایجاد این کسب و کار چیست؟ پاسخ به این سوال، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بیانیه ماموریت خود را تنظیم کنید. این بیانیه، معرف اهداف و اشتیاق سازمان شما خواهد بود.(فروش برند)
پیش از آن که بتوانید برندی را ایجاد کنید که مخاطبان آن را شناخته، به آن اعتماد داشته و ارزش آن را تشخیص دهند، باید بتوانید اهداف خود را تعیین کرده و از طریق آن با افراد ارتباط برقرار کنید. سپس، هر یک از بخش‌های برند، اعم از لوگو، شعار، تصویر، لحن و هویت برند می‌تواند بازتابی از نگرش و مأموریت شما باشد. بیانیه ماموریت در اصل سنگ بنای مانیفست تجاری شما خواهد بود. این بیانیه دلایل وجودی سازمان شما و اهمیت آن برای افراد را روشن خواهد کرد.(فروش برند)

3- تعیین ارزش‌ ها، ویژگی‌ ها و مزایای منحصر به فرد برند

به احتمال قوی، شما تنها کسب و کاری نیستید که در صنعت مورد نظر خود فعالیت می‌ کنید. بنابراین، لازم است موضوع رقابت در عرصه کسب و کار را جدی بگیرید. برای انجام این کار، ابتدا لازم است ویژگی‌ ها و مزایای منحصر به فرد برند خود را تعیین کنید. مشخص کردن مزایا و ویژگی‌ های منحصر به فرد مستلزم آن است که اطمینان یابید برند شما عناصر و ارزش‌ هایی را در خود دارد که به طور انحصاری تنها به شما تعلق دارند. (فروش برند)
در این جا درباره مشخصات ظاهری محصولات صحبت نمی‌ کنیم. موضوع بحث ما ویژگی‌ ها و مزایایی است که به بهبود شرایط زندگی و به موفقیت مشتری کمک می‌ کنند. برجسته کردن این موارد باعث می‌ شود که مشتریان به محصولات اعتماد کرده و آن‌ها را به محصولات و خدمات ارائه شده توسط رقبا ترجیح دهند.(فروش برند)

4- ایجاد دارایی‌ های بصری و ملموس

پس از پشت سر گذاشتن مراحل پیشین، می‌ توانید درباره جلوه‌ های بصری برند و طراحی آن‌ها اقدام کنید. تصمیم گیری و تعیین لوگو، رنگ، فونت، نماد سازی و سایر عناصر بصری در این گروه طبقه بندی می‌ شود. ایجاد این عناصر مانند آن است که راهنمای سبک برند خود را ایجاد می‌ کنید. این امر در شناخت برند و معرفی هویت برند هم تأثیر گذار بوده و باعث می‌ شود مصرف کنندگان بتوانند نام تجاری و مولفه‌ های بصری آن را به خاطر بسپارند.(فروش برند)

5- یافتن لحن یا صدای برند

برای تعیین لحن یا صدای برند ابتدا باید مشخص کنید که اگر نام تجاری شما را به صورت یک فرد تصور کنیم، فکر می‌ کنید از چه لحنی برخوردار باشد؟ 
نحوه برقراری ارتباط با بازار هدف به خودی خود، بخشی از برندینگ به حساب می‌ آید. در این جا، قصد شما این خواهد بود که لحن یا صدایی را مشخص کنید که بتواند با مخاطب شما ارتباط برقرار کرده و در ذهن او طنین بیفکند. بنابراین، باز هم با اهمیت تعیین مخاطب مواجه می‌ شویم. اگر مخاطبان خود را به درستی تعیین کنید، پیدا کردن لحن و صدای برند به مراتب ساده‌ تر خواهد شد. (فروش برند)
نام‌ های تجاری گوناگون به واسطه ماهیت خود یا مخاطبانشان از لحنی دوستانه، گرم، عامیانه یا رسمی برخوردار هستند.

6- انجام برندینگ

توجه داشته باشید که موفقیت برند در گرو پشتکار و تلاش شما و انجام تمام کمال برندینگ در تمام جوانب کسب و کار خواهد بود. پس از انجام طراحی و ایجاد نام تجاری، باید اطمینان یابید که به اندازه کافی به نمایش گذاشته شده و مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.

وبسایت

لوگو، رنگ و نمادهای برند خود را در سراسر وبسایت خود به کار برید. به خاطر داشته باشید که وبسایت شما یکی از مهم‌ ترین بخش‌ هایی است که هویت شرکت شما را معرفی می‌ کند. بدیهی است که در صورت منعکس نکردن نام تجاری و مولفه‌ های آن تنها ارائه دهنده تجربه‌ مشتری نامطلوب خواهد بود. اطمینان داشته باشید که کلیه بخش‌ ها و توضیحات از لحن مشابهی برخوردار بوده و صدای برند شما را انعکاس دهند. (فروش برند)

رسانه‌ های اجتماعی

کلیه عکس‌ های پروفایل‌ ها و تصاویر باید منعکس کننده برند شما باشند. بهتر است لوگوی خود را به عنوان عکس پروفایل در نظر بگیرید. با این کار به مشتری کمک می‌ کنید تا کسب و کار و برند شما را تشخیص دهد. در این جا هم درست مانند وبسایت باید دقت کنید که تمامی اطلاعات و پست‌ ها لحن و صدای برند شما را انعکاس دهند.(فروش برند)

بسته بندی

اگر ارائه دهنده محصولات فیزیکی هستید، کالای شما ملموس‌ ترین عنصری خواهد بود که مشتری از طریق آن می‌ تواند با برند شما تعامل داشته باشد. به همین دلیل، بسته بندی محصول باید نمایان‌گر برند و کلیه مولفه‌ های آن باشد. به این ترتیب، لازم است به رنگ، طراحی، ابعاد و سبک و سیاق بسته بندی توجه داشته باشید.

تبلیغات

تبلیغات، اعم از چاپی یا دیجیتالی به منظور ایجاد آگاهی برند و معرفی آن به مصرف کنندگان انجام می‌ گیرد. بنابراین، لازم است که تبلیغات خود را به گونه‌ ای طراحی و اجرا کنید که به خوبی برندینگ شما را بازتاب دهند. واقعیت این است که برندینگ باید به گونه‌ ای انجام پذیرد که کار تبلیغات را آسان کند.(فروش برند)

فروش و خدمات مشتری

یک نام تجاری، توان و قدرت خود را از افرادی می‌ گیرد که در پشت صحنه در حال فعالیت هستند و از آن پشتیبانی می‌ کنند. بنابراین، لازم است کارکنان مجموعه به برند علاقه داشته و آن را به کار گیرند. به علاوه، نام تجاری شما برای موفقیت به چیزی بیش از بازاریابی صرف نیاز خواهد داشت. کارمندان بخش فروش و خدمات مشتری را از زیر و بم دستورالعمل‌ ها مطلع کرده و شرایطی را مهیا کنید که در زندگی خصوصی خویش هم از همان برند استفاده کنند. این امر، به ویژه در هنگام برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان اهمیت دارد. کارمندان بخش فروش و خدمات مشتری را در مورد به کارگیری لوگو، نمادها و لحن برند توجیه کرده و روشن کنید که در کلیه حالات، اعم از به اشتراک گذاری نسخه‌ ای نمایشی از محصول یا در زمان پاسخگویی به درخواست‌ های پشتیبانی مشتری باید از این عناصر استفاده کنند.(فروش برند)

نکاتی درباره برندینگ کسب و کارهای کوچک

  • با برند خود مثل یک شخص حقیقی رفتار کنید.
  • هماهنگی را فراموش نکنید.
  • استراتژی برند را دنبال کنید.
  • اجازه ندهید که الهام گرفتن به تقلید کردن تبدیل شود.
  • برای استخدام از برندینگ استفاده کنید.

1- با برند خود مثل یک شخص حقیقی رفتار کنید

بهترین روش برندینگ این است که برند خود را به عنوان شخصی حقیقی در نظر بگیرید. بنابراین، لازم است برند شما از هویت، شخصیت و تجارب منحصر به فردی برخوردار باشد. نام تجاری شما چگونه خود را معرفی می‌ کند؟ اگر ناچار بود ظاهر خود را توصیف کند، چگونه این کار را می‌ کرد؟ برند شما درباره محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما چه نظری دارد؟ لحن او چگونه است؟ جدی است یا حرفه‌ ای؟ طنزآمیز است یا حساس؟ افراد در نخستین برخورد با برند شما در مورد آن چه نظری داشتند؟ آن را با چه جملاتی توصیف کردند؟ 
به خاطر داشته باشید که هدف از برندینگ ایجاد ارتباط با مشتریان است. در عین حال، بهترین راه برقراری ارتباط این است که برند شما هم به عنوان شخصی حقیقی در نظر گرفته شده و دارای هویت و لحنی منحصر به فرد باشد.(فروش برند)

2- هماهنگی را فراموش نکنید

عدم هماهنگی و بی‌ثباتی مهم‌ ترین خطایی است که برخی از سازمان‌ ها در رابطه با برندشان مرتکب می‌ شوند. ناهماهنگی و عدم ثبات، نام تجاری شما را تضعیف و مشتریان‌تان را گیج و سردرگم می‌ کند. برندهای ارزشمند و شاخص، ثبات و هماهنگی را در اولویت قرار داده و از مزایای آن بهره‌مند می‌ شوند. حضور هماهنگ و یکپارچه برند در رسانه‌ ها و پلت‌فرم‌ های گوناگون موجب می‌ شود که مصرف کنندگان با گذشت زمان با آن آشنایی یافته و به تدریج آن را به سایرین ترجیح دهند و میزان وفاداری مشتری و نرخ حفظ مشتری را افزایش خواهد داد. (فروش برند)

3- ایجاد استراتژی برند و دنبال کردن آن

استراتژی برند با دستورالعمل آن تفاوت دارد. استراتژی در واقع برنامه‌ ای طولانی مدت است که اهداف خاصی را دنبال می‌ کند. این اهداف با مرور زمان و با تکامل برند تحقق یافته و به طور عمده، حول محور سیاست‌ گذاری‌ ها، شور و اشتیاق، انعطاف پذیری، آگاهی رقابتی و درگیری و مشارکت کارکنان می‌ چرخد.(فروش برند)
همان طور که پیش از این هم گفته شد، برندینگ روندی مداوم است که به تکرار نیاز دارد. تعیین استراتژی برند و دنبال کردن آن به شما کمک خواهد کرد تا این فرآیند را با سهولت تمام به انجام رسانده و برند خود را به سمت موفقیت و شناخت سوق دهید.(فروش برند)

4- اجازه ندهید که الهام گرفتن به تقلید کردن تبدیل شود

تحلیل رقابتی موضوع مهمی است. این امر، نه تنها موقعیت کنونی برند را به شما نشان می‌ دهد، بلکه روش‌ ها و ایده‌ هایی در مورد پیشرفت، بهبود و ترقی هر چه بیش‌ تر برند هم در اختیار شما قرار می‌ دهد. با این حال، لازم است مراقب باشید که در دام تقلید گرفتار نشوید. تحلیل رقابتی خود را محدود نگه داشته و بیش‌ تر روی عملکرد سازمان خود تمرکز کنید. لازم نیست از روش برندینگ یا عملکرد رقیبان خود تقلید کنید. به خاطر داشته باشید که برندهای جدید، منحصر به فرد و اغواگر، همان نام‌ هایی هستند که در خاطر می‌ مانند.

5- برای استخدام هم از برندینگ استفاده کنید

برندینگ قوی باعث افتخار کارمندان می‌ شود. شما می‌ توانید از برندینگ برای جذب افراد با استعداد و استخدام آن‌ها استفاده کنید. از طرفی می‌ توانید از برندینگ کارکنان هم برای استخدام استفاده کنید. برندینگ کارکنان به معنای ارائه صحیح سازمان و معرفی درست کسب و کار به جویندگان کار و کارمندان فعلی است. اگر در اجتماع و دنیای بیرون از سازمان به کسب و کار خود افتخار کنید، سایرین نیز درباره آن همین احساس را خواهند داشت.(فروش برند)
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده